Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Bubblegum(keraseeds), 190W T5, SCROG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Netjes man. Mooie plant heb je daar KB
    Dat klauw vormt zich idd als ze te nat staan, bij stikstof overschot of als ze stress ervaren. Stikstof overschot lijkt me van niet en stress wellicht ook niet. Wees wel even wat zuiniger met voeden, een lockout is ook nasty.
    Dat ze mooi dikke toppen mogen produceren!
    Ad usum proprium!

    Comment


      #47
      ziet er goed uit man groeien mooi en mooie bloei al doe zo verder
      ik zit in echte bloei week 3 met 6 planten scrog kastje 80x80x180
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #48
        IMG_20180403_211835.jpg

        IMG_20180403_211951.jpg

        IMG_20180403_212121.jpg


        grts
        KB
        2018, Bubblegum, Kera Seeds
        2019, Jack Herer, Kera Seeds

        Comment


          #49
          Update!


          Week 5 van de echte bloei, dag 32.
          Gaat al bij al goed. De toppen beginnen duidelijk te zwellen en groeien gestaag verder.
          Vergeling gaat gestaag door. Niet heel snel, maar toch.... Af en toe gaat een geel blad de vuilnisbak in. De meeste kwamen van onderaan het net, sommigen van boven.

          Krijgt elke dag ongeveer 1 liter water en 2x per week 50% van het voedingsschema.
          Ik maak me langs de ene kant wat zorgen dat ik wat te laag zit in voeding, aan de andere kant zijn er dan weer tekenen van overvoeding... we proberen rustig te blijven....

          The pics

          IMG_20180412_200851.jpg


          IMG_20180408_210820.jpg


          IMG_20180412_201003.jpg




          IMG_20180412_201056.jpg




          Mag ze wat meer voeding?? Of is er iets anders aan de hand?

          IMG_20180412_201330.jpg



          grts
          KB
          2018, Bubblegum, Kera Seeds
          2019, Jack Herer, Kera Seeds

          Comment


            #50
            Ik heb dat bij mijn laatste kweek ook gehad, de oorzaak heb ik echter niet gevonden. Ik heb ze wel nog kunnen redden tot het einde door enkel regenwater te geven. Tegen het einde van de kweek was er wel zogoed als geen blad meer..
            de weed die eraf gekomen is wel top qua potentie, ik hoop dat de blad experten je wat meer info kunnen geven, ik ben benieuw!

            Comment


              #51
              Wat een prachtige complete kweekkast, en wat een plaatje van een plant!

              Ik ben zelf weinig ervaren als kweker maar dit is gewoon een keurig opgezette kweek. Wellicht wat vergeling hier en daar maar maak je daarover niet te druk. Deze plant gaat het zeker wel redden, zoals je nu bezig bent.

              Je plant zal nooit mooi groen blijven tot het eind. De laatste week van de bloei is het zelfs helemaal niet erg dat ze compleet geel trekken, je plant haalt dan al haar resterende meststoffen uit het blad, hoe minder meststoffen aanwezig in je wietje hoe zachter deze zal zijn op de keel.

              Respect voor deze prachtige kweek en dit mooie verslag, petje af. Ga zo door zou ik zeggen!

              Wellicht heb je iets aan onderstaande afbeelding:

              cannabis_tekorten.png

              Comment


              • Kleine Belg
                Kleine Belg commented
                Editing a comment
                Bedankt voor de complimenten!

              #52
              UPDATE!

              Begin week 7 van de bloei! Volgens de info op de Kera site hebben ze tussen de 53 en 63 dagen bloei nodig. Nog een week of twee dus.
              Ook hier wat moeten goochelen om de temperaturen onder controle te houden, maar dat is, los van een uitschieter, best gelukt.
              Lampen omhoog, alle fans 100% en de deur op een kier.

