Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaad ipv Weed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Zaad ipv Weed

    Oorspronkelijk geplaatst door emiel_s View Post
    dat soort dingejtes had ik ook tis gewoon rookbaar alleen als je het door laat groeie krijg je zaad lijkt mij maar aan je fotos te zien gaat het gewoon goed dus maak je geen zorge
    Hey Emiel!
    Zou je kunnen zeggen hoe ver ze ongeveer staan en hoeveel weken ik nog zou moeten?
    Ze staan sinds gisteren 5 weken in bloei. Vanaf maandag staan ze 9 weken onder lamp.

    grtz Macready

    Comment


      #32
      Re: Zaad ipv Weed

      Macready, je moet even kijken welk soortje je hebt en dan bij de shop waar je ze aangeschaft hebt even kijken hoelang de bloei periode is.
      Ook kan je een oude regel hanteren welke zegt dat als de haartjes van de toppen voor +/- 80% bruin gekleurd zijn dat je ervan uit kan gaan dat ze klaar zijn om te oogsten.
      MAAAAR eigenlijk moet je naar de trichomen kijken, dit zijn de hele kleine druppeltjes naast je toppen op de blaadjes.
      Met het blote oog kan je ze niet beoordelen maar met een goed vergrootglas kan dat wel.
      Deze Trichomen zouden dan melkachtig van kleur moeten zijn als ze rijp is om te oogsten.
      Er staan een hoop foto's op het forum heb ik zelf als gezien van verschillende staten van de trichomen.
      Ik kan je helaas niet aan de foto een advies geven, daar is mijn kennis nog te beperkt voor.

      Een advies, probeer morgen als ze in de lichturen staan even een hele scherpe foto te maken van 1 of twee toppen, dan kunnen we er wellicht meer over zeggen.
      Ga maar even oefenen met je camera zodat je een mooi plaatje kan maken!

      Comment


        #33
        Re: Zaad ipv Weed

        Na even gekeken te hebben gisteren is me opgevallen dat die bollen zich over de hele plant verspreid heeft... Volgens mij gaan dat zaden geven. Ik denk morgen ze te elimineren en er een punt achter te zetten. Theeft lang genoeg geduurd en voor welk resultaat
        Kweken zit mij totaal niet in het bloed maar ik hoop nu definitief van de cannabis af te blijven door dit voorval. Kben er tenslotte al 30 (en nog altijd geen verstand )


        grtz mac

        Comment


          #34
          Re: Zaad ipv Weed

          Hee Mac,

          Jammer man als je ermee zou stoppen.
          Hier komt een stukje doorzettingsvermogen en rust als geroepen.
          Je planten staan vollop in bloei en hebben nog een korte tijd voor je ze kan knippen.
          Er zitten voor zover ik op de foto's zie voldoende topjes in om er nog iets leuks uit te halen, wellicht niet wat je ervan verwacht had maar goed alle begin is moeilijk.
          Ik zou ze gewoon nog een weekje of twee laten staan, en in het ergste geval breek je alle zaadballetjes eraf zodat de plant alleen zijn energie in de topjes kan steken (dit noem ik de natuur een handje helpen) (-:
          Houd nog even vol, laatste loodjes wegen het zwaarst, als het dan niet gelukt is kan je altijd zeggen dat je het geprobeerd hebt tot het "bittere eind" maar helaas niet gelukt is.
          Nu zal je altijd het gevoel blijven houden dat je wellicht nog iets had kunnen proberen of had moeten volhouden!
          Neem dat maar aan van deze oude vent van 34 (-;

          Comment


            #35
            Re: Zaad ipv Weed

            Oorspronkelijk geplaatst door Asta View Post
            ... deze jongens weten meer van planten dan wij van onze vrouwen of vriendinnen weten.

            Je wietplantjes zijn toch ook je vrouwen/vriendinnen?

            Comment


              #36
              Re: Zaad ipv Weed

              Oorspronkelijk geplaatst door Tosti View Post
              Je wietplantjes zijn toch ook je vrouwen/vriendinnen?
              Behalve als ze ballen vertonen, dan zijn het travestieten in mijn ogen

              Comment


                #37
                Re: Zaad ipv Weed

                Oorspronkelijk geplaatst door Asta View Post
                Hee Mac,

                Jammer man als je ermee zou stoppen.
                Hier komt een stukje doorzettingsvermogen en rust als geroepen.
                Je planten staan vollop in bloei en hebben nog een korte tijd voor je ze kan knippen.
                Er zitten voor zover ik op de foto's zie voldoende topjes in om er nog iets leuks uit te halen, wellicht niet wat je ervan verwacht had maar goed alle begin is moeilijk.
                Ik zou ze gewoon nog een weekje of twee laten staan, en in het ergste geval breek je alle zaadballetjes eraf zodat de plant alleen zijn energie in de topjes kan steken (dit noem ik de natuur een handje helpen) (-:
                Houd nog even vol, laatste loodjes wegen het zwaarst, als het dan niet gelukt is kan je altijd zeggen dat je het geprobeerd hebt tot het "bittere eind" maar helaas niet gelukt is.
                Nu zal je altijd het gevoel blijven houden dat je wellicht nog iets had kunnen proberen of had moeten volhouden!
                Neem dat maar aan van deze oude vent van 34 (-;
                Bedankt Asta! Ik ga nog 2 weken volhouden. Het zou idd stom zijn nu te stoppen bijna aan het eind. Maar ik heb totaal geen vertrouwen in mijn planten. Die ballen verspreiden zich snel oftwel heb ik het te laat opgemerkt. Een slechte eigenschap is nog even te kijken voor het slapengaan. Daar zit je dan de hele nacht mee in je kop

