Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    19/07/2023

    Bak 1 ververst laatste keer dat ik dat doe volgende keer zal ik aanvullen. Bij het meten van de pH waarde was mijn leidingswater 7.08, dit kan niet dus heb ik een 2de pH meter gekalibreerd.

    Beginnend Ec0.8 en dan mijn greensensation bijgedaan kwam ik op 1.3 uit wat ik eigenlijk wou hebben als Ec. Nu ja zonder andere voeding is dat toch een beetje raar dus naar 1.4 geweest met de voeding. pH staat nu op 6.1 om meer PK op te kunnen nemen.

    Bak 2 heb ik gelaten daar opbieuw de pH gemeten die zit op 6. Ec1.4.

    Hopelijk is het probleem van de baan en beginnen ze te eten.

    Omdat ze vandaag maar 2 waterbeurten van 5minuten gehad hebben zal ik nu blijven voeden de hele nacht door tot morgen, blijkbaar doen sommige dat de klok rond heel de kweek terwijl andere zeggen dat dit gevaarlijk is voor rot.

    Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat eenmalig dit biet erg zal zijn.

    Comment


      20/07/2023 (deel 1)

      Na een avond water constant laten draaien was ik nieuwschierig hoe het water hem verliep. Gelukkig heb ik dat gedaan.

      Bak 1: POSITIEF de ec waarde is van 1.4 naar 1.1🥳🥳🥳🥳. Ze eten daar terug

      NEGATIEF de pH waarde is geklommen tot 7.5.

      Ec bijgesteld naar 1.7 pH 5.8

      Bak 2: niets veranderd Ec1.4 pH6.0 ik zal die vanavond ook vervangen denk ik.

      Comment


        20/07/2023 (deel 2)

        Van bak 1 is de Ec terug gedaald staat nu op 1.8 en pH5.8

        Bak 2 heb ik ververst en ik werk daar nu ook met green sensation Ec1.4 pH5.5

        Mijn plagron B mag ik wegsmijten per ongelijk op het einde plagron A bij gekieperd😖.

        Nieuw zuur moeten kopen.

        Beide polpen staan nu constant aan.

        Problemen gehad met mijn wavemakers na een uur te onderzoeken heb ik onderhoud kunnen doen. Ziet er robuust uit zonder kogellagers maar met magneten.


        Aan de FC4800 kant is een plantje tegen mijn led aangegroeid dus de lamp toch iets verhoogd.

        Pffffff ik weet nog altijd niet of ik daar best nog uitdun of niet voor mijn licht dieper te laten invallen of verder lollipop of gerust laat😟.

        Iemand die daarin raad kan geven.
        Last edited by NewNoobie; 20 July 2023, 21:03.

        Comment


          21/07/2023 (deel 1)

          De dames beginnen terug meer te eten. Bak 1 geef ik nu terug Ec2.0 op pH5.8.

          Bak 2: Ec1.7 (mikte eigenlijk op 1.6 nuja goed we zien wel) op pH5.5.


          Of het nu door de pH meter is of omdat de dames in bloei staan andere voeding eten of een combinatie. Geen idee maar ik vind het leuk.

          Comment


            21/07/2023 (deel 2)

            Ik heb de indeuk met dat ze meer voeding eten dat ze terug groeien😅.

            Hopelijk blijft dit niet te lang zo want ik wil niet veel snoeien.

            Paar dagen geleden is er een plantje tegen de lamp aangegegroeid.

            Verder deze week lollipop ik wat verder onderaan de FC4800 kant. De wondjes zullen een laagje vaseline krijgen.

            Fotootjes


            image.jpgimage.jpg​​


            image.jpgimage.jpg​​

            Comment


              Als ik hier 1 wijze les uit trek is dat wel dat je echt moet zorgen dat je niet te laat switched

              Comment


              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Idd. Het hangt wat af van het sativa en indica percentage. Indicas strekken niet en deze zou 40 procent indica moeten zijn volgende keer switch ik veel vroeger.

                Met een lemon haze was dit waarschijnlijk dubbel zo erg vermoed ik

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Hij was gewaarschuwd.

              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                @Rreppellsteeltjam idd maar de vrees voor hermies heeft me weerhouden. Nu ik heb toch moeten snoeien in de voorbloei, geen hermies tot nu toe dus volgende keer zal die angst mij niet weerhouden.

              22/07/2023 (deel 1)

              Bak 1: van Ec2.0 naar 2.1 gegaan. Ik wou bijregelen naar 1.9 maar toch een beetje uitgeschoten naar Ec2.0 pH5.7 morgen doe ik het wel beter want vandaag ben ik oververmoeid.

