Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

    Korting op 420shop
    Het zal nog enige tijd duren vooralleer de effectieve kweek zal starten. Maar ik heb een hoop voorbereidend werk dat ik hier zal posten ondertussen.

    Even een opsomming van het materiaal die ik zal gebruiken:
    -Tent 120x240x200
    -mars hydro tsw2000
    -mars hydro fc4800
    -growtool airpot system 0.8 tweemaal (dripsystem)

    voeding:
    -Plagron hydro A
    -Plagron hydro B
    -Plagron power roots
    -Plagron enzymen
    -Plagron green sensation

    zaad:
    -Bruce banner Blogs van anesia seeds

    De airpots van 3l zal ik op een bedje van hydrokorrels plaatsen zodat hopelijk de wortels ook in de tray goed kunnen groeien.

    Indien de wortel te klein blijven met een dripsystem overweeg ik het om de aansluitingen van de tray te veranderen zodat een ebb and flow system verkregen wordt.

    Het zal nog even duren voor de plantjes erin staan, het zal mijn eerste keer zijn voor hydro maar goed😊.
    Attached Files

    #2
    Heel veel succes!😃, ga het zeker volgen

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Bedankt

    #3
    Gaatjes geboord in de trays
    Attached Files

    Comment


      #4
      Ondertussen ook al de hydroton een eerste wasbeurt gegeven. Er kwam veel vuil vanaf.

      Bruine hydroton, ik had dit ook niet in gedachten maar goed ik heb het nu al.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #5
        100procent mooi zijn ze nog niet ik denk 2u in die potten zitten spoelen. En het water is helder maar de korrels verliezen toch nog wat kleine deeltjes.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #6
          Hydroton 3l potten x 16=48l
          tray 7,8 decimeter x 7,8 decimeter x 0,7decimeter x 2 trays = 85l dus een totaal van 132l aan hydroton schoonmaken.

          Comment


            #7
            Zojuist die hydroton nog eens in een emmer gedaan en met mijn handen in geroerd.

            Blijft toch veel vuil van af komen. Ik heb geen idee hoe ik die proper ga krijgen😔

            Comment


            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Weet je zeker dat het echt helemaal schoon moet zijn? Misschien is het 'onschuldig vuil'?! Wat doet het met de ec en ph van het water? Als dat binnen de perken blijft kan je 1 of 2 proefplantjes zetten wellicht. Floreren die nog na enkele weken dan ga je los. Heb er verder totaal geen verstand van, maar beter uitsluiten dat je nu onnodig werk doet. Misschien weet de leverancier het.

            #8
            Subke, succes!
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #9
              Nog eens een ronde proberen de hydroton te wassen.

              1ste keer had ik gaten gemaakt in de zakken onderaan, waarme ik dan bovenaan water toevoegde uit de hoop alles door te spoelen.

              2de keer heb ik in de airpots van 3l de hydroton gedaan en water over gespoeld met de waterslang.

              3de keer heb ik steeds met een zeef wag hydroton gedaan en met de waterslang door gespoeld (al deze zitten nu appart in een grote ton.

              4de keer met de hydroton (van paar airpots punt 2) doe ik het nu in de gootsteen waar ik het warm water roer. Even laat liggen om het vuil dat in het water zit te laten zakken (meeste van die stenen drijven). En dan af te voeren.

              Hat verlopige resultaat.(1 glas zuiver water van de kraan de ander die ik gebruikt heb voor de hydroton te wassen).
              Attached Files

              Comment


              • Captain fantasy
                Captain fantasy commented
                Editing a comment
                Nou, je steekt er wel werk in 🙂 ik zou het al lichtjes op m'n seskes aan het krijgen zijn

              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Dat is het al nuja die leca allemaal tesamen heeft een redelijk wat gekost. Dusja. Achter eind ga ik toch even proberen of mijn ph veranderd. Liever vooraf dan achteraf als de plantjes er in staan

              #10
              Aangezien het een drip systeem is kan ik me wel voorstellen dat het problemen zou kunnen geven idd

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Circulerend systeem krijgt ie alle ellende weer in de bak, dus dit is beter want alles spoelt er uit.

              #11
              Een vriend heeft me verteld sit gewoon lavasteen is. En al heb ik helder water dat de volgende keer water er gewoon zwart weer uit komt.
              Nu laatste spoeling vandaag. Vooralleer ik ga weken🙂

              Comment


                #12
                Badge 1 genoeg gespoeld.
                Vele liters water weg. Paar dagen laten staan om de natte steentjes te laten drogen.

                Volgende stap dan laten weken in water van 5pH zoals op de website beschreven staat van platinium voor die zakken.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Ik gooide iedere keer 10 liter, bouwemmer vol in speciekuip met gaatjes onderin, dit boven de put buiten en met een stevige straal of met de hoge druk reiniger schoonspuiten, komt inderdaad veel troep vanaf, daarna geen last meer gehad van ph schommelingen

                #13
                Succes! Ga er mij ook bijzetten en misschien kopieer ik je set wel als alles vlot draait

                Comment


                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Bedoeling is om alles gestructureerd te documenteren voedingsschemas en alles. Ik weet het is slechts een pril begin. En er staan nog geen fotootjes met plantjes maar dat komt nog. Ik hoop dat alles goed zal verlopen maar alvast bedankt😊

                • DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Goeie begin is het halve werk man, beter 10 keer een testrun houden als 1 te weinig. Zeker bij hydro denk ik dan waar je nogal makkelijk is met een verstopping/lek kan zitten.

                #14
                Zojuist de lamp gewassen omdat ik wat rot had met allesreiniger doekjes.

                Ik vraag me af hoe ik mijn ventilatiefans moet schoonmaken want ik kan niet aan de ronddraaiende delen🫤

                Comment


                  #15
                  De vuilbak met hydroton heb ik nu gevuld met water van ph5 zoals op de website van platinum beschreven staat. Normaal moet die 1 dag trekken maar ik zal dat een paar dagen doen om zeker te zijn ook zal ik morgen nog eens de ph meten.

                  fingers crossed. Een nieuw stukje is onderweg voor van mijn drip systeem een eb en vloed te kunnen maken.

                  Hier moet ik wel nog eens iets bedenken als ingangsfilter van mijn bed zodat er geen stukjes terugvloeien in mijn leiding.

                  Momenteel denk ik eraan om een metalen washandje hiervoor te gebruiken. Mag maximaal 6cm lang zijn om bog te kunnen passen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X