Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Ver-)bouw verslag kweekruimte 5x Imperium X en 4x Future #1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Goedemiddag... Temperatuur aan de hoge kant maar wel stabiel... 39,8˚C en schijnbaar kan de afzuiger dat goed verwerken... Staat niet continu te draaien (heb de sensor bewust iets lager hangen omdat deze maximaal instelbaar is tot 30˚C) en bij 38˚C slaat deze nu aan. Misschien vanavond de sensor nog een centimeter of tien omhoog om te testen.

    Heb nog nooit zulke grote PH-schommelingen gehad maar ik vermoed dat de bakken steeds net droog getrokken worden daar het iedere keer een consequente daling is om 22.00u en vervolgens rond 02.00u weer stabiel staat op 5.7 tot de volgende avond 22.00u. Ga er dus maar niet op bijsturen. Gisteren in de bakken met perliet gemeten en die geeft 5.8 aan. Planten zien er verder ook gezond uit dus geen aanleiding om bij te sturen. En ja... ik zou bijna nog een keer snoeien aan de rechterkant maar ik heb besloten daar een weekje mee te wachten want ze gedragen zich als echte sativa's en strekken nog steeds als idioten. EC gaat vanavond als het goed is omhoog naar 2.3

    IMG_7297.jpg

    Lopend Verslag

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      en wat verteld den kleinste van de bende , staat er wel hellemaal beschermd door haar zusjes !!! !!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      De kleinste heeft heel veel problemen gehad maar lijkt nu wel aardig in orde. Deze heeft te nat gestaan door klonterende perliet. Ben nu bezig om een bak onder mijn systeem te maken. Dan kan ik nog zo'n 30 cm met het geheel zakken. Daarbuiten kan ik de inhoud dan verdubbelen wat voor stabielere waarden zorgt

    #77
    Helaas is mijn telefoon stuk gegaan dus ik heb even geen foto's. Zal vanavond even de camera er bij pakken maar goed, dan zie je nog niet veel van het geheel.

    Heb ondanks dat ik dit eigenlijk niet wilde doen toch de amnezen nog maar even een paar kopjes kleiner gemaakt want ze drukten nu de lampen tegen het plafond. Om te voorkomen dat ik als ze straks echt lekker bloeien mooie toppen moet gaan snoeien heb ik het dus gelijk vrij drastisch aangepakt. zie nu het licht weer op de perliet schijnen.

    CO2 heb ik ook iets teruggeschroefd, ik heb op advies van Nirvana de thermometer er even bijgepakt en 74˚C (in de nok) is wel wat veel van het goede. Verklaard in ieder geval waarom sommigen wel last hadden van hittestress en sommigen niet. Daar dus voor de volgende ronde iets op verzinnen, wellicht CO2 generator ergens anders neerhangen.

    Buiten dat gaat alles best lekker. Zojuist voor het eerst een gat in een aquarium geboord. Het doel is om deze als buffer te gaan gebruiken maar dan wel met aanvoer onderzijde en terugloop bovenzijde. Best eng maar het is gelukt.

    Nu nog de bak weg zien te werken (begin ik zo aan). Het doel is zoals eerder aangegeven 30 cm extra ruimte te genereren voor de dames maar ook minder koeling nodig te hebben voor het vat.
    Lopend Verslag

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Brrr.. Boren in glas.. Vaak genoeg gedaan, blijf het spannend vinden. Één keer had ik iets te veel vertrouwen gekregen.. Pats!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Lucht naar een verwarming blazen helpt ook beter om de warmte te verspreiden, dan een afzuiger boven op de verwarming.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik weet niet of het heel verstandig is om lucht naar een CO2 generator te blazen om eerlijk te zijn. Ik had er in eerste instantie een ventilator voor gezet maar ja, iets wat blaast zuigt ook en toen ging de waakvlam dus iedere keer uit.

    #78
    Oeps.... ik gebruik schijnbaar mijn iPad zo weinig als tablet en dus meer als laptop dat ik me niet realiseerde dat hier ook een camera op zit... nou ja, bij deze toch een paar foto's
    edit: zijn niet bewerkt, dat paarse op de bladeren zit er echt. Ik zie dat je hier niet voldoende in kunt zoomen om te zien dat het echt is.

    IMG_0413.jpg zoom.png
    Attached Files
    Last edited by Voor het eerst; 10 February 2022, 22:31.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Mijn zoom werkt prima, gelijk effe checken op beestjes.

