Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ventilatie

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Last edited by MDEMMAhc; 23 August 2010, 13:03. Reden: merknaam gecopy/paste 1st

    Comment


      #62
      Re: Ventilatie

      Euh klein probleempje...
      De meeste pc ventilatoren werken idd op 12 v
      maar een nokia oplader levert maar 6v
      Ik zou aanraken met een pcvoeding te werken
      Deze geeft een perfecte12v spanning af (zwart En geele draadjes altyd 12 v)

      Comment


        #63
        Re: Ventilatie

        om problemen en gedoe te voorkomen met PC fans, haal bij de gamma ventilatoren van het merk Plieger. Kosten twee a drie tientjes en zijn 230 volt! Is dus makkelijker op lichtnet aan te sluiten. De 100mm diameter is 100m3/h en de 125mm diameter is 185m3/h. RUIM voldoende (zo niet, teveel!) voor de meeste microkweekjes. Van de 100mm weet ik het verbruik niet, de 125 is 16watt.
        aansluiten is net als met een lamp of een WCD.

        Comment


          #64
          Re: Ventilatie

          meschiens domme vraag maar toch zit ik er lang mee, zet je de fans af als de lampen hun uren hebbe gedaan of laat je die gewoon maar draaien, dat me persoonlijk minder logisch lijkt maar toch dank bij voorbaad

          Comment


            #65
            Re: Ventilatie

            hallo Estonya

            ik heb het wel voor elkaar gekreegen dus ben erg blij dat het me gelukt is

            u moet het gewoon ff proberen

            groet pokon

            Comment


              #66
              Re: Ventilatie

              Oorspronkelijk geplaatst door Estonya View Post
              Euh klein probleempje...
              Ik zou aanraken met een pcvoeding te werken
              PC voeding werkt niet zonder een moederbord.

              Comment


                #67
                Re: Ventilatie

                Oorspronkelijk geplaatst door lednov View Post
                PC voeding werkt niet zonder een moederbord.
                Ehhhh.... Voeding doet het gewoon hoor, zodra de stekker in de voeding zit staat er gelijk spanning op hoor

                Comment


                  #68
                  Re: Ventilatie

                  Oorspronkelijk geplaatst door excenium View Post
                  meschiens domme vraag maar toch zit ik er lang mee, zet je de fans af als de lampen hun uren hebbe gedaan of laat je die gewoon maar draaien, dat me persoonlijk minder logisch lijkt maar toch dank bij voorbaad

                  Zou ik ook wel willen weten eigenlijk.... Volgens mij is dat een beetje afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Als het in de ruimte waar de box/tent staat erg koud is dan lijkt het me niet verstandig om de fans te laten draaien.

                  Comment


                    #69
                    Re: Ventilatie

                    Oorspronkelijk geplaatst door lednov View Post
                    PC voeding werkt niet zonder een moederbord.
                    Heb het nog eens opgezocht maar je hebt inderdaad gelijk! Wat bizar.... en dan te bedenken dat ik in de IT werk, heb m'n roeping gemist volgens mij haha

                    Comment


                      #70
                      Re: Ventilatie

                      je kan ze altijd laten draaien, zal sterkere plantjes geven door de wind, dus steviger + je gaat meer verse lucht krijgen dat ook wl beter zal zijn maar is dit dan wl noodzakkelijk, en met warmte je kan ze ook gewoon harder isoleren, maar in binnenkort ga ik men kasje maken en ik ga eerst properen zonder, denk wel dat het zo mogelijk zal zijn, maar raar genoeg wordt er hier precies nergens op dit forum over vertelt en ik zit hier toch al en goed jaar regelmatig te lezen

                      Comment


                        #71
                        Re: Ventilatie

                        Een pc voeding kan gewoon werken zonder moederbord, kwestie van de juiste pinnen even doorlussen. Zwart met groen is de kleur, zou er maar 1 van moeten wezen en elke zwarte voldoet.
                        Hoe dan ook: een regelbare trafo is dan goedkoper en gemakkelijker!

                        Comment


                          #72
                          Re: Ventilatie

                          Om even terug te komen op de ventilatie heb ik een specifieke vraag. Bij veel microkastjes zie je dat de invoer onderaan is en de afvoer bovenaan, met de 2 fans rechtover elkaar geplaatst.

                          Maakt het enige verschil uit als je deze positie verplaats, qua zijde? Dus de inlaat blijft sowieso onderaan, de uitlaat bovenaan. Maar ik zou mijn in- en uitlaat als volgt willen plaatsen:
                          ventilatiegatengp1.gif

                          Comment


                            #73
                            Re: Ventilatie

                            Ik heb de inlaat aan de tegenovergestelde kant van de uitlaat zitten. Volgorde maakt niet heel veel uit, beide aan dezelfde kant is wel handig met aansluiten maar heeft geen bijzonder voordeel ofzo.

                            Comment


                              #74
                              Re: Ventilatie

                              moet je de pc fans vanboven langs binnen vastmaken en beneden langs buiten ? of kan je ze alle 2 langs binnen vastmaken ?

                              Comment


                                #75
                                Re: Ventilatie

                                Kan iemand mij omschieten uitleggen wat er met een actieve inlaat bedoeld wordt? Ook staat hierboven dat er voor de afzuiging een betere ventilator gebruikt moet worden dan voor de inlaat. Echter lees ik ergens anders op het forum dat de inlaat van frisse lucht belangrijker is wat is nu waar?

                                Gr Ronald.

                                Comment

                                Bezig...
                                X