Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dwc in G-tools mini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Dwc in G-tools mini

    Korting op 420shop
    Beste JD leden!

    Binnenkort gaat mijn eerste binnenkweek van start.
    Ik heb voor DWC gekozen omdat ik hierdoor geen aarde als afval heb na de kweek. Ook lijkt het mij, indien goed uitgevoerd, minder intensief dan kweken op aarde.

    Dat het gevoeliger is voor fouten (foutieve pH-waarde, niet correcte EC/PPM) en grotere gevolgen heeft dan kweken op aarde ben ik mij van bewust. Dankzij mijn chemische achtergrond hoop ik dat ik het redelijk vlot ga kunnen laten verlopen.

    Mijn materiaal/setup:
    Kast: G-tools mini (0,36 m2) het hoge model.
    Filter: Winflex 125mm 200m3
    Ventilator: Vents quietline 125 icm Vents RS-1-300 (regelaar)
    Licht: 2x Quantum board 120W 3500k + 660 nm (dimbaar) om zo de gehele oppervlakte zeer gelijkmatig te belichten.
    Timer: Bionicled, per 15 minuten instelbaar
    Voedingsbak: een bak van ongeveer 25l met 4 gaten voor de net ups van 7,5 cm diameter.
    Substraat: steenwol blokjes om te ontkiemen en daarna te plaatsen in hydrokorrels
    Luchtpomp: Eheim 400 l/h
    Zuurstofsteen: 4x10cm schijven
    pH-EC meter: aquamaster tools p100 pro
    Voeding: Plagron Hydro A&B, Green sensation, Cal-mag (Atami) en pH - (van hy-pro).

    Zaden: 4x Power Plant XL (Zamnesia)

    Dit is het voorlopig denk ik, indien er nog vragen of opmerkingen zijn, altijd welkom!
    Last edited by Woodiewood; 21 November 2019, 11:52.

    #2
    Welkom op DJ.
    Hoop dat er een leuke kweek uitkomt!

    Comment


      #3
      En daar is het kweekverslag ook al, leuk We zijn hier dol op foto's, zeker in de verslagen, dus euh...


      pH en EC moet vast goedkomen met jouw achtergrond. De opslag en onderhoud van de meters is wel van groot belang om betrouwbare meetresultaten te behouden.

      Weet je wel elke soort(en) je neer gaat zetten?
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Ik moet enkel nog bewaarvloeistof (KCl) en demi water voorzien. Kalibratie vloeistof is aanwezig.

        Om luchtcirculatie in de kast te hebben ben ik van plan een aantal (2 waarschijnlijk) pc ventilatoren van 120mm aan te schaffen en te verbinden met een regelbare ac-dc adapter (3V-12V) om ze vervolgens op 7V te laten draaien. Waarom op 7V ipv 12V? Omdat ze hierdoor wat trager gaan draaien, ik heb niet de volledige capaciteit nodig en ze ineens ook wat stiller zijn.

        Jazeker, ik heb afgelopen zomer nadat de auto flower kweek succesvol afgerond was direct wat nieuwe zaden besteld. Het zijn allemaal autoflowers daar gaat in de toekomst wel verandering in komen zodat ik controle heb over de groeifase.

        Ik heb momenteel:
        - Power Plant XL (Zamnesia) omdat ik bubblegum en (super) silver Haze zeer lekkere soortjes vind!
        - Auto pineapple glue (Advanced seeds)
        - Cotton Bud (Zamnesia) was gratis
        - Diesel (Zamnesia) was gratis
        - Auto Orange Bud (Dutch passion)
        - Auto Blueberry (Dutch passion)
        - Auto Daiquiri Lime (Dutch passion)

        Ik ben van plan te beginnen met 4x Power Plant XL. Dit omdat ik de eerste keer dezelfde soort wil kweken gezien ze in hetzelfde reservoir terecht komen. Later ga ik eventueel aparte Dwc reservoirs voorzien zodat alles individueel geregeld kan worden.
        Last edited by Woodiewood; 21 November 2019, 13:06.

        Comment


          #5
          Ik zag dat je het over stealth had, maar hydro is niet echt stealth natuurlijk.
          Zeker met 4 bruissteentjes kan dat flink geluid maken en zo'n luchtpomp, zeker de wat goedkopere kunnen lekker brommen.
          Heb je al eens getest met alles aan, lampen, bakken, pompen ?
          Wel handig om even te doen voor je zaadjes in de wol duwt.

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Woodiewood
            Woodiewood commented
            Editing a comment
            QnQ

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Zo’n kweekkast in de garage, op zolder of in de kelder is behoorlijk ‘stealth’, valt minder op als een zwarte tent. Je kunt je schoonouders bij wijze van spreken er gewoon langs laten wandelen. Niets aan de hand hier ...

            Ik had helaas geen ingebouwde kast over zoals kroket. M’n schuur was een optie, maar dan had ik de LV en temperatuur minder onder controle. En m’n kinderen komen daar vaker kijken of de kippen nog gelegd hebben bijvoorbeeld.

          #6
          O, die aquamaster combimeter kan problemen krijgen met zijn ph meter.

          Dan meet hij niet meer goed dus.

          In de gaten houden wat je kraanwater pH is!

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Even de zoekfunctie gebruiken, is een topic over.

