Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

    Korting op 420shop
    LAATSTE UPDATEPOST vind je HIER

    Dag mensen,

    Na enige afwezigheid en onregelmatige forumbezoeken heb ik toch besloten om wat fotomateriaal van m'n huidige kweek te tonen. Wel enkele zaken waar ik duidelijk wil over zijn, naast de gewone forumregels heb ik graag dat interesse gemeend is en niet gepost wordt puur om je postcount omhoog te halen. Niet dat ik geen posts wil zien op m'n thread, integendeel, maar het moet leerrijk blijven ten aller tijde natuurlijk, daar doen we het voor . Ik neem me voor om om de week op maandag een update te posten met een 3-6tal foto's .

    Zoals gewoonlijk even de set-up overlopen:
    1.2mx1.2m.2m tent.
    16 potten van 18L die ik heb bijgeschaafd met een slijpschijf (het randje eraf gehaald) zodat ik wat meer speling tussen de potten heb
    600W Lumatek set up (Philips Son-T PLUS lamp) met Adjust-a-wing reflector
    Bijbehorende afzuig en koolstoffilter
    Cocobricks van Bio nova (omdat de verhuis niet teveel mocht opvallen). Achteraf gezien vind ik het geen aanrader aangezien ik toch sterk wat onzuiverheden heb teruggevonden.
    De Canna voedingslijn (keuze omdat Westport me overtuigd heeft van deze te nemen en er wel meerdere kwekers zijn die ermee werken met goede resultaten).
    Wat bijbehorend meetmateriaal (Eutech, zie foto hieronder).

    Eerste keer op coco's dus maar ik wil -in tegenstelling tot anderen- dit niet als excuus gebruiken, dus het moet vanaf de eerste keer goed . 0,5 g/w is een mislukking, boven de 0,7g/W mik ik zo ongeveer

    General pictures:
    GroteFoto-TMQVOTD&#67.jpg
    GroteFoto-JTOCQNJ&#73.jpg
    GroteFoto-FZUPNQG&#74.jpg

    Om nog even in te leiden:
    Heb 20 zaden recht in coco's gestoken (goed vochtig). Kwamen na 4 dagen al mooi hun kopje bovensteken (lamp niet aangestoken in het begin). Dus 100% kiemkracht. Ik had zelfs 2 tweelingen! Dan direct 600w erop maar op een veilige afstand (90cm om te beginnen en dan langzaam gezakt), m'n mening is dat 600w iets te sterk is en niet bepaald veel blauw spectrum heeft, dus voor de groei niet zo'n aanrader. Na 2 weken overpot omdat de worteltjes er al mooi doorkwamen en door m'n enthousiasme had ik wat overvoed dus ze konden wel wat buffer gebruiken, zo zijn ze in hun 11L potten terechtgekomen (toen vond de selectie plaats van de 16 beste planten van de 20 waarmee ik startte). Daarna heb ik ze nog anderhalf weekje laten wennen aan hun pot om ze op 1april dan te hebben overgeschakeld op 12/12. Rond 14april toonden ze hun eerste bloeiverschijnselen (de Black Jack stond daarin iets verder dan de Psicodelicia). Dus we zijn aangekomen in de eerste week bloei.

    De ladies (16 stuks, Black Jack en Psicodelicia's gemengd):
    GroteFoto-3UCUBUA&#82.jpg
    Zoals je kan zien op bovenstaande foto zijn de middenste planten iets groter. Deze stonden aanvankelijk wat aan de buitenkant dus heb ik ze in het midden gezet (logisch). Zo blijven ze wat gedrukt en komen de kleinere plantjes aan de buitenkant wat omhoog. Nu ze volop in bloei zitten heb ik ze geknakt maar daar toon ik foto's van eenmaal ze zich mooi gezet hebben.

    Hier even de bloeiverschijnselen:
    GroteFoto-NZ8PWXG&#54.jpg

    En onze 600w + adjust-a-wing in volle actie:
    GroteFoto-LFKOVQU&#90.jpg

    De bloei zit er al goed in en met gietwater met een waarde van 1.4 EC komen de eerste tekorten opduiken, een signaal dat ik m'n concentratie wat mag verhogen. Eerstvolgende gietbeurt zal 1.5 EC zijn, dan kijk ik wat dat geeft. Eventueel gevolgd door eens 1.6 EC, het is nog een beetje testen dus we zien wel wat ze aankunnen. Al is het liever wat te weinig voeding dan teveel:
    GroteFoto-LXH3QBY&#81.jpg
    Nog een opmerking bij bovenstaande foto: de witte haartjes die je ziet zijn worteltjes die aan de bovenkant komen piepen. Geen slecht teken en ik kan erbij vertellen dat die Rhizotonic van Canna uitstekend spul is, dat getuigt de bovenstaande foto toch wel enigszins .