                Comment


                  #38
                  Re: Zaad ipv Weed

                  Wat ik al zei, anders haal je ze er voor de zekerheid uit, dan krijg je er geen zaad uit maar gaat alle energie naar de huidige aanwezige topjes.
                  En het even kijken voor het slapengaan kan ook de reden zijn dat ze stress gekregen hebben, vertrouw een beetje op moeder natuur!

                  Comment


                    #39
                    Re: Zaad ipv Weed

                    Hee hoe staat het met je dametjes?
                    Inmiddels alle zaadzakjes verwijderd?
                    Ik ben even benieuwd!

                    Comment


                      #40
                      Re: Zaad ipv Weed

                      Alles gaat goed. De zaadjes heb ik niet verwijderd. Beter ervan af blijven e. Er worden al redelijk wat haartjes bruin. Ik zal vanavond foto's trekken want ze slapen nog maar net

                      grtz mac

                      Comment


                        #41
                        Re: Zaad ipv Weed

                        Asta heeft gelijk. Niet te snel stoppen met voeding. Ik geef door tot de laatste week bloei. Vanaf dan krijgen ze gewoon water zonder supplementen. IK heb gelezen dat je ze gewoon groeivoeding geeft. Misschien ook eens kijken om wat bloeivoeding te geven maar zeker niet mee oveerdrijven als je dit doet en je mengsel nadien afzuren!!!
                        Ik begin met de helft van de aangeraden dosis.
                        Verder ziet het er niet slecht uit en "WAT EEN GELUK" dat je snel de raad gekregen hebt van Asta om die mannetjes eruit te halen of het was!!!!
                        Grtz

                        Comment


                          #42
                          Re: Zaad ipv Weed

                          Ik ben echt even benieuwd naar je resultaat tot nu toe Macready!
                          Wil wel eens even zien hoever je bent.
                          Ik heb je niet horen klagen dus ik denk dat het er allemaal nog positief uit ziet voor je.
                          En als je de zaadzakjes laat zitten dan heb je ook wat Feminised zaad voor een eventuele volgende kweek of zaadruil met iemand anders.

                          Bij mij gaan ze ook goed hoor, ze staan er nog heel netjes bij en de toppen groeien groeien en groeien maar.
                          Ik zal er even een verslagje van maken in mijn eigen topic, maar niet vergeten even om even een foto te maken als ze wakker zijn!

                          Comment


                            #43
                            Re: Zaad ipv Weed

                            Hey Asta
                            Ik beloof dat ik vanavond zeker fotos ga maken.
                            Gisteren in de tent geweest en bij de minste aanraking met de plant vielen al zaadjes op de grond. Heb die dan maar in een potje gestopt .
                            Ook heb ik gezien dat sommige bladen op 1 plant serieuze bruine vlekken tonen, zelfs aangebrand. Dus die top dan terug geknakt.
                            Heb ook gemerkt dat het knakken gevaarlijker geworden is. Die takken knakken bijna helemaal door.
                            Volgende week maandag ga ik oogsten. Ze hebben eergisteren nog de laatste voeding meegekregen. Vanaf nu alleen maar water meer


                            grtz Mac!

                            Comment


                              #44
                              Re: Zaad ipv Weed

                              Ok, ik ben erg benieuwd wat je aan deze oogst over gaat houden.
                              Ben ook erg benieuwd naar de foto's van vanavond.
                              Ja het knakken van je toppen is een gewaagde actie, maar jij weet inmiddels hoe dit gaat, je bent weer een ervaring rijker!
                              Ik zie de winst van het kweken iets anders dan velen, voor mij is de ervaring net zo belangrijk geworden als aantal grammen die ik van de plantjes af zal kunnen halen.
                              Het maakt het voor mij een stuk makkelijker als ik kenmerken in mijn hoofd heb zitten waarbij ik kan zeggen oooh dat is dit of oooh dat is dat.
                              Geeft mij een rustig gevoel als er dan iets mis gaat dan weet ik wat ik moet doen en hoef ik niet zo in de stress te schieten waardoor je misschien wel eens domme acties kan ondernemen.

                              Wat betreft die zaadjes, bewaar ze goed voor een volgende kweek of ruil!
                              Je wist alleen niet wat voor soort het was, of ben je daar inmiddels al uit?

                              Comment


                                #45
                                Re: Zaad ipv Weed

                                En hier de foto's
















                                (ik hoop dat de fotos een beetje ok zijn)
                                Last edited by Macready; 29 August 2009, 23:45.

                                Comment

                                Bezig...
                                X