Zien er volgens mij prima uit, geen echte strek en lijkt druk bezig met haar 5-vingerig blad (als ik goed geteld heb). Als de worteltjes er uit komen zou ik ze mooi overpotten, tot aan de lobblaadjes in de grond en vol gas
.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1x Bubblegum(keraseeds), 190W T5, SCROG
Collapse
X
-
Daarnet stelde ik vast dat de kluit mooi "droog" en compact was.
Bij het kneden hield de kluit zijn vorm en kwam het potje mooi los. Verplanten maar dus!
En dat bleek tijd
IMG_20180125_213649.jpg
Klein plantje, grote pot...
Hopelijk binnenkort grote plant, precies een klein potje
IMG_20180125_215402.jpg
grts
KB
- Likes 2
Comment
-
Update!
7/02/18: ontkiemen
11/02/18: Zaailing
Dag 25 groei
Temp: 19°C - 25,5°C
LV: 47 - 57%
Lampen op 12cm, 95W
10 dagen na het verpoten.
Er valt nogal een en ander te lezen over "stilstand" en "schok" bij het verpoten.... Wel... Daar trekt deze jongedame zich niets van aan!
Die heeft haar nieuwe schoenen gepast, en is er als een speer van door gegaan!!
IMG_20180203_202334.jpg
Tot hier toe enkel bladvoeding. 2x per week krijgt ze een douche fishmix en Alg-a-mic (alg-a-mic zou goed zijn bij stress... Een joint is ook goed bij stress, maar ik wacht ook niet altijd op stress om er een te roken...Dus krijgt ze het af en toe mee)
De overschot van dat sopje geef ik hier aan de kamerplanten. Eén daarvan is hier nieuwe scheuten beginnen aanmaken dat het een lieve lust is! Goed spul!
Verder krijgt ze water met rootjuice (1ml/l). 50/50 kraan/regenwater.
Het is nog wat wennen dat wateren met de blumat erbij, maar we komen er wel uit. Stond de eerste dagen ietsje te nat, maar we beginnen het aan te voelen.
Ik plan volgende week stilletjes aan te beginnen met voeding. Halve dosis. Dan staat ze ongeveer 15 dagen in de lightmix.
Verder heb ik de onderste nodes verwijderd. Dit van het moment dat die groot genoeg waren om comfortabel te grijpen met de pincet. Geen zin om daar energie in te steken als ik die toch niet ga gebruiken dacht ik zo..
Ze gaat goed! Nodes in de maak, stam wordt mooi dik, 7-vingerige blaadjes... mooi mooi
I like
IMG_20180203_202919.jpg
IMG_20180203_202345.jpg
Ruikt bij momenten al pittig ook! Heerlijk!
Wat de T5 verlichting betreft. Ik stel toch vast dat de lampen op 10cm lichte krul veroorzaakt bij de blaadjes. Zo'n 12 cm lijkt beter te zijn.
Het zijn High Output lampen die erin steken.... Misschien heeft het daarmee te maken.
grts
KB
Comment
-
Update
Plant is getopt.
Ben ook met de voeding gestart. Ik heb de indruk dat de bladen wat bleker worden en staat 16 dagen in de light-mix.
Die lichtere kleur is niet echt zichtbaar op de foto's.
Biogrow: 1ml/l
Bioheaven: 1ml/l
Rootjuice: 1ml/l
Van stilstand na het toppen is ook niet echt sprake. Ze gaat gewoon lekker door.
Ik heb wat lichte vlekjes gespot deze morgen. Ik heb de indruk dat het wat verbeterd was vanavond. Misschien wat water+voeding gemorst bij het wateren... Ik houd het even in het oog.
Er zijn maar 2 van die spots op de hele plant. Gisterenavond waren ze er niet, de morgen wel, maar uitbreiden doet het voorlopig alleszins niet.
Ik heb de indruk dat ze serieus begint te zuipen. De Blumat blijft maar op +/- 140mbar hangen. De grote van de pot zal er misschien ook mee te maken hebben. (tussen de 25 en 30 liter)
IMG_20180205_204944.jpg
IMG_20180205_204712.jpg
IMG_20180205_205345.jpg
grts
KB
- Likes 1
Comment
-
Sedert gisteren wat LST toegepast. De nodes zaten nogal verstopt onder die grote fanleaves dus heb ik geprobeerd om die wat vrij te krijgen.
Die T5 hebben al niet veel dieptestraling dus probeer ik alles zo goed mogelijk in het licht te krijgen.
Alle scheuten zitten nu verticaal gezien binnen de 3cm afstand.
Het wateren is nogal een gedoe geweest de laatste dagen.
Ik heb geleerd dat, als de kuip zo groot is (30liter), je de tensiometer best niet te veel laat stijgen en al wat bij geeft ook al lijkt het niet nodig.
Als ik die liet oplopen tot 180mBar, heb ik tot 3 liter moeten bijgeven op 2 dagen om die terug te doen zakken.
Het koude, droge weer zal ook wel niet helpen.