          • Woodiewood
            Woodiewood commented
            Editing a comment
            Heb de informatie gevonden, bedankt voor de tip. De combimeter is nog ongebruikt dus ik ga deze retourneren.
            Nu nog even kijken wel meters ik dan ga aanschaffen, in ieder geval pH en EC apart.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Bluelab, calibreren met 1 druk op de knop.

          #7
          Leuk , ik ga je volgen

          Succes

          Comment


            #8
            Ik heb dezelfde kast ... en een clipfan van 5watt. Die klemt aan m’n lamp vast ... dat ding maakt veel minder geluid als de afzuiger... ik zou me daar geen zorgen om maken.

            Elke dag verdraai ik dat ding.
            Last edited by QnQ; 22 November 2019, 10:49.

            Comment


            • Woodiewood
              Woodiewood commented
              Editing a comment
              Bedankt zo had ik het nog niet bekeken!
              Hangt jouw filter - ventilatie ergens vast aan het plafond van de kast? Zou je hiervan nog een foto kunnen nemen?
              Heb zelf enkel de lege g-tools kast gekocht, maar sukkel dus wat met het bevestigen van de ventilatie..

            • JFall
              JFall commented
              Editing a comment
              Hoi ik heb de zelfde kast , compleet met 150w hps.....alleen de afzuiger hangt er nog in en aan 2 plastic ripbandjes door schroeven
              met oogjes in het aluminium ....

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Dat zilveren ding boven de de clipfan is de 'silencer' achter het gele plakding hangt de filter en de zuiger zit daartussen. Kun je ook apart bestellen bij G-tools.

              Hangt vast met colson(=rip?)bandjes, zo van die plastieken wegwerphandboeien ... 'kzal een fotootje doorsturen vanavond (of morgen ...)

            #9
            filter.PNG dit ding hangt dan met die buis in het gat ...
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Woodiewood
              Woodiewood commented
              Editing a comment

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Goh, je hebt ook dimbare stekkerdozen voor een tientje heb ik laatst in de bouwmarkt gezien. Maar ik heb toen niet de reflex gehad om er een mee te brengen, ik was daar voor iets anders. Maar naar het schijnt (dus niet zelf ondervonden) maken die afzuigers/blazers dan juist meer lawaai, dit omdat ze door duitsers optimaal ontwikkeld zijn om met het voorgeschreven debiet zo geruisloos mogelijk te zijn. Maar dat kan evengoed een fabeltje zijn. Ikzelf ben minder handig maar technisch gezien zou je ook op de kabel een potentiometertje moeten kunnen zetten lijkt me.

              Het is ook niet echt ingebouwd, je kunt dat gewoon vanelkaar trekken, Je hebt de geurfilter, het witte gedeelte, en de silencer, en daartussen zit het ventilatortje geklemd als het ware. Die trek je zo uit elkaar, dat heb ik getest omdat ik me afvroeg hoe ik de geurfilter moest vervangen. Ik maakte me toen even zorgen dat ik het hele ding moest vervangen.

            #10
            Foto van de bevestiging ... telkens zo’n bandje rond dat profiel en dan eentje rond de filter. Aan de andere kant zorgt het gat voor draagkracht.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #11
              Die silencer maakt weinig verschil in geluid. maar maakt het wel makkelijker om hem op te hangen.
              ik heb de zelfde hangen in mn kweekkastje
              My only fear of death is reincarnation and have to come back to this f*** up nation

              Comment


              #12
              Er zijn geen updates meer geweest omdat ik van DWC ben afgestapt. De setup maakte naar mijn mening toch nog teveel lawaai waardoor ik ben overgeschakeld naar een kweek op aarde.
              Heb niet de tijd gehad om een nieuw topic te openen en onderhouden, dit ga ik wel proberen bij de volgende ronde. Die kan hopelijk over een maand van start gaan. De huidige ronde loopt bijna op het einde (eindelijk.. Want er zijn wat problemen geweest: overvoeding, lichtstress, etc..) heb er uit geleerd en hoop die kennis dan ook mee te nemen de volgende ronde.

              Comment


                #13
                Als je toch nog eens iets met hydro wilt doen kan ik je "Eb en Vloed" aanraden. Dat is wel stil en je kunt het gerust een (paar) daagjes alleen laten
                2e
                3e

                Comment


                  #14
                  of steenwol met druppelsysteem.

                  Maar wat maakte dan teveel geluid!?

                  Comment


                  • Woodiewood
                    Woodiewood commented
                    Editing a comment
                    De luchtpomp maakte een trillend geluid dat te horen was in een andere kamer, dat ik echt niet weg kreeg. Alles zat goed aangesloten, de pomp in een doosje met akoestisch isolerend schuim (en een verluchtingsgat natuurlijk).
                    Volgende keer ga ik proberen die pomp op te hangen zonder dat die ergens tegenkomt, nu hing die tegen de kast van de muur waardoor de trilling zo goed hoorbaar was.. Ondanks dat er dus iets van materiaal tussenzat dat geluid absorbeert, maar zou eigenlijk iets moeten hebben dat mechanische trillingen beter opvangt.

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Er zijn ook stille pompjes, maar of die trillen weet ik niet
                    Trillingen kan je opvangen met rubber banden, klein luchtpompje kan je post elastieken gebruiken.
                Bezig...
                X