Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KushMasta THMH's 1e en vervolgproject (1. Afghan Kush WoS)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: KushMasta THMH's 1e en vervolgproject (1. Afghan Kush WoS)

Zo, we zijn er vandaag mooi op tijd bij om de geboorte van mijn 3e Yumbolt 47 te ervaren!
    Het kleintje begint nu net boven de aarde uit te komen. Zo das weer goed nieuws
    De andere 2 Yummies maken het zeer goed, mooi gekleurde stengels, de eerste kartelblaadjes zien er al mooi uit.
    Ik zal strx nog foto's plaatsen van het hele gebeuren.
    Er was mij wel een miniscuul plantje opgevallen in de Bat-mix bij een van mijn pasgeborenen, denk dat die per ongeluk in de aarde heeft gezeten.
    Zover 2 lobblaadjes en verder niets, ben wel benieuwd wat het is
    Last edited by KushMasta TMHM; 30 July 2010, 07:03. Reden: typfouten
    it's his line so only God knows
    Grtz Kush

Comment

Er is even niets gekomen van de foto's, zoals ik eerder beloofd had maar
      de Ak dame maakt het ondanks het eerdere zeer goed en laat een goede vooruitgang zien.
      De jonge Yumbolt 47's maken het ook goed, al is er 1 bij die (waarschijnlijk)wat verbranding heeft opgelopen
      door een extra laagje aarde die ze erbij had gekregen, niet goed gespoeld..maar ik mag niet klagen.
      Verder geen paarse stengel alleen wat verkleurde bladrandjes.
      Grtz Kush

Comment

Even snel een update
        tussendoor toch nog even aan het overpotten geweest.
        De 2 oudere Yumbolts heb ik wat dieper in potten gezet en de kleinste stond in een klein kiempotje en deze
        heb ik nu over gezet naar een grote pot. Ze was inmiddels net zo hoog als de andere 2 alleen had ze wel een paars stengeltje opgelopen toen haar wortel onderuit het potje kwam, het kan ook door een andere vorm van stress komen, al behandel ik haar verder zoals de andere 2 welke geen stengelverkleuring tonen.
        De 2 oudere hebben echter wel wat vreemde bladeren, 1 van hen (El Diablo) had wat verbanding opgelopen door de voeding in de aarde die ze erbij had gekregen en wellicht heeft dat meegeholpen.
        S5030322.jpg S5030321.jpgS5030320.jpg foto's zijn niet zo best, maar de beste
        #3............................#1 .............................(El Diablo)
        Last edited by KushMasta TMHM; 8 August 2010, 01:15.
        Grtz Kush

Comment

Even een kleine foto update van de Afghan Kush..
          Hier en daar wat verbrandingen te zien aan de bladeren, bat-mix gaat net iets langer mee dan verwacht
          en ze was een beetje tegen de lampjes gekomen. Plantje is donkerder aan het kleuren en alle fan leaves worden paars,
          al zit mijn temp wel een beetje aan de hoge kant met 28-29 graden licht aan
          S5030330.jpgS5030333.jpg zo dat zijn de bloemetjes
          Grtz Kush

Comment

Wat een mooie bloemetjes
            Zijn behoorlijk ontwikkeld als ik de foto's vergelijk met die van een week terug!
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Ik zie op je foto dat je je SL verticaal hebt hangen. Zo stuur je heel veel licht naar opzij in plaats van naar je plant beter monteer je die horizontaal. en maak je er nog iets van een reflector boven. Half doorgesneden half liter blik doet de truc al zo breng je veel meer licht (fotonen) op je gewas in plaats van naar je zijwanden.

Grtz
              Last edited by monty; 11 August 2010, 20:36.

Comment

Bedankt voor de reacties!

