Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek op DWC

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hebben jullie weleens een magnesium tekort gehad?
    Zo ja, waaraan lag dit?

    Ik ben erover aan het nadenken wat het bij mij kan zijn, en dat kan eventueel komen, doordat ik steeds koelelementen verdeeld over de dag toevoeg aan het kweeksysteem.
    Gelukkig is het buiten afgekoeld, dus ik stop daarmee voor nu.

    Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
    Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:23.

    Comment


      Ik zie 0.2 EC daling.
      Hier hoopte ik op, dat de planten beginnen met het opnemen van voeding

      Comment


        Hey Nicle,

        Wat mooi dat de planten nu voeding opnemen. 2 EC daling kan je best 0.1 toevoegen, toen ik het doorlas dacht ik eerder voedingstekort dan overschot. Je hebt inderdaad een Magnesium probleem. Dat kan verschillende oorzaken hebben maar door calmag toe te voegen los je dit vaak wel op. Zeker op Hydro komt een CalMag probleem veel voor. Zelf zou ik 4 ventilatoren op zulke kleine plantjes niet doen, ik denk dat ze daar wat last van hebben. Ook wat Beowulf zegt zou ik in de gaten houden. Er komt nog al wat straling van HPS af, als dat weerkaatst verliest het wel is waar een beetje maar het blijft een intense lichtbron. Het is niet de bedoeling dat de bladmonden hierdoor verstoort worden.

        Mocht het nu niet helpen, schakel dan wat ventilatoren uit en geef wat epsomzout/bladvoeding als bladvoeding net na de lampen uit gaan.

        Comment


        • Nonsense
          Nonsense commented
          Editing a comment
          HAHAHAHA Nicle lees de post van plagron nou is goed Beowolf gaf je alleen goede raad
          ''Ook wat Beowolf zegt goed in de gaten houden "
          daarmee bedoelde ie dat wat Beo zei ook een goed punt was en jij blokkeerd m gelijk je houd weinig mensen over die je straks nog tips willen geven .

          https://www.mupload.nl/img/64whqftmhwqtg.jpg

          Je bent me er ook eentje wat een figuur ben jij zeg ongeloofelijk
          Last edited by Nonsense; 3 May 2019, 17:54. Reden: Plaatje erbij

        • Nicle
          Nicle commented
          Editing a comment
          EC is gezakt naar 1.6
          De planten nemen eindelijk voeding op.

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Maakt het voor mij alleen maar grappiger als ik gelijk krijg.

        Ik heb magnesiumsulfaat van Pokon gekocht, en hiervan 1 eetlepel in een emmer van 5 liter gedaan.
        Dit in een plantenspuit, en de planten een douche gegeven, voordat ze gingen slapen.

        Ik ben benieuwd of het effectief werkt.
        Dat laat ik jullie wel weten.

        1x per week gebruiken.
        Last edited by Nicle; 3 May 2019, 15:49.

        Comment


          Ik heb een vraag over het toppen van zijtakken:
          Is het steeds bij de 3de node toppen wat de plant goed aan kan?
          Of kan je zijtakken eerder toppen zonder dat het voor grote stress zorgt bij de cannabis plant.

          Comment


            • O wat is het toch verleidelijk om verder te gaan met LST van mijn planten

              Ze hebben nog steeds een magnesium tekort.
              Weet iemand of ik magnesium morgen opnieuw op de planten mag sproeien, nadat de kweeklamp uit is?
              Of is het echt maar 1x per week?

              Iemand die mij helpende informatie kan verstrekken?

              Van verderaf zien ze er beter uit, van dichtbij zie je namelijk duidelijk het magnesium tekort.
            Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:19.

            Comment


              Comment


                hehe goeden middag allemaal ik ga hier ook mijn stoeltje bij zetten vandaag !!

                Hydro lijkt me wel intersant om wat meer van te weten voor in den toekomst
                ik zou vroeg of laat ook willen overschakelen ??

                Gene foto van het totaal overzicht hoe dat het vooraanzicht is van de tent ??
                🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

                👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

                Comment


                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Inderdaad vooraanzicht.

                Tot zover heb ik nog nooit een kabel warm gevoeld van mijn kweeksysteem.
                Ga ik ff stofzuigen wordt die kabel erg gauw warm.

                Misschien dat het nog gaat komen als ik de ballast op 15% overdrive zet.

                Comment


                  De mindere kant van zelf kweken:
                  Ik keek ff naar het stroomverbruik en is met 1035% toegenomen haha.
                  Extreme stijging.