Klimaat blijft nagenoeg gelijk
temp: 18,5 - 25°C
LV : 35% - 52 %
The pics (van gisteren)
IMG_20180207_230939.jpg
IMG_20180207_225050.jpg
- Likes 1
Comment
-
Update!
We zijn in week 5 van de groei aangekomen.
Omstandigheden zijn nog steeds dezelfde, behalve een wat lagere LV, vermoedelijk door het koudere weer.
18,5°C - 26°C
35% - 45% LV
Krijgt nu ongeveer om de dag 750ml - 1000ml water.
De ene keer met voeding, de andere keer zonder. (Grow, Rootjuice, Bioheaven telkens 1ml/l)
1x per week een douche fishmix/Alg-a-mic
Na het toppen had ik wat LST toegepast omdat de onderste nodes verstopt zaten onder de grote fanleaves. Eenmaal ze er voorbij gegroeid waren heb ik de bovenste nodes wat naar beneden gebracht om alles op gelijke hoogte te krijgen.
Ik heb me wat ingelezen om te zien of ik nog een 2e keer zou toppen. Conclusie is dat ik dat niet zal doen. Ik heb reeds 8 zijtakken die ik kan scroggen en de groei nog verlengen met een week of twee door het toppen zie ik niet zitten. De groei zal zowieso al langer zijn dus laat ik het maar zo.
De laatste dagen gespot: varenrouwmug!
Vermoedelijk zaten die al in de potgrond. Na wat googlen ben ik erachter gekomen dat je ze kunt bestrijden met kaneel. Dat ga ik eens testen.
Het is alleszins al zo dat mijn 'luchtbevochtigers' ze ook weten te pakken. Die 140mm fans blazen die beestjes het waterbakje in waar ze vervolgens verzuipen.
Ik gok op nog een dikke week groei voor we het net bereiken. Tot hier toe nog geen problemen gekend. Hopelijk gaat het zo voort!
Kiekjes:
IMG_20180210_213247.jpg
IMG_20180212_202405.jpg
IMG_20180212_202507.jpg
grts
KB
- Likes 1
Comment
-
Update:
Dag 38 van de groei.
temp: 19°-29°c
LV: 38- 52%
Krijgen 3x per week voeding (helft schema)+ 1x bladvoeding (fishmix+alg-a-mic)
Voor de rest water (50/50 regen/kraan) Ongeveer zo'n 750ml/dag
Tot hier toe nog steeds niets speciaals te melden. De vliegjes waren even weg maar zijn er nu terug. Morgen nog eens een kaneelmengels over de aarde sproeien. Misschien ook maar eens kijken waar ik aan die neemolie kom...
Ik heb ook 2 blaadjes waar aan gevreten lijkt te zijn. Ik vind echter geen daders dus daar valt weinig tegen te beginnen.
Ik heb verder nog wat LST toegepast. Een beetje op het gevoel. Proberen scheuten op gelijke hoogte krijgen en nieuwe scheuten in het licht brengen. Daarvoor heb ik ook hier en daar een blad verwijderd.
Nu zit ik nog met een vraag ivm met de omschakeling naar 12/12.
De buitendiameter van de pot is 45cm. Mijn net is 65X65cm. Zoals je op de foto's kan zien bedekt de plant nu al ongeveer de gehele oppervlakte van de pot.
De toppen zitten nu op zo'n 2-3 cm van het net. Plant is 60/40 Sativa/Indica
Voor de ervaren scroggers:
Schakel ik al om naar 12/12 wanneer de plant het net bereikt, of wacht ik nog even tot alles erdoor zit en hier en daar al wat is vastgepind?
Volgens wat ik lees kan een sativa verdubbelen in grootte na omschakeling, maar ik weet niet echt hoe ik dit moet interpreteren ifv de oppervlakte die ze nu inneemt en het vullen van het net.
Misschien kunnen jullie wat advies geven afgaande op de foto's? Het net hangt 20cm boven de pot.
Bijna vergeten!! 9-vingerige blaadjes gespot in de nieuwe groei! Dan ga ik ervan uit dat ze het leuk vind!
Net na het snoei- en LST-werk
IMG_20180215_223410.jpg
Een paar dagen later heeft de opening zich terug gevuld.
IMG_20180217_125813.jpg
De afstand tot het net. Een paar takken zijn nu nog naar beneden gebonden. Als ik deze los maak en rechtop breng raken ze het net.
IMG_20180217_125945.jpg
grts
KB
- Likes 1
Comment
-
Plant ziet er erg gezond uit. Maar ik maak me zorgen over eventueel plaatsgebrek en dan vooral in de hoogte. Ik las dat je ongeveer 35cm hebt tussen net en lamp. Dat is niet zoveel ruimte en deze Bubblegum heeft duidelijke sativakenmerken, dus na de omschakeling gaat die nog hard de hoogte in.
Nu heb je gelukkig nog genoeg ruimte horizontaal om te scroggen, maar vergis je niet...ze gaan toch nog een stuk de hoogte in. Als ik jou was zou ik niet te lang meer wachten met omschakelen.
