Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ventilatie

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Ventilatie

    Waar precies kan ik PC fans aanschaffen? Ik ben reeds bij de Gamma geweest, maar die hebben niks .

    Comment


      #47
      Re: Ventilatie

      kringloop winkel werkt altijd even vragen of er wat achter licht en al sje wil kan je daar ook gelijk je adapters kopen of andere sterkkers!

      pz!
      sigpic

      Comment


        #48
        Re: Ventilatie

        Als je nog ergens een oude pc voeding op de kop kan tikken kun je daar ook de ventilator uitslopen.

        Grtz

        Comment


          #49
          Re: Ventilatie

          Oorspronkelijk geplaatst door Psychadelic-Loek View Post
          Waar precies kan ik PC fans aanschaffen? Ik ben reeds bij de Gamma geweest, maar die hebben niks .
          Vi Veri Veniversum Vivus Vici

          Comment


            #50
            Re: Ventilatie

            PITcrew : die gele draad is totaal niet overbodig
            Je hebt zwart en rood voor de stroom door te gaan en de gele wordt gebruikt door je mobo (moederbord) om de snelheid te monitoren/regelen.

            Het is wel zo dat je die fan zeker niet trager moet laten draaien omdat het al genoeg werk heeft met al je warmte weg te zuigen

            Maar overbodig is het dus niet wel in jouw geval

            Comment


              #51
              Re: Ventilatie

              Ik kan nergens vinden wat voor een ventilatievoud (aantal keer dat de lucht word ververst, dus m3/h van de afzuiger delen door de inhoud van de kast) ik aan moet houden voor een kastje.
              Ik heb het hele draadje over afzuiging in het binnen kweek deel al gelezen (http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ucht-t393.html). Maar daar staat alleen een richtlijn voor HPS (2/3e van het aantal watt vd lamp gebruiken als aantal m3/h van de ventilator). ik neem aan dat dit voor micro niet echt opgaat vanwege de minder zware/warme verlichting en de geringere afmetingen van de kast.

              Heeft er iemand enig idee wat de minimale ventilatievoud, die je plantjes nog fijn vinden, is?

              Comment


                #52
                Re: Ventilatie

                moet je meschien ook een reden geven als je in de computerwinkel om pc fans vraagt?

                Comment


                  #53
                  Re: Ventilatie

                  eum ... nope ? ze zullen alleen wat apart kijken als je begint over afzuigcapaciteit in m3/u...niet doen dus. Bestellen via een webshopje is misschien zelfs goedkoper.

                  maar goed, mocht iemand perse willen weten wat je met diepc-centilatoren wil doen zou ik zeggen : "mijn pc ventileren... " lol
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #54
                    Re: Ventilatie

                    Die vermoeden echt niks hoor, worden voor wel meer doeleinde gebruikt..

                    Gewoon zeggen dat je PC fan kapot is
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #55
                      Re: Ventilatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skafe View Post
                      Ik kan nergens vinden wat voor een ventilatievoud (aantal keer dat de lucht word ververst, dus m3/h van de afzuiger delen door de inhoud van de kast) ik aan moet houden voor een kastje.
                      Ik heb het hele draadje over afzuiging in het binnen kweek deel al gelezen (http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ucht-t393.html). Maar daar staat alleen een richtlijn voor HPS (2/3e van het aantal watt vd lamp gebruiken als aantal m3/h van de ventilator). ik neem aan dat dit voor micro niet echt opgaat vanwege de minder zware/warme verlichting en de geringere afmetingen van de kast.

                      Heeft er iemand enig idee wat de minimale ventilatievoud, die je plantjes nog fijn vinden, is?
                      inhoud moet per 3 minuten ververst worden.

                      lente maal breedte maal hoogte maal 20 = dus is de minimale afzuig capaciteit die je nodig hebt voor je plantjes. om je temp te regelen kan enige overkill wel handig zijn.

