Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met organisch/biologisch kweken op cocos?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand ervaring met organisch/biologisch kweken op cocos?

    Korting op 420shop
    Beste mensen!

    Ik zou graag biologisch/organisch willen kweken op kokosgrond. Ik ben mijn eerste kweek met BIOBIZZ op kokos en perliet beginnen maar liep tegen een hoop tekorten aan. Vanuit JD werdt mij een A en B voeding geadviseerd. Speciaal voor kokos. Maar dat is niet organisch/biologisch.

    Op internet zijn er plekken waar ze doen alsof dat kan, maar ze zeggen niet duidelijk HOE. Ook vraag ik me af of dit (veel) gedaan word? Daarom mijn vraag, iemand ervaring mee? Of mixt iemand kokos en perliet met aarde? Hoe bereid je de grond voor op biokweek?

    Saludos
    Spaceman

    #2
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      idd is niet nodig perliet , mag natuurlijk ongeveer 10 a 15 %

      als je bio wilt doen eventueel met


      https://www.biotabs.nl/products/biotabs-starterkit

      bij Greensell zijn ze goedkoper !

      kan zowel met coco als met aarde

      Comment


        #4
        Kroket en Jura!

        Thanks voor de reactie.

        Eerlijk gezegd heb ik me nog niet verdiept in de BAC lijn. Ik ben redelijk snel gecharmeerd geraakt door BIOBIZZ. Ook die geven aan dat hun voeding te gebruiken is op alleen cocos maar dat je dan wel Activera moet gebruiken vanaf het begin voor de enzymen.

        Maar zo makkelijk lijkt dat dus niet. Ik lees hier een daar over cal/mag problemen en die ondervind ik zelf ook. Coco heeft geen leven in zich en vereist daarom voorbereiding van de grond als je organisch wilt kweken. Maar hoe?

        Dan toch met een deel wormenmest, biologische grond of veenmos?

        Ik heb 'ergens' gelezen dat coco met perliet nog luchtiger en vocht afvoerend is. Vandaar. Ik vind het er ook mooi uit zien. Maar het is dus niet nodig?

        Mijn grond bestaat nu uit 20% perliet 30% coco en 50% universele potgrond, niet biologisch maar dat is voor crisisbeheersing nu maar even zo. Voor de volgende ronde wil ik graag beter voorbereid zijn.

        Chalas

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Sp4ceman View Post
          Coco heeft geen leven in zich en vereist daarom voorbereiding van de grond als je organisch wilt kweken. Maar hoe?
          Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
          Zo verkopen ze ook cocos die ze reeds voorzien hebben van 'Final solution', om de symbiose, het bodemleven, op gang te brengen. Dat zou je zelf natuurlijk ook kunnen doen.


          Als je het zelf wil lezen:
          https://www.baconline.nl/biologische...roducten/cocos
          En:
          https://www.baconline.nl/plantstimul...final-solution

          Verder zijn er genoeg cal/mag producten op de markt
          Last edited by kroket; 1 December 2019, 12:50. Reden: Linkjes toegevoegd
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #6
            Ik begin volgend weekend een nieuw kweekje ... mij werd geadviseerd (door de biologische handelsonderneming IJzendijke) plagron bio supermix te gebruiken om mijn Coco’s op te waarderen en dan te beginnen... en qua voeding zou het niet zo heel veel uitmaken, speciaal Coco-voeding zou vooral marketing zijn.

            ik ga dezelfde soortjes telkens in potgrond en Coco doen.

            maar vraag het aan tien mensen dan krijg je tien adviezen....

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
              Ik begin volgend weekend een nieuw kweekje ... mij werd geadviseerd (door de biologische handelsonderneming IJzendijke) plagron bio supermix te gebruiken om mijn Coco’s op te waarderen en dan te beginnen... en qua voeding zou het niet zo heel veel uitmaken, speciaal Coco-voeding zou vooral marketing zijn.

              ik ga dezelfde soortjes telkens in potgrond en Coco doen.

              maar vraag het aan tien mensen dan krijg je tien adviezen....
              Hoi kelderkastje

              Bedankt voor je reactie!

              Inderdaad ben ik er ook achtergekomen dat coco van te voren opgewaardeerd moet worden met meststoffen om goed biologischkweken mogelijk te maken.

              En je begrijpt waar ik tegen aan loop; er worden zoveel verschillende dingen gezegd. Het is dus uitproberen wat voor jou werkt want blijkbaar verschilt dat per kweker.

              Voor de volgende ronde wil ik wormenmest of klei of veenmos gebruiken als opwaardering van mijn coco.

              Veel plezier met je kweek(je)!

              Comment


                #8
                Mr canuck grow op youtube op zoeken.
                Hij doet cocos plus organic.. Kan je veel van af kijken.. Gewoon start to finish kijken
                sigpic

                Comment


                • Sp4ceman
                  Sp4ceman commented
                  Editing a comment

                #9
                Jammer dat de Gaia Green voeding die mr canucks gebruikt in NL niet te krijgen is.. Of nouja, niet voor een normale prijs.
                Planten zien er gezond uit en voeding geven met die "Dry amendments" lijkt me erg makkelijk.
                Of kent iemand een soortgelijk altternatief?
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                  #10
                  " waldpiek's eerste" is een kweekverslag over op cocos kweken, hij gebruikt gout voeding.

                  Comment


                    #11
                    Hey sp4ceman, ik ga mijn kweek ook zo biologisch mogelijk doen. Als eerste heb ik mijn arme grond (tuin) bemest met biologische mest van de bouwmarkt, weet niet meer wat maar het was van de Hubo.
                    Ik heb daarna al wel een beetje gecheat omdat ik goedkope potgrond van de Aldi heb gebruikt, bioterra was een optie maar voor bijna 18 euro per 40 liter vond ik het iets de duur aangezien ik 180L nodig had. Voor de voeding ben ik ben veel doorgeleid naar BioCanna en ga er zelf nu ook mee aan de slag. https://www.canna.nl/biocanna kan je terecht voor de info over de producten en de voedingsschema's. Voor de rest gebruik ik regenwater en dingen die je in de natuur kan vinden.
                    Succes met je kweekje!!
                    Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Het onderwerp hier is precies organisch kweken op cocos.
                      Cocos vereist andere kweekmethoden dan potgrond.

                    • Sp4ceman
                      Sp4ceman commented
                      Editing a comment
                      Hoi Duckiexxl, thanks voor je reactie.

                      Heb deze vraag een tijdje geleden gesteld... Ondertussen heb ik me meer verdiept in organisch kweken en ben ik er achter gekomen dat dat niet handig is om op alleen cocos te doen. Sterker nog coco vezels bevatten geen micro-organismen of mineralen die nodig zijn voor leven in je bodem.

                      Hier: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ak#post1492567
                      Kun je het recept van m'n levende bodem vinden. Misschien vind je het leuk om er naar te kijken.

                      Een behouden kweek en veel groens gewenst!
                  Bezig...
                  X