              De vergeling is niet doorgezet. Ik houd mij nu al even aan 50% van het voedingsschema, 2x per week en dat lijkt mij een prima dosering. Er komen geen verbrande bladpunten bij, en ze blijft haar kleur al bij al goed behouden.
              Ondertussen ben ik er achter gekomen vanwaar mijn overvoeding kwam.
              Ik houd alles bij qua watergift, klimaat en voedingsgift in een excel papiertje. Ik heb mijn papieren eens rustig doorbladerd.
              Nu heb ik op een bepaald moment om de dag gevoed. Ik las in veel verslagen dat mensen die werkwijze hanteerden. Nu denk ik dat door de grootte van mijn pot (+/-35L) en de hoeveelheid water die daar in gaat, de hoeveelheid voeding te hoog was. Daar gaat bijna 7 liter per week in, dus das een pak voeding. Terug kijkend naar oudere foto's kleurt ze op een bepaald moment echt donker groen. Door het feit dat ik bio voeding gebruik hebben de symptomen ook wat op zich laten wachten, maar zijn ze plots wel heel hard komen opzetten.
              Soit, les geleerd!

              Verder ben ik heel tevreden over hoe de toppen eruit zien! Zwellen elke dag en beginnen rondom torentjes te bouwen. De grootste zijn tussen de 7 en 8cm hoog....
              Het wordt een leuke zomer
              De goede sint heeft me zo'n 30 jaar geleden eens een microscoop cadeau gedaan.. Nooit gedacht dat die nog zou van pas komen.
              Veel helder, hier en daar wat amber... We gaan rustig voort en beginnen af te tellen


              The pics

              IMG_20180423_195531.jpgIMG_20180423_195603.jpg

              IMG_20180423_195923.jpgIMG_20180423_195932.jpg


              IMG_20180423_195941.jpgIMG_20180423_200000.jpg




              IMG_20180422_004027.jpg


              grts
              KB



              Attached Files
              2018, Bubblegum, Kera Seeds
              2019, Jack Herer, Kera Seeds

              Comment


                #53
                Mooi!
                Ik houd ook alles bij in een excel bestand, enfin een .ods bestand want ik gebruik openOffice
                En we blijven leren door ervaring, hoe lang je ook kweekt.

                Comment


                  #54
                  Update!

                  Gewoon om voor wat afwisseling te zorgen na die invasie van Dwarf

                  Bloeiweek 7 loopt op zijn eind.
                  Nog steeds alles prima. Kleur blijft behouden, geen vergeling meer.
                  Wachten, wachten, wachten

                  Drinkt elke dag 1 liter.
                  Ze is ook volop aan de 2e internodebloei bezig. In eerste instantie wat paniek vanwege horrorverhalen die op diverse fora circuleren... Maar het blijkt een goed teken te zijn. Plantje gezond, omstandigheden goed -> dan denkt die plant: "Nog altijd niet bestoven? Dan gooien we er nog wat bloei tegenaan!"
                  Ik was het ook in verslagen van QNQ tegen gekomen. Dan denk ik: Als Q daar blij mee is, dan ben ik dat ook
                  Ik weet niet of ik het reeds vermeld heb, maar de plant heeft max 144W aan licht gehad. Doordat de oppervlakte niet volledig benut werd, werden 2 TL buizen uitgehaald. (komt ook de temperatuur ten goede! Voor de volgende kweek een zwaardere afzuiger scoren dus!)
                  Voor de eindscore wordt het dus "Gewicht/144"

                  Deze week met latex handschoen eens aan een top gevoeld. Met de weinige ervaring die ik heb kan ik er maar 1 woord voor bedenken: Keihard!

                  Pica's


                  IMG_20180426_201139.jpg

                  IMG_20180426_200940.jpg


                  IMG_20180426_200940.jpg

                  IMG_20180426_201230.jpg


                  grts
                  KB
                  2018, Bubblegum, Kera Seeds
                  2019, Jack Herer, Kera Seeds

                  Comment


                    #55
                    Update!