Comment
-
Bedankt voor je reactie.
Vandaar dat ik de vraag stelde. Dat wordt stilaan een knoert van een plant. (in mijn ogen dan. De grootste fanleaves passen nog net op een A4 blad) Dan denk ik: als die nog een spurtje gaat trekken van 2 weken, na de omschakeling, dan kan ik misschien nu best al omschakelen....
Mijn eerste plant zijnde heb ik geen flauw idee wat ik nog mag verwachten.
-
-
Update
Dag 41 van de groei.
temp: 19°-29°c
LV: 36- 50%
Deze week de voeding wat verhoogd naar 75% van het schema 3x per week.
Drinken doet ze nu zo'n 1,5 liter/dag
Een paar vaststellingen deze week.
De varenrouwmug is niet onder de indruk van het kaneelmengsel. Zand erover dus!
Nog steeds verschijnen hier en daar gaatjes in bladen. De neemolie is onderweg! Deze zal ik bij een volgende kweek alvast preventief gebruiken.
De wortels. Een week of vijf wortelstimulator en die komen bovengronds piepen
. Ik dacht eerst dat iets begon te groeien in de potgrond, bleek gewoon een wortel te zijn.
De pot zal dan wel al aardig vol zitten zeker? Of gaat hier iets fout?
Vandaag heb ik alle bladeren die de grond raakten verwijderd (en dat was best veel), alsook de kleine scheuten die niet echt kans maken. Het oerwoudje is terug overzichtelijk geworden
Nu krijgt ze een paar dagen tijd om te bekomen en dan gaat ze, eenmaal alles mooi door het net zit, op 12/12. Ze zal dan ongeveer 7 weken groei achter de rug hebben.
De volgende keer zal ik ook de onderste nodes (node 2 en 3) niet gebruiken. Ik had dat hier al in meerdere verslagen gelezen. En inderdaad, die zijn een stuk 'slapper' dan de bovenste 2 (4 en 5) Ik kan me wel inbeelden dat de toppen die hier aan zullen komen wat minder zullen zijn.
Advies? SHOOT!
De prentjes
Voor
IMG_20180220_203143.jpg
IMG_20180220_203114.jpg
Na
IMG_20180220_204933.jpg
IMG_20180220_210209.jpg
IMG_20180220_211058.jpg
grts
KB
- Likes 1
Comment
-
Ziet er goed uit, mooie plant ook
Over die wortels die wat komen boven piepen hoef je je geen zorgen te maken. Heb dat ook al gehad bij verscheidene planten en had geen (nadelig) effect op de plant. In de natuur zie je dit ook, vooral bij bomen.
Ivm de nodes is het inderdaad zo dat op de onderste minder compacte bloemen zullen komen. Maar aangezien je goed gaat scroggen en je die onderste alvast even hoog aan het net hebt gebracht, krijgen deze nu meer licht en lucht (wind) en kan het goed zijn dat ook hier compacte bloemen zullen komen, hoogst waarschijnlijk zelfs.
Bij m'n vorige kweken heb ik ook steeds tussen de 4e en 5e node getopt. Bij m'n huidige kweek heb ik zo vroeg mogelijk getopt tussen 3e en 4e node. Gewoon om het eventuele verschil te zien.
Nu kan je verder scroggen tot de echte bloei ongeveer begint. Dus je gaat nog een week op 18/6, nog een tweetal weken groei tijdens de 12/12 erbij. Kan je nog 3 weken scroggen. Moet zeker lukken hoor
Comment
-
Waar heb je wortels boven de grond ?

Met een stukje plastic erop krijg je zoiets, da's prima, dan zit de pot goed volgeworteld.
Die puntjes boven de grond waren te danken aan al dat blad wat er aan je plantje zat, en de grond bedekte.
Als de lamp het zo verlicht als nu, na het dieven, dan gaan de wortels niet zo hoog komen.
Als je wacht met omschakelen op 12/12 tot het net netjes vol zit ben je te laat denk ik.
Na omschakeling gaan ze nog een tijdje door groeien eh ..
Geen ramp enzo, maar reken erop dat je nog minstens een weekje door moet gaan met scroggen na omschakeling.
btw. Varenrouwmug maakt geen gaatjes in bladeren volgens mij.
Comment
-
Neen, zo'n wortel was het nu ook weer niet. gewoon een klein wit sprietje :-p
Ik ga zeker niet wachten met omschakelen tot alles vol zit. Wel tot alle takken netjes door het net zitten. De 2 onderste zijn er nog net niet. Ik denk nog een dag of 3 en dan 12/12. De plant neemt nu ongeveer 1/5 van het oppervlak in, dus er is nog spelingsruimte.
Ik acht de muggen niet verantwoordelijk voor de gaatjes, maar er is wel "iets" aan het peuzelen... Ik heb 1 foto waarop ik kleine oranje "beestjes" meen te zien, maar de kwaliteit van mijn smartphone is niet in die mate dat ik daar zeker van ben.
-

Comment