Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met organisch/biologisch kweken op cocos?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Iemand ervaring met organisch/biologisch kweken op cocos?

Korting op 420shop
    Beste mensen!

Ik zou graag biologisch/organisch willen kweken op kokosgrond. Ik ben mijn eerste kweek met BIOBIZZ op kokos en perliet beginnen maar liep tegen een hoop tekorten aan. Vanuit JD werdt mij een A en B voeding geadviseerd. Speciaal voor kokos. Maar dat is niet organisch/biologisch.

Op internet zijn er plekken waar ze doen alsof dat kan, maar ze zeggen niet duidelijk HOE. Ook vraag ik me af of dit (veel) gedaan word? Daarom mijn vraag, iemand ervaring mee? Of mixt iemand kokos en perliet met aarde? Hoe bereid je de grond voor op biokweek?

Saludos
    Spaceman

Zover ik heb begrepen is de organic voedingslijn van BAC geschikt voor aarde én cocos. Althans, dat is wat ze zelf aangeven, dus dan zal het wel zo zijn Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar dacht het toch even te delen om je keuzepakket wat groter te maken.

Zo verkopen ze ook cocos die ze reeds voorzien hebben van 'Final solution', om de symbiose, het bodemleven, op gang te brengen. Dat zou je zelf natuurlijk ook kunnen doen.

(Yet again; zelf nog geen ervaring mee, ik heb dit enkel van de verkooppraatjes die je op de website van BAC kan vinden!)

Volgens mij kwam ik het eerder tegen dat je cocos en perliet met elkaar mengt. Toen vroeg ik me ook al af waarom?
    Cocos kan je niet overwateren en blijft luchtig, wat is dan nog het nut om perliet toe te voegen? (Just curious )
    Bouwverslag klein budget

Comment

idd is niet nodig perliet , mag natuurlijk ongeveer 10 a 15 %

als je bio wilt doen eventueel met

https://www.biotabs.nl/products/biotabs-starterkit

bij Greensell zijn ze goedkoper !

kan zowel met coco als met aarde

Comment

Kroket en Jura!

Thanks voor de reactie.

Eerlijk gezegd heb ik me nog niet verdiept in de BAC lijn. Ik ben redelijk snel gecharmeerd geraakt door BIOBIZZ. Ook die geven aan dat hun voeding te gebruiken is op alleen cocos maar dat je dan wel Activera moet gebruiken vanaf het begin voor de enzymen.

Maar zo makkelijk lijkt dat dus niet. Ik lees hier een daar over cal/mag problemen en die ondervind ik zelf ook. Coco heeft geen leven in zich en vereist daarom voorbereiding van de grond als je organisch wilt kweken. Maar hoe?

Dan toch met een deel wormenmest, biologische grond of veenmos?

Ik heb 'ergens' gelezen dat coco met perliet nog luchtiger en vocht afvoerend is. Vandaar. Ik vind het er ook mooi uit zien. Maar het is dus niet nodig?

Mijn grond bestaat nu uit 20% perliet 30% coco en 50% universele potgrond, niet biologisch maar dat is voor crisisbeheersing nu maar even zo. Voor de volgende ronde wil ik graag beter voorbereid zijn.

Chalas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sp4ceman View Post
          Coco heeft geen leven in zich en vereist daarom voorbereiding van de grond als je organisch wilt kweken. Maar hoe?
          Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
          Zo verkopen ze ook cocos die ze reeds voorzien hebben van 'Final solution', om de symbiose, het bodemleven, op gang te brengen. Dat zou je zelf natuurlijk ook kunnen doen.

Als je het zelf wil lezen:
          https://www.baconline.nl/biologische...roducten/cocos
          En:
          https://www.baconline.nl/plantstimul...final-solution

Verder zijn er genoeg cal/mag producten op de markt
          Last edited by kroket; 1 week geleden. Reden: Linkjes toegevoegd
          Bouwverslag klein budget

Comment

Ik begin volgend weekend een nieuw kweekje ... mij werd geadviseerd (door de biologische handelsonderneming IJzendijke) plagron bio supermix te gebruiken om mijn Coco’s op te waarderen en dan te beginnen... en qua voeding zou het niet zo heel veel uitmaken, speciaal Coco-voeding zou vooral marketing zijn.

ik ga dezelfde soortjes telkens in potgrond en Coco doen.

maar vraag het aan tien mensen dan krijg je tien adviezen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
              Ik begin volgend weekend een nieuw kweekje ... mij werd geadviseerd (door de biologische handelsonderneming IJzendijke) plagron bio supermix te gebruiken om mijn Coco’s op te waarderen en dan te beginnen... en qua voeding zou het niet zo heel veel uitmaken, speciaal Coco-voeding zou vooral marketing zijn.

ik ga dezelfde soortjes telkens in potgrond en Coco doen.

maar vraag het aan tien mensen dan krijg je tien adviezen....
              Hoi kelderkastje

Bedankt voor je reactie!

Inderdaad ben ik er ook achtergekomen dat coco van te voren opgewaardeerd moet worden met meststoffen om goed biologischkweken mogelijk te maken.

En je begrijpt waar ik tegen aan loop; er worden zoveel verschillende dingen gezegd. Het is dus uitproberen wat voor jou werkt want blijkbaar verschilt dat per kweker.

Voor de volgende ronde wil ik wormenmest of klei of veenmos gebruiken als opwaardering van mijn coco.

Veel plezier met je kweek(je)!

Comment

Mr canuck grow op youtube op zoeken.
                Hij doet cocos plus organic.. Kan je veel van af kijken.. Gewoon start to finish kijken
                sigpic

Comment

• Sp4ceman
                  Sp4ceman commented
                  Editing a comment
                  Máster! Thanks

Footer Left Ad

Collapse
              Bezig...
              X