Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek op DWC

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Pit

    Comment


    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Als de stekken nog enigszins fris zijn; ja. En om stekken te laten wortelen gebruik je tl of leds maar dat wist je al neem ik aan.

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Pit ik heb gelukkig een led lamp, die staat op 70 cm afstand op de groei stand.

      En hoe hoog plaats jij nou de kleikorrels voordat je de stek plug erop zet?

    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Ik kweek altijd op steenwol en plant de stekblok met gewortelde stek zo diep mogelijk. Om stekken te laten wortelen hebben ze weinig licht nodig dus misschien mag je de lamp wel 30 cm hoger hangen.

    #17
    Denk niet dat je daar nunog veel mee verandert.
    Je moet gewoon eens een kilootje geduld aanschaffen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Ik haal ze eruit en zet ze onder de groei stand van mijn LED lamp.
      Hey systeem pomp ik leeg, spoel ik door, en zet de kweekpotten dichterbij.
      2 van de 4 kweekpotten stonden namelijk niet recht onder de kweeklamp, dus dan biedt de mogelijkheid om dit aan te passen.

      Even wat werk, maar uiteindelijk zal ik ermee blij zijn.

      De stek pluggen geef ik 1x per dag via een schoteltje een beetje water op PH 5.5.
      Als ze nog vochtig genoeg zijn dan niet.
      Pas als ik wortelgroei zie onderaan, dan gaan ze opnieuw het kweeksysteem in, en begin ik van voren af aan.

    #18
    Pit zie de foto, de 4 stek pluggen staan nu zo'n 70 cm onder de led lamp op groei stand.

    Comment


    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Ideaal, kunnen ze direct al wat strekken.

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Het is mijn bedoeling dat ze wortels genereren, en dan het systeem in.
      En de kweekpotten dichterbij plaatsen, zodat ze alle 4 gecentreerd onder de kweeklamp staan.

    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Ik kan de stekken niet goed zien op de foto, maar als je de lamp er ver genoeg van afhebt en de blokjes nat houdt (wel droog laten trekken) dan komen er vanzelf wortels. Zodra ze wortels hebben mag de lamp er dichter op.

      @ Beowulf, stekken zonder wortels die strekken zit ik niet zo over in!

      Edit: het zijn dus zaailingen i.p.v. stekken beste Nicle. Die kan je wel gewoon in het DWC systeem laten. Dat is nogal een verschil en een wortel hebben zaailingen altijd.

    #19

    Comment


      #20
      Man man. Pit heeft het over stekken, jij hebt zaailingen.

      Comment


      • Pit
        Pit commented
        Editing a comment
        Hij had het over planten zonder wortels, dus ik ging er vanuit dat dit stekken waren.

      #21
      Ik maak het mij veel te moeilijk.
      Ben ook een beginner, excuus voor de verwarring.

      Ik pomp het systeem nu leeg, vul het zometeen met schoonwater aan, hier weer power roots + pure zym toevoegen, en de PH afstellen op 5.5.
      Dan laat ik het water tot net onder de netpotten vollopen, en plaats ik opnieuw de zaailingen in de steenwol stek plug.

      Alleen weet ik niet hoe dik ik de laag moet doen van kleikorrels waarop de steenwol stek pluggen komen te staan.
      Weet iemand deze afmeting?

      Comment


        #22
        1 meter moet zeker wel voldoende zijn

        Comment


        • Nicle
          Nicle commented
          Editing a comment
          Heb er 3 meter van gemaakt.

        #23
        Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

        Comment


          #24
          Pit ik had het verkeerd gezegd.
          Maar het zijn inderdaad zaailingen.

          Ik heb het systeem ververst, en de EC staat mooi laag hoe ik het wilt hebben op EC 0.6.
          Het water heb ik nu iets onder de netpot staan.
          Voorheen liet ik het water 1 cm in de netpot vullen.
          Vanaf vandaag tel ik weer dag 1 van de groei.

          Op goed geluk, hoop ik dat de plantjes zich nog goed ontwikkelen, en niet al te veel stress hebben opgelopen.

          Comment


            #25
            Nog maar is. Wat ik deed toen ik overschakelde van geprul op een deftige set. Ik keek naar een afgerond kweekverslag en kopieerde dat. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Zoek hier of op google naar een afgerond kweekverslag op dwc en kopieer dat. Zo zie je wat een ander gedaan heeft en of het al dan ni normaal is dat de wortel nog ni onderaan die plug komt. Al je vragen worden op die manier opgelost bij het lezen van 1 of 2 goeie verslagen. Weet je ook op welke ec die mannen zaten, waneer ze juist in bloei zijn gegaan, welke voeding, hoe hoog de lamp etc etc. Niks simpeler dan dat.

            Comment


              #26
              Ik vind cannabis kweken echt een enorm leuke hobby!

