Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    image.png​een foto wat pH en Ec zegt over de planten.

    Comment


      Een ander voor als de plant niet drinkt gelukkig nog niet tegen gekomen.

      image.png

      Comment


        Ikzelf gebruik deze mischien wat overzichtelijker!
        image_92773.jpg

        Comment


          ​19/06/2023
          Wat een bewogen dagje gisteren. Door omstandigheden heb ik mijn reisje met een dag moeten uitstellen en mss een zege mss een vloek in het topic water.

          Gisteren heb ik de bakken ververst. Ik had dit gedaan op een Ec van 1.6 en een pH van 5.5 of dichtbij. Waar het meestal stabiel bleef op staan of licht daalde tijdens mijn kweek.
          Nu ja dat heeft een tijdje geduurd om liters voedingswater weg te dragen en naar de grow room te dragen op Ec en pH te brengen. Dus die hebben denk ik 4 voedingsbeurten gemist.
          Ik heb geen idee of het dit was of opdat het wat vochtiger en wat koeler of door de lagere pH is maar…

          Wat een honger dat ze hadden! De Ec is gedropt tot 1.3!!!!!!! En de pH gestegen tot een 6.5!!!!!
          Mijn pH en Ec hebben nog nooit zo veranderd. Mss is dat een zege en gaan de planten nog meer eten en sneller groeien. Volgens het growschema moest mijn Ec al veel hoger zijn… Of ze waren door de gemiste voedingsbeurten uitgehongerd en de Ec zal nu snel stijgen zoals ervoor.

          Nu ik heb SteamBoat zijn schema gevolgd en de Ec verhoogd naar 1.7. Ph naar 5.5 herleid.


          Plantjes. Ik laat ze even wat begaan heb ik straks mss meer plantmateriaal om te scroggen.

          Fotootjes
          image.jpg


          image.jpg



          Attached Files
          Last edited by NewNoobie; 19 June 2023, 08:23.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ik smeet ze vroeger na het snoeien/ stekken gelijk in het bloeihok, maar dat waren regulieren.

            De laatste jaren heb ik nooit hermas gehad, behalve door een lichtlek.

            Niet bang zijn, het is wat het is en gelijk een les voor de volgende kweek.

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            SteamBoat de tabel die je gaf in de vorige post met ph en Ec en waterdaling😉

          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Ow schrok al hahaha

          Rreppellsteeltjam zou P stof moeten zijn volgens plagron hun website.

          PH MIN


          Verlaagt de pH-waarde van het voedingswater
          Product informatie


          PH Min is een pH-regelaar waarmee je de pH-waarde van het voedingswater kunt verlagen tot het ideale bereik van 5,5 – 6,5. Alleen een voedingsoplossing met de juiste pH-waarde zorgt ervoor dat de plant de voedingstoffen in de juiste verhouding opneemt. Dit heeft vervolgens een stimulerend effect op de stofwisseling, waardoor de plant sneller groeit. GEDETAILLEERDE INFO

          Gebruik en dosering


          Voor gebruik goed schudden. Voeg PH Min toe in stappen van 0,5 ml per liter water (1:2000) en meet voortdurend de pH-waarde. Eigenschappen


          NPK-meststof (0-43-0)

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            P is phosphorzuur en dat gebruik je in de bloei, en dat zit de fosfor in de bloeivoeding in de weg.

            Met zoutzuur tackle je die mogelijke problemen bij voorbaat.

          Ze staan er al stukken beter bij, dus kennelijk was de Ec te laag.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            De vergelijking van even weg te zijn op reis. HEEEELP!!!!!!!
            image.jpgimage.jpg

            Comment


              Aan de waterbak van 1.6 in 4 dagen naar 1.9 moeten brengen maar HEEEELP. Hoe los ik deze op? Hard snoeien kan toch niet meer gezond zijn??? Voor en na en let op waar mijn traliesnet hangt op na!
              image.jpgimage.jpg

              Comment


                23/06/2023 (deel 1)

                Holy shit. Even weg geweest en veel is er veranderd. Ik rond de Ec 1.6, juist voor de reis zag ik een Ec drop dus had ik die herleid naar 1.7. Iemand anders had overgenomen en de meetwaardes doorgegeven.

                Deze meetwaarden gave Ec drops dus hebben we de voeding moeten opdrijven en dat tot een 1.9 dus een 0.3 meer!!!!

