Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek op DWC

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ik zie het eerste worteltje door het mandje heen komen!
    Ik weet niet hoe het kan maar ik vind dat het water redelijk snel leeg daalt, terwijl er nog maar 1 worteltje zichtbaar is buiten het mandje.
    Mijn verwachting was, dat het waterpeil pas zou gaan zakken als de worteltjes uit het mandje zouden komen.

    Comment


    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      De warmte van de lamp doet het waterpeil ook zakken dunkt mij. Ik zou het steeds aanvullen tot de wortels bij het water kunnen.

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip.
      Ik tel een week groei erop.
      Bij de volgende kweek laat ik ze groter voor groeien (ik draai nu eigenlijk dat voor groeien op water).
      Last edited by Nicle; 14 April 2019, 21:21.

    #32
    Mooi setje van growrilla! Praktisch hetzelfde als die van alien maar een stuk voordeliger. Ik ben benieuwd naar je resultaten!
    "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Die Alien Bubbler 55 liter spreekt mij ook aan.
      Om 1 joekel van een plant te kweken.
      Hoef je maar 1 zaadje te halen

    • StanLee
      StanLee commented
      Editing a comment
      Ik ben bezig zelf een RDWC setup te maken maar qua uiteindelijke investering had ik liever zo een growrilla set gekocht. Had ook gezocht op ali naar waar hun de spullen vandaan halen maar ik kon helaas niets vinden.

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Als je handig bent met bouwen zou ik daarvoor gaan.
      Dan kom je lekker goedkoop uit.
      Het systeem is kwa materiaal erg weinig waard.
      Ik zie bij de Action weleens enorme plastic bakken 50 liter of meer.
      Als je nou 2 hiervan neemt en verbindt, dan ga je een flinke opbrengst krijgen.

    #33
    Het enige nadeel van DWC is dat het zwaarder bestraft wordt, dan het kweken op aarde. Het valt namelijk onder professioneel kweken (kwam ik trouwens pas laat achter lol).
    Verder zie ik alleen maar voordelen
    Last edited by Nicle; 15 April 2019, 18:37.

    Comment


      #34
      Pit hoe ga jij om met een hardloper?
      1 plantje stijgt duidelijk boven de overige 3 uit.

      Ik zit te twijfelen of ik hem zal gaan buigen.
      Heb een wijd net wat ik er kan spannen.
      Volgens mij is het mooiste toch dat alle planten op dezelfde hoogte zitten?

      Zie beide foto's, het plantje links achter is de hardloper

      Heb het wattage verhoogd van 320 naar 390 watt.
      Goed in gaten of dit goed gaat, vermoed van wel, staan 4 ventilators boven de planten de hitte weg te blazen.
      Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:36.

      Comment


      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Nonsense iedereen maakt fouten, ik ook, ook nu al bij de kweek, maar ik leer ervan, en mijn 2de kweek doe ik die zaken goed. Van deze leerpunten heb ik notities gemaakt.
        Vaak leer je meer van dingen die fout gaan, dan alleen maar goed.
        Ik ben in sommige situaties van mening dat het zelfs een noodzaak is, om beter in iets te kunnen worden

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Goed dat je geen CEO bij een kerncentrale bent

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        QnQ haha geldt gelukkig niet voor alles.

      #35
      Pit Eigenlijk ben je al in de hoek bezig van het DWC kweken.
      En nogmaals als je goed kan bouwen, kijk eens bij de Action, neem je bijv. 2 joekels van bakken, die moet je alleen wel verdonkeren. Maar je komt zeer goedkoop uit als je het zelf bouwt.
      Een kant-en-klare set betaal je eigenlijk te veel voor als je kijkt naar het materiaal.
      Maar kwa kweektechniek is het wat mij betreft een dikke 10

      Comment


      • Pit
        Pit commented
        Editing a comment
        Wellicht probeer ik het nog eens, beste Nicle! Voorlopig blijf ik jou volgen!

      #36

      Comment


        #37
        Nonsense iedereen maakt fouten, ik ook, ook nu al bij de kweek, maar ik leer ervan, en mijn 2de kweek doe ik die zaken goed. Van deze leerpunten heb ik notities gemaakt.
        Vaak leer je meer van dingen die fout gaan, dan alleen maar goed.
        Ik ben in sommige situaties van mening dat het zelfs een noodzaak is, om beter in iets te kunnen worden

        Comment


          #38
          QnQ wil je onderbouwen waarom je mij aanraadt om de planten hun gang te gaan zonder te toppen of LST toe te passen? Maakt het veel uit kwa opbrengst of ik wel of juist niet top?

          Comment


            #39
            Nee ik raad je aan om er een tijdje vanaf te blijven.
            Je doet er vanalles mee terwijl je ze de eerste weken het best met rust laat.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Oke thanks!

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Het blijft jouw kweek natuurlijk eh, al wil je ze op z'n kop hangen, dan zal ik het nog volgen.
              Ik geef alleen goedbedoeld advies.

            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Jazeker stel het op prijs
              Last edited by Nicle; 16 April 2019, 21:37.

