Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Ver-)bouw verslag kweekruimte 5x Imperium X en 4x Future #1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nou... ik weet niet waar het fout gaat in de telling maar op basis van mijn juist gemaakte foto's is de imperium wel bijna klaar... De Amnesia mag zeker nog even.. Merk ook dat er minder water opgenomen wordt maar dat is vaker tegen het einde dus niets om me druk om te maken...
    Begin nu wel heel nieuwsgierig naar de smaak te worden... onderstaande foto's zijn onder zoom... ik zal er nog even een paar uitsnede aan toevoegen zo IMG_0123.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      de uitsneden..... Schermafbeelding 2022-03-15 om 09.43.24.png Schermafbeelding 2022-03-15 om 09.43.52.png Schermafbeelding 2022-03-15 om 09.42.49.png
      Lopend Verslag

      Comment


      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Op de bovenste foto zie ik al een aantal ambertjes zitten dacht ik 😁

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Kan wel knippen al mooi voor uitzicht..

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Beetje late reactie, om te beginnen mijn complimenten voor de prachtige en haarscherpe foto's.
        De knip datum zal niet lang meer op zich laten wachten.
        Alvast succes gewenst met knippen man.....byebye.

      Ik denk dat het eerder knippen wordt dan gepland Ben ik misschien te kritisch met echte bloei tellen? Ze staan nu 89 dagen onder 12 uur licht. 92BC0CD3-68A2-47FB-95A8-C2B8B1B3E7C8.jpg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Deze heb ik ook heerlijk apparaat. grotere toppen altijd met het handje. En alle losser gelegen toppen die geen 1 geheel vormen standaart in de bol. 2 x draaien en klaar . Je heb dan ook mooi knipafval voor hasj enzo

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Wat een pracht en praal man, ik ben zeer onder de indruk, wat een mooie toppen, goed ook dat je zo'n trimmer hebt want poeh hé, echt wel veel knipwerk.

        Heb je een handmatige of een electrische trimmer?
        Alvast fijne knipdagen gewenst.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Een handmatige. Maar dat is omdat ik de meerprijs van de elektrische niet te rechtvaardigen vind. Mocht ik heel lui worden zet ik de Makita er wel op

      De statistieken.... 5 dagen ontkieming, 28 dagen "voorgroei" en 59 dagen echte bloei. Wil eigenlijk nog even wachten met knippen maar twijfel hard om niet direct te beginnen. Zojuist de stuurcomputer uitgezet. Dus de EC zal dalen en de PH oplopen. Zometeen dus nog slechts schoon kraanwater. CO2 inmiddels ook uitgezet, die hebben ze de laatste dag(en) vast niet nodig. Inmiddels alle voorbereidingen getroffen (handschoenen, scharen, en een droognetje).
      Overmorgen zal dus alles gespoeld zijn voor de mensen die daar waarde aan hechten... Ik proef geen verschil maar het scheelt weer een 100ml voeding 50915A1F-00C6-4D5A-B179-0F52BCA1D976.jpg .
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Whouw mooi kleurtje man , zo een soortje wil ik ook nog wel eens zetten !èé!

      Lekker bezig hier!

      Wel veel blad, ik zou om dat tegen te gaan de volgende ronde eens proberen om ze tijdens de groei af en toe even droog te laten trekken en dan in week drie van de bloei in de bak met water.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Pas in week 3 bloei je rdwc systeem aanzetten en daarvoor de planten zelf bewateren?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        en dan alle voordelen van mijn dwc laten varen voor 1 nadeel??? nee, laten we daar maar niet aan beginnen, ben een luie kweker, daarom automatiseer ik het. De kleine toppen gooi ik wel in de trimmer en de grote toppen.. die knip ik graag met de hand..

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nou nee niet alle voordelen want in week drie van de bloei gaan ze er dan in doch was het slechts een idee. Heb zelf ook een hekel aan werken maar ook aan veel blad.

      Een klein stapeltje blad minder....
      IMG_0146.jpg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        zoals je ziet zijn de toppen onderin echt wel klaar.... de toppen bovenin daarentegen redden het nog wel even dus ik ga proberen in delen te oogsten.. wordt wel lastig want je knipt nu eenmaal makkelijker een stuk van de bovenkant dan van de onderkant

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Moi kleuren pallet... Zal vast lekker smaken.