@monty, klopt helemaal, ik had hiermee gewacht, wat ik niet had moeten doen, totdat ik mijn lampen compleet had.
                Toen wilde het ziekenfonds meer geld zien dan me lief was en hield de belasting het helaas achter, dus er is niks van gekomen zover.
                Deze week gaan we een eerste poging doen tot het maken van een koolstoffilter en ook even shoppen om het hok af te maken, want het is nog verre van dat (en daarna blijven hobbyen...altijd leuk)
                Inmiddels kan ik al weer meer sinds mijn ongelukje en ook weer rijden dus dat scheelt een hoop, vond mijn vriendin niet leuk steeds naar de shop moeten
                @kroket, ik ben ook heel erg blij, gezien het aan het begin van een nacht niet zo lekker was gegaan, dat ze nog wat schemer kreeg. Sindsdien word ze ook op een later tijdstip wakker, maar kan ik ook uitslapen, hehe. Sinds enkele dagen zijn de bloemen steeds groter aan het worden en ben heel erg benieuwd naar het resultaat.
                De bovenste fanleaves zitten echt helemaal onder de trichomes en de bladeren beginnen ineens een mooi wit laagje te krijgen (rondom de top uiteraard).
                Last edited by KushMasta TMHM; 10 August 2010, 03:56. Reden: @kroket
                Grtz Kush

Comment

ahja je snapt het dus wel enkel de uitwerking nog
                  Last edited by monty; 11 August 2010, 20:35.

Comment

10082010154.jpg10082010156.jpg10082010160.jpg10082010157.jpg10082010158.jpg10082010159.jpg
                    ik kan het niet laten, heb een betere manier van foto's maken gevonden hihi, dus dan meteen wat closeups. (telefoon handiger dan ik d8)
                    de middelste Yumbolt 47 heeft vreemde kleuren van het blad, sinds het begin dus ik vermoed zelf dat het genetisch is. Het zijn lichtere pigmentvlekken als het waar.

@monty, ja, het is allemaal wat knuddig verlopen, maar zodra het hok in orde is moet alles goed komen.
                    Last edited by KushMasta TMHM; 11 August 2010, 02:29. Reden: @monty
                    Grtz Kush

Comment

Ghege Ja je komt er wel . Rome werd ook niet op een dag gebouwd.

Grtz

Comment

Wegens tijdelijk geen internet even wat moeite met het verslag en geen foto's (zit op ander adres snel te netten)
                        De dame AK maakt het zeer goed ze heeft inmiddels lekker,zwaar kleverige toppen en ze zit onder de trichomes.
                        De Yumbolt 47's zijn inmiddels alledrie gefimd waarvan 1 nog verder toegetakeld zal worden als een groene vingers projectje.
                        Eind deze week zal er weer een fasoenlijke update komen met foto's
                        Grtz Kush

Comment

Beste allen, zo we hebben weer internet, ondertussen ook lekker eruit geweest
                          en we kunnen er weer fris tegen aan. De plantjes hebben even wat extra aandacht nodig want die hebben ze deze week weinig gehad.
                          27082010233.jpg27082010232.jpg27082010231.jpg
                          Hier wat kliekjes van mijn Yumbolt 47 fem. groeidag 36
                          El Diablo, staat links en#3 in de ronde pot.
                          El Diablo heeft tijdens haar fim flink wat gesnoei voor der kiezen gekregen, maar ze staat er prachtig bij. De anderen hebben vandaag een klein snoeibeurtje gehad, waarbij ik per ongeluk een zijtak getopt heb.
                          Hoog tijd om stekken te nemen en dan kunnen ze vervolgens richting bloei gaan.
                          27082010220.jpg27082010226.jpg
                          en 2 kliekjes van mijn Afghan Kush dame bloeidag 43
                          ze is de afgelopen anderhalve week nog een klein stukje erbij gegroeid, geen idee of het goed is, maar zover lijkt het wel zo.
                          Op de eerdere overvoeding na

edit:WEEKJE LATER
                          Tijdens mijn weekje weg is de nachtperiode ernstig verstoord geweest en is ze in de groei geschoten.
                          Na efen afgewacht te hebben lijtk het erop dat de hooftop niet veel soeps meer word, maar daar kunnen we proberen hasj van te halen.
                          Gezien de mooie hoeveelheid trichomes die erop zitten. Onder de hoofdtop valt het gelukkig wel weer mee en er lijkt nog wel een goed rokertje vanaf te kunnen komen,
                          maar dat moeten we nog maar es zien.
                          Last edited by KushMasta TMHM; 4 September 2010, 01:38. Reden: phytochroom naar de maan
                          Grtz Kush