              Nemen jullie weleens een maand of langer pauze van het kweken?
              Ik denk dat ik 2 jaar lang non-stop doorkweek, en daarna misschien eens een maandje vrij neem.
              Voor in de zomer heb ik een led lamp gekocht, zodat het kweken door kan gaan.

              Er valt nog zoveel te ontdekken kwa kweken en cannabis soorten, wordt een soort van wereldreis.

              Comment


                #27
                Pit heb je kweekverslagen gelezen, mooi man.
                Ben je nou altijd gebleven bij het eb & vloed principe, of heb je je al eens willen wagen aan een complete RDWC kweek?

                In ieder geval heeft het beide veel meer voordelen dan op aarde kweken.

                Voordeel van die eb en vloed is wel dat het prettig is om meerdere soorten te kweken.
                Met mijn RDWC systeem zal het telkens 1 soort zijn.

                Comment


                • Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment

                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Als het voor jou prima werkt, kan je het natuurlijk hierbij laten.
                  Dat is het leuke als je zelf de kweker bent, je bepaalt alles zelf

                #28
                De plantjes zijn nog niet gegroeid.

                Kan het zijn dat de steenwol stek plug te nat is onderaan, waardoor het worteltje nog geen water hoeft op te zoeken in de kweekpot? En ik hierom geen groei waarneem.

                Ik dacht namelijk dat het kweken op water veel sneller gaat dan op aarde.
                Vandaar mijn vraag.

                De HPS 320 watt staat nog op 50 cm afstand tot de kweekpotten.

                Volgende kweek eerst wachten totdat de wortels onder de steenwol stek plug uitkomen, en dan pas het kweeksysteem in.
                Ik heb het idee dat dit minder lang duurt, dan om de wortels uit de steenwol stek plug te laten groeien in het DWC systeem
                Last edited by Nicle; 12 April 2019, 22:16.

                Comment


                  #29
                  Pit er komt onderaan de stek plug een worteltje door
                  Wel even een mandje open gemaakt, is niet zo goed, maar nu weet ik dat ze verder groeien, en dat is weer waardevolle informatie.

                  Bij de volgende kweek laat ik de plantjes in de steenwol stek pluggen zich verder ontwikkelen, voordat ze het systeem ingaan.
                  Want volgens mij heeft de pure zym en power roots nu helemaal geen effect, en dat is dus zonde.

                  In plaats van 3 weken groei, ga ik over op 4 weken groei, aangezien het nog wel een paar dagen duurt voordat het worteltje onder het mandje uitkomt.
                  Maar goed, zo leer je weer wat

                  Comment


                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Hardstikke mooi om te lezen, want als er een wortel doorkomt is er leven in de brouwerij! Wat langer voorgroeien is in deze een verstandige keuze denk ik!

                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Ja mee eens Pit!
                    Hoe laat jij ze langer voor groeien?

                    Ik heb een kweekkas waarin een hoop ronde gaatjes zitten.
                    Hierop kan ik de stek pluggen plaatsen, alleen dan is er aan de onderzijde bijna geen ruimte voor groei van de wortel.

                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Zodra de planten ongeveer 2/3 van het te vullen oppervlak bestrijken kan je de klok op 12/12 zetten beste Nicle!

                  #30
                  Pit Je hebt gelijk dat het is beter om ze langer te laten ontwikkelen voordat ze het kweeksysteem ingaan.
                  Maar goed van fouten leer ik gelukkig

                  Weet jij hoe zit het nou met de Pure zym + power roots die ik voor de 1ste week heb toegevoegd, voor de 2de week?
                  Aangezien de wortels nog niet in het water komen, zullen ze het denk ik ook niet opnemen.
                  Ik kan ervoor kiezen om niets toe te dienen de 2de week, dan weet ik in ieder geval dat de planten niet te veel Pure Zym of power roots krijgen.

                  En vanaf de 3de week het kweekschema weer oppakken.

                  Vanaf de 3de week ga ik trouwens de watertank gebruiken.
                  De eerste 2 weken kunnen prima via het DWC systeem zelf.
                  Mooie is van die kweektank, dat ik de boel 1x per 3 weken moet verversen.
                  Dat is echt 1 van de grote voordelen van het kweken op Hydro
                  Last edited by Nicle; 13 April 2019, 17:53.

                  Comment


                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Inderdaad scheelt je heel wat tijd en moeite.

                  • SmokingJoop
                    SmokingJoop commented
                    Editing a comment
                    Mja, dat dacht ik ook 1x in 3 weken, maar heb de fabrikant gebeld en die adviseert dan toch om de 5 dagen (Atami ATA AWA).

                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    SmokingJoop dat is balen.
                    Ik denk dat ik wel wekelijks het moet verversen als de planten groter zijn, helemaal in de bloei, aangezien ze veel meer drinken.

                    De eerste 3 weken kan denk ik wel met de watertank.
                    Maar goed zoals ik al eerder zei, we gaan het zien bij dit systeem.
                Bezig...
                X