Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waldpiek's eerste

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Waldpiek's eerste

    Korting op 420shop
    Goedemiddag allen,

    Het is eindelijk zo ver! Na al een hele poos op het forum te hebben rond gezworven om kennis te vergaren, ben ik nu los met mijn eerste kweekje.

    Mevrouw Waldpiek en ik zijn beiden recreatieve gebruikers, dus 1 ronde per jaar zal wel volstaan.

    Ik zal alles simpel en lowbudget gaan houden. Heb op blackfriday 20 Powerplant zaadjes gescoord bij Zambeza en ben 17 januari begonnen met voorkiemen. Hiervan zijn uiteindelijk 19 boven gekomen. Ik heb nog 2 critical xxl gekregen van mijn maat , zodat er nu 21 zaailingen onder de t neon 6500K staan. Rekening houdend met uitval en selectie is de bedoeling om 9 over te houden en die gaan in potten van 18 liter.

    De complete set up heb ik over genomen van mijn maat, op een nieuw filter na.

    Dr120
    Evsa dimbaar 600Hps
    500m3 softbox met bijpassend filter
    Voedingslijn van Gout
    ec en ph meter
    18 literse potten

    17 januari voorkiemen
    18 januari in voorgroeipotjes ingewaterd met beetje wortelstimulator en EC 0,7
    20 januari 21 van de 22 boven

    Ik hoor het wel.


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    #2
    Succes !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Veel pezier en succes met je kweek! Mag ik je al een tip geven?
      Mijn huidige kweek

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Ja, dat mag.

      • Mr Coco
        Mr Coco commented
        Editing a comment
        Thanks. Ik zou een plantenspuitje met een klein beetje calmag (ec max 0.5) klaarmaken en ze iedere dag even een korte douche geven tot ze twee weken oud zijn ofzo. Dat helpt tegen die bruine plekjes (calcium tekort)

      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        De moeilijkere opname van Ca en Mg op cocos is mij bekend. Er is me ook ingefluisterd dat de PH verhogen naar 6.0 de opname verbeterd

      #4
      Douche is prima, dan wel om het plantje heen.
      De worteltjes moeten uit het zand het vocht
      opnemen. Wortels en de gehele plant groeien
      door het vocht uit het zand.


      Ga je het hele plantje besproeien bruist dat in
      tegen de groei met gevolgen vandien....

      Comment


      • Mr Coco
        Mr Coco commented
        Editing a comment
        Waarom mag je dat niet aanvullen met een beetje water op het blad, Ipie? Als je goed vernevelt, is het binnen tien minuutjes weer droog en de calcium zit erin. Bij mij vaste prik als ik in coco ontkiem.

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Mr Coco

      • Mr Coco
        Mr Coco commented
        Editing a comment
        Ja, klopt in aarde is dat zo. Maar dit is coco. Daar zit niks in. Die kleine zaailing mag nog nauwelijks gevoed worden en de coco neemt dan teveel Ca weg. In die specifieke situatie is het goed om een tijdje te vernevelen met een lichte calmag oplossing tot de zaailing groot genoeg is en meer voeding kan hebben

      #5
      Veel plezier en succes met je eerste kweekje, dat het een mooie en leuke ontdekkingsreis mag zijn!

      Met 22 zaden starten om 9 plantjes over te houden Dat is wel een beetje overdreven toch? Maar je hebt straks genoeg om uit te kiezen, lijkt me lastig.. succes..

      Over de turfpotjes (die je grotendeels gebruikt) is men hier niet echt enthousiast trouwens..
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Mijn vingers zijn niet zo groen, maar misschien een beetje pessimistisch ingeschat. Zou 20 ontkiemen en kreeg er nog 2 van een ander soortje bij. Had ook niet verwacht dat er 21 boven zouden komen. De jiffy potjes..... Mijn maat zweert er bij, maar begint ook altijd met eigen stekjes. Om te vergelijken heb ik beide gedaan. Ik ga het wel zien, heb in ieder geval speling in aantallen

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Genoeg speling inderdaad
        Als je weer eens 22 zaden hebt en 9 plantjes over wil houden, zou ik er 11 ontkiemen, dan kan je er twee rondes mee vooruit Maar zal je net zien dat je er dan maar 5 overhoudt

        Ach je moet doen wat goed voelt toch!

