Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e keer hydro: 4x RQS Special queen met RDWC systeem.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ik zou de aquaking hx2500 gebruiken voor circulatie.
    die waterstofperoxide is da preventief gebruik. Of hie liet ik dat zien?

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Is dat 2500 lph!!?? Das te veel, zou ik zo zeggen.
      Ja, preventief tegen alg en ook zuurstofverhogend.

    #32
    Ja heb het gemerkt haha want had nog een 800l lighen en daat spuit het water al de lucht in haha

    Comment


      #33
      Goed om te weten van die peroxide. Dacht dat enkel was ter bestrijding. Wist niet dat het ook preventief is. Bedankt voor de tip

      Comment


        #34
        Even een snelle update, de planten staan er nog steeds De geleidbaarheid schommelt erg omdat de opname van water zo verschikkelijk hoog is, een float valve aan een watervoorraad is helemaal geen overbodige luxe met deze temperaturen en formaat planten. Je kan ook duidelijk zien dat ik wat verbrande punten heb.

        Voor de rest begint het al aardig te ruiken in de tent, verstoppingen zijn ook nog steeds een probleem. Laatst de wortels gechecked van een enkele plant en ik was verrast over hoe goed ze er eigenlijk uit zagen ondanks de temperaturen.

        accd4667-9239-4d57-88bc-68e038416f4f.jpg2fc2737b-a5e4-4b48-8b94-7979421becaa.jpg
        "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

        Comment


          #35
          Tentje vol
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #36
            Ziet er goed uit Stan! Verbrande punten ontkom je nu bijna niet aan met heet weer. Het water verdampt als een malle en de planten zuipen als een alcoholist die al een paar weken droog staat. Minder water is hogere ec en je bent klaar. Zelf ik kan nu in mijn 40 liter systeem met 2 plantjes dagelijks een liter erbij doen. Maar jij hebt het over verstoppingen. De wortels die in je leiding werk gaan zitten of iets anders? Kun je dit de volgende keer niet oplossen door een extra overloop er in te maken. Bij mij heb ik op de bodem de hoofd doorvoer en op het waterpeil nog 1. Hier loopt geen water doorheen tot de onderste doorvloei stagneert.

            Comment


              #37
              Inderdaad, het is vechten tegen de bierkade qua verbrande puntjes. De verstoppingen komen niet zozeer doordat ze in het leidingwerk zitten maar meer doordat de wortelen vlak voor de ingang van het leidingwerk zitten, met andere woorden: de bakken zijn te klein. Voor de volgende run ga ik echt over op ~30 liter want dit is knudde.
              "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

              Comment


              • Bertus
                Bertus commented
                Editing a comment
                Het systeem op zich is prima.
                Finetuning hou je toch en al doende leer je wat voor jou werkt en vooral wat niet. Het voordeel is wel dat je maar weinig ICE packs nodig hebt om je voeding koel te houden haha

              • StanLee
                StanLee commented
                Editing a comment
                Ik zal je vertellen dat ik nog geen enkele ice-pack gebruikt hebt :O

              • Bertus
                Bertus commented
                Editing a comment
                Dan heb je je temp goed onder controle. Bij mij schoot hij echt met het hete weer over de 25 graden heen.

              #38
              Wederom een korte update ....

              De trichromen beginnen langzaam milky te worden en daar ben ik blij mee want de planten hebben het echt superzwaar met deze temperaturen en dan ook nog zo dicht bij de lamp ....

              Het plan is om ze volgende week te spoelen en die week daarna dan te oogsten ....

              Het valt me op dat deze toppen veel meer haren hebben dan de powerplant die ik hiervoor had. Als deze is geoogst ga ik even een break nemen tot de temperatuur een beetje normaal is
              Attached Files
              "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

              Comment


              #39
              Ben benieuwd
              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


                #40
                Die bruine stukken zien er verdacht uit imo.
                Toprot ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #41
                  Nou de boompjes zijn eindelijk om ... het duurde erg lang voor de trichromen om te verkleuren maar het is gebeurd. Gisteren vier uur lang wezen knippen en het natte gewicht komt uit op 1270 gram.




                  Helaas hadden de twee grootste toppen toprot





                  Na het oogsten blijkt ook wel dat de bakken veel te klein zijn geweest, het wortelstelsel was echt veel te groot voor de bak en de luchtstenen heb ik eruit moeten pellen ....



                  Van het bruikbare knipafval ga ik ice-o-lator hasj maken, de spullen moeten nog binnenkomen ...





                  Attached Files
                  "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                  Comment


                  #42
                  Zonde van die top rot.

                  Maar toch een mooie oogst zo te zien.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #43
                    Balen van de top rot

                    Comment

                    Bezig...
                    X