Comment

nu 5 dagen geleden, 2 stekjes genomen van El Diablo (1 van de Yumbolt 47)
                            en ook meteen 2 van mijn shop Amnesia zaadjes tog maar geplant. De 2 besten uitgezocht.
                            De rest kan nog lekker in het koelvak verblijven.
                            De stekjes staan er nog zeer goed bij, deze hebben meteen een clonex behandeling gehad en direct in de
                            Root Riot. De 2 Amnesia zaadjes zijn inmiddels ook boven de grond, al zit 1 nog wat in zijn zaadhoesje, zodra het kan
                            zal ik em er even mee helpen.
                            Mijn dame Afghan kush maakt het ondanks het gebeuren met in groei schieten weer goed.
                            De hoofdtop zal ik voorlopig gereserveerd houden voor een lekkere hasj, maar gelukkig heb ik nog zat kleine topjes die goed ontwikkelt lijken en geen last lijken te hebben gehad van het voorval.
                            Jammer maar helaas. Het rijpen van de rest gaat ineens hard, en een geur dat ze maakt muhahahaha
                            ik zal zo nog even wat up to date foto's hopen te regelen anders komt er een ander leuk plaatje

edit: foto's, maar een dagje later... ik heb de stekjes en de jongste exemplaren er niet bij staan. Moet spannend blijven
                            je ziet goed de hergroeide hoofdtop en het zaad wat ze tevens draagt...
                            verder de betere zijtopjes en de yumbolt 47's
                            Attached Files
                            Last edited by KushMasta TMHM; 5 September 2010, 07:00. Reden: foto's
                            Grtz Kush

Comment

nog even een miniupdatje.
                              De afghan Kush Dame heeft eiteindelijk dus veel geleden van het hele voorval. De kleinere onderste topjes hebben er toch ook wat last van gehad.
                              T duurde alleen ff voordat het goed zichtbaar was, maar helaas.
                              Hopen dat er wat vanaf komt en anders kunnen we altijd een lekker brokje hasj zien te krijgen van het overige.
                              Mijn Yumbolt dames beginnen zich voor te bereiden op hun bloei dus dat zal niet lang meer duren.
                              Vandaag nog snel wat snoeiwerk verricht, opdat ze voldoende licht en luchtcirculatie hebben. De fimpoging is niet helemaal 100% verlopen bij hen allen, maar het gaan iig mooie plantjes worden
                              en dat vind ik belangrijker.
                              De amnesia's gaan we morgen overpotten en de stekjes staan er nog goed bij, al hebben ze behoorlijk last van dorst.
                              Grtz Kush

Comment

even nog een kleine update, heb last van beestjes in mijn medium.
                                Als ik me niet vergis gaat het om hetvolgende en hoef ik me niet zo zorgen te maken, pfew
                                Proturans
                                live chiefly in soil, moss and leaf litter of moist temperate forests which are not too acidic, but have also been found beneath rocks or under the of trees, as well as in animal burrows. They are generally restricted to the uppermost 10 centimetres (3.9 in),] but have been found as deep as 10 inches (250 mm).Although they are sometimes considered uncommon, they are probably often overlooked because of their small size, and densities of over 90,000 individuals per square meter have been measured.
                                The diet of proturans is uncertain, but they feed on mycorrhizal fungi, dead Acari, and moshroom powder in culture, and are thought to feed on decaying vegetable matter and fungi in the wild.[ The styliform mouthparts suggest that Protura are fluid feeders and there is evidence that some species suck out the contents of fungal hyphae.
                                Proturans which live near the soil surface generally have one generation per year and have longer legs while those that live deeper have shorter legs and reproduce less seasonally, although there are also migratory species which move to deeper layers for the winter and shallower layers for the summer. (bron:wikipedia)
                                Grtz Kush

Comment

Bezig...
                                X