Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kast in wording

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Foto's!

    Comment


      #17
      Temperatuur met variac op 150V blijft bij 200W zo rond de 27,8 graden hangen. Afzuiging is mooi stil en hoor alleen de lucht. LV 50 maar zonder iets.

      Ondanks tochtstrips heb ik nog wat minimale licht lekken zichtbaar aan buitenzijde, maar dat is met 200W aan Piano scharnieren zijn makkelijker af te dichten.

      De Davin doet keurig zijn werk en ben er eindelijk achter wat het Kachelcontact doet, namelijk inschakelen als de lamp uit gaat en niet continue aan zoals gedacht.

      Aanvulling, driver wordt niet heel warm, kabels blijven koud. Zal morgen eens de thermokoppel tussen de cobhouder schroeven en kijken wat de cob temperatuur is. Maar man wat een licht... heb er maar een zonnebril bij gelegd.








      Last edited by groot; 13 October 2017, 21:44.

      Comment


      • DrSven
        DrSven commented
        Editing a comment
        ziet er mooi en overzichtelijk uit zeg!, de schakelklok/timer (heet dat zo?) kun je daar mij iets over vertellen? ik heb zelf een micro tent maar gebruik een gamma ip 44 ding; wat is het voordeel van zo'n ding t.o.v. van een gamma timer. hartelijk bedankt alvast

      #18
      Puik werk!
      zoet er goe uit, Groot..
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #19
        Dankjewel.

        Zonder verlichting meet ik 0.04lux in de kast. Dat lijkt mij al aardig dicht maar ik moet goed mijn best doen. Mocht ik nog puntjes zien dan ga ik verduisteringsstof halen die ik aan de binnenzijde ga zetten.

        Vanmiddag het systeem in werking gezet om te meten wat ik straks kan verwachten. Ik heb vier dingen gemeten, waarvan LV eigenlijk niks zegt nu.
        • Lux op 100cm afstand
        • Temperatuur tussen koelblok en cob houder
        • Temperatuur naast lichtsensor
        • Luchtvochtigheid


        Setting 1:
        Variac 150V (linear zonder verliezen is dat 325m3/225m3 bij 30% verlies)
        Adapter COB koeling 12V
        Na 90 minuten zijn de meetwaarden:

        Meetwaarden 1:
        1. Lux: 35550
        2. Temp cob houder: 34.5gradC
        3. Temp naast lichtsensor: 27.6
        4. LV 50
        +++++++++++++++++++++++++++

        Setting 2:
        Variac 125V (linear zonder verliezen is dat 270m3/190m3 bij 30% verlies)
        Na 15 minuten zijn de meetwaarden:
        1. Lux: 35470
        2. Temp cob houder: 35.7gradC
        3. Temp naast lichtsensor: 28.1
        4. LV 50

        Setting 1 lijken mij ideale temperaturen met voldoende speelruimte om mee verder te gaan.
        Kortom hier kan ik mijn bouwverslag voor nu wel mee sluiten. Nu verder met het uitzoeken van
        twee strains om mee te beginnen. Alleen nog 11 liter potten scoren of zelf knutselen van worteldoek.

        Ik start met Plagron combinatie LightMix en basis groei bloei voeding Terra, direct na ontkiemen in 11 liter potten.

        Comment


          #20
          Lookin good man!
          wat zijn dat voor dingen die je op je passieve inlaat hebt zitten?
          ziet er zeer strak uit zeg!

          Comment


            #21
            Thx, zijn 4x 160mm flenzen. Hierop komt iets van een panty om de beestjes eruit te houden. De flenzen, plint rondom en de zwarte bak vormen ook een licht labyrint.

            Comment


              #22
              Netjes! Waneer komen de plantjes der in?

              Comment


                #23
                Zaadjes besteld en liggen klaar. Komende dagen ergens ophalen en dan opgroeien.

                Comment


                  #24

                  Comment


                    #25
                    Nu de kast in gebruik is een eenvoudige aanpassing. Als het donker wordt zie ik op een aantal plekken licht. Nu heb ik in de kast gemeten en is het minimaal wat aan licht naar binnen komt maar met de lamp lekker aan, heb ik flink wat lichtlekken rondom scharnieren en sluitingen. Dit ondanks tochtstrips en kit.

                    s'Avonds is dat niet heel stealth van die lichtgevende kieren en ook niet lucht/geur dicht. Om dit op te lossen begonnen aan kapjes.

                    Nu een eerste prototype printen van een kapje. Dat rond het scharnier en op de deuren gaat afdichten. Voor de sluiting boven en onder eenzelfde kapje.

                    Maar de conclusie is dus piano scharnieren om een eenvoudige afdichting te krijgen.

                    Comment


                      #26
                      Dat ziet er vet uit!
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        #27
                        Goed bezig man, ziet er netjes uit! Als je ook zoveel tijd steekt in de kweek, moet dat helemaal goed gaan komen!
                        1e kweek - Mohan Ram (Done)
                        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                        Comment


                          #28
                          Oorspronkelijk geplaatst door MV1977
                          Goed bezig man, ziet er netjes uit! Als je ook zoveel tijd steekt in de kweek, moet dat helemaal goed gaan komen!
                          Nou daar loop ik na de start inmiddels toch wel tegen wat onbekende factoren aan . Mocht je je mening willen geven graag.

                          Comment


                          • MV1977
                            MV1977 commented
                            Editing a comment
                            Uiteraard, als je tegen dingen aanloopt gewoon aangeven, verslag bijhouden helpt ook altijd, zijn genoeg mensen met ervaring te vinden hier die graag meedenken als nodig (zelfs als het niet nodig is ).

                          #29
                          op de creche van mijn dochter hebben ze scharnieren waar de kindjes niet met hun vingers in kunnen komen (kinderveilige deurstrip)
                          http://www.pasopshop.nl/contents/nl/...80_graden.html
                          misschien is dat wat om je mooie kast lichtdicht te krijgen

                          Comment


                            #30
                            In je post van 13 oktober op de 3de foto dat grijze ding voor je kabels, kan je dat er gewoon uithalen als je van kabel wil veranderen en waar haal je dat ?

                            Comment

                            Bezig...
                            X