Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek op DWC

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Nonsense de temperatuur is met de kweeklamp aan rond de 29 graden in de kweektent.
    Als die uit staat 23 graden.

    Ik zie het water op 24 graden staan, als die aanstaat, uit moet ik eens naar kijken.

    Comment


    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Ok ik denk dat ik je verkeerd begrepen heb ik had het over de ruimte temperatuur die 20 - 27 graden
      Jij had het over 24 graden watertemperatuur wat de ideale watertemp is van een dwc weet ik niet

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Ik kan mijn systeem afstemmen dat hij het houdt op maximaal 27 graden.
      Bij 30 graden is de eerste trede dat het systeem een actie onderneemt.

      Kan hem er zo opzetten, ben wel benieuwd in hoeverre de temperatuur van het water uitmaakt.
      Waarschijnlijk gaat die de lamp dimmen.
      Hij staat nu op 110 cm afstand 600 watt, maar hij kan hoger.

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Nonsense handhaaf jij maximaal 27 graden dus voor je kweektent?
      Wellicht dat het ook anders ligt als je op aarde of Hydro kweekt.
      Zal zoeken of ik er wat over kan vinden.

    #47
    Ik kweek een Sativa en ik lees dat het geen probleem is tot 28 graden.

    Is in mijn geval heel eenvoudig, ik geef de computer door dat ik wil dat hij die temperatuur handhaaft.
    En verder lekker achterover zitten, hij doet al het werk haha.

    Ik las zojuist dit wat voor een Hydro kweek geldt:
    Wanneer de temperatuur in je kweekruimte goed is (23 tot 28 graden) hoef je je geen zorgen te maken over de temperatuur in het reservoir.
    Last edited by Nicle; 18 April 2019, 22:45.

    Comment


      #48
      Ik ben ook erg benieuwd. Betreft die waterchillers, je hebt ze ook een stuk betaalbaarder hoor, zoiets van 100 euro. Evengoed een hoop geld natuurlijk maar een stuk minder dan 300
      "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

      Comment


      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Waar haal je die water koelers van 100 euro?
        Zo'n 1 wil ik wel kopen.
        Heb je een link?

      #49
      Zoek naar eens op Ali express op "water chiller" er worden er diverse aangeboden. Over de effectiviteit of kwaliteit kan ik echter weinig zeggen. Als je een beetje handig bent zou je het ook zelf kunnen maken met een peltier element, adapter en koelblok van een processor (denk ik)
      "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

      Comment


      #50
      Ziet er knap uit! Verzendkosten is wel een beetje schrikken zeg.
      "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

      Comment


      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Ja inderdaad.
        Deze wordt hem toch maar niet haha.

        Ik heb een water koeler nodig die geschikt is voor 95 liter.

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Volgens mij wordt het toch in Nederland halen.
        Die van 100 euro zijn voor een laag aantal liters.

      #51
      Altijd een uitdaging, beginnen met DWC. Om je water koel te houden kan je het reservoir inwikkelen met radiatorfolie en van die icepacks erin gooien. Dat werkt vaak wel goed, tot het echt heet wordt. Mid-zomer kan je dat elke 2/3 uur doen helaas. Watertemperatuur op hydrocultuur maakt altijd uit, ik zelf houd er niet van om boven de 22 graden uit te komen. 18-22 is de sweetspot voor wat ik heb gezien dan. Een reservoir van die temperatuur, een bubbler erin en eventueel h2o2 toevoegen en je wortelgroei explodeert.

      Comment


        #52
        Ik heb een hoop plastic ijsklontjes gehaald, zodat er geen water, maar alleen verkoeling plaatsvindt in het kweeksysteem. De temperatuur van het water is op 25 graden, en dat is 1 graad boven het maximum.

        Ik zie mijn mooiste plantje hangen, waarmee ik niet blij ben.

        Ik heb de afstand vergroot tot 120 cm en op 460 watt.

