Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, 4x55W T-Neon, zelfgemaakte kweekkast. 1x Blue Kush Dinafem

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    Da's een topkweek geworden, met 1 plantje onder TNeon. Supernice.
    En goed afgebloeid ook.
    Nu nog langzaam (2+ weken) drogen, da's ook best een kunst.

Zie je nog een duidelijk verschil tussen de 'gebackbuilde toppen' en die je niet gedaan hebt ?
    Dankjewel! Ik was van plan een weekje te drogen, daarna proberen en de rest in potten laten curen.
    Over de gebackbuilde toppen, ja zeker! Lange uniforme toppen, heerlijk dik en compact! Zat te geinen met mijn huisgenoot over hoe erg ze lijken op stijve pikkies haha

Comment

Pijnlijk...
      Hier in ons huis de wiet laten drogen vanaf woensdag avond, kom ik maandag avond terug (i.v.m. Pasen met familie), is de wiet kurkdroog... Kleine stukjes verkruimelen. Sommige dunne takjes breken, sommige buigen. De potten in gedaan, en wat vochtige watjes erbij gedaan... Ze voelen weer wat vochtiger, bijna normaal.

Toen die zo droog was kleine stukjes geprobeerd die verkruimeld waren, lekker scherp op de keel ook...

Curen of rijpen zit er dus niet meer in als ik het begrijp (< 55% lv in de potten zonder watjes)
      Ook dus te snel gedroogd... om te janken dit.

Ik hoop dat er nog enige rijping gaande is in de potten nu. Ze ruiken grassig. Over een weekje zal ik gaan wegen. Ik probeer de lv rond de 65% te houden met die watjes.
      Last edited by BlazeCake; 5 dagen geleden.

Comment

Ik ben nu ook aan het drogen en de eerste 2 - 3 dagen ruiken ze grasserig maar als ik erin knijp dan ruik ik de fruitige wietlucht. Had al een tak geoogst en die was binnen 4 - 5 dagen droog en zit nu 2 dagen in een weckpot , smaakt ,ruikt en rookt perfect . Hoe en waar heb je de wiet gedroogd en met welke temperatuur en lv ?? Drogen doe ik in een grote doos , na het knippen hang ik de toppen de hele nacht in de huiskamer met een temp van 20 - 22 graden en een lv van 35 - 40 . In de ochtend hang ik de toppen in de doos waarin ik een draad heb gespannen , elke zijde van de doos heeft een opening voor lucht circulatie en na 3 - 4 dagen wachten en 2x per dag de doos openen is het droog. Het zal vast veel beter smaken en zachter op de keel zijn als je het 2 maanden laat curen maar daar heb ik zelf het geduld niet voor.

Hoop dat je de wiet nog goed krijgt , weet niet of ik zelf met natte watjes aan de gang zou gaan ivm schimmel.

Comment

Je kan beter geen watjes gebruiken!
          En was je van plan om de toppen een week lang in de (weck)potten te laten zonder te luchten?
          Iustitia Omnibus

2x Kera Critical met MARS HYDRO 48 (afgerond)

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Working...
          X