                Vanmorgen terug een Ec stijging gezien maar mijn bakken zijn zeer leeg, de vrouwtjes drinken veel!.

                Bak 1: Ec2.4 pH5.7 => Ec1.9 pH5.4
                Bak 2: Ec2.4 pH5.7 => Ec1.9 pH5.3

                Even doorgeschoten met het zuur nu na paar waterbeurten (ik water 30keer per dag) komt dit wel terug in orde😅


                Comment


                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Als ze nog niet op 12/12 staan zou ik dat maar vlug doen, want je krijgt op 12/12 nog snellere groei de eerste 2 tot 3 weken, die gaan ontploffen, misschien wel ruimte tekort, ziet er wel goed uit, suc6.

                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Ik heb toppen geknakt dus ik kan nog niet denk ik😢😭

                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Gewoon schakelen, die toppen herstellen wel.

                23/06/2023 (deel 2)

                WTF. Die zijn gegroeid. Ik moet dringend een tl lamp kopen om stekken bij te houden. Weet iemand het equivalent van zooon led tl armatuur ipv tl? Ik dacht 36w TL maar wat is dat in led? Iemand?

                Pffff explosieve groei nog nooit zo hard gezien. Ik heb geprobeerd om te scroggen wat er te scroggen valt maar meer geknakt dan gescrogt😩. Ik heb grote tak diie half geknakt is met duktape geplakt als test.

                Ik wil stekken nemen en lollipoppen en dieven vandaag zodat die planten nog even kunnen rusten voor de omschakeling 12/12 maar hoe lang?

                Hard snoeien kan ook niet gezond zijn voor de plantjes denk ik?

                De 2 kant groeien mooi naar elkaar lol…

                Ik weet het even niet meer hoelang wachten/ hoeveel dieven zonder teveel stress te bezorgen…

                Vandaag ook nog kijken om mijn passieve inlaten beter af te dichten… pffff
                Help!

                image.jpg




                image.jpg



                image.jpgimage.jpgimage.jpg​​​



                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Gewoon een paar korte led tl lampen bij de g amma of pracxis halen, tegenwoordig iets van 8 of 10 watt met 1000/ 1200 lumen, wegen niks zelf kabeltje inknutselen.

                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Voila dingen aangekocht🥳

                Zo te zien is er goed gezorgd voor je planten!
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Dat zeker. Ik heb echt stress hoe ik het doe om ze om te zetten op 12/12

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Wat ik zelf heb gedaan is alle blad verwijderen toen ik dacht dat de klok om kon maar daarna heb ik toch nog een week gewacht. Het was minder vol dan het leek door alle blad.

                24/06/2023 (deel 1)

                Druk dagje vandaag, stekken kost opzetten. Stekken nemen, ontbladeren en lollipoppen.

                Bakjes bijna leeg dus Ec schiet de hoogte in waarom is dat? Nuja goed.
                Bak1: Ec2.6 pH5.1 =>+10l water = Ec1.9 pH 5.5
                Bak2: Ec2.4 pH5.6=>+~15l water (te zwaar pH downt daarom meer water erbij) =Ec1.9 pH5.5.
                Morgen de reservoirs veranderen maar vandaag teveel te doen.

                Comment


                  ​Nog niet aan de plant training begonnen. Klonen tent opgezet in mijn vochtigste en temperatuur stabielste ruimte. Weet iemand hoever ik de lamp vest van de klonen plaats om die goed te laten wortelen 10w 1000lumen 4000k led?

                  En hoe je gemakkelijk knopen legt in ijzerdraad?

                  image.jpgimage.jpg

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Kan er bijna op en gewoon effe paar keer draaien en een knik.

                  De lamp mag er in het begin zeker wel 25 cm van af en als de stekken na een dag niet blij ogen nog wat hoger.

                  Indien de ruimte al een hoge lv heeft van zichzelf zou ik zonder kap werken.
                  Horks Fototopic 2.0

                  Comment


                    25/06/2023

                    Bak toch nog eens afgelengd omdat ik de rijd niet vond om ze te vervangen naar 1.9 en 5.5 terug.

                    Pfff ik moest hier al lang in bloei zitten of geoogst hebben. Vanavond nogmaals de tijd proberen te vinden om stekjes te nemen.

                    Comment

                    Bezig...
                    X