Introductie
Hey iedereen!
Wij zijn met zijn tweetjes, huisgenoten, die samen hun eigen (hopelijk) lekkere wiet maken voor eigen gebruik.
Ik heb zelf, met enige hulp van mijn huisgenoot het kweekkastje gemaakt, en geprobeerd te optimaliseren. In het begin hadden we nogal struggles met de temperatuur, we hadden radiator folie binnen de kast, maar helaas liep de temperatuur veel te hoog op... Dus gingen we experimenteren met slechts witte muren, de temperatuur zakte aanzienlijk, maar was nog aan de hoge kant. We hadden een simpele buisventilator van 190 m3/h, maar deze was ook aan de lage kant en ging later zelfs nog kapot… Verder probeerde we de lucht te koelen d.m.v. actieve inlaat, maar dit werd hem ook niet.
Uiteindelijk na het kapot gaan van de badkamer buisventilator besloot ik om een goede ventilator te kopen, een Ruck. De temperatuur is nu bij een kamertemperatuur van 20 graden ongeveer 26 graden in de kast, zonder actieve inlaat.
Zoals te zien was op de fotos, hadden we de lamp vast met hennepdraad. Wat was dat een fout. Een week na het toppen viel de lamp naar beneden… De twee getopte takken gingen verloren, samen met een zijtak. De schade viel mee, maar is natuurlijk spijtig, omdat we nu langer door moeten groeien.
Daarnaast was het de eerste keer, dus kwam het nog wel is voor dat we te veel water gaven, en zo de bladeren lieten hangen. Maar deze soort is echt super sterk, en bleef gewoon fijn doorgroeien.
Nog een leuke, onze pH meter was verkeerd afgesteld, dus gaven we telkens erg afgezuurd water. Dit kon de gele bladeren veroorzaken die jullie later zullen zien. Overvoeden kon ook de oorzaak zijn (pas verpot, dus verse voeding), dus geven we nu voorlopig water (25-1-2017).
In het begin begonnen we met 2 zaadjes, 1 redde het niet, de ander wordt hier getoond.
De soort
(ref. wietzaadjes.nl)
- Kruising Blueberry x OG Kush
- Geschikt voor binnenkweek, perfect voor SCROG
- 45% Indica, 55% Sativa genetica
- THC-gehalte: 20%
- Zeer intense smaak met tonen van citroen en bosbessen (man dat ruikt echt lekker!!!)
- Meer mentaal dan fysiek effect
- Bloeitijd van 8-9 weken, ik ga uit van 10.
- Hoogte plant 100-150 cm
- Moelijkheidsgraad: makkelijk
Voeding
We maken gebruik van Plagron Lightmix, en de Plagron Terra voedingspakket. Deze bevat:
- Terra Grow
- Terra Bloom
- Pure Zym
- Green Sensation
- Power roots
Groeischema: https://420shop.nl/media/downloads/P...KSCHEMA_NL.pdf
De kast
- 60x60x150cm
- Passieve inlaat
- Afzuiging: Ruck 125mm2 330m3/h
- 4x55W T-Neon (groei en bloei)
- Koelen van de lamp 2 pc fannetjes, aangesloten op een 12V adapter
- 250 m3/h koolstoffilter
- Eerste instantie een dimmer met thermostaat, vervangen door een variac
- Brandmelder
1.jpg2.jpg
Update plaatje volgt van huidige situatie. Lukt mij trouwens niet de plaatjes rechtop te krijgen. Op mijn pc staan ze rechtop, maar hier niet...
Huidig:
16344174_1273152419416858_2047855155_n.jpg
7/12/2016
3.jpg
11/12/2016
4.jpg
13/12/2016
5.jpg
18/12/2016
6.jpg7.jpg
24/12/2016
8.jpg
Getopt
8/1/2017
9.jpg10.jpg11.jpg
Iets langer dan een week terug, dat de lamp viel… Maar schade valt mee. Blad gescheurd door glas.
Scrog netje gemaakt.
12.jpg
10/1/2017
Verpot naar 20L pot, scrog net geinstalleerd.
13.jpg
15/1/2017
14.jpg15.jpg
Geel blad, mogelijk door de te lage pH of overvoeden. Nog niks meegedaan
17/1/2017
16.jpg
21/1/2017
17.jpg
pH meter weer goed gekalibreerd. Alleen water geven i.v.m. mogelijke overvoeding.
25/1/2017
18.jpg 19.jpgimage_284052.jpg
Ik houd jullie op de hoogte, vrijdag wil ik de bloei starten!
