Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, 4x55W T-Neon, zelfgemaakte kweekkast. 1x Blue Kush Dinafem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    Da's een topkweek geworden, met 1 plantje onder TNeon. Supernice.
    En goed afgebloeid ook.
    Nu nog langzaam (2+ weken) drogen, da's ook best een kunst.

    Zie je nog een duidelijk verschil tussen de 'gebackbuilde toppen' en die je niet gedaan hebt ?
    Dankjewel! Ik was van plan een weekje te drogen, daarna proberen en de rest in potten laten curen.
    Over de gebackbuilde toppen, ja zeker! Lange uniforme toppen, heerlijk dik en compact! Zat te geinen met mijn huisgenoot over hoe erg ze lijken op stijve pikkies haha

    Comment


      #47
      Pijnlijk...
      Hier in ons huis de wiet laten drogen vanaf woensdag avond, kom ik maandag avond terug (i.v.m. Pasen met familie), is de wiet kurkdroog... Kleine stukjes verkruimelen. Sommige dunne takjes breken, sommige buigen. De potten in gedaan, en wat vochtige watjes erbij gedaan... Ze voelen weer wat vochtiger, bijna normaal.

      Toen die zo droog was kleine stukjes geprobeerd die verkruimeld waren, lekker scherp op de keel ook...

      Curen of rijpen zit er dus niet meer in als ik het begrijp (< 55% lv in de potten zonder watjes)
      Ook dus te snel gedroogd... om te janken dit.

      Ik hoop dat er nog enige rijping gaande is in de potten nu. Ze ruiken grassig. Over een weekje zal ik gaan wegen. Ik probeer de lv rond de 65% te houden met die watjes.
      Last edited by BlazeCake; 19 April 2017, 11:57.

      Comment


        #48
        Ik ben nu ook aan het drogen en de eerste 2 - 3 dagen ruiken ze grasserig maar als ik erin knijp dan ruik ik de fruitige wietlucht. Had al een tak geoogst en die was binnen 4 - 5 dagen droog en zit nu 2 dagen in een weckpot , smaakt ,ruikt en rookt perfect . Hoe en waar heb je de wiet gedroogd en met welke temperatuur en lv ?? Drogen doe ik in een grote doos , na het knippen hang ik de toppen de hele nacht in de huiskamer met een temp van 20 - 22 graden en een lv van 35 - 40 . In de ochtend hang ik de toppen in de doos waarin ik een draad heb gespannen , elke zijde van de doos heeft een opening voor lucht circulatie en na 3 - 4 dagen wachten en 2x per dag de doos openen is het droog. Het zal vast veel beter smaken en zachter op de keel zijn als je het 2 maanden laat curen maar daar heb ik zelf het geduld niet voor.

        Hoop dat je de wiet nog goed krijgt , weet niet of ik zelf met natte watjes aan de gang zou gaan ivm schimmel.

        Comment


          #49
          Jouw dame stond echt prachtig in de bloei

          Comment


            #50
            Oorspronkelijk geplaatst door BlazeCake View Post
            ..Sommige dunne takjes breken, sommige buigen...
            Dusse...dat lijkt me precies het juiste moment om ze in potten te doen, toch ?
            Als de meerderheid nog buigt is het nog te nat en de kans op schimmel in de pot zeer groot. (been there)
            Ik droog tot zeker 70-80% van de takjes breken, de rest mag nog een beetje buigen, liefst een beetje kraken, meestal de dikste takken
            En als het dan in de pot zit, regel je de vochtigheid door de deksel langere of kortere periodes open te zetten.
            Zo doe ik het althans Ik zet de deksel de eerste week 2x per dag een kwartiertje open maar het komt weleens voor dat het wat droger is, dan varieer je daar in, dan zet ik 'm eens in de 2-3 dagen open bijvoorbeeld.
            Da's wel een kwestie van aanvoelen, hoe lang je daarmee doorgaat.
            Je doet de deksel open, duwt eens op de wiet, en dan heb je wel een idee hoe droog het is, door de manier waarop het terug veert. (en door het te roken eh
            Als je denkt dat het droog genoeg is, laat je de deksel een paar dagen dicht voor je nog eens controleert.

