Eerste kweek op DWC

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nicle
    Banned
    Lucky Member
    • Feb 2018
    • 1130

    #106
    StanLee hoe hoog kunnen je planten worden in je kweektent met 210 cm hoogte?

    Als ik het bekijk vanaf de deksels van het RDWC systeem, dan is er 140 cm tot aan de lamp beschikbaar, dat is niet veel als die op 720 watt kan, dan houd ik 68 cm over voor de hoogte van de cannabis planten.

    Maar ik heb hierbij nog geen rekening gehouden met de ventilators die de warmte wegblazen.
    Momenteel staan er 4 aan, maar ik zou er nog 3 bij kunnen aanzetten, en dan bekijken via de plant-camera hoe warm de planten zijn, en dit te vergelijken met de omgevingstemperatuur.

    Ga jij ook zo te werk met ventilators?

    Comment

    • witpen
      Expert Grower
      MemberLucky Member
      • Feb 2014
      • 1354

      #107
      Klopt inderdaad dat je ze buitenspel zet zou heel goed kunnen werken.
      Is scroggen geen optie als je met de hoogte misschien in de knoei komt.
      De ventilators zou ik zo plaatsen dat de warmte bij de lamp wegblaast en lichtjes over de planten.

      Comment


      • witpen
        witpen commented
        Editing a comment
        Ik doe dat ook zo met de ventilatoren zoals jij beschrijft.
        Zelf heb ik nu 10 kweken gedaan alleen de eerste keer niet gescrogd daarna altijd stelt niet veel voor de voordeel is dat je geen probleem hebt met de hoogte.

        Snap wel dat je een "normale" kweek doet zeker met om je apparatuur te leren kennen

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Met LST houd je de planten ook laag toch?
        Of houd je het met scroggen nog lager?
        Scroggen levert geloof ik wel het meeste op.

        Volgens mij voorkom je met LST dat de planten de hoogte in groeien, maar alleen horizontaal, dus alleen de bloei gaat de hoogte in (of nog wat doorgroei van de groei in de bloei).
        Last edited by Nicle; 28 April 2019, 15:52.

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Wie weet dat ik scroggen ooit nog wel ga doen.
        Ik heb 4 horizontale buizen waarop ik gewoon wat gaas kan spannen en klaar.
    • Nicle
      Banned
      Lucky Member
      • Feb 2018
      • 1130

      #108
      De wortels zijn al behoorlijk lang bij alle 4 de planten, en ze blijven vermenigvuldigen.
      Ik ben benieuwd of ze hierdoor sneller gaan groeien.
      Ze nemen in ieder geval nog geen voeding op, aangezien de EC blijft staan op 1.3.

      Comment

      • Nicle
        Banned
        Lucky Member
        • Feb 2018
        • 1130

        #109
        Weet iemand waarom mijn planten hangen?

        De wortels zien er goed en gezond uit.
        EC is 1.3
        320 HPS watt 100cm boven het gewas
        Water 21 graden
        PH 5.6
        26 graden omgevingstemperatuur, planten 0,6 graden lager.
        Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:24.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #110
          Om dezelfde reden als 2 dagen geleden ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            De foto's in het daglicht die zijn een paar seconden genomen, nadat de kweeklamp aangaat.

            Inderdaad hangt de lamp veel te hoog.

            Welk wattage zou jij adviseren?
            Ik kan tussen 320 - 720 watt kiezen.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik zou de hoogte van de lamp aanpassen aan het wattage.
            Als ze halverwege de lichtperiode nog hangen is er misschien iets aan de hand.
            Rond licht aan/uit bewegen ze, dus daarvan moet je niet meteen in paniek raken.

          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Ik heb de hoogte gezet op 42 cm en het wattage op 390 watt.
            Eens zien wat dit doet.

            Als het er morgen goed uit ziet, kan ik hem opschroeven naar 460 watt.
            Nog 3 dagen dan gaan de planten week 3 van de groei in.
            Ik wilde eigenlijk 3 weken groei aanhouden, maar mocht er meer voor nodig zijn dan maar een verlenging geven.

            De wortels zien er goed uit, en zijn lang.
            Het waterpeil gaat vanaf week 3 naar beneden, dat doe ik nu al door de vlotter lager te zetten, en hopen dat de planten dit opslurpen.

            Ik zal later nog een foto maken en hier plaatsen, dan hebben jullie ervan ook een beeld.
            Last edited by Nicle; 28 April 2019, 21:19.
        • Nicle
          Banned
          Lucky Member
          • Feb 2018
          • 1130

          #111
          Bij deze de toegezegde foto's.

          De planten staan er goed bij.
          Rechts voor, die stond er het slechtst bij, maar ik zie dat zij erop voorruit gaat.

          Als de planten morgen nog steeds goed erbij staan, verhoog ik de HPS van 390 naar 460 watt, en de afstand 50 cm.
          Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:24.

          Comment

          • Nicle
            Banned
            Lucky Member
            • Feb 2018
            • 1130

            #112
            Mijn planten hangen opnieuw, weet nog steeds niet waardoor.

            Gisteren van 320 naar 390 watt verhoogd met zo’n 40 cm vanaf de planten.

            EC is 1.3
            Water 22 graden
            PH 5.5
            25 á 26 graden in kweektent
            De kweeklamp staat nu zo’n 13 uur aan.
            Ik vind de wortels er goed uitzien.
            Het probleem lijkt aan de bovenkant.