                      Grtz

                      Comment


                        #56
                        Re: Ventilatie

                        Ben net naar een computerwinkel geweest. heb gevraagd naar 2 fannetjes uit oude pc voor een spel met de scouts. werkt altijd en bovendien gratis !

                        heb hier 2 gsm adaptors liggen en dacht ze meteen aan te sluiten. nu blijkt dat motorolla slechts 6,4V geeft en samsung 4,75. valt dat even tegen. toch maar op zoek gaan naar nokia varianten

                        kweek ze

                        Comment


                          #57
                          Re: Ventilatie

                          Klopt. PC fannetjes zijn vaker goedkoop of zelfs gratis op de kop te tikken. Aanrader voor iedereen dus. PC fannetjes nieuw kopen kan wel wat duurder zijn.
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #58
                            Re: Ventilatie

                            moest het iemand interesseren: nieuw kosten ze daar 5 euro per stuk
                            niet onoverkomelijk veel maar toch gemakkelijk uit te sparen

                            Comment


                              #59
                              Re: Ventilatie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                              Als je de draden gewoon goed isoleert krijg je daar geen problemen mee hoor, (12 volt..)
                              je kan dit "isolatie"probleem heel makelijk verhelpen op meerdere manieren :

                              1. krimpkous : meestal een zwarte soort van plastic achtige buis die doe je om de draden heen en dan doe je met of een aansteker(is makkelijkste) of soldeerbout het verwarmen en dan zoals het woord als zegt krimpt het. (plaatje word heironder weer gegeven)




                              2. ducktape : je knipt of scheurt een stukje van je ducktape af en draait eerst om het ene draadje heen en als die geisoleerd is draai je hem om de andere heen.
                              is heel makkelijk om te gebruiken en kost meestal geen drol.

                              3. normale doorzichtige tape ( zoals je wel is op school heb gebruikt ) : is het meest voorkomende en goedkoopste in de aanschaf hier geld hetzelfde als met de ducktape eerst het ene draadje isoleren van de andere en dan om beide heen draaien.

                              4.kroonsteen : is meestal te koop in een lange strip met meerdere ingangen aan beide kanten zoals je ook kan zien hier :



                              het gebruik is heel simpel je doet het draad in een kant en op de boven kant zit een klein schroefje (meestal een platte/min) en die draai je dan vast daarmee ook gelijk het draad(je) vast te zetten.

                              als er verdere vragen zijn en/of tips van anderen hoe hun dat hebben gedaan feel free to message me at my page.


                              hoop dat dit een beetje (ook voor anderen) heeft geholpen.

                              Greetz
                              Last edited by GanjaBlazer; 23 March 2010, 03:16.

                              Comment


                                #60
                                Re: Ventilatie

                                He mensen,

                                zag dat ook Leafman deze verkoopt en elektronica zaken zoals conrad
                                het gaat om Sunon ventilatoren met bijv. de Dp 200A (of de Dp201A er zijn ook nog anderen). Dit zijn ventilatoren van pc-ventilator formaat (zie ps, ze zijn goed stevig lekker dik) die bestemd zijn voor schakelkasten e.d. Deze kun je aansluiten op 230V zodat je niet hoeft te klooien met een aparte voeding, of adapters van GSM's.
                                ze zitten allemaal rond de
                                48dB (A) , 177 m3/h, 19W, 2900 RPM, 0.12A, 230V~ (afm bijv 120x120x38)
                                prijs varieert van E10,- tot E20,-

                                greetz KushMasta

                                ps: heb ze nog even geregeld, het zijn niet bepaald pc-ventilatoren, ze zijn van lekker formaat, zeer degelijk en stevig.
                                ik sta te popelen om ze uit te testen, alleen is dat er vandaag niet meer van gekomen.
                                Tot dan moeten de kleintjes het heel even volhouden met deze hitte...
                                Last edited by KushMasta TMHM; 10 July 2010, 02:36. Reden: kleine vergissing dus ps
                                it's his line so only God knows
                                Grtz Kush

                                Comment

                                Bezig...
                                X