Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, 4x55W T-Neon, zelfgemaakte kweekkast. 1x Blue Kush Dinafem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Bedankt voor de tip! Dus half milky half clear? Goede ook die groei
    Het zijn er slechts 2, die een beetje blauw laten zien. Probeerde het te fotograferen maar lukte niet echt. Maar het is enigszins te zien:
    20170201_182612.jpg

    Een andere vraag. Ik houd me aan de concentratie van het schema. Maar mijn voedingswater ec is dan nog steeds rond de 0.7, moet ik dan nog meer voeden?

    Comment


      #17
      Ah ik zie het. Dat paarse wordt veroorzaakt door beknelling lijkt wel.
      Als je EC waarde laag blijft, ondanks dat je de voeding in je water gestopt hebt, dan betekent dat dat er weinig zouten in je basiswater aanwezig zijn. Als je regenwater gebruikt dan is dat niet zo gek, en kraanwater wordt in de winter ook lager afgesteld qua zoutwaarden.

      Persoonlijk zou ik liever onder de 'gemiddelde' EC blijven dan erboven. Omdat je overvoeding vrijwel niet kunt verhelpen, en ondervoeding juist heel makkelijk. De planten lijken vooralsnog prima te zitten qua voeding, misschien zelfs aan de hoge kant. Ik zie namelijk kromgetrokken eindpuntjes van het blad, die hier en daar verbrand zijn. Dat gebeurt bij overvoeding.

      Ik weet niet of je een EC-meter kunt ijken, maar wellicht is dat een goed idee om eens te controleren. Misschien staat die verkeerd afgesteld. Kan ook zijn dat je te vroeg meet, de voeding verdeelt traag over het water, waardoor je eigenlijk pas na een uur goed kunt meten. Ik zou eerst daar eens kijken voor een verklaring, dan naar de start EC van het water, en anders is het gewoon maar zo. Niks aan de hand
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Mooi gedetailleerd antwoord LR2!
        laat ik maar even wachten met meten de volgende keer!

        Ik ga zometeen controleren op beknelling.

        Ik zeg ook continue plantjes. Maar het gaat om slechts 1 plantje!
        Last edited by BlazeCake; 3 February 2017, 22:28.

        Comment


          #19
          3/2/2017

          Ze ziet er geweldig uit!
          De strek zit er goed in en ben weer bezig geweest met tucken.
          20170203_225228.jpg20170203_225210.jpg20170203_225145.jpg

          Ik heb gekeken of ze bekneld was, maar leek er niet op... We zullen zien of dat blad erger wordt.
          Vandaag precies 1 week bloei. Nog 1 week strek te gaan en daarna lekker door laten bloeien . Er beginnen echt veel toppen boven het net uit te komen. Het wordt al lastig om te tucken... Kan moeilijk elke top in 1 vakje krijgen. Dit wordt een hoge opbrengst

          De haartjes worden ook steeds meer!

          nu effe lekker een jointje draaien
          Last edited by BlazeCake; 7 March 2017, 16:50.

          Comment


            #20
            9/2/2017

            Ik ben echt al aan het kwijlen. Wat wordt dit mooi zeg!

            20170209_001957.jpg
            20170209_001940.jpg
            20170209_001950.jpg
            Last edited by BlazeCake; 7 March 2017, 16:51.

            Comment


              #21
              Gewoon doorgaan met wat je doet.
              Plantje staat er prima bij.

              Lampjes dichtbij komt ten goede van de compactheid van de toppen straks
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Vandaag precies 2 weken bloei! Nu laat ik haar zoals ze is. Ik heb de bladeren geinspecteerd en ik meen lichtere bladranden te zien. Overvoed?

                De lampen zijn op circa 5-10 cm van de toppen.

                20170211_031823.jpg
                20170211_031752.jpg
                Last edited by BlazeCake; 11 February 2017, 17:00.

                Comment


                  #23
                  Ik geef ongeveer 400ml 2x per dag aan water. Is dat te veel? Bladeren worden weer geel onderin... en bovenin lichte verkleuring van het blad ook.
                  20170211_181647.jpg

                  Comment


                    #24
                    Heb nu een beetje hulp nodig!
                    De onderste bladeren beginnen weer problemen te vertonen, maar nu ook midden van het plantje is er blad dat geel wordt...
                    Het leek heel erg op Kalium tekort, met misschien een beetje stikstof tekort. Dus heb ik 2maal ff een goede dosis gegeven met een EC van 1,9 (we zitten nu in 3e week bloei).
                    Hoewel het lijkt alsof het gele blad minder snel geel wordt, ben ik er nog steeds niet zeker van of het nou misschien overvoeding is.. Want hier en daar zie je bladeren met donkere bladpuntjes...
                    Wat denken jullie? Als ik meer foto's moet plaatsen zal ik dat doen... Het zou vreselijk zijn als dit mijn oogst zou verpesten...

                    20170215_184046.jpg20170215_184038.jpg20170215_184021.jpg

                    Enkele bladeren met problemen...

