Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek op DWC

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Zet als je er ruimte voor heb een grote emmer naast je tent ,als na een dag of 4 de temperatuur hoog is weet je of die kamer geschikt is om te kweken on de zomer.van een kartonendoos en met wat ducktape kan je een labyrint maken.zet die voor je luchtinlaat en tape hem goed af aan je tent.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Heb je ook foto's hoe je zo'n labyrint kunt maken?

    #62
    Hier zijn de beloofde foto's van mijn kist, heb even voor QnQ gekeken of m'n sokken er niet op stonden
    Binnen in wat schotjes om het licht niet door te laten, bij mij zijn twee schotjes voldoende omdat 'ie naar de wand gericht staat en terhoogte van de flap dicht is.

    Aan de binnenkant zit het frame rond de opening dus door het klittenband aan de kist geschroefd maar tapen of klittenband op de kist maken kan natuurlijk ook.

    Die framepjes ga ik trouwens rondom maken zodat de afzuig nog hoger kan indien nodig zonder dat de tent naar binnen komt

    Die aluminium slang is ook inlaat, die kan ik eventueel ook nog actief maken.....

    Vergeten m'n telefoon horizontaal te houden....... Sorry


    IMG_0969.jpg
    IMG_0970.jpg
    Attached Files
    Last edited by EasyW; 20 April 2019, 13:51.
    2e
    3e

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Als die flappen openstaan, merk ik een duidelijk verschil kwa trek in de kweektent zelf.

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Jammer...... Te laat, ik heb de originele comment van Nicle gemist. Dacht je dat ik in de labyrint kist aan het kweken was?

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Haha ja iets in die zin
      Maar gaaf dat je dit bedacht hebt.
      Kijk erg uit naar de foto's.
      Volgens mij gaan die kisten een leven lang mee.

    #63
    Vandaag een goede tip gekregen: Ik heb folie wat je over het voorraam van je auto doet, dat die niet bevriest, op de kweekpotten geplakt met een tube lijm en een kwast, zodat het licht weerkaatst wordt, i.p.v. opgenomen wordt.
    Op de foto zijn ze nog niet geplakt, omdat ze nu slapen kan ik geen foto maken.

    Ik houd mijn vingers gekruist dat dit effect heeft
    Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:30.

    Comment


    • SmokingJoop
      SmokingJoop commented
      Editing a comment
      Had al aangegeven om zoiets te proberen met wit plastic .

      Hoop dat het helpt voor je.

    #64




    Geen probleem ik dacht wel dat deze verwijderd zou worden hier is ie nog een keer .

    comment.JPG

    Comment


    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Niet zo overdrijven Nicle, er staat niets schokkends ofzo dus je had het gewoon kunnen laten staan.

      Lees je eigen posts eens terug en zeg eens eerlijk, ken jij heel veel mensen die vaker van richting veranderen?

      Niets mis mee, voor iedereen is er waardering hier op het forum maar we mogen toch wel een beetje lachen met je als je weer eens een move maakt?

      Af en toe lijkt het inderdaad wel of je ons in de maling neemt dus ik snap Nonsense wel

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      EasyW ik doe dat niet bewust.
      Maar ga ervan uit dat de meeste mensen hier high en/of stoned zijn als ze op het forum zitten.

      Dat vastleggen bevalt mij niet.
      Dan vraag ik mij af waarom en wat die Nonsense ermee doet.
      Zoiets zou in mij niet opkomen, dus nogmaals alle vertrouwen de deur uit met die gast. Zou mij niets verbazen dat die ondertussen een flinke collectie heeft. In mijn ogen een riskant iemand.

    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Dat is een verwachting die helaas niet altijd waar is ik ben al 2 weken nuchter .

    #65
    Nonsense als jij alles hier ligt vast te leggen, vraag ik mij af wat jouw bedoelingen zijn

    Comment


    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Dat denk ik bij jou ook wel is , volgens mij loop je de boel gewoon te trollen .

      En ik leg niet alles vast maar dit was zo voorspelbaar en dan klopt mijn comment niet meer als je dat dan verwijderd of aanpast .

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Alle vertrouwen in jou is de deur nu uit.

    #66
    Morgen is mijn el cheapo doe-het-zelf RDWC systeem klaar, ik zal er een mooie post aan wagen. Bij mij zal het water denk ik ook zo warm zijn dat je er thee van kan zetten.
    Leuk man dat je een RDWC systeem hebt gebouwd!
    Ik ben benieuwd wat je ervan gemaakt hebt.
    Als je foto's hebt, wil ik die graag zien
    Nou hier is hij dan .....

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...f-rdwc-systeem

    Ik ben benieuwd of het een beetje gaat werken!
    "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

    Comment


      #67
      SmokingJoop Thanks.
      Het water is met een paar uur met de kweeklamp uit nog op 24 graden.
      Volgens mij kan ik het beste de lamp zo hoog mogelijk ophangen?