                  Comment


                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Daarom noemde ik het ook zo
                    Als de kweek erop zit, maar eens bekijken hoeveel het aal stroom gekost heeft.

                  • witpen
                    witpen commented
                    Editing a comment
                    Toen ik begon met de 600watt hps heb ik de voorschot met 40 verhoogd
                    Nog nooit bij hoeven te betalen

                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Zo ga ik het ook doen Witpen.

                  Hoeveel gram denk je dat ik behaal met mijn eerste RDWC kweek Witpen?

                  Ik zal de vraag anders formuleren:
                  Wat mag ik als beginner verwachten kwa opbrengst?
                  Last edited by Nicle; 4 May 2019, 18:55.

                  Comment


                    Ik kweek ook met een 600watt hps lamp en ben tevreden met 400 gram.
                    Maar ik haal tegenwoordig tussen de 450 en 600 gram.


                    Als boven de 300gram is prima voor de aller eerste keer en dat gaat je echt wel lukken.
                    Wat verwacht je zelf

                    Comment


                    • Nicle
                      Nicle commented
                      Editing a comment
                      Ik wil nog een hoop cannabis soorten uitproberen.

                      Wat voor eetbaars maak je ervan?
                      Ik heb eens wiet-melk, chocolademelk en chocolade van gemaakt.
                      Kan zowel met wiet en/of hasj: alle opties uitgeprobeerd.
                      Smaakt ontzettend smerig, en doseren is verschrikkelijk, nam iedere keer veel te veel.

                      Ik ben erg nieuwsgierig hoever het effect van de hasj afwijkt van een cannabis soort als wiet.

                      De enige optie die ik (nog) niet ken is cannabis zalf, en dubs/raisin.
                      Die laatste 2 zijn in Amerika erg populair, niet in Nederland, althans ik ben het nog nooit tegengekomen.

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Dan heb je niet goed gezocht

                    • witpen
                      witpen commented
                      Editing a comment
                      Ik hou het bij verdampen roken en eten meer dan genoeg keuze.
                      In nijmegen kun je moonrock kopen hoor van vrienden dat ze dat wel leuk vinden

                    Had daarvan nog nooit gehoord.
                    Wel nieuwsgierig naar.
                    Als ik ooit eens in de buurt ben, wil ik dat zeker eens uitproberen.

                    Ik gebruik alleen een tafelmodel verdamper, en wil nog eens een goede draagbare kopen.

                    -

                    Ik las net THC 54,37%.
                    Dat is abnormaal veel haha.
                    Zal ongetwijfeld ook zelf te maken zijn, maar nogal extreem het THC gehalte.
                    Last edited by Nicle; 5 May 2019, 18:26.

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
                      Hebben jullie weleens een magnesium tekort gehad?
                      Ja en dat ziet er totaal anders uit.
                      https://www.growweedeasy.com/magnesi...iency-cannabis


                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                      • Nicle
                        Nicle commented
                        Editing a comment
                        Iets vreemds wat mij opvalt is het schommelen van de EC, en dan de keren dat die stijgt, met soms wel 0.3 EC. De watertank is aangesloten op het systeem, maar de vlotter is nog niet laag genoeg dat die water uit de watertank haalt.

                        Iemand die dit ook heeft gehad?

                      Wietefras de plant zag er slechter uit, zie deze er nu uitziet.
                      Onderin is een blad helemaal bruin geworden, die zal er gauw wel afvallen, en een 2de blad zal het vast opvolgen.
                      Volgens mij haalt de plant het magnesium nu uit de oudste blaadjes.

                      Maar als jij denkt dat het door voeding komt, heb je dan een goed voorbeeld waaraan ik dit kan zien?
                      In mijn optiek (die ik baseer op advies van de kweekwinkel + de info die ik zie staan bij wietzaadjes.nl) gaat het om een magnesium probleem, en kan gepaard gaan met calcium, vandaar beide componenten toedienen om de planten te laten genezen.

                      Deze plant laat ik nog een tijd met rust, want die is nog steeds niet hersteld.
                      De blaadjes lijken ook wat uitgedroogd.

                      Vanaf woensdag dien ik het kweeksysteem nieuwe voeding toe.
                      Ik ga dus langer dan 3 weken groeien.
                      Maximaal 3 weken verleng ik dit.
                      Maar hoop eerder, maar dan moeten de potten bedekt zijn.
                      Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:19.

                      Comment

                      Bezig...
                      X