                    20170215_184259.jpg20170215_184333.jpg16754267_1293514097380690_142742930_n.jpg

                    De eerste is een progressie van die van 4 dagen geleden... De 2e is in het midden van de plant boven het netje. 3e eventuele overvoeding...

                    Hulp is zeer gewaardeerd...

                    Ik heb vrijwel overal trouwens rode steeltjes, is dat problematisch?

                    Comment


                      #25
                      Het lijkt vooral het oudere blad met de problemen ?
                      Blad wat 20cm of meer van de lampen af zit hoef je je niet zo druk om te maken, die gaan waarschijnlijk in de loop van tijd toch afscheid nemen.
                      En geef je nog steeds 800ml per dag ?
                      Dat lijkt me ook wat veel.
                      Misschien was het afgelopen weken met lamp-uit ook net een beetje te koud voor ze ?

                      Nja, en Plagron voeding gebruik ik niet, misschien dat iemand anders daar wat over kan zeggen.
                      Ec 1.9 onder TNeon is misschien ook wat hoog ?
                      Met de hoeveelheid voeding (en water) bepalen moet je eigenlijk ook de lichtintensiteit in gedachten houden.

                      Paarse steeltjes kunnen wijzen op stress, maar stress krijgen ze ook als je zo'n blad buigt bijv.
                      Probeer niet aan de plant te zitten met je handen, alleen als je moet binden.
                      Scroggen levert natuurlijk altijd een beetje stress voor de plant, da's niet zo erg.

                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Het lijkt vooral het oudere blad met de problemen ?
                        Blad wat 20cm of meer van de lampen af zit hoef je je niet zo druk om te maken, die gaan waarschijnlijk in de loop van tijd toch afscheid nemen.
                        En geef je nog steeds 800ml per dag ?
                        Dat lijkt me ook wat veel.
                        Misschien was het afgelopen weken met lamp-uit ook net een beetje te koud voor ze ?

                        Nja, en Plagron voeding gebruik ik niet, misschien dat iemand anders daar wat over kan zeggen.
                        Ec 1.9 onder TNeon is misschien ook wat hoog ?
                        Met de hoeveelheid voeding (en water) bepalen moet je eigenlijk ook de lichtintensiteit in gedachten houden.

                        Paarse steeltjes kunnen wijzen op stress, maar stress krijgen ze ook als je zo'n blad buigt bijv.
                        Probeer niet aan de plant te zitten met je handen, alleen als je moet binden.
                        Scroggen levert natuurlijk altijd een beetje stress voor de plant, da's niet zo erg.
                        Dankjewel QnQ!
                        ik dacht dat het om te korte ging. Dus dacht ik even een fixe dosis te geven... Het is een 20L pot, hoeveel denk je dat ze dan max nodig heeft aan water? Dat oud blad is idd aardig laag, maar in het midden is ook geel blad. Hoewel deze er al een lange tijd is. Even kijken of die verslechterd.
                        we kijken het even aan dan.

                        De minimale temperatuur 's nachts is 18 graden +- 0.1 C, afgelopen nacht boven de 19C. Is dat te laag?
                        Last edited by BlazeCake; 16 February 2017, 14:40.

                        Comment


                          #27
                          pH meter was weer fout... Ik koop nooit meer zo'n goedkoop aquarium ding, echt serieus. Altijd te veel afgezuurd, dan krijg je kalium tekort...
                          Hopelijk als de lichten zo aan gaan valt het mee met het aantal gele bladeren.
                          Heb een nieuwe pH meter, aan Adwa AD-11.

                          Comment


                            #28
                            Tijd voor een update!

                            5/3/2017

                            We zijn nu in de 6e week sinds 12/12, dus ongeveer 4 weken in de bloei! Dat betekent, dat na 2 maanden voorgroeien, en 6 weken 12/12, er nog ongeveer 4-5 weken te gaan zijn!
                            Ik heb de afgelopen tijd veel blad moeten verwijderen. Gerelateerd aan de bladproblemen die ik eerder had. pH was fout, en ik kwam recent erachter dat ik een stikstof tekort heb...
                            Ik heb de afgelopen dagen flink wat groeivoeding meegegeven, samen met bloeivoeding. En dit doe ik morgen ook nog, daarna reduceer ik de hoeveelheid groeivoeding naar ongeveer 1/3 van de aangeschreven hoeveelheid.

                            Daarnaast heb ik ook gebackbuild. Dat houdt in dat je een paar haartjes en beetje groen wegknipt aan de bovenkant van de top. De top zou dan dikker en voller moeten worden. We gaan het zien!

                            Hier wat fotootjes!

                            20170305_183713.jpg20170305_184044.jpg image_285816.jpg

                            Comment


                              #29
                              test bericht voor laatste update
                              Veel gestelde vragen over het forum

                              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                              Comment


                              • BlazeCake
                                BlazeCake commented
                                Editing a comment
                                Dankjewel!

                              #30
                              wat heb je nu voor thermostaat en afzuig dimmer dan? Ergens anders zag ik dat je een thermostaat achter tegen je wand aan had hangen, die zie ik nu niet meer..

                              Comment

                              Bezig...
                              X