        Van mijn vakantiegeld ga ik denk ik een waterkoeler halen, die is absoluut noodzakelijk, kost wat, maar dan gaat het kweken goed kwa water temperatuur.

        Als bijlage foto's hoe de plantjes er nu bijstaan.
        Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:31.

        Comment


          #53
          Volgende week krijg ik mijn horizontale buizen, waardoor ik de softbox hoger dan 60% kan zetten.
          Als ik dat nu doe, trekt die waarschijnlijk de kweektent kapot.

          Dus ik moet het voor nu even doen met ijsklontjes, en volgende week kan ik de softbox hoger instellen.

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            EasyW

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Je kan ook een kartonnen doos tegen die flappen zetten of iets anders bedenken, want precies daar zijn die flappen voor gemaakt.
            Kan je straks je afzuiger wel een paar procent hoger zetten, maar als er niet meer lucht in kan helpt het niet.

          • EasyW
            EasyW commented
            Editing a comment
            Ik zal straks even wat foto’s maken. Een versie van karton kan natuurlijk ook zoals QnQ al opmerkt

          #54
          Ik zat eerst te denken om te vragen waarom je geen led verlichting zou overwegen om de warmte te verminderen maar ik denk dat je zelfs dan niet de zomer door komt. In dat opzicht moet ik een eb- en vloedsysteem wel punten geven ten opzichte van RDWC omdat daar de temperatuur niet/minder uitmaakt van het water.
          "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

          Comment


          • SmokingJoop
            SmokingJoop commented
            Editing a comment
            Nou ja misschien woont ie wel 5m onder de grond, dan zal de zomer wel goed te doen zijn . Zit zelf een zwaar geisoleerd huis, zon moet d'r 5-6 dagen op branden voor het oploopt, maar als het dat eenmaal doet is de isolatie echt heet en het d'r ook bijna niet meer uit te krijgen.

            Haal je die quote onder je berichten ook aan bij universitair geschoolde mensen die geen werk kunnen vinden en derhalve in de goot liggen? Ben wel benieuwd hoe ze er op reageren eigenlijk

          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Met een waterkoeler moet het denk ik lukken.
            Het probleem waaraan ik loop, is dat het water te warm is namelijk 25 graden.

          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            In de zomer kweek ik op een led lamp.
            Heb de Bestva elite 1200W aangeschaft.

          #55
          Ze zullen het vast niet beamen, Joop zeg, nicle weet je al hoe warm je water is zonder lampen? Ben ook benieuwd naar de opwarmtijd, dan kan ik een beetje een schatting maken wat voor vermogen de waterchiller moet zijn. Morgen is mijn el cheapo doe-het-zelf RDWC systeem klaar, ik zal er een mooie post aan wagen. Bij mij zal het water denk ik ook zo warm zijn dat je er thee van kan zetten.
          "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Het water was op 24 graden met de kweeklamp uit, en 25 graden in mijn kweektent.

            De kweeklamp krijgt eene mooi zon op- en ondergang van 10 min
            Doet me een beetje denken als je gaat slapen en weer opstaat, dan leid je dit ook in, en lijkt het mij ook logisch voor de planten.

            Vermogen waterchiller moet je dat niet baseren op 95 liter?
            Dit is namelijk mijn DWC systeem vol.
            Als jij hiervoor een goede waterchiller weet zou ik het zeer op prijs stellen als je dit mij wilt laten weten.

            Leuk man dat je een RDWC systeem hebt gebouwd!
            Ik ben benieuwd wat je ervan gemaakt hebt.
            Als je foto's hebt, wil ik die graag zien

          #56
          Is het goed om de planten iedere dag in de groei te besproeien met water op PH 5.5 als je op hydro kweekt?
          Zo ja waarom?

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Nee.

          • Nonsense
            Nonsense commented
            Editing a comment
            lekker kort q

          #57
          Als het echt zo is dat je water er 10 minuten er over doet om een graad in temperatuur te stijgen dan heb je een beste waterchiller nodig.

          1 liter water 1 graad verwarmen kost 4,19 kilojoule. 100 liter binnen 10 minuten is dus 419 kilojoule.

