Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ideeën voor experimenten met AK47 autoflower

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ideeën voor experimenten met AK47 autoflower

Korting op 420shop
    Hey groene vrienden,

Ik heb een 7 tal beschadigde zaden ( AK47 af regulier) laten ontkiemen, want ik vond het zonde om ze weg te gooien en gokte erop dat er misschien wel iets zou ontkiemen.
    Iets meer dan een dag later waren ze alle 7 ontkiemt en nu heb ik ze in potjes gezet en zijn er binnen een dag 5 boven.
    Omdat ik niet de spullen heb om binnen te kweken en dit vooral een ontkiem testje was zit ik nu met 7 plantjes.
    Ik wil als er een aantal vrouwtjes tussen zitten een beetje gaan experimenteren terwijl ze onder slecht 15watt TL staan in een aquarium. (+- 5-10cm van de lamp)

Ik ga aan deze plantjes niets te roken overhouden waarschijnlijk, en vind het zonde om ze in de kliko te gooien dus vroeg ik me af of iemand nog leuke ideeën heeft voor een experimentje

Als je nog ideeën hebt die je nooit hebt uitgevoerd omdat je bang was dat het wel eens slecht kon zijn voor je plant maar toch benieuwd bent naar het resultaat gooi ze dan hier in mijn topic zodat ik ze voor je uit kan voeren

Ik snap dat het experimenteren onder een 15watt tl lamp lastig is maar er zullen vast wel dingen zijn die uitgetest kunnen worden ongeacht het licht

Alvast bedankt voor het meedenken allemaal en ik hoop op wat leuke ideeën!

Grtz Bigbuds
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Re: ideeën voor experimenten met AK47 autoflower

Zorgt het etheen in bananenschillen dat toppen sneller bloeien
    (zoals bij bloemen en fruit)
    Het is bewezen bij bloemen fruit groente
    Wie weet bij wiettoppen
    Hopelijk vind je dit een goed idee
    (ik alvast wel )

Comment

Zet er een paar buiten, in de volle grond.
      De plant die ik vorig jaar winter had ging ook pas in januari dood.

Edit: Nee niet ergens onder. Ze hebben licht nodig. Mja, of je moet een mooie tuinbouwkas in de achtertuin hebben, maar dan had je niet met je vraag gekomen.
      Last edited by QnQ; 30 October 2014, 09:35.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Of buiten onder iets van serre of glas ofzo, wie weet krijg je nog mooi resultaat

Comment

Flint heeft ook het idee om een plant buiten te laten overwinteren. Hij zou dst in een pot doen en zorgen dat de wortels warm blijven
          dmv waxinepitjes in blikje of terracottapot, die door de dan uitstralende
          warmte als kacheltje fungeert.
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

:eek: ik dacht net aan hetzelfde die lichtjes gaan makkelijk 5 h ofzo als je er 4op elkaar plakt met telkens de lonten aan elkaar
            Blijft het mss een voledige dag branden en die dingen zijn bijna gratis ,100 lichtjes voor 5euro ofzo

Comment

Dat lijkt me een sterk verhaal. Lontjes aan elkaar binden :p

Comment

@ grinderke leuk idee had ik idd zelf ook wel eens dingen over gelezen maar nog geen verslagen gelezen waar ze bananenschillen gebruikt hebben, dus als ik wat vrouwtjes in de selectie heb ga ik er zeker eentje reserveren voor deze test

@QnQ, ik vroeg me idd al af of het zou lukken als de winter een beetje meevalt en de planten een aantal weken zijn voorgegroeit en dat ik ze bijvoorbeeld eind november buiten zet in de volle grond. Misschien dat ik nog een betere kans heb dat mijn plant het overleeft omdat ik een plantenbak op een meter van de grond heb en naar mijn weten is deze verbonden met de grond eronder. Dus de plant zal dan in de volle grond staan alleen wat hoger dan de rest van de grond in de tuin, en misschien dat het wat scheelt.
                Ik ga er sowieso eentje buiten zetten misschien 2 of 3 voor als er 1 snel de pijp uit gaat en dan maar kijken tot wanneer deze het volhoudt.