              Bak 2: Van Ec1.7 naar 1.5 dus heb ik bijgeregelt naar Ec1.9 pH5.7

              Comment


                22/07/2023 (deel 2)

                Niets gedaan ik wou bijsnoeien maar ik ben niet in de winkel geraakt voor vaseline.

                Fotootjes


                image.jpgimage.jpg​​image.jpg​

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Je bent niet verplicht om vaseline te gebruiken hoor, het is enkel handig bij holle takken.

                  En daar heb jij veel te veel van, jij hebt je eigen problemen gemaakt.

                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  @Rreppellsteeltjam true

                23/07/2023 (deel 1)

                Vandaag een druk dagje. Al 2,5u bezig geweest in mijn tentje. Verder uitgedund waar geen licht aan kan. Ik ga per kant even posten om gemakkelijker te vergelijken voor en na.

                Hierna zal ik echt niet meer knippen omdat ik al in bloei bezig ben, ik hoop dat ik geen herma’s gemaakt heb.

                Nuja ik ben al zeker blij dat het geen RQS is anders was ik dat al 100% zeker.

                De FC4800 kant.

                Voor

                image.jpg​Na
                image.jpgimage.jpgimage.jpg​​​​​​​​​​



                ​​​​​​​

                Comment


                • Elkwazizi
                  Elkwazizi commented
                  Editing a comment
                  Nice gedaan!

                23/07/2021 (deel 2)

                Nu aan de TSW2000 kant. Ik moet zeggen ik ben aan het twijfelen om daar ook een FC4800 voor te kopen hier maar dan de smart versie.

                Ervoor

                image.jpg​Erna
                image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg​​​​

                Comment


                • DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Ziet er goed uit, maar ik begrijp niet waarom je de boel zo lang laten voorgroeien hebt als je nu toch meer dan de helft wegsnoeit😅

                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  DerpiE mja de strek zat er teveel in en ik had schrik om te schakelen dat ik ze eerst 2 weken wou herstellen. En ja dat snoeien, alles wat onvoldoende licht heeft is dead weight é.

                  Volgende keer kleinere plantjes, rapper snoeien de dunne stammen weg zodat de dikkere zeker bovenaan mijn bladerdak hangen en geen hersteltijd tussen want de strek heb ik ook nog. En voornamelijk eerder schakelen 💪💪💪

                23/07/2023 (deel 3)

                Voor afsluiter van de plantjes vandaag een algemeen overzichtje terug.

                image.jpg​

                image.jpg​

                Comment


                  23/07/2023 (deel 4)

                  Mja het begint saai te komen om dat water op te schrijven maar ik gebruik het als logboek dusja.

                  Bak 1: Mooi hetzelfde gebleven op Ec2.0 maar die nootjes zorgen dat mijn pH gestegen is naar 6.3.
                  Dus afgezuurd terug om wat marge te hebben naar 5.5

                  Bak 2: van 1.9 naar 1.5 gedaald getracht om bij te sturen naar 2.1 maar uitgeschoten naar 2.2 en pH5.6. Morgen zie ik wel wat dit doet.

                  Joepie het werk aan de plantjes zit er op voor vandaag enkel water hopelijk uitkijken voor herma’s en dan oogsten.

                  Comment


                    24/07/2023 (deel 1)

                    Eindelijk eens klaar in 5minuten met het water dankzij die grote spuiten🙂.

                    Bak 1: terug hetzelfde gebleven op Ec2.0 afgezuurd naar 5.5

                    Bak 2: is gedaald van Ec2.2 naar 1.9 dus opgevoerd naar Ec2.3 afgezuurd naar 5.7
                    Last edited by NewNoobie; 24 July 2023, 17:05.

                    Comment


                      24/07/2023 (deel 2)

                      Lamp iets hoger moeten hangen. De FC4800 hangt nu op zijn hoogste. TSW2000 ook een paar cm hoger laten hangen.

                      Weet er iemand rond welke tijd mars hydro zijn grote solden actie doet?

                      image.jpgimage.jpgimage.jpg​​​


                      image.jpg​

                      image.jpg​

                      Comment


                        25/07/2023

                        Kak mijn baterijen van mijn pH meter zijn leeg omdat ik die gisteren niet uitgeschakeld heb dus geen meetwaarden vandaag en moegen grotendeels slecht water wss te hoge Ec en te hoge tegen dan pH😔. Ergens hoop ik door de hogere Ec dat de pH wat stabieler blijft ik zal zoiezo moegen de Ec een beetje lager moeten doen.

                        Super de plantjes beginnen te ruiken😋.
                        image.jpg​
                        image.jpg​

                        image.jpg​

                        Comment

                        Bezig...
                        X