                    De zaadbank spreekt van 53 tot 63 dagen bloei. Als ik het goed heb zijn we vandaag dag 51.
                    Gisteren nog eens voeding gegeven. Nog steeds 50% van het schema. Dat zal de laatste keer geweest zijn. Vanaf nu enkel water. De plant oogt nog mooi groen, behalve de verbrande puntjes dan, dus ze heeft wel nog voeding in zich voor de laatste 2 weken.
                    Daarnet viel me op dat de haren duidelijk bruin beginnen worden. Bij het bekijken van de trichomen is het duidelijk dat er meer en meer amber zichtbaar wordt. ik heb zelfs de indruk dat je dit met het blote ogen ziet, de toppen glinsteren wat 'bruiner' dan voorheen. al kan dat in het hoofd zitten natuurlijk

                    Voor de rest niets te melden.

                    Meningen over de trichomenplaatjes? Laat maar komen!!
                    Ik denk dat ze nog wel even kan. In werkelijkheid zijn de trichomen wat helderder dan op de foto. Microscoop en telefoon volledig ingezoomd geeft niet de beste foto's...
                    De nieuwe bloei gaat ook nog steeds lekker. al denk ik dat ik daar geen rekening mag mee houden??


                    IMG_20180501_205628.jpg


                    IMG_20180501_205521.jpg


                    IMG_20180501_210239.jpg


                    IMG_20180501_211207.jpg


                    grts
                    KB
                    2018, Bubblegum, Kera Seeds
                    2019, Jack Herer, Kera Seeds

                    Comment


                      #56
                      Ziet er mooi uit hoor! Nu nog spoelen (een 10dagen schat ik?) en je zal een lekker oogstje hebben

                      Comment


                        #57
                        IMG_20180502_231350.jpg
                        wordt het niet stilaan tijd om te oogsten?? 2 pics van verschillende toppen. Toch bedt veel amber te zien!!

                        Advies aub!

                        Sorry als de layout wat eigenaardig is. Is via smartphone...
                        Attached Files
                        2018, Bubblegum, Kera Seeds
                        2019, Jack Herer, Kera Seeds

                        Comment


                          #58
                          Yep op die foto zijn ze goed amber, maar je hebt 2 dagen geleden nog voeding gegeven, dus je kan eigenlijk nog niet oogsten.
                          Precies die periode alleen water is best belangrijk voor de smaak, dus eigenlijk een weekje te lang met de voeding doorgegaan.

                          Nou is dit wel van een foto, maar ik ga daar vanuit.
                          Prioriteit is nu water. Geen voeding en zeker niet laten opdrogen !
                          Ik zou ze zelfs flink water geven. Elke dag.
                          Die voeding moet er rap uit want het ziet er naar uit dat je binnen een paar dagen al 'moet' oogsten.

                          Als je de eerste zwarte trichomen gaat zien is het tijd. Dan wacht je beter niet langer meer.
                          Hopelijk redden ze het nog een paar dagen.

                          Dit is wel zoals ik ze ook het liefste zie. Krijg je tenminste niet van die mietjeswiet
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #59
                            hola veel amber dus ver de moment maar zoals QnQ zegt hopen dat je nog weekje kan spoelen voor je oogst
                            mooi kweek alleszins

                            Comment


                              #60
                              Bedankt voor de reactie!
                              Ik ben wat in snelheid gepakt. Ik ging uit van max weken bloei volgens de zaadbank + 1 week. Maar de info van kera seeds bleek correct. Rijp na 53-63 dagen.

                              Ik denk dat ik zaterdag zal oogsten. Tijdens de week is daar geen tijd voor en nog een week zal ze niet halen.
                              De ambers kwamen er heel snel de laatste paar dagen.

                              QnQ Als je zegt 'flink water geven' dan ga ik ervan uit dat ik niet meer op de tensiometer hoef te letten?
                              Deze stond gisteren op 95....
                              Krijgt normaal 1L per dag. Nog twee dagen 1,5L tot 2L ofzo dan?
                              Veel kwaad zal dat nu niet meer doen veronderstel ik...

                              Grts
                              KB
                              2018, Bubblegum, Kera Seeds
                              2019, Jack Herer, Kera Seeds

                              Comment


                              • QnQ
                                QnQ commented
                                Editing a comment
                            Bezig...
                            X