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Behoorlijke struiken heb je echt heel mooi om te zien de manier waarop je kweekt. Heel vet om te zien 👍

    #79
    Zo.. verbouwing zit er weer op....
    Nu ruim 30cm extra ruimte en mijn dames lijken ineens weer klein... Helaas wel de voeding van de Nido verzopen dus daar zo even voor op pad.
    Dames hebben nu wel wat lang in het donker gezeten (en ook wat lang in een beetje licht) dus hoop maar dat ik ze niet al te veel gestresst heb.

    Systeem is ook nog stiller, met alles in bedrijf, circulatie afzuiging etc 37 dB

    C9E821B0-6126-41BC-905C-55D3F827185C.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Pff nee in 2 dagen.... maar dan nog

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      De weg naar perfectie is zoooooooo vermoeiend.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ah.. dat zal het zijn

    #80
    Nou ze hebben het in ieder geval een stuk minder warm dus heb de EC iets verlaagd naar 1.9
    IMG_0428.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      mooi kleurtje èé

    #81
    Nou dat is wel het andere uiterste. Ik had primair de opstelling gewijzigd om meer ruimte te creëren en had de hoop dat daarmee iets minder koeling van het water nodig zou zijn..... Nou dat laatste is een feit, ik heb er gisteravond toch maar een vatverwarmer ingehangen want zelfs na 2 nachten zat de temperatuur van de voedingsoplossing nog maar op 17˚C. Ik wil minimaal 21˚ dus heb er nu een 100W heater ingehangen die ingesteld staat op 22. Nu enkele uren later is de temperatuur 21,6˚C en het ziet er naar uit dat die 0.4˚C de afwijking is van of de heater of mijn sensor. Aangezien de heater en de chiller dezelfde temperatuur weergeven vertrouw ik daar op.
    Last edited by Voor het eerst; 14 February 2022, 10:42.
    Lopend Verslag

    Comment


      #82
      Gaat best lekker nu, waterverbruik is gelijk gebleven. PH is aardig stabiel (wel aan de lage kant maar goed, dat hoort schijnbaar bij de voeding). Toppen beginnen nu ook iets op te zwellen hoewel 1 amnees er nog steeds uitziet alsof ze in voorbloei staat.
      De Imperium??? Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat..... IMG_0028.jpg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        37!!!

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Toch wel één van de mooiste momenten tijdens de kweek.. Die jonge frisse bloei

      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Echt een vette kweekruimte met mooie planten erg leuk om altijd even te buurten

      #83

      T'leven kan zo mòói zijn , komt hier lekker in orde , we zijn
      allemaal wel benieuwd naar het perliet resultaat denk ik !èé!

      Perliet is wel de oplossing om naar boven te sleuren , weegt niks !!



      mannetjeshand-met-duim-omhoog-gebaar-dat-door-het-papier-wordt-geduwd-190095429.jpg

      Remco.
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment


        Uiteraard

      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        op vaginavocht kweken he gasten, das ook zuur genoeg, en die teven sleuren hunzelf naar boven :')

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        hahaa sleuren dien handel

      #84
      Ziet er maar goed uit allemaal, prachtige foto's!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #85
        Zo... vandaag maar weer een keer Atazym toegevoegd... vergeet deze wel vaker... Slechts 1 ml/L dus niets gek. tevens even wat Calmag meegegeven, niet dat er zichtbare tekorten aan zijn maar ik zie her en der wel wat vreemd vervormd blad. Dit kan ook door de lage PH veroorzaakt worden maar die is wel binnen de waarden zoals geadviseerd door ATA. Ik maak dus deze voeding op en ga daarna voor een ander merk, ik hou niet van die lage PH.
        Kleur van de Imperium begint nu lekker zichtbaar te worden... 2 dames zijn echt paars, 1 een beetje en 1 helemaal niet. De later tussengezette Gelato begint dus gewoon pas nu tekenen van bloei te laten zien. Geeft niet, ze is een mooie plant en ik verwacht dat de amnezen sowieso langer staan dan de Imperium dus dan kan die er gewoon bijblijven. Het mooie van dit systeem is dat ik er naar alle willekeur bakken bij kan plaatsen of uithalen. Stel dat ik volgende ronde met slechts 8 stekken zou willen werken kan ik die hier alvast tussen zetten voor de voorgroei. Door het hoogteverschil zouden zij dan 60cm onder de lampen hangen en daarmee is de kans op strek vrij klein. Gaan we denk ik niet doen want ik wil volgende ronde weer scroggen.