        Ben benieuwd of jij straks ook bij die jiffy potjes zweert, of dat je ze afzweert..

      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        Ik vraag me toch af hoe mensen het voor elkaar krijgen om hun zaden niet te laten kiemen haha, ik toch al wat kweekjes en buitenkweekjes gedraaid met verschillende merken etc maar heb er nooit een gehad die niet bovenkomt.... stop ze gewoon een cm in voorbewaterde lightmix en ik wacht 4 dagen en boven zijn ze

      #6
      Die zijn mooi gelijk opgekomen.
      Benieuwd of ze zo identiek blijven
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #7
        Goedemiddag,

        de dames groeien gestaag verder. Krijgen dagelijks ongeveer 40ml water met EC 0,9 en PH 6. De eerste worteltjes komen ook al door de potjes heen. Zal waarschijnlijk al vlot een selectie moeten maken en ze moeten verpotten. Lijkt mij namelijk niet goed dat de wortels in de lucht groeien.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          pH 6 op cocos!?
          Op steenwol mik ik op 5.6 omdat de pH nog oploopt.

        • Mr Coco
          Mr Coco commented
          Editing a comment
          Nice, very nice!

        #8
        Er valt niks te plannen......

        Ik dacht dat ik heerlijk de tijd had voor mijn eerste kweekje. 10 maand geleden ander werk gekregen binnen hetzelfde bedrijf, zodat ik niet meer naar het buitenland hoefde te gaan, wordt er dus een collega ziek en blijk ik de enigste te zijn met een nog geldig visum die voor hem in kan vallen. Daar zit ik nu dus op zaterdagavond in Verweggistan met min 18 op de thermometer. Zal ergens rond volgend weekend weer thuis komen en kan ik zelf weer mijn meisjes bewonderen.

        Halsoverkop mijn weekend tas ingepakt en de zorg voor mijn plantjes overgedragen aan mevr Waldpiek, die ze goed verzorgd met behulp van mijn mattie. Het oorspronkelijke plan is al heeeelemaal veranderd. Ze vonden ze allemaal mooi en hebben ze allemaal vetpot naar potten van 11 liter. Heb vandaag wel een foto gekregen die ik met jullie ga delen.

        Het is nu net of dat ik mijn eigen kweekverslag volg vanop afstand. Na volgend weekend ben ik als het goed is weer helemaal van de partij en kan ik zelf de dames weer verzorgen en ook mijn kweekverslag weer bijhouden.

        Goed weekend allemaal!
        Attached Files

        De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment

        • Waldpiek
          Waldpiek commented
          Editing a comment
          Je verbaast me een beetje met je goed bedoelde advies. Eerst verbaas je je over mijn hoge ph van 6.0 en nu moet ik zelfs omhoog naar 6.2/6.8?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ho even hoor, ehm...gokje...cocos? Mjah, kzie het al in de vorige post!!

        #9
        En dadelijk thuiskomen en ontdekken dat ze er super op staan en dan besluit je dat mevr Waldpiek het voortaan mag doen

        Succes met je werk, probeer niet teveel aan je plantjes te denken
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Q spreekt 12 talen vloeiend en de andere
          16 moet ik hem af en toe een beetje bij helpen

        • Waldpiek
          Waldpiek commented
          Editing a comment
          Dobra oetrem! Kan me redelijk redden aan de grens en in het restaurant. Dat is toch het belangrijkste. De ervaring heeft me geleerd dat je met een mengelmoes van Russische en Fries een heel eind komt, maar om met een Rus het gesprek aan te gaan over het kweken van wiet valt nog tegen.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Je kunt het over ruderalis hebben, die boys zijn nogal trots op hun land.