    Een vast voedingschema volg ik niet, ik doe het eerder op gevoel. Al is dat wel met m'n EC-meter in de hand. Het is een enorm voordeel dat je met coco's hebt, na 3-4 dagen zie je direct wat er scheelt en of je goed bezig bent. Dus vanaf je iets opmerkt dan kan je daar direct op inspelen en je voeding aanpassen. Nog niet eens halverwege en ik kan het nu al aanraden aan iedereen die een beetje verstand heeft van het aflezen van planten (EC enzo heb je gewoon een meter voor nodig, moet je niet eens zoveel van afweten vind ik).

    Deze opstelling is eigenlijk een voorloper van een test die ik al langer in m'n hoofd heb. een 6tal maand geleden wilde ik gaan testen of de toevoeging van CO2 veel invloed heeft. Maar mede door het feit dat ik ook van medium wilde veranderen heb ik besloten van maar 1 stap per keer te nemen. Dit is dus m'n test op coco's. Erna volgt het 2de deel van het experiment waarvoor er zal gestart worden vanuit stekjes. De uitslag van deze kweek is om eens te weten welke van die 2 soortjes er het meeste opbrengt. Mag eventueel in PM maar zeer zeker hier als post! Informatie delen met anderen is namelijk de enige reden waarom ik dit doe .

    Hopelijk bevalt het jullie wat, ik kijk alvast vooruit op feedback

    Greetzzz

    Jona
    Last edited by Jona; 27 April 2010, 23:14.

    #2
    Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

    Niemand durft meer wat te zeggen nou dan doe ik het. Ik lees haast alle topics en deze dus ook , mooie setup mooi soortje ik heb geen ervaring met cocos maar weet dat het arm van voeding en dat is dan ook snel te zien en bij te regelen .

    verder zien ze er mooi uit en ben ik heel benieuwd naar de verschillende phenos.


    Greetzz GG.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

        ha Jona!

        Kweek zelf ook graag op kokos. Het lijkt erg op hydro omdat het net als kleikorrels en glaswol geen voeding bevat.
        Daarnaast spoelt alle voeding weg. N, Mg en Ca willen graag een klei-humuscomplex hebben om zicht aan te hechten.
        Echter er zit geen klei in, dus alle voeding spoelt er snel uit.

        Ik zie ook al wat lichter wordend blad wat verder naar onder, dus hou je N/Mg in de gaten. maar goed dat heb je volgens mij zelf ook al gezien dus komt wel goed!

        Overigens heb ik niet met coco bricks gewerkt maar haal ik gewoon zakken van ecostyle.
        Heb een tuin dus valt niks aan op.

        Zal verder niks zeggen behalve als ik echt wat te melden heb meneer!

        Succes dude,
        Buizerd

        Comment


          #5
          Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

          Buizerd, bedankt voor je reactie! Het tekort had ik al opgemerkt, er gaat al heel wat energie naar die toppen kan ik zo vermoeden. pH- is op momenteel dus kan ik geen voedingswater maken maar dat ga ik morgen terug inkopen. Ik heb opmerkelijk meer zaken nodig om voedingswater te maken dan op aarde, dus dat is even wennen. De verhuis van m'n medium is wat riskant aangezien het midden in stad is dus waren die bricketten mijn redding. Al wil ik in het vervolg graag een ander merk proberen, voorstellen?

          Coco's is echt aan te raden, ik heb er alle vertrouwen in alvast . Ook even handige info wat je daar geeft, is nog eens een voordeel van coco's dus

          Greetzzz

          Jona

          Comment


            #6
            Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

            hee die jona ten 1e een mooie opstelling heb je daar kerel,,, ik vind coco-s geweldig gewoon om mee te werken en RIZOTONIC is een WONDER middeltje gewoon kan geen betere me meer aanschaffen,, cocos is voeding arm ja ,ik heb nog niet gewerkt met de canna lijn op cocos, echter wel met hypro hydro a & b en plagron cocos a & b super te vreden over en een zeer mooie damekes en eindproduct er altijd mee gehaald. echter die e.c meter telt van harte op cocos,, ik blijf je volgen veel succes en hopen op 1 mooie oogst dat je mag behalen jona

            greetzzz robster

            Comment


              #7
              Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

              Bricketten zou ik niet weten, heeft Canna die ook niet?