          419 kilojoule aan warmte binnen tien minuten is gelijk aan ongeveer 700 watt aan energie wat je waterchiller moet afvoeren.

          ​​​​​​Met wat preciezere metingen zal het waarschijnlijk wat gunstiger uitvallen.
          "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Bedoel je dit naar mij?
            Bij mij stijgt de temperatuur van het water niet in 10 min.

            Ik leg nu om de 90 min ijsblokjes erin, dan verlaagt die naar 23 graden.
            Ik heb besloten om een waterkoeler te halen volgende maand.
            Als het nu al moeite kost dan helemaal in de zomer, en ik wil in ieder geval iets van 2 jaar lang non-stop kweken.

          #58
          Ik schrok al, je zou dan een beste chiller nodig hebben
          "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Haha ja inderdaad.

          #59
          Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
          Ik heb een hoop plastic ijsklontjes gehaald, zodat er geen water, maar alleen verkoeling plaatsvindt in het kweeksysteem. De temperatuur van het water is op 25 graden, en dat is 1 graad boven het maximum.

          Ik zie mijn mooiste plantje hangen, waarmee ik niet blij ben.

          Ik heb de afstand vergroot tot 120 cm en op 460 watt.

          Van mijn vakantiegeld ga ik denk ik een waterkoeler halen, die is absoluut noodzakelijk, kost wat, maar dan gaat het kweken goed kwa water temperatuur.

          Als bijlage foto's hoe de plantjes er nu bijstaan.
          De onderste blaadjes zijn geel geworden, dat is een teken dat er iets niet goed gaat. Is je pH op orde en zo ook de Ec?

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Dat viel mij ook op.
            Ik dacht misschien hoort dat zo.

            De EC zit op 0.9 en de PH 5.5

            Ik vermoed dat het aan het warme water ligt.

          • Pit
            Pit commented
            Editing a comment
            Een Ec van 0.9 is veel te laag. Ideaal is de Ec van je kraanwater + 1.

          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            EC heb ik staan op 1.3 nu eens zien of dit daalt, dan weet ik dat de planten voeding opnemen. Hopelijk helpt dit ook het vergeelde blad.

          #60
          Pit Het kraanwater heeft een EC van 0.6.
          De verkoper raadt mij de EC waardes aan die ik als afbeelding heb toegevoegd.

          Maar jij adviseert 1,6 EC om te starten?

          Ik heb ook het Plagron voedingsschema toegevoegd.
          Die EC waarde ligt veel hoger, maar ik bedenk mij dan, dat zij natuurlijk zoveel mogelijk willen verdienen.

          De EC staat sinds afgelopen donderdag op 0.9.
          Ik ben van plan om die per week op te voeren.

          In totaal heb ik nog maar 16 ml hydro a + 16 ml hydro b toegevoegde, en hiermee kwam die dus uit op EC 0.9.

          Of komt het verkleuren van het plantje naar geel, te weinig voeding?
          Hij hangt er vandaag ook een beetje bij.
          Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:32.

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Ik lees online dit:

            Waarom heb ik geel blad aan mijn wietplanten?
            De wietplant kan een voedingstekort of overschot hebben.

          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Ik zal wat voeding toevoegen, en zien of het EC gehalte gaat dalen, dat zou dan betekenen dat ze dit opnemen.

          • exmember47012
            exmember47012 commented
            Editing a comment
            Wij adviseren die hogere EC's niet om meer te verdienen, zo komt het uit bij onze tests. Die schema's worden gemaakt aan de hand van tests. Het kan zijn dat jouw omgeving anders is, waardoor jouw plant anders groeit. Het schema is dus meer een richtlijn. Ook is het chelatenvoeding. Het steekt dus iets anders in elkaar dan normale voeding die men op aarde gebruikt. Voordeel aan Hydro is dat het zich snel aanpast. Dus met een dag zou je wel verschil moeten zien wanneer je verandering aanbrengt.
        Bezig...
        X