Eerste poging en meteen op hydro, oh ooh :)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • vaperke
    Expert Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jul 2015
    • 1488

    #46
    Ik weet niet hoe je je wietboter maakt en hoeveel gram je gebruikt hebt. Maar normaal zou je toch iets moeten voelen.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment

    • Knulen
      Advanced Stoner
      Member
      • Apr 2017
      • 71

      #47
      1 gram wiet
      Au bain-marie: pan met water koken, glazen schaal erop, daar de boter in smelten met verkruimelde wiet erbij. 2 uur lang met een deksel erop en regelmatig roeren
      Hierna de boter door een koffiefilter heen persen en vervolgens gewoon de muffins maken.
      Au bain-marie gedaan zodat de boter niet te heet wordt (werd ook aangeraden) en ook roomboter werd aangeraden voor wietboter.

      Zou een AK47 sterker moeten zijn dan Santa Maria?

      Comment

      • vaperke
        Expert Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jul 2015
        • 1488

        #48
        met je recept scheelt niets.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment

        • Knulen
          Advanced Stoner
          Member
          • Apr 2017
          • 71

          #49
          Hoe kan het dat we met cake niets merken maar met roken wel? Met roken krijgen ze een soort van lichamelijke high? (Geen idee, ik rook niet) is dit wat je zou verwachten van een AK-47?

          Ik heb wel veel zaden nu dus kon niet wachten en dus eigenlijk te vroeg al 5 nieuwe gezaaid. Want ik heb nog geen tijd/ruimte om een kast te bouwen. Plus ik wil werken met een tneon, dus dan heb ik volgens mij sowieso niet veel aan autoflowers omdat ik niet kan scroggen toch?

          Ik zag dat je hier ook zaden ter ruil kan aanbieden. Ik zal eens kijken of er mensen zijn die (autoflower) zaden willen ruilen tegen mijn zaden.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Heb ergens gelezen dat als je wiet/hash eet dat je lever de thc omzet in iets anders( tetra_ 11 nog iets )
        • Knulen
          Advanced Stoner
          Member
          • Apr 2017
          • 71

          #50
          Kiemen wietplanten veel sneller dan andere planten? (Groentes zoals paprika, pepers en tomaten) want na een paar dagen kwamen ze al boven de grond uit en van al mijn overige planten is nog niets te zien. Het plan was eigenlijk om een lamp boven de bakken te zetten maar die heb ik pas eind deze week binnen.. beetje te laat dus haha

          Comment

          • MV1977
            Big Bongmaster
            MemberLucky Member
            • Jun 2014
            • 375

            #51
            Verschilt volgens mij een beetje per plant. Mijn cannabis zaadjes kiemen gemiddeld binnen 24h-48h, waarna ze de grond in gaan, 1 a 2 dagen later zijn ze boven. Ik heb peper plantjes die ook in een dag of 3-4 hun kopjes boven steken, maar heb ook pepers gehad die na 2 weken nog steeds niet opkwamen.
            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

            Comment

            • Nicle
              Banned
              Lucky Member
              • Feb 2018
              • 1130

              #52
              Knulen Heb je de planten in de woonkamer gekweekt in plaats van een kweektent of kast?

              Comment

              • Knulen
                Advanced Stoner
                Member
                • Apr 2017
                • 71

                #53
                Gewoon in de woonkamer zonder iets erbij

                Comment

                • Benno THC
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Sep 2016
                  • 60

                  #54
                  Hallo Knullen ik maak al nu al bijna 5 jaar goede wietboter van toppen wiet.Ik neem voor 10 gram toppen +- 105 gr gezouten roomboter.Eerst haal ik zoveel mogelijk de takken er uit en zeef ik de wiet.Dan kan je ook de kleine takjes er uit halen.Daarna gooi ik de boel in een koffiebonen molen en maal ik het heel fijn tot poeder.Ik heb dan al een pannetje au bain-marie op staan met roomboter die ik met een keuken thermometer op 71 graden probeer te houden.Dan gooi ik het wietpoeder in de gesmolten boter en dan goed roeren.Ik laat het 3 uur op 71 graden staan met regelmatig roeren.Je ziet in het pannetje kleine bubbletjes ontstaan dat houd in dat de wiet aan het decarboniseren is.Wat belangrijk is dat de wiet gaat decarboniseren(ff googlen) dat houd in dat de wiet geactiveerd word.Wiet moet eerst gedecarboniseerd worden voordat er high van wordt dit gebeurt door dat de THC zich hecht aan dierlijke vetten uit de roomboter.Na 3 uur haal ik het pannetje van het vuur en laat het afkoelen.Ik filter de wiet boter niet en laat alles in de boter zitten en gebruik de boter om cupcakes van de maken.Van de 105 gram boter maak ik ongeveer 12 cupcakes en ik kan je uit ervaring vertellen dat als je 1 cupcake opeet dat je zo high als een kanarie word.Tevens werkt het ook nog beter als blowen omdat er veel meer actieve stof (THC) in je bloed word op genomen 96% tegenover blowen 6% en het is nog beter voor je lichaam ook.Veel succes bij je volgende baksel en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

                  Grtz Benno THC

                  Comment


                  • roller
                    roller commented
                    Editing a comment
                    kleine comment , het decarben gebeurd ook als je uw cake bakt , met de actieve boter in , dus geen nood om ze zolang te decarben op voorhand
                    het is niet dat de thc zich enkel hecht , door het decarben wordt de THCA , THC
                • Knulen
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Apr 2017
                  • 71

                  #55
                  Ik heb hier nu een plant staan en ik weet niet of het een mannetje of vrouwtje is. Kunnen jullie het zien?
                  Ik ben vergeten een foto van de andere plant te maken, die is even oud en zit vol met toppen. Dit ding lijkt een vrouwtje te zijn? Toch? Maar maakt geen toppen.

                  Beide zijn trouwens een beetje verwaarloosd, ze hadden overgeplaatst moeten worden naar een andere hydro setup maar geen tijd

                  edit: er gaat iets mis met de afbeeldingen??
                  Kunnen jullie ze wel alle 5 groter openen?
                  Anders hier een link extern:





                  Attached Files
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 5 photos.

                  Comment

                  • roller
                    T.H.C. Master
                    MemberLucky Member
                    • Feb 2010
                    • 543

                    #56
                    mannelijke bloei is meestal sneller dan vrouwlijke ... that being said , ik zie toch bloeiharen ?

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #57
                      Als het geen autoflower is dan gaat het nog een maandje of 3-4 duren voor er toppen zijn, ja.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • Knulen
                        Advanced Stoner
                        Member
                        • Apr 2017
                        • 71

                        #58
                        Het is een autoflower, AK47. Ik zal vanavond een foto van het andere exemplaar plaatsen

                        Comment

                        • Knulen
                          Advanced Stoner
                          Member
                          • Apr 2017
                          • 71

                          #59
                          Hier de foto's van de andere AK47 die op hetzelfde moment geplant is, met dezelfde omstandigheden. Zo'n groot verschil..
                          Attached Files

                          Comment

                          • Christof
                            Stoner
                            Nieuw Lid
                            • Jun 2018
                            • 21

                            #60
                            Heb je die a + b van de pepers gebruikt.? Content van ?

                            dit jaar wel niet te verkrijgen

                            Comment

                            Bezig...