Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spaarlamp kweek.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Spaarlamp kweek.

    En wat zijn die tips?
    tja de meeste slapen toch op dit uur, hoop dat de purple x haze een vrouwtje is.
    heb nog nooit haze gesmoort, 1ste keer zelfgekweekte haze, dat zou pas zalig zijn .

    peace

    Comment


      #32

      Comment


        #33
        Re: Spaarlamp kweek.

        nee als je goed kijkt op de 5vingerige bladeren zie je zo wat witte vlekjes.
        op het 1 vingerig blad ook een paar vlekjes ja.

        peace

        Comment


          #34
          Re: Spaarlamp kweek.

          Volgens mij niets aan de hand, heb deftig uitvergroot en alles ok, zit mischien beetje in de genetica van de zaadplant.

          Vraagje doe je het nog altijd met de spaarlamp ?

          Grtz

          Comment


            #35
            Re: Spaarlamp kweek.

            nee ze staat onder 4xTL al heb ik de indruk dat ze niet veel licht opvangt van de 2 aan de buiten kant, TLs staan wel een stukje uit elkaar. ben glad vergeten dat ik andere kleur TL lampen nodig heb om te bloeien.
            pff waar zit ik met mijn verstand de laatste dagen..

            peace

            Comment


              #36
              Re: Spaarlamp kweek.

              stenen potten zijn niet zo erg goed voor kleine (en trouwens grote ook) wietplantjes in te groeien.
              Stenen potten zuigen water van uit je medium en verdampen dit aan de omgeving, mischien al opgevallen als je pot beetneemt dat hij klam of nat is en je medium droog is.

              Vul altijd je potten tot een vinger of twee van de bovenkant met het medium.
              Zodat de wortels meer plaats hebben en je de volle capaciteit van je pot kan gebruiken.
              Dit uit zich in stevigere plant, onthou wat onderaan in de pot zit(wortels) is een weerspiegeling van het geen bovenaan de pot zit.

              TIP voor iedereen : hang je tl lichtes mooi naast elkaar, niet aan de zijkant. De plant zal krom groeien, zelf meegemaakt.
              En bij bloeien onder tl moet je enkel je planten bovenaan beschijnen om een mooie opbrengst te scoren.

              Dan een vraagje hoeveel is de afstand tussen lamp en plant ?

              Grtz

              Comment


                #37
                Re: Spaarlamp kweek.

                Kan ik niet echt zeggen, in de TL Kap zitten zo reflectoren, plantje komt daar bijna tegen.
                heb ze gistere wat lager moeten zetten wat ze stond er tegen. lampen hangen niet opzij.
                het is gewoon een armatuur van 4x TL de TL's die aan de buitekant hangen geven niet zoveel licht aan het plantje omdat het nog klein is en erg dicht tege de lampen aan staat.

                peace

                Comment


                  #38
                  Re: Spaarlamp kweek.

                  Heb nog even de vlekjes bekeken van de purple x haze en heb je al eens gesproeid met water op het plantje. Dus geen zorgen zijn kalk plekjes dan.

                  Grtz

                  Comment


                    #39
                    Re: Spaarlamp kweek.

                    eens de bladeren wat nat gemaakt maar toen hadden ze die vlekjes al.(had er wat water opgedaan om te kijken of het geen vuil ofzo was)

                    peace

                    Comment


                      #40
                      Re: Spaarlamp kweek.

                      Kan je eens een foto posten van je constructie zou leuk zijn en kan ik eens deftig bekijken.

                      Dat je plant tegen de lampen bijna staan kan zeker geen kwaad, tl-licht geeft geen droge hitte af die het vocht uit je blad zou verdampen.

                      Grtz

                      Comment


                        #41
                        Re: Spaarlamp kweek.

                        ze staan momenteel gewoon tusse 2 kasten in dusja,erg amateurig.

                        Comment


                          #42
                          Re: Spaarlamp kweek.

                          Hehe komt bekend voor zo ben ik ook begonnen. Goeie start man.

                          Kan je de tussen reflectoren verwijderen zodat enkel de die op de zijkanten blijven zitten ?
                          Zodat de lampen vrij zijn in het midden.

                          Kan je de achterwand niet bekleden met wat wit plastiek of iets dergelijks ?

                          Denk dat p x h een manneke is. Tot mijn grote spijt, maar wacht nog maar af.

                          Grtz

                          Comment


                            #43
                            Re: Spaarlamp kweek.

                            Ja deze groeide ook nogal snel in het begin dus dacht ook al dat het een manneke was.
                            achja we zien wel, ik wou ze morgen op 12/12 zetten maar heb de juiste lampen niet .
                            dat van die reflectoren zal ik morgen eens proberen. kga nu in mijn nest kruipen want mijn ogen beginnen zeer te doen .
                            Slaapwel en bedankt voor de tips!

                            peace

                            Comment


                              #44
                              Re: Spaarlamp kweek.

                              haha komt goed. Slaap lekker

                              Grtz

                              Comment


                                #45
                                Re: Spaarlamp kweek.

                                goeiemorge deze morgen.
                                van de morgen gaan kijken en wow, het was weeral tegen de reflector gegroeit, en de bladeren worden aleen maar groter. ze gaat wel erg breed worden denk ik.
                                ik ga ze niet toppen denk ik, je zei dat als ze in bloei staan dat je met tl meestal vanonder aan de toppen niet aan kan mss kan ik scroggen?
                                kga nu naar den Abys, nieuwe potgrond halen en wat rond neuze.

                                peace!

                                Comment

                                Bezig...
                                X