              Ik gebruik nauwelijks PH-, ook op kokos. wat is de PH van je kraanwater dan?
              Dat zit hier rond de 8, maar als ik de EC op 1-1,2 zet met CANNA A+B zit de PH al op 6,2-6,4.

              Dat vind ik dan wel genoeg, ook omdat ik gewoon LUI ben. Is altijd gekut met die PH-.

              Grtz,
              Buizerd

              Comment


                #8
                Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                Bedankt voor de interesse mensen. Blij van wat mensen aan boord te hebben voor dit coco's-avontuur . Ik ga helemaal mijn best doen om er iets moois van te maken! Alle hulp, tips en opmerking/kritiek welkom!

                @Buizerd: mn pH is 8 van m'n kraantjeswater. En als ik daar A en B bij doe dan verandert dat nog niet zo superveel dus sowieso doe ik er pH- bij. Ik moet je absoluut gelijk geven dat het flink wat gekl**i is maar de plantjes kunnen het wel apprecieren . M'n ec is al 0.7-0.9 van m'n kraantjeswater dus kan ik er niet zoveel coco a en b bijdoen eer ik aan mijn waardes zit, dus dat is wel niet ideaal. Maar ik pas er telkens wel een mouw aan

                Ik zal eens kijken of Canna bricketten heeft, zal wel beter zijn dan die van Bio Nova denk ik. Alleen had GSA ze niet, vandaar dat ik Bio Nova genomen heb... Alvast bedankt voor je tip
                Last edited by Jona; 20 April 2010, 00:42.

                Comment


                  #9
                  Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                  Ghehe nice jona , nieuwe ronde
                  veel suc6 amigo

                  MvG Izzz

                  Comment


                    #10
                    Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                    Waarom ik je soortje mooi vind , nu dat is omdat dit de soortjes zijn die voor mijn soort manier van kweken de mooiste zijn .

                    Daarom ben ik erg nieuwsgierig hoe ze bij je groeien en wat de bouw van de plant is en potentie.


                    veel suc6

                    Greetzz GG

                    Comment


                      #11
                      Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                      Dan kan ik je al zeggen dat je 'manier van kweken' Sea of Green is. Ben ik ook sterk voorstander van. Al denk ik volgende ronde 5x5 te doen ipv 4x4. Kan je al een week opsparen in de groei. En misschien dat starten vanaf stekken ook zeker een week kan sparen. Dus zo is dat weer een tweetal weken uitgespaard (ben al volop bezig met de volgende ronde in m'n hoofd ja). Het is een goede manier om alle licht mooi op te vangen al heb je er natuurlijk wel een flink aantal planten voor nodig (wat niet altijd legaal is). Dus elk z'n keuze, maar hier gaat mijn voorkeur helemaal naar uit .

                      Dadelijk ga ik ze voeding aangieten met een ec van 1.5. Ook het knakken ga ik eens in close up nemen zodat jullie het ook eens zien (niet dat het veel speciaals is maar zo zie je het).
                      Foto komt daar morgen van online te staan voor jullie.

                      Greetzzz

                      Jona

                      Comment


                        #12
                        Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                        Als je wil knakken kan je beter buigen kijk even in mijn topic.

                        Even met je vingers knijpen en dan langzaam naar onder drukken geeft minimaal stress en de volgende dag gaat hij al weer .

                        Veel suc6 met je meiden.

                        Greetzz GG

                        Comment


                          #13
                          Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                          Yeeeeeeeeeesss!!!!!! Gaat meneer het toch flikken om n mooi verslag erop te knallen!! Heerlijk mate, kijk er nu al naar uit. Op een geheel eigengereide wijze maakt hij weer eens zijn intro op dit prachtige forum. Met eisen niet te min Had niet anders verwacht
                          Het hele coco's verhaal boeit me wel, schijnt een prachtig medium te zijn, al heb ik dit zelf "the hard way" moeten ondervinden (RIP 10xAK47). Ik ging meteen al de fout in bij het vroegtijdig niet te hebben bijgevoed hahahahah.... en ik maar denken dat ze het op eigen kracht wel zouden doen.
                          Bij deze heb ik nu al wat bijgeleerd van je altijd zeer informatieve posts Nice dat je er meteen een leuke test aan koppeld! Zijn we hier altijd wel voor in! Die tweelingen hoe zit dat?
                          Wat ik niet zo goed snap is waarom je je grootste dames recht onder de hps zet?, de meer licht de groter en uitbundiger de groei en bloei Zet je de dames aan de randen zullen ze niet gaan zoeken naar licht ofzo! Daarvoor krijgen ze voldoende lumen. Zo staat het allerminst in de literatuur.
                          Btw de PP uit feminised zaad vertoont nog steeds geen mannelijke trekken