      Goedenavond... 1 amnees is om.. moest echt het filter vervangen (begon het te ruiken buiten) en die plant was zo lomp dat hij bij het verplaatsen in elkaar stortte.. Dus maar geknipt.. ondanks mijn tumble trimmer toch dik 3 uur bezig geweest. Was echt heel veel en het laatste beetje fluf heb ik wederom weggegooid want kon de moed niet meer opbrengen.
      Zeker niet ontevreden met het resultaat.... 1106 gram nat incl. Komo vuilniszak van 40 liter. Zeker geen tegenvaller.
      759F7376-EEFE-45AB-8F25-3ACDC15B3F48.jpg
      En voor Remco Perliet en wortels zijn 1 geheel geworden Niet uit elkaar te krijgen.
      51EEA37B-580C-4A7B-B6F7-AC82A1F0273E.jpg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        die zijn van harte welkom

      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Zeer netjes man ben benieuwd naar de smaak

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Mooie opbrengst.. Smoke ze

      Knipperdeknip, Rrrrrr RrrrrrRrrrrr Rrrrrr, knip knipper knipknip, RrrrrrRrrrrrrr Rrrrrrr, knipperknipknip, RrrrrrrrRrrrrrrrRrrrrrrrr AAAARGH, sniksnik snif snotterdesnot snotter, knipknipsnif knipperdesnifsnotter, RrrrrrRrrrrrrrrrrrr.

      Comment


        Tussenstand na 4 planten Amnesia.... 3908 gram nat. Dat is veel meer dan verwacht Enkele toppen al wel erg veel amber maar goed, dan hebben we er een slaapwietje bij... Aangezien ik nu dus voor het komende jaar veel te veel heb (Ik moet nog aan de Imperium beginnen, daar verwacht ik ongeveer de helft) gaat mijn volgende ronde geen 8 maar 4/5 planten worden. Even kijken hoe dat uitpakt want wil hoe dan ook die stekken gebruiken. Dan de rest van het jaar maar even een pauze inlassen want ik heb geen plek meer om het op te slaan
        Lopend Verslag

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dus over op gbars dan maar met 2.1 gpw!?

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          2.1 halen is niet zo moeilijk hoor... Gewoon de helft van de lampen op het zelfde oppervlak en dan een paar weken op 18/6 ipv direct 12/12. Maar wat de uiteindelijke kosten per gram zijn? Ik denk dat deze manier redelijk voordelig is (direct 12/12) met veel vermogen. Ik heb nu na net geen 14 weken ruim 1200 gram droog (veilige schatting) op 1,2 M2. Zou ik de helft van het vermogen nemen met 3 weken voorgroei red ik dat denk ik ook. (nu 1368 kWh). Bij starten op 18/6 kom ik op 226 kWh voor de groei en 691 kWh voor de bloei is ruim 900 kWh. Ik ga nu alleen even uit van het vermogen va nee verlichting daar de andere zaken ongeveer gelijk zullen zijn

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Weekje groei kan er nog wel af, denk ik, je schakelt meestal te laat om.

        Inmiddels is alles droog, geknipt en in de C-Vaults gestopt..... Totalen:
        Imperium X: 716 gram
        Imperium X / Future #1 (denk Future 1): 131 gram
        Royal Amnesia: 817 gram

        Totaal: 1664 gram. Net geen 1,5 gram de watt dus.. Zeker niet ontevreden, ben benieuwd wat mijn volgende ronde doet met de helft van het vermogen. Dat is dan ook tevens mijn laatste ronde dit jaar. Heb voorlopig meer dan genoeg... Het is dat ik per se een keer uit stek wil kweken en ik ook maar 1 zaadje van die soort had want anders begon ik er niet eens aan.