        #10
        Stevig partijtje planten mooi om te zien ben benieuwd naar vlgnde fotos.
        The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
        5 lekkere grieten onder de zon

        Comment


        • Waldpiek
          Waldpiek commented
          Editing a comment
          Dat aantal was ook niet helemaal mijn bedoeling , maar heb er nu ff zelf geen invloed op en dit scheelt natuurlijk wel voorgroeien. Ben trouwens zelf ook benieuwd naar de volgende foto's

        #11
        Even een update vanuit Belarus.....

        De planten doen het uitstekend, had het zelf niet beter kunnen doen. We zitten nu op dag 27 en ze staan nu een week op 12/12. Inmiddels zijn 5 planten verwijderd en staan er nog 16 in. Zo op de foto te zien wordt het een mooi veldje en scheelt een groter aantal planten wel enorm in de voorgroeitijd.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

        Comment


          #12
          Goedemiddag allen,

          Dan mag je voor het eerst na drie weken weer eens in je tent kijken. Dat is een wereld van verschil. Er komt me een heerlijke geur tegemoet. De tent is helemaal gevuld en het wachten is op de eerste bloeiharen. In mijn optiek staan ze er prima bij , maar heb geen vergelijksmateriaal. Ze krijgen ongeveer 700ml water per dag nu met een EC van 1,3 en een PH van 5,8. De temperatuur is met licht aan 25 graden en licht uit 18 graden. Ik wacht nu in spanning de eerste bloeiharen af.......
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Mooi is dat he Laatst 3 dagen niet thuis geweest, dat was al een enorm verschil, laat staan 3 weken

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Mooi veld, geef madam maar een knuffel

          #13
          Laat mevr. Waldpiek maar het werk doen, gaat haar prima af

          Doe jezelf een plezier en prik even een kurk of wat piepschuim op de bamboestokken, keer niet opletten met bukken en je mist een oog !

          QnQ kijk eens wat een mooi egaal veld tot nu toe, ben benieuwd hoe ze dadelijk uit de spurt komen..
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Inderdaad, heb ooit ook eens een keer stokken gezet en hing er bijna in Waarom staan die er eigenlijk ? Je plant gaat echt wel van zelfrecht blijven staan..

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Yeah das gevaarlijk man, in de tuin heb ik ‘s zomers tennisballen op de lage stokken geprikt.

            Nou nog een paar ritjes regelen en de misses vertellen waar de schaar ligt dan regelt ze dat verder wel

          • Waldpiek
            Waldpiek commented
            Editing a comment
            Het is zeer belangrijk, zowel binnen als buiten, om voldoende ondersteuning te bieden voor de zware harsachtige bloemen als ze rijpen. Staken of netten kunnen voorkomen dat takken kunnen draaien of afbreken door het enorme gewicht van dit meesterwerk van de cannabis kwekers kunst.

            Citaat van de zaadbank.

            Daarom staan de stokken bij de criticals

          #14
          Gaat super, houden zo!

          Comment


            #15
            Goedemiddag allemaal

            Alles gaat naar wens met de dames. Nu dag 37 vanaf ontkiemen en de eerste bloeiharen zijn gespot. 20200225_144147.jpg

            De EC is nog steeds 1,3 ze vragen nog niet om meer en de ph5,8
            De temperatuur is overdag rond de 24 en in donker rond de 18 graden.

            Het is wel grappig om nu bij je eigen planten te zien wat je in andere kweekverslagen hebt gelezen. Ik heb nu pas na 18 dagen 12/12 de eerste bloeiharen. Ik heb QnQ vaak horen zeggen dat ze pas vanaf de 7e node volwassen zijn en a-symmetrisch beginnen te groeien. Ik was al ongeduldig met het spotten van de bloeiharen, maar vandaag waren ze er en viel de A-symmetrische vertakking mij ook op 20200225_144100.jpg

            Nog even een groepsfoto van gisteren en mijn update zit er weer op.

            Tot de volgende update. 20200224_134750.jpg
            Attached Files

            De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

            Comment


            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              ziet er mooi uit laat die bloeiweken nu mar beginnen aftellen
          Bezig...
          X