            #40
            Een kleine update van de Royal Highness.
            De plantjes blijven groeien, eentje loopt duidelijk voorop, en 1 achter.

            De watertank neem ik in gebruik, en eens zien of die daadwerkelijk 3 weken mee gaat.
            Volgens mij als de planten een stuk groter zijn, moet ik wekelijks het water verversen, maar ook dat gaan we zien of het klopt.

            Hier nog een paar foto's.
            Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:37.

            Comment


              #41
              Ik vind de temperatuur van het water te hoog.
              Het staat op 25 graden.
              Volgens mij nemen de wortels minder zuurstof op bij deze temperatuur.
              Dat werkt dus averechts.

              Een waterkoeler voor dit systeem kost 330 euro.
              Duur geintje.

              Ik heb er wat ijsklontjes in de controller pot gedaan, het water daalde naar 24 graden, maar is ondertussen alweer 25 graden. De omgevingstemperatuur is rond de 29 graden.

              De softbox hoger zetten is op dit moment geen goed idee, dan trekt die de kweektent kapot.
              Ik wil hiervoor nog horizontale buizen kopen, maar die zijn moeilijk verkrijgbaar van Gorilla.

              24 graden is het maximale, althans wat ik online lees, dus met 1 graad minder, zit ik weer goed.

              Mocht iemand een goede tip hebben hoor ik het graag!
              Last edited by Nicle; 18 April 2019, 01:41.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Vat buiten de kweekruimte, maar dan zit je zomers nog steeds met hoge temperatuur.

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Ja inderdaad.
                Maar hoe groter de planten, hoe verder de lamp van het kweeksysteem staat. Waarschijnlijk dat het water dan toch minder warm wordt, als hij rond de 29 graden blijft kwa omgevingstemperatuur.

                De HPS lamp staat nu met 65 cm hoogte vanaf de kweekpotten.
                Morgen ververs ik het water, en zal eens goed bijhouden, bij welk wattage de temperatuur niet boven de 24 uitkomt.
                De temperatuur van dit water zit op 16 graden, dat begint dus mooi laag.
                18 graden is het minimum voor de wortels, maar dat haalt die makkelijk als het verse water het systeem binnen stroomt.
                Last edited by Nicle; 18 April 2019, 01:49.

              #42
              Hoe groot is het temperatuursverschil van je water met lampen aan en lampen uit en hoeveel liter zit er in?

              Je zou misschien de eerste periode kunnen uitzitten met koelelementen regelmatig invriezen en daarna in de controller doen. Zodra er een beetje begroeiing is denk ik dat de temperatuur wel zal dalen van het water.
              Last edited by StanLee; 18 April 2019, 02:12.
              "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

              Comment


                #43
                tuinders verhangen hun diepstraalkappen ook nietlamp gewoon zo hoog mogelijk hangen
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Volg dit advies op.

                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Hij hangt nu op 110 cm hoogte tot aan de planten op 600 watt.
                  Het is er 29 graden, als het 30 graden wordt, dimt mijn systeem automatisch de lamp.

                  Dus als hij maximaal 24 graden zo blijft, is het goed.
                  Maar een lagere temperatuur is eigenlijk beter.
                  Ooit in de toekomst nog eens een waterkoeler aanschaffen.

                • Nonsense
                  Nonsense commented
                  Editing a comment
                  waarom is dat beter ?? de beste temp is 27 graden .

                #44
                QnQ waarom kan ik melding van Nonsense niet lezen?
                Wel in mijn mailbox, maar als ik klik op de link, dan zie je de volgende pagina op de screenshot.
                Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:31.

                Comment


                  #45
                  Nonsense waarom is 27 graden de beste temperatuur volgens jou?
                  Gisteren in een filmpje zei die kweker dat het moet liggen tussen 18 en 24 graden.

                  Comment


                  • SmokingJoop
                    SmokingJoop commented
                    Editing a comment
                    Nou ik d'r over nadenk, mijn pomp draait zelden, jij hebt vast bubbeldingen in je pot. Lopen die niet warm? Meen weleens gelezen te hebben dat de motor eigenlijk buiten de tent moet ipv in de pot ivm warmte. Maar mijn geheugen is wel vaker brak en niet echt veel DWC verslagen gelezen.

                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Als ik de temperatuur in de kweektent onder controle houd, dan komt als het goed is het water niet boven 24 graden, wat volgens mij het maximum is. In koeler water wordt zuurstof beter opgeslagen, en je kunt al raden dat je wortels dan achteruit of zelfs dood gaan.

                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    De luchtslangen die komen vanuit de luchtpomp die zijn warm.
                    De luchtslangen die de kweektent binnen komen, zijn niet warm.

                    Bij mij staat de luchtpomp buiten de kweektent.
                    Ik heb ervoor een box gebouwd.
                    Maar ga een goede nieuwe kist ervoor bouwen, die nog beter de luchtpomp dempt.
                    Geloof me, van het gehele kweeksysteem is veruit de luchtpomp irritant met het gebrom. Dat resoneert bijna door je hele woning als je er niets aan doet.
                Bezig...
                X