Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

    Ik volg je verhaal en denkwijze echter om goed gezond zaad te maken van een zon minnende plant zal je toch een minimum aan lichtdruk moeten geven, ook bij een zadenkweek. Voor de rest klopt het helemaal wat je zegt.

    Hele theorie neemt niet weg dat je in een fatsoenlijke scrog ook onder t-neon prima een zaadrun kan doen mits je kort genoeg met je lampjes erop kan om deze minimale lichtdruk te garanderen. Ga je onder 2 x 18 wat tl werken weet ik uit ervaring dat je slecht ontwikkeld zaad zal krijgen en ook veel niet levensvatbaar of leeg zaad.

    Comment


      #17
      Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

      Er is uiteraard wel een minimum aan lichtdruk, maar ik had het idee dat dat voor zaad toch lager was dan je voor mooie compacte toppen nodig hebt.

      Ik had onder mijn 2x55W armatuur toch veel verder van de lamp nog prima zaden terwijl daar geen behoorlijke toppen kwamen.

      Daarom denk ik dus dat zaden wel met minder licht toe kunnen dan wiet toppen.

      Maar goed, dat is nauwelijks bewijs en je hebt wel minder zaad aanzet ook als je minder licht hebt.

      Anyway, het punt is dat het dus wel gewoon kan onder tl/t-neon.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

        Idd, case closed, het kan.

        Comment


          #19
          Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

          Ja het kan idd ikzelf heb onder 2x75w tneon met de k1 amnesia een nakweekje gedaan.
          Beetje late reactie maar suc6 chemiel wat staat er op de planning?

          Comment


            #20
            Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

            Kun je zaad ook zelf beinvloeden om vrouwlijk te worden? Ik las zelf een artikel over zilver water... Dit zou een bestuiving zijn tussen 2 vrouwtjes, waardoor vrouwlijk zaad als enige mogelijk is... Nu vind ik dat nogal raar, want voor een bestuiving heb je toch echt een man en vrouw nodig lijkt mij.

            Iemand ervaring met zilverwater ?

            Comment


              #21
              Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

              Met dat zilverwater maken ze op van een van de dames mannelijke bloei.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                Dus je kunt met dat zilverwater zeker een invloed hebben..? De kosten zijn het niet, voor een 50ppm betaal je meen ik 8 euro.

                Vind het wel opmerkelijk, heb je ook een idee hoe dit kan Wietefras?

                Comment


                  #23
                  Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                  Nou, precies wat je zegt, je krijgt een bestuiving tussen twee vrouwtjes. Dan is er geen mannelijke inbreng en zou dus ook het zaad allemaal vrouwelijk moeten zijn. Al zeg ik het vast te simplistisch.

                  Het schijnt nog niet helemaal simpel te zijn om dat spul te gebruiken overigens. Weet niet of er hier op het forum een topic over is, maar op de Amerikaanse forums zijn ze er wel en ook op Wietforum heb ik bijvoorbeeld laatst nog een thread gezien over "Lesbian dream".

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #24
                    Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                    Ik ga me er eens over inlezen, klinkt als iets wat echt lonend kan zijn. En gezien de seedbreeders die jaren lang bezig zijn met een stabiel soort: heb je 100% gelijk dat het niet makkelijk is.

                    Dank iig!

                    Comment


                      #25
                      Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                      Jep, er zitten vrij veel voorwaarden aan vast. Ik wil er zelf ook ooit mee aan de slag, maar voorlopig wacht ik de tests af van anderen.
                      De veiligste manier is om je planten veeel te lang te laten bloeien, dan maken ze soms ook banaantjes.
                      Dan schiet je het hele herma-vanwege-stress gedoe voorbij. Zo luiden de verhalen.. Maar ik heb het nooit getest (of getest zien worden).

                      Maar, neemt niet weg: regulier zaad, uit reguliere ouders, is en blijft het gezondst en het meest krachtig. Stekken daarvan blijken (heuristiek!) minder vaak herma te worden. Vaak geldt de regel dat de F1 het krachtigste is. Alle daaropvolgende generaties verschillen weer veel onderling qua geno- en fenotype.