            Dat luchten en drogen is natuurlijk ook erg afhankelijk van het jaargetijde.
            Ik heb ook wel eens een natte nazomer getroffen waarin het 4 weken duurde voor het in de potten kon.
            En daarna ook nog meerdere dagen zonder deksel in het donker laten staan.

            Dat het nog scherp is da's logisch na een paar dagen drogen.
            Als het een maandje of drie in die pot zit zal het een stuk beter te doen zijn.
            Optimaal doe je 10-14 dagen over het drogen.
            Ongeveer dezelfde periode dat je de plant voor de oogst geen voeding meer geeft.
            Hoe langer die beide periodes, hoe zachter je wietje.

            Als de wiet echt te droog is, dus niet zoals bij jou, denk ik, dan kun je een stuk schil van een appel er bij in doen.
            Hoe lang en hoeveel moet je mee experimenteren.
            Zelfde effect als je een stuk aardappelschil bij je shag doen als het uitgedroogd is.
            Last edited by QnQ; 3 May 2017, 07:48.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #51
              Iedereen bedankt voor de reacties. De wiet is een stuk verbeterd. Ik denk dat ik gewend ben geworden aan die wietlucht. Als ik de potten open, dan ruik ik opzich gewoon plant, maar anderen om mij heen die niet zo vaak in aanraking komen met wiet zeggen dat het best sterk ruikt. Het trimmen kon achteraf gezien beter. Maar zodra ik stukjes van een top pak, ruikt het zo heerlijk naar citroen/fruit dat ik meer wil .

              In een joint rookt de wiet zeer licht, vergeleken met die van de shops. Dat is heel fijn, wel merk ik dat het niet de sterkste wiet is. Het doet zijn werk, het effect is prima, maar niet zoals een white widow of een amnesia (55/45 sativa/indica genetica is Blue Kush). Misschien komt dat door te snel drogen, dat de potentie omlaag gaat en niet alle THC goed omgezet kan worden naar de psycho actieve vorm. Ik merk meer een lichamelijke high dan een geestelijke high. Er waren ook wel amber trichomen aanwezig. Ik had ze een beetje vochtig gekregen met vochtige watjes in het begin, omdat ze echt droog aanvoelden. Toen er eenmaal een stabiele lv was van 60%+ haalde ik ze eruit. Nu is het ongeveer 60% lv in de potten.

              Leuk wietje.

              Ik doe zelf een technische studie, en ben misschien van plan een professionele growbox te ontwikkelen (opp. c.a. 60x60). Deze zal ik dan ook presenteren hier op het forum voor kritiek.
              We hebben al ongeveer 10 gram gerookt, het gaat snel (haha). Binnenkort zal ik de rest wegen.

              Comment


                #52
                Als toevoeging:
                gram/watt 0.59 (130 g samen).

                Aantal keer een tekort gehad, en daardoor veel blad verloren. Daarnaast lamp die viel op de plant, extra stress. Dus ik vind het een dikke score!

                Comment


                  #53
                  leuk verslag, en mooi resultaat! geniet ervan samen.
                  grtz bigbuds
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                  Comment


                    #54
                    amazing grower u are.. wat een monsterplant!

                    Comment


                      #55
                      Dankjulliewel!
                      Het effect is nog beter geworden. Een heerlijk wietje!

                      Comment


                        #56
                        Mooie plant zeg!

                        En dat met de Tneon..

                        Comment


                          #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door PredatorX View Post
                          Mooie plant zeg!

                          En dat met de Tneon..
                          Dankjewel! Zolang je maar je best doet en het serieus aanpakt en vooral lekker lang doorgroeit, dan dit
                          Vraag me alleen af hoe groot die toppenwel niet zouden worden met hps haha

                          Comment


                            #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door BlazeCake View Post

                            Dankjewel! Zolang je maar je best doet en het serieus aanpakt en vooral lekker lang doorgroeit, dan dit
                            Vraag me alleen af hoe groot die toppenwel niet zouden worden met hps haha
                            Denk wel heel groot haha.. Al zie ik ook hele mooie resultaten met Cree leds. boven de 1 gram per wat..

                            Moet je denk ik wel erg pro zijn om dat te kunnen

                            Comment

                            Bezig...
                            X