Hey iedereen!
Wij zijn met zijn tweetjes, huisgenoten, die samen hun eigen (hopelijk) lekkere wiet maken voor eigen gebruik.
Ik heb zelf, met enige hulp van mijn huisgenoot het kweekkastje gemaakt, en geprobeerd te optimaliseren. In het begin hadden we nogal struggles met de temperatuur, we hadden radiator folie binnen de kast, maar helaas liep de temperatuur veel te hoog op... Dus gingen we experimenteren met slechts witte muren, de temperatuur zakte aanzienlijk, maar was nog aan de hoge kant. We hadden een simpele buisventilator van 190 m3/h, maar deze was ook aan de lage kant en ging later zelfs nog kapot… Verder probeerde we de lucht te koelen d.m.v. actieve inlaat, maar dit werd hem ook niet.
Uiteindelijk na het kapot gaan van de badkamer buisventilator besloot ik om een goede ventilator te kopen, een Ruck. De temperatuur is nu bij een kamertemperatuur van 20 graden ongeveer 26 graden in de kast, zonder actieve inlaat.
Zoals te zien was op de fotos, hadden we de lamp vast met hennepdraad. Wat was dat een fout. Een week na het toppen viel de lamp naar beneden… De twee getopte takken gingen verloren, samen met een zijtak. De schade viel mee, maar is natuurlijk spijtig, omdat we nu langer door moeten groeien.
Daarnaast was het de eerste keer, dus kwam het nog wel is voor dat we te veel water gaven, en zo de bladeren lieten hangen. Maar deze soort is echt super sterk, en bleef gewoon fijn doorgroeien.
Nog een leuke, onze pH meter was verkeerd afgesteld, dus gaven we telkens erg afgezuurd water. Dit kon de gele bladeren veroorzaken die jullie later zullen zien. Overvoeden kon ook de oorzaak zijn (pas verpot, dus verse voeding), dus geven we nu voorlopig water (25-1-2017).
In het begin begonnen we met 2 zaadjes, 1 redde het niet, de ander wordt hier getoond.
De soort
(ref. wietzaadjes.nl)
- Kruising Blueberry x OG Kush
- Geschikt voor binnenkweek, perfect voor SCROG
- 45% Indica, 55% Sativa genetica
- THC-gehalte: 20%
- Zeer intense smaak met tonen van citroen en bosbessen (man dat ruikt echt lekker!!!)
- Meer mentaal dan fysiek effect
- Bloeitijd van 8-9 weken, ik ga uit van 10.
- Hoogte plant 100-150 cm
- Moelijkheidsgraad: makkelijk
Voeding
We maken gebruik van Plagron Lightmix, en de Plagron Terra voedingspakket. Deze bevat:
- Terra Grow
- Terra Bloom
- Pure Zym
- Green Sensation
- Power roots
Groeischema: https://420shop.nl/media/downloads/P...KSCHEMA_NL.pdf
De kast
- 60x60x150cm
- Passieve inlaat
- Afzuiging: Ruck 125mm2 330m3/h
- 4x55W T-Neon (groei en bloei)
- Koelen van de lamp 2 pc fannetjes, aangesloten op een 12V adapter
- 250 m3/h koolstoffilter
- Eerste instantie een dimmer met thermostaat, vervangen door een variac
- Brandmelder
1.jpg2.jpg
Update plaatje volgt van huidige situatie. Lukt mij trouwens niet de plaatjes rechtop te krijgen. Op mijn pc staan ze rechtop, maar hier niet...
Huidig:
16344174_1273152419416858_2047855155_n.jpg
7/12/2016
3.jpg
11/12/2016
4.jpg
13/12/2016
5.jpg
18/12/2016
6.jpg7.jpg
24/12/2016
8.jpg
Getopt
8/1/2017
9.jpg10.jpg11.jpg
Iets langer dan een week terug, dat de lamp viel… Maar schade valt mee. Blad gescheurd door glas.
Scrog netje gemaakt.
12.jpg
10/1/2017
Verpot naar 20L pot, scrog net geinstalleerd.
13.jpg
15/1/2017
14.jpg15.jpg
Geel blad, mogelijk door de te lage pH of overvoeden. Nog niks meegedaan
17/1/2017
16.jpg
21/1/2017
17.jpg
pH meter weer goed gekalibreerd. Alleen water geven i.v.m. mogelijke overvoeding.
25/1/2017
18.jpg 19.jpgimage_284052.jpg
Ik houd jullie op de hoogte, vrijdag wil ik de bloei starten!

Comment