@Stemma, dat is mooi dat Flint het in potten doet en ik in de volle grond dan hebben we meteen beide opties getest

Bedankt voor de goede ideeën allemaal, ik zal een paar planten weggeven aan degene die er de komende 2 weken op past maar zorg dat ik deze 2 testjes in elk geval kan doen!
                Als er nog mensen zijn die andere leuke dingen weten hoor ik het natuurlijk graag en wie weet als ik het interessant genoeg vind en geen plantjes over heb ontkiem ik er nog wat nieuwe zaden voor
                https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Overwinteren buiten en dat met dat etheen afbloeien
                  Ik kijk er al naar uit
                  Dit gaat interessant worden :beer:

-weedfan, geen idee of dat kan, meer er bestaan grotere theelichten 10h/stuk en meer blijkbaar
                  Blijkbaar geeft zo een kleintje van 4h al 20 watt af aan warmte dus relatief veel
                  +zorgt voor extra co2
                  Wie weet idiaal voor een mini serre of grote propegator
                  Voor 1 af zal het wss wel wat overkill zijn.:o
                  Last edited by grinderke; 30 October 2014, 14:20.

Comment

Waarom geen terrasverwarmer gebruiken?
                    Die geeft 24/7 voldoende warmte in vergelijking met een paar waxinelichtjes.
                    Zo'n ding waait bovendien niet uit en de vlammetjes doven niet bij een regenbui.
                    Een ieder met een heel klein beetje gezond verstand beseft toch, dat een paar armzalige waxinelichtjes onvoldoende verwarmen.
                    Last edited by Kwasimodo; 30 October 2014, 14:28.
                    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

er moet een bloempot boven
                      Tegen de regen wind en voor betere warmte verspreiding
                      Zoals stemma zei
                      30dagen *3maand
                      Kom je met 1 zak toe voor die autoflower de hele winter
                      20 w aan warmte voor een 1e autoflowertje is niet zo zielig hoor
                      Last edited by grinderke; 30 October 2014, 14:40.

Comment

Mij lijkt het wel cool om er eentje op de kop te hangen, en te kijken hoe die het doet. Zoals die tomaten die op de kop kunnen groeien.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Als het bij tomaten en aardbijen lukt moet toch zeker ook de groeiperiode bij wiet lukken
                          Bigbud zal keuze van goed ideeen genoeg hebben

Comment

Het moet niet gekker worden: een bloempot erboven.
                            Zou die pot niet voor licht onderschepping van het winterzonnetje zorgen?

Naar ik vermoed, is dat nog serieus bedoeld ook.
                            Waar zouden die kassen in het Westland met hun dure lampen voor dienen?
                            Een paar bloempotten op zijn kop en een paar waxinelichtjes er bij en die dure kassen zijn volstrekt overbodig.

Sommige ideeën doen me denken aan een onwelriekend gas, dat opborrelt uit een giertank.
                            Last edited by Kwasimodo; 30 October 2014, 14:57.
                            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

het idee van warme door een bloempot met waxinelichtjes werkt wel degelijk erg goed als je er 2 of 3 in je huis zet zal je een hoop stookkosten minder betalen. maar dan moet je af en toe wel een klein beetje rekening houden met de lucht die er aan het eind van een waxinelichtje af kan komen misschien dat als ik 2 plantjes voor deze test overhoud ik zowel in de volle aarde als met een verwarmde pot d.m.v waxinelichtjes probeer. tot nu toe zijn de plantjes net boven de grond (+-2cm en hoop dat ik met de 15w lamp er praktisch tegenaan het strekken enigszins kan beperken.
                              ik laat ze 2 weken lang in plastic bekertjes (normale drinkbekers) staan en dan als ik terug ben van vakantie maar zelf overpotten omdat ik dit niet graag aan de oppas over laat

De proef met de bananenschillen zal ik hoogstwaarschijnlijk binnen doen of buiten in een pot onder een afdak waar de plant nog wel voldoende licht kan krijgen. ( een kas heb ik staan op de moestuin maar daar wil ik mijn planten niet onbeheerd laten staan, dat zou het experiment vlot kunnen beëindigen door diefstal.

Volgende update zal misschien nog voor mijn vakantie zijn eventueel met wat foto's maar anders na de vakantie die tot 15 november zal duren!

I'll keep you guys (and girls) posted!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@kwasimodo hij bedoelt kaasje onder een bloempot en een pot van aardewerk daar bovenop op 2 latjes zodat er zuurstof is voor de kaars en de wamte de pot erboven verwarmt
                              weet niet of ik het duidelijk uit leg maar er komt uiteraard geen pot over de plant

Comment

Bezig...
                              X