      Ik hoop dat die aanpassingen helpen met reflecterend materiaal op de kweekpotten.
      Hoe weet ik dat dit materiaal goed is?
      Moet het dan geen warmte absorberen?

      Ik heb dat materiaal gebruikt, wat gebruikt wordt om op de voorruit van je auto te leggen, om bevriezing te voorkomen.

      Comment


      • SmokingJoop
        SmokingJoop commented
        Editing a comment
        Weet niet of dat reflecteert. Licht is energie, bij absorbtie wordt het warmte, bij reflectie is het niet. IJs op de poolkappen reflecteert het ook, anders zou het stukken sneller smelter vanwege de omzetting naar warmte. Wit (zuiver wit) reflecteert alles, zuiver zwart aborbeert het alles. Rest zit er tussenin.

        Althans, dat was de theorie bij natuurkunde 26 jaar geleden . Kan het hier in huis ook duidelijk merken, heb 3 slaapkamers met zwarte rolgordijnen, die houden wat meer licht tegen dan de witte bij m'n zoontje op de kamer, maar die witte wordt niet warm als er zon op staat, die zwarte daarentegen verwarmen de kamer aanzienlijk en als je er naast gaat staan als de zon er op schijnt voel je er letterlijk aardig wat hitte vanaf komen, zelfs in de winter.

      #68
      Schaf gewoon een airco aan, heb je al voor 200E.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Voor een airco heb je weer een extra slang/buis/uitgang naar buiten nodig want ze genereren ook veel warme lucht.

        Er is een moment dat je iets compleet anders moet verzinnen of niet binnen moet kweken ‘szomers omdat het meer kost dan het wiet oplevert.

        Als je 3000w/u gaat verbruiken gaat je elek.rekening een mooie verrassing zijn eind vh jaar.

      • Nonsense
        Nonsense commented
        Editing a comment
        SmokingJoop de combinatie van een airco en afzuigen zegt toch al genoeg , wat wil je gaan betalen voor een beetje oogst
        dat is toch ook niet seieus te nemen

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Ik voel niks voor een airco.
        Dat zijn enorme stroomvreters, en ben het eens met QNQ.
        En heb geen extra uitgang naar buiten hiervoor, hierop zijn bij mij al de afzuiging van de kweek- en droogtent op aangesloten.

        De cooltube wil ik meer van weten, hoeveel deze een HPS 600 watt lamp koelt.

        Een waterkoeler ga ik halen.
        Ik kweek nu grotendeels een sativa, en ik las dat die tot 28 graden het naar hun zin hebben. Als ik het water stabiel kan houden op 21 graden, is dat ideaal. Zodra ik de horizontale buizen heb, kan mijn afzuiger hoger, zonder dat de kweektent beschadigd wordt.
        Dit lijkt mij een goede combinatie voor in de zomer.
        En kan ook nog overstappen op LED, maar de HPS lamp valt ook te dimmen onder de 320 watt, wat de laagste stand is op de ballast, maar wie weet doet de cooltube wonderen.

        SmokingJoop op mijn systeem kan ik een bevochtiger aansluiten.
        Is wel een luxe product, maar in de loop der tijd, ga ik mijn systeem polijsten, met zulke leuke producten.

        Bedankt voor het meedenken

      #69
      Het reflecterende materiaal wordt nauwelijks warm.
      De temperatuur van het water stond in het donker al op 24 graden en nu nog steeds.

      Ik ben benieuwd of dat zo blijft.
      Om de plantjes wilde ik ook de folie plaatsen, maar heb 2 blaadjes per ongeluk ermee afgeknapt.
      Dat doe ik dus geen 2de keer, of als het plantje nog geen klein is, en makkelijk door een gaatje in de folie te krijgen.
      Volgens mij hoe groter de plant hoe lastiger dit wordt, om geen schade toe te brengen.

      Hier wat foto's hoe het er nu uitziet.
      Ik ben de groei pas gaan tellen, totdat ze zijn voor gegroeid (dit heb ik nu dus al in het kweeksysteem gedaan voor een week), totdat het plantje bovenaan de netpot kwam, en ze wortels onderaan de netpot ontwikkeld hadden, dan zit ik nu op dag 4.
      En ik wil 21 dagen groeien, dan hopelijk over op bloei.
      Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:30.

      Comment


      • SmokingJoop
        SmokingJoop commented
        Editing a comment
        Dat ligt er aan hoe je het plaatst uiteraard, het hoeft niet waterdicht te zijn in deze, het moet geen licht naar beneden doorlaten. Dus als je er gewoon een eind in knipt, kun je het zo om de steel heen schuiven, voorbij de steel over elkaar heen leggen en aan de pot vastplakken.

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Dit ga ik bij mijn 2de kweek toepassen.
        De meeste plantjes is de steel nog niet ver genoeg boven de pot, en dan zou dus het grootste gedeelte van de plant onder de folie komen.
        Maar neem het advies mee!

