Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lowryder 1# eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: lowryder 1# eerste kweek

dankje voor de snelle reactie!

Comment

hej, 2 vraagjes, ik heb de scheuten uit de oksels van de takken verwijdert (waar zich in een oksel een nieuwe takje had gevormd met bloem) ook heb ik de kleine 'bloemetjes' laag gelegen op de stengel ver van de hoofdtop grotendeels overal verwijdert, was dit een slim idee? ik dacht voor meer volume te krijgen in de hoofdtoppen van elke tak. Nu heb ik een hele hoop kleine topjes, kan je deze vers invriezen en dan boter mee maken? of wat doe ik hier het beste mee?

danku

Comment

Wat je hebt gedaan is "dieven". Dat is prima.
        Deze niet volgroeide topjes kan je weg gooien, daar zitten nog amper werkzame stoffen in.
        Tenzij je ze natuurlijk in de laatste week van je oogst het geplukt maar daar ga ik niet van uit.

Comment

DSC03540.jpgplant na het dieven DSC03544.jpghoofdtop DSC03545.jpg hier een foto met een soort topje dat ik hier en daar op de takken heb verwijdert, mij lijkt het dat hier toch wel wat werkzame stoffen al in zitten?

Comment

Ja zo te zien inderdaad wel ja. Je plant ziet er mooi uit trouwens, gaat prima zo te zien!
            Hoeveel weken staat hij nu al in de bloei? als je toch al minstens op 5 weken zit kan je er wel boter of iets van proberen te maken.
            Proberen kan natuurlijk uberhaupt maar ik weet niet of dat nut heeft onder de 5 weken.

Comment

rond 30 augustus iets vroeger zag ik de eerst bloeiverschijnselen. dus een kleine 5 weken. voor boter moet je dan de kleine topjes die iets waard zijn vers invriezen als je er later iets mee wil doen bv boter maken of hasj?

Comment

Altijd eerst drogen tot ze echt kurkdroog zijn.
                Daarna kan je ze invriezen of extraheren in ijswater (met een bubbleator zak om de werkzame stoffen op te vangen).
                Je kan ze ook gewoon grinden en mixen met je boter, dat is het simpelste en minst arbeidsintensief.

Wat het beste werkt heb ik geen ervaring mee, ik heb ooit alleen een keer met de grinder er wat van gemaakt maar dat was helaas bij mij geen succes.

Comment

oei, heb al een deel vers ingevrozen... kan je deze ontvriezen, laten drogen en dan terug invriezen?

Comment

Ja dat kan prima maar het is veel werk... als het niet al te veel is zou ik het lekker in de vriezer laten.

Comment

okej danku, DSC03551.jpgDSC03550.jpg toprot? of niets aan de hand?

Comment

Foto is vrij onscherp op het onderwerp maar als je aan de bladeren van je top trekt en je hebt toprot.. dan vallen ze er meestal direct af.

Comment

update! DSC03555.jpgDSC03559.jpgDSC03557.jpgDSC03561.jpg laatste foto is een van de 20 bijna identieke toppen, dus daar zie je hoe ver de plant zit. een idee hoe lang de plant nog moet? en wat zijn de volgende stappen? stoppen met voeding en vanaf wanneer stoppen met water geven en voor hoe lang? DSC03563.jpg hier een paar kleine plantjes, best een scrog voor maken?

danku!

Comment

Zijn flinke planten geworden zeg! ziet er goed uit.
                            Zo te zien moet je nog wel eventjes... week of 3 als ik moet gokken.
                            Laatste 2 weken stoppen met voeding, laatste week stop ik zelf altijd met water ook...

Comment

is het mogelijk dat ik niets van toprot heb?... ofwel zie ik het niet ofwel is er geen maar dat lijkt me zo onwaarschijnlijk...

Comment

Ik zie het niet.
                                Toprot merk je gauw genoeg, je top word dat op een stukje helemaal grijs en als je daar een blaadje pakt valt die er zo af, zonder kracht. Dat is toprot.
                                Ik heb er wel een foto van op dit forum gepost, wellicht kan je dat topic opzoeken nog ergens... weet zelf ff niet meer waar hij staat.

Comment

Bezig...
                                X