                      En zo kunnen we nog jaren doorgaan. Maar de hamvraag is beantwoord.
                      Hier lukt het trouwens onder "125"W Plug and Grow ook gewoon om heel fatsoenlijke zaden te produceren.

                      Edit:wietefras was me voor
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #26
                        Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                        Ik heb een poging gedaan met 2 soortjes purple widow en blue chocolate x purple widow dit met het kant en klare te bestellen goedje lesbian dream.(mijn verslag moet nog ergens rondzwerven op jd)
                        Niet ieder soortje is gevoelig om dus ook egt vrouwelijk te worden. Bij mij waren beide mislukt en produceerde ook gewoon mannelijke planten. Tijdens het traject verliep verder alles zoals het hoorde te gaan maar sommige soortjes laten zich niet feminizen..
                        Het is wel leuk om is te doen hierdoor leer je sowieso weer een hoop bij.

                        Greets

                        Comment


                          #27
                          Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                          Ja de seed breeders doen er niet voor niets jaren over, maar het is wel iets om te proberen. Zomer heb ik de pech dat mijn ruimte te warm is, waardoor ik niet kan draaien. Nu ben ik al van een 600 naar 400watter gegaan puur omdat dit meer dan voldoenden is voor mijn behoefde.

                          Als kans 1 op 10 is dat een zaadje echt vrouwlijk is, is dat voor een geurilla kweek weer niet veel waard. Dus uit eindelijk weet ik niet in hoeverre zoiets echt zinvol kan zijn om in de zomer je tent te sluiten, en met eigen gemaakt zaad in de zomer genieten van je hobby. Misschien is een kleine tent met turbo tl wellicht een optie er voor, iig met dat zaad verder kweken om te kijken hoe de zaailingen beter worden en constanter. Kwa investering is het zeker lonend, alleen het zal wel veel tijd in beslag nemen voor je "gezond" femm seeds hebt lijkt me.

                          Hoelang heb je bijvoorbeeld geprobeerd die zaadjes vrouwlijk te maken, 1 kweek ? Ik ben er van overtuigd dat het langer zal duren voor je suc6 zal kunnen hebben, en misschien het probleem aan de zaailing lag en niet zo zeer aan de strain ? Om een plant een eerlijke kans te geven zou ik zeker 2 of zelfs 3 x willen zien wat er van af komt ( als het aanslaat ) voor ik daarmee verder ga.

                          Comment


                            #28
                            Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                            Tneon is idd een ideale oplossing en een goeie opbrengst zaden te halen
                            Tot nu toe idd 1 kweekje idd omdat het gewoon heel veel tijd in beslag neemt(reken op een jaartje). Het word ook een duur grapje zolang je lamp brand maar alnsog naar de shop moet om wiet te halen.
                            Veel kan je er in mijn ogen niet verkeerd aan doen als je wat af weet van selectie. Het middel doet gewoon ze ding en werkt prima. Dat de bestoven plant mannelijk zaad aanmaakt is toch echt te zoeken bij het plantje/selectie skills en niet bij de middelen.(als het spul niet werkt zou er geen feminized zaad zijn)

                            Ik ben ook ckr nog niet klaar met het process zo heb ik een geselecteerde gdp moeder staan en eerdaags misschien nog 2 leuke geselecteerde moeders.
                            Zodra dat achter de rug is ga ik verder met de vrouwelijke zaden als het loopt zoals ik wil

                            Comment


                              #29
                              Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                              Ja Selectie kennis is bij mij gelukkig aanwezig, maar ik snap je punt. 60x60x160 zou al mooi zijn zijn om als zaad tent te fungeren, waarbij ik mijn eigen kweek niet tegen werk. Ik ga me er zeker in verdiepen, klinkt erg spannend en zou top zijn als het lukt.

                              Comment

                              Bezig...
                              X