        Rookverslag over 2 weken ofzo
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Remco .... nee heb gelukkig 8 liter cvaults en ee paar 4 liters. @Rreppellsteeltjam Nee, haalt de 37% nooit niet maar mocht iemand een Purple Pro hebben en het graag alsnog testen... ik stuur wel een sample op. Takketoelli Nee hoor, maar ik hou gewoon niet van de smaak van verse wiet. De stelling van je kameraad lijkt me niet logisch... want kokos kan ook hydro zijn en volgens mij rekenen een hoop personen hier eb- en vloed ook tot hydro.. Tenzij hij ze allemaal kan onderscheiden maar dan zou ik er bij moeten zijn om het te geloven.. Overigens moet ik toegeven dat wiet van een biologische aarde-kweek wel een wat "vollere" smaak lijkt te hebben maar ik geloof nooit dat ik in een blinde test het onderscheid kan maken.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik zei ook al dat óf mijn wiet is keigoed, óf zijn wiet is gewoon minder
          Hij rookt al jaren via een thuisadres die op hydro kweken, wat precies weet ik niet, maar in ieder geval geen grond. Ik vermoedt dat die het zoals elke broodkweker het niet zo nauw nemen met amber trichjes, goed curen enz
          Dat proeft ie

          De lekkerste wiet die ik ooit gerookt heb was een Chanti, biologisch gekweekt. Ik geloof wel dat een goede bio kweek altijd lekkerder is, net als groenten

        • TegridyRandy
          TegridyRandy commented
          Editing a comment
          wooooow pee, das miljaar, proper! ne kilo en half!!

        Rookverslag... Imperium houd ik kort, deze moet hopelijk nog wat smaakvoller worden in de cvaults. Effect.... erg actieve start maar gevoelsmatig kort van duur.... totdat je opstaat en merkt dat je zeker nog niet nuchter bent... stevig effect maar tegenvallend qua verwachtingen... tja als je 37% roept schep je verwachtingen.
        Amnesia..... Al erg lekker op smaak, ik ben niet per se een amnees liefhebber maar deze kan ik gelukkig goed waarderen... Effect... zoals je van een amnees verwacht. slaat direct hard in en blijft lang hangen. Ik wordt er loom van en vergeet letterlijk alles. Stond van de week naar het stopcontact te staren totdat iemand me vroeg wat ik aan het doen was... ik zei daarop: "geen idee?". En toen zei ze, moest je je lader niet hebben? Ik ging stuk want was inderdaad de reden..
        Future 1: Dit is wel een echte wow.... heerlijk van smaak, zoet denk ik, sterke high in het begin die daarna hard omslaat naar een vermoeiende stoned. Beter kan ik het niet omschrijven... ik ben fan!

        De toppen.....
        Imperium... delen zijn ietwat fluffy, wellicht door het hoge sativa gehalte, qua structuur niet de allermooiste die ik gekweekt heb. De kleur daarentegen.... mooi paars van kleur met een ietwat grijze gloed. Door het hoge aandeel blad valt het paarse niet direct op tot je het uit de grinder haalt. Hoeveelheid hars valt me tegen. 6/10

        Amnesia: Heerlijke compacte toppen, niet te veel blad, lekker plakkerig. Kleur... tja.. groen, niets bijzonders. 7/10

        Future 1: Niet zo compact als de Amnesia maar zeker niet zo fluffy als delen van de imperium. Hierdoor wel een stuk prettiger verkruimelen dan de amnees. Extreem plakkerig, grinder aanbevolen, erna schoonmaken ook. Enkele stukjes blad maar ja, ik had geen zin meer en toen heb ik de trimmer gepakt... 8/10

        Buiten dat Anesia Seeds weigert op email te reageren valt de imperium me ook wat tegen. De Future 1 zou je dan als goede mee kunnen nemen maar vergeet niet dat er van de 5 zaden maar 1 ontkiemde. Anesia bestel ik dus niet weer. De Amnesia (die ik hier gewonnen heb) vind ik echt super... buiten het feit dat die bewezen heeft meer dan een kilo per M2 te kunnen produceren is het ook gewoon een erg fijn weetje... ik zou hem zo nog eens zetten als ik er niet zo veel van had.
        Achteraf een goede ronde waar ik weer veel van heb kunnen leren
        Lopend Verslag

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Future1 dus!

          Geniet ervan!

        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Al met al toch een paar lekkere soortjes, jammer dat je "problemen" had met het ontkiemen van je Anesia zaadjes, (bij mij tot nu toe 100% geslaagd)

          Vervelend ook dat ze niet hebben gereageerd op je mailtjes, dat is voor mij ook meestal de reden dat ik zou afhaken.
          Ik had ook een mailtje gestuurd (via hun contact "formulier") en dezelfde dag antwoord gekregen.

          Anyway, lekker genieten

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Mooi uitleg, geniet er van

        Uitstekend resultaat, gefeliciteerd!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment

        Bezig...
        X