        Maar goed, de foto's... Mooie lange bloeiharen zoals ik die nog niet eerder heb gezien, zeker 12-15mm. IMG_0011.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          bangelijke foto kerel , eigenlijk nen bangelijke top , da gaat hier lekker vooruit !èé!

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ja, nog een week of 4-5 en dan mogen ze al weer om... over 2 weken de Peyote Zkittlez stekken en volgens mij kom ik dan aardig uit met mijn planning hoewel de Peyote het in de supermarktpotgrond nog niet heel geweldig doet (goedkope potgrond i.c.m. minerale hydrovoeding raad ik in ieder geval niet aan) maar ze leeft en dat is het enige wat telt. Maar met stekken zal ik zeer voorzichtig te werk moeten gaan om er überhaupt 15 te kunnen snijden.)

        #86
        Vandaag niets bijzonders, Amnesia dames blijven maar doorgroeien.. Fijn is wel dat ik nu weet dat de hittestress dus NIET van de lampen komt maar puur van de CO2. Waarom ik die conclusie getrokken heb? De lampen stonden nu tegen de dames aan en geen teken van verkleuring. Nu had ik enkele posts terug al aangegeven dat ik graag de CO2 generator verplaats, nu weet ik het zeker.

        5E03B453-4A1F-44A8-890E-E7555EEE97B7.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Oeps ik heb maar 125 incl. pot !!!

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik nog niet eens, zal het eens meten

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Dacht het al te zien dat ze groot waren

        #87
        Mooi verslag en wat een struiken zijn het mooi hoor

        Comment


          #88
          Mooie bossen heb je daar, het wordt straks zoeken naar de toppen in het bladerdek!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Jep... blad blijft nog steeds wel een dingetje.. Maar volgende ronde weer scrog en dan heb ik er normaal minder last van

          #89
          Tja wat moet ik er van zeggen, ik kan de ruimte niet hoger maken maar rechts groeit nog steeds. Dat zal wel weer een hoop verbrande toppen worden. Heb dit eerder gehad onder de Lumateks... dacht toen te weinig licht maar dat is hier haast onmogelijk. De amnezen doen het best goed qua toppen met uitzondering van de megaplant rechts voor, die groeit alleen maar. Nou ja, mocht ze als enige overblijven kan ik haar altijd nog verwijderen. Mocht ze gelijk lopen met die Gelato dan kan ze netjes afvloeien... We zien wel.

          Eind volgende week hoop ik stekken te snijden die dan dus in principe nog zo'n 15 dagen de tijd hebben om te wortelen.. Moet genoeg zijn maar de tijd komt wel snel dichterbij....

          Wat betreft de Anesia zaden... ik ben er niet kapot van... ze hebben leuke wervende teksten, mooie collectie zaden maar ik heb nu al een mailtje of tien gestuurd over het feit dat de Future #1 niet ontkiemde en ik heb niet 1 reactie ontvangen. Ik wilde eigenlijk de Future #1 nog eens bestellen omdat ik die nu dus niet heb kunnen proberen maar als een bedrijf zo op zijn mail reageert (helemaal niet dus) dan gaat de gunfactor ook over.

          IMG_0439.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            ja heb in principe ook nog zat liggen om te testen maar toch... ik kan er gewoon slecht tegen als mensen wel verkopen maar niet hun mail afhandelen.

          • Old dawg
            Old dawg commented
            Editing a comment
            Heb ook zaden van anesia, 100% ontkieming, maar stel dat ik weer wat zou bestellen en heb dezelfde probleem als jou, kunnen ze ook opfucken.

          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Zou de tak iets om. Kunnen buigen voor de langste struik..

          #90
          Maar het is wel een mooie dame.. niet de grootste die ik gekweekt heb, zal ook het meeste niet opbrengen gok ik maar het contrast tussen de groen/witte bloeiharen en de aubergine kleurige calyxen is fantastisch om te zien

          IMG_0024.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Old dawg
            Old dawg commented
            Editing a comment
            Misschien niet de grootste opbrenger, maar wel kandidate in de finale voor een beauty contest

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Die is echt mooi ja

          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Zeker mooie kleuren..
        Bezig...
        X