                          Succes mate, je zit me op de hielen met je dames

                          Comment


                            #14
                            Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                            Amnees, ik weet wel ongeveer hoe het moet . M'n naam mag dan wel kleurloos geworden zijn maar ik denk als je zegt dat als je je vingers gaat gebruiken om hem wat samen te drukken dat je toch gaat knakken hoor . Buigen is met touwtjes en dergelijke als ik het niet verkeerd heb. Ik heb het over knakken dmv het stammetje tesamen te duwen en zo een zwakke plek te vormen zonder al teveel de voedingswegen te doorbreken, hoe dat noemt ga ik niet over discussieren

                            Ik toon ook bij deze dat deze manier niet zo doeltreffend is want de dames gaan altijd weer hun top omhoog richten, maar naarmate de top zwaarder wordt -en dat doet ze mooi zichzelf aan - wordt dat wel moeilijker.
                            Ik voeg hierbij nog even wat materiaal om het te illustreren:
                            GroteFoto-ZMWGDJ3&#52.jpg

                            GroteFoto-W3J7G4V&#89.jpg

                            Om dan verder te gaan op je opmerking Psycho, die trouwens 100% correct is. Maar hier zat ik met de volgende situatie: Mijn kleinste planten zaten in het midden net onder de lamp, de grootste zaten aan de buitenrand (ik denk niet dat het toeval is maar het kan). Dus die planten net onder de lamp bleven mooi gedrukt en dat was net het probleem. Ik heb dus de grote geknakt en onder de lamp gezet (er vlak onder dan) in de hoop dat ze zouden merken dat ze genoeg licht kregen en niet meer moesten omhoog schieten. Maar nu toch alle planten in bloei zijn geschoten ga ik het terug omdraaien morgen net voor mijn waterbeurt, de groei zal er nu wel uit zijn. Het is vrij irritant om met zo van die achterlopers te zitten, had ik vorige keer veel minder dus is het weer iets nieuws. Maar je opmerking is dus zeker terecht al dacht ik even zoals ik net uitlegde. Ik was van mening van die kleinere aan de buitenkant te zetten zodat ze nog wat de hoogte in zouden gaan. Morgen ga ik alles even mooi op hoogte houden, misschien zou een netje hangen om alles mooi even te houden een optie zijn maar ik denk wel dat ik het onder controle kan houden.

                            Ik ben al helemaal verkocht voor coco's hoor, echt super vind ik het. Al is het wel tricky als je met een tekort gaat zitten, dan hangt echt alles van jou af en heb je totaal geen buffer praktisch. Al zou ik dat laatste de volgende ronde een beetje oplossen door 10% aarde in m'n coco's te mengen, zo heb ik wat speling voor eventuele foutjes (nu heb ik ook een tekort -er werd me verteld dat je snel gaat overvoeden dus doe ik het echt rustig aan- maar ik ben eraan bezig, volgende week toon ik wat de vorderingen zijn daaromtrend).

                            Toch nog even een general overview geven van het hele boeltje, net getrokken (ja met de lamp aan, vergeef me dat aub ):
                            GroteFoto-SSISGCF&#54.jpg

                            Trouwens Psycho, pass me eens die link waar je die PP's op hebt. Ben ik nog steeds benieuwd naar. Maar met m'n afwezigheid een beetje contact verloren met een pak threads die ik volgde .

                            Maar we zijn terug op dreef aan het komen hoor, no worries

                            Greetzzz

                            Jona

                            EDIT: Over die tweelingen, daar heb ik foto's van op me mobiel maar ik moet nog even kijken hoe je dat op je pc kan zetten (ben er geen zo'n kei in). Ik heb ze ook geselecteerd dus ze staan er ergens tussen. Ik neem ze morgen eens even apart en zet ze speciaal voor je op foto . Zouden weleens onder die kleine plantjes kunnen zitten, ik ga dat eens uitzoeken.
                            Last edited by Jona; 20 April 2010, 23:52.

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X