Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • michi817
    Retired
    • Nov 2014
    • 14

    #1

    Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

    Korting op 420shop
    ik zet mijn lamp op 12 uuren branden 5.5 Uit dan 1 uur Branden dan terug 5.5 uuren uit wat denken jullie van dit systeem en van men planten ??
    Attached Files
  • D3VI8
    Senior Stoner
    Member
    • Sep 2014
    • 38

    #2
    Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

    Dat je nog veel te leren hebt.

    Comment

    • Michevan
      Expert Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • May 2014
      • 1417

      #3
      Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

      Het eerste wat ik denk is : 'Staan ze niet veel te nat en waarom zo weinig aarde in de potjes?"
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment

      • michi817
        Retired
        • Nov 2014
        • 14

        #4
        Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

        ik had ze net wat water gegeven en nog aarde bij geven ?? de stam zit anders helemaal onder maar wat denk je van de plantjes en heb je tips

        Comment

        • Stemma
          Exquisite Grower
          420 Member
          • Mar 2014
          • 7415

          #5
          Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

          Wat wil je eigenlijk met je planten ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment

          • michi817
            Retired
            • Nov 2014
            • 14

            #6
            Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            ?????? Weed

            Comment

            • Stemma
              Exquisite Grower
              420 Member
              • Mar 2014
              • 7415

              #7
              Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

              Oorspronkelijk geplaatst door michi817
              ik zet mijn lamp op 12 uuren branden 5.5 Uit dan 1 uur Branden dan terug 5.5 uuren uit wat denken jullie van dit systeem en van men planten ??
              Gewoon aankloten met een weedplantje of heb je een ander doel voor ogen ?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              • michi817
                Retired
                • Nov 2014
                • 14

                #8
                Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

                ik begrijp je niet echt wat je hier mee bedoeld ??

                Comment

                • Stemma
                  Exquisite Grower
                  420 Member
                  • Mar 2014
                  • 7415

                  #9
                  Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

                  En ik begrijp niet waarom je zou afwijken van 12 uur licht aan en daarna 12 uur licht uit etc. etc. Hebben ze wel 18 uur licht aan en 6uur licht uit gehad of heb je daarmee ook geƫxperimenteerd ?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  • michi817
                    Retired
                    • Nov 2014
                    • 14

                    #10
                    Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

                    ik heb gehoord dat het perfect mogelijk is op 12-12 groeien en gewoon bloeien ook kan maar ja als jullie denken van niet beter terug zetteyn naar 18-6 ?? en is dit shadelijk voor mijn plantjes en wat denk je hoe ze eruit zien is dit normaal na 2 weken

                    Comment

                    • Stemma
                      Exquisite Grower
                      420 Member
                      • Mar 2014
                      • 7415

                      #11
                      Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

                      En ik begrijp niet waarom je zou afwijken van 12 uur licht aan en daarna 12 uur licht uit etc. etc. Hebben ze wel 18 uur licht aan en 6uur licht uit gehad of heb je daarmee ook geƫxperimenteerd ?

                      Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      • thugz
                        Amazing Grower
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Jun 2013
                        • 4284

                        #12
                        Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

                        je hebt iets niet begrepen denk ik.

                        normaal groeit een weedplantje op uren van 18/6 licht donker en nadien op 12/12 licht/donker om het plantje te laten bloeien
                        er is ook een 2de mogelijkheid.
                        vanaf het begin 12/12 maar dit gaat niet perse sneller, je plantje groeit dan eerst tot ze zichzelf volwassen genoeg vindt om te gaan bloeien dit is meestal na 4w dat je dan de eerste bloeiverschijnselen ziet.

                        nu wat jij dus doet is niet goed
                        ofwel een week of 2 a 3 op 18/6 en dan op 12/12
                        of van in het begin op 12/12

                        je plant staat veel te nat...
                        laat de wortelkluit maar eens goed opdrogen nadien verpot je haar naar een andere pot die wel gevuld is tot aan de rand. en je laat het plantje nu gewoon op12/12 staan anders is het vragen om miserie.

                        welke soort is het?
                        onder wat voor lamp?
                        ruimte?
                        soort aarde?
                        gebruik je al voeding, zoja welke?

                        thugz
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #13
                          Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

                          Oef, dude. Dat ene uurtje licht tussendoor is een stressmaker. Herma-garantie is 100%.
                          Als je echt een goede oogst wilt draaien, doe dan precies wat anderen doen. Dan kan het nooit verkeerd gaan.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • michi817
                            Retired
                            • Nov 2014
                            • 14

                            #14
                            Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

                            thx voor de tips verpotten maar waarom kan ik er gewoon geen aarde bij doen ?? en ik geef geen echte voeding ik ging kijken voor p13 of hoe het ook heet ik heb enkel mestkorrels gewoon potgrond en bubbelgum en notherlight en voor water te geven heb je daar een tip voor dus gewoon 12-12 laten en dat 1nr uur niet meer doen en wat vindt je van de plant na 2 weken is dit goed of niet ?? en een gewoon 400w lamp een basis lamp

                            Comment

                            • Iemand uit de buurt
                              T.H.C. Master
                              MemberLucky Member
                              • Dec 2012
                              • 545

                              #15
                              Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?

                              Hij bedoeld een 12-5-1 systeem aan licht..

                              Je geeft 12 uur licht vervolgens gaat de lamp 5 uur uit ( 5,5 in zijn geval ) waarna de lamp 1 uur aan gaat om vervolgens weer 5,5 uur uit te gaan. Ik las ook dat mensen ipv 5,5 uur donker ook 5 deden om de lamp 2 uur te laten branden. Welke gedachten daar achter zit ? Door het uur licht zal de plant in de bloei fase blijven, aangezien de donkere periode minder dan 6 uur is. Ik verwacht dat mensen die 2 uur de lamp aandoen wat meer zekerheid willen, die 5,5 uur zit erg dicht tegen de 6 aan. Hier zijn kwekers al tijden mee bezig, echter blijf ik liever op de 18-6 en 12-12 methode: dat heeft zich bewezen bij me. Of dat dit resultaat heeft op je oogst omdat je minder licht geeft, ik denk van wel maar ik weet het niet. Mede door die onwetendheid zal ik ook niet dit systeem toepassen. Mocht het echt werken zouden wel meer mensen zijn overgestapt, want wie wilt er geen stroom kosten besparen ?

                              Bedenk wel dat de voedingen niet voor de sier zijn, je plant heeft energie ( voeding/mest stoffen ) nodig om te groeien en bloeien. Ik zou hier niet op gaan bezuinigen, je doet je eigen te kort op het eind. Aarde zou ik niet doen, al is het maar de beestjes die er in kunnen zitten. Ik heb liever geen beestjes in mijn ruimte...

                              Hoeveel dames heb je ? Wat is je ruimte van je kweek hok ?

                              Onder welk licht groei je de zaailingen op ? HPS - TL - LED ? De Kush die ik nu heb staan was na 2 weken wel wat groter, maar die krijgen dan ook wel voedingen..
                              Last edited by Iemand uit de buurt; 16 December 2014, 18:56.

                              Comment

                              Bezig...