      #70
      Ik hoor graag wat jullie zelf gebruiken of adviseren, om een airco of water koeler te kopen als je ook in de zomer wilt blijven kweken.

      Hierbij kijk ik ook naar stroomverbruik, moet natuurlijk niet te gek worden haha.
      Ik heb al een hoop apparatuur staan.

      En de airco moet zeker ook een afvoer hebben.

      Comment


        #71
        Ik heb een led lamp.
        En ben aan het overwegen om die te gebruiken.
        Die brengt wel veel minder op dan de huidige HPS lamp, maar als ik mijn water niet op 24 graden kan houden, dan is het weer niet goed voor de wortels.
        Het water zit nu op 25 graden.
        Of ik hang de HPS lamp zo hoog mogelijk op.

        Wat denken jullie?
        In het weerbericht zie ik nog een aantal warme dagen, maar daarna koelt het weer af.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of je neemt een cooltube voor je hps, kost 32E.

        • StanLee
          StanLee commented
          Editing a comment
          Neemt zo een cooltube een hoop van je licht weg?

        #72
        QnQ wat denk jij, zou ik overstappen naar mijn led lamp op groei stand?
        Momenteel staat de HPS 600 watt aan, maar hij is gedimd.
        Water zakt niet onder de 25 graden.

        Alleen als er koude dagen aankomen dan is de led weer wat nadelig.
        Wat zou jij doen als je de HPS en LED lamp zou hebben?

        De HPS lamp kan nog een stuk naar boven denk 1 meter, maar ik vraag mij af of dat wel zinvol is, en de LED lamp dan beter gepast is.

        Comment


        • Nicle
          Nicle commented
          Editing a comment
          Ik kan eigenlijk de HPS lamp ook laten dimmen.
          De laagste stand via de ballast is 320 watt, maar deze kan je in procenten naar beneden brengen.
          Volgens mij kan je hem dan in de zomer laag houden, en is de LED aankoop een miskoop geweest.

        • SmokingJoop
          SmokingJoop commented
          Editing a comment
          Waar haal je die kennis vandaan? Steeds meer mensen stappen over op COBs, heb er zelf 4. Kan m'n licht beter verdelen omdat ik zelf te plaatsen licht punten heb en ze geven aan 400W meer licht dan jouw 600W HPS. Genereren minder hitte, verbruiken minder electriciteit en gaan veel langer mee. Wel duurder in aanschaf.

          Zelf nooit gekweekt met HPS, dus vergelijken kan ik het niet.

          Je lampen dimmen is minder licht, minder licht == minder opbrengst (tenzij je boven het maximum zit van wat ze kunnen verwerken en daar na dimmen nog niet onder komt dan, maar dat betwijfel ik in jouw geval).

        • Nicle
          Nicle commented
          Editing a comment
          Van de COB's weet ik niks vanaf.
          Aangezien ik al 1 led lamp heb, zou ik er nog 1 kunnen aanschaffen.

        #73
        Rreppellsteeltjam dat is niet duur!
        • Werkt het effectief?
          Zal zo eens rond snuffelen.
          Zou ideaal zijn als ik gewoon het hele jaar op HPS kan kweken.
          Ik denk dat mijn softbox dit wel aan kan, alleen moet ik eerst horizontale buizen binnen hebben, anders trekt die de kweektent kapot.

          Zojuist de led lamp uitgetest, nou die bedekt echt geen 1,2 x 1,2 meter, veel kleiner gebied.
          Staat wel in de omschrijving.
          Hiervan heb ik minstens 2 nodig.
        Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:30.

        Comment


          #74
          Hang die hps nu zo hoog mogelijk tuinders doen dat ook,diepstraalkappen werken echt goed.zet een emmer naast de tent en kijk of dat water ook zo warm word na een dag of 4.zo ja dan is je kamer misschien te warm?vanaf je tent moet je uitblaasslang met zo min mogelijk bochten en aantal meters,naar een uitgang naar buiten worden gebracht,zo gaat je kamer nooit naar wiet ruiken,en voer je de warme lucht af.uitgangen kunnen zijn ramen en schoorsteenkanalen,heb je die daar niet zet dan een verse pijp op je dak
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Oke ik hang hem op zijn maximum waarbij hij alle 4 de planten voorziet van licht. Ik heb steeds het idee dat ze niet zoveel licht krijgen.
            Kwa kweekruimte heb ik niet een andere ruimte, dus ik moet het hiermee doen.

            De afvoer van warmte en geur zit bij mij goed geregeld.

          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            De kweeklamp staat nu 130 cm vanaf het gewas.

          #75
          heb je al een keer in de zomer gekweekt in die kamer dan?
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Nope eerste kweek dit.
            Heb daarvoor een led lamp gehaald, maar als een cooltube voldoende koelt, kan ik net zo goed blijven bij de HPS lamp.
            De LED lamp dekt namelijk onvoldoende op de kweekpotten, als die staat op de gewenste hoogte.
        Bezig...
        X