            Iemand die mij kan helpen?
            Zie de foto’s
            Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:24.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #113
              Verwijder die folie maar eens.
              Voordat dat erop zat gingen ze goed.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Folie verwijderd rondom de netpotten en foto’s gemaakt, om het vanavond te vergelijken na hun slaap.
            • Nicle
              Banned
              Lucky Member
              • Feb 2018
              • 1130

              #114
              Nu ziet bijv. dit plantje er zo uit.
              Vanavond als de kweeklamp weer aan gaat zal ik nogmaals een foto maken.
              Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:25.

              Comment

              • Nicle
                Banned
                Lucky Member
                • Feb 2018
                • 1130

                #115
                Kan ik deze plant al toppen op de 3de node?
                Zij is bezig een vierde node te ontwikkelen.

                Hier wat foto's om het goed te bekijken.
                Graag advies.
                Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:25.

                Comment

                • Nicle
                  Banned
                  Lucky Member
                  • Feb 2018
                  • 1130

                  #116
                  Voilà 2 planten getopt, boven de 3de node.
                  Ik wil LST ook toepassen.

                  Wie van jullie heeft hiermee ervaring?
                  Om mij wat tips te geven.
                  Ik wil bij iedere plant het deksel vol te zien krijgen met LST + toppen.
                  Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:25.

                  Comment

                  • Nicle
                    Banned
                    Lucky Member
                    • Feb 2018
                    • 1130

                    #117
                    Volgens mij kan ik iets minder stil zitten dan de rest haha.
                    Ben wezen toppen + LST.

                    De achterste planten kan ik beter denk ik ook toppen met LST.
                    Zonder LST krijgen de andere LST planten veel minder licht denk ik.

                    De kans is groot dat ik de groei met 1 á 2 weken verleng.
                    Deze week gaat de 3de week in.
                    Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:26.

                    Comment

                    • witpen
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2014
                      • 1354

                      #118
                      Ik zou je plantje de komende tijd even met rust laten en ze goed laten herstellen zeker na het toppen.

                      Comment


                      • Nicle
                        Nicle commented
                        Editing a comment
                        Inderdaad een goede tip
                        Ik kijk zo goed mogelijk naar mijn planten wat ze nodig hebben.

                        De wortels doen het goed, die zijn al lang, en beetje bij beetje meervoudige zij zichzelf.
                        Het waterpeil breng ik langzaam wat naar beneden, maar het is nog niet zo dat ze veel water slurpen.

                        Gebruik maar liefst 6 ventilators, 4 in elke hoek die boven de plant blazen, en 2 gericht op de kweeklamp.

                      • Remco
                        Remco commented
                        Editing a comment
                        Nu ben je wel echt aan overdrijven 666666666666666 ventilators ???????????

                      • Nicle
                        Nicle commented
                        Editing a comment
                        Ik houd mij niet bepaald in kwa stroomkosten nee haha.
                        Het proces wil ik zo goed mogelijk laten lopen, en als dat wat meer stroom kost, dan is dat maar zo.

                        Ga wel uitrekenen wat deze kweek mij gekost heeft aan stroom, en dit vergelijken met hoeveel gram het heeft opgebracht.
                    • Remco
                      Exquisite Grower

                      • Jul 2018
                      • 7400

                      #119


                      Hoe oud zijn ze nu eigenlijk ??

                      Effe met rust laten , je bent te heftig bezig man alle dagen aan de dames
                      liggen prutsen dat hebben ze niet zo graag !!

                      Je hebt wel een hele mooi installatie moet ik zeggen !?i


                      Rustig aan en dan komt het wel in orde !!!!

                      Comment


                      • Nicle
                        Nicle commented
                        Editing a comment
                        Vandaag is de 14de dag van de groei.
                        Morgen gaat de 3de week in.
                        In eerste instantie wilde ik maar 3 weken groeien, echter doe ik er waarschijnlijk nog 2 weken bovenop, want ik vind ze nog veel te klein, en wil ze over de kweekpot verdelen, en dan pas de bloei starten.

                        Ik zal ze een paar dagen met rust laten om te herstellen.

                        Thanks, ik vind het ook een mooie installatie, heb er lang over nagedacht wat het zou worden.
                        Ik heb zo'n beetje het beste van het beste gekocht.

                        Het Dimlux systeem kan ik absoluut aanraden.
                        Is ideaal dat de Maxi controller zich afstemt op welke temperatuur ik dat wil, uiteraard het lichtschema, stuurt de sofbox en ballast aan, later wil ik nog een bevochtiger halen, die hij dan ook aanstuurt.
                        Dat hij de zon op- en ondergang nabootst vind ik ook een mooie, laat ik beide 10 min doen. Dit vinden de planten vast fijn, moet mij denken als ik opsta of naar bed ga, dat ik dit ook met inleiding doe.
                        En je kan er nog veel meer mee.
                        Kan allemaal buiten de kweektent, zodat je het klimaat niet verstoort.
                    • Nicle
                      Banned
                      Lucky Member
                      • Feb 2018
                      • 1130

                      #120
                      Ik zie dat bij alle plantjes de onderste blaadjes geel verkleuren.
                      Is dat normaal?
                      Zie de foto’s.

                      Verder heb ik veel bladeren die hangen, en wat gaan krullen, met wat gele verkleuring.
                      Iemand ervaring hiermee?

                      Ik gebruik BAC 2x per week als plant versterker, en sinds gisteren heb ik 75 ml calcium met magnesium toegediend.


                      Als ik mijn hand plaats bij de planten voelt dit nauwelijks warm aan, terwijl die op 530 watt staat op zo’n 65 cm afstand van de deksels.
                      Hoogste plantje is 13 cm.
                      Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:27.

                      Comment

                      Bezig...