Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag onder gewone LED lampen (2x White Dwarf Autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Kweekverslag onder gewone LED lampen (2x White Dwarf Autoflower)

    Korting op 420shop
    Wo 07-11 (2e week plantje 1)
    Nummer 1 nog meer omhoog gekruld, op het forum gelezen een verdampingsprobleem door warmte of tocht. Temp gemeten thv blad = 30 graden. Lamp omhoog gehangen.

    Do 08-11 klein beetje water gegeven, lamp plantje 2 ook hoger gehangen.

    Vr 09-11 (2e week plantje 2)Wo 14-11 (3e week plantje 1)
    Groeit op het oog prima, paar plekjes op de blaadjes van plantje 1 door druppeltjes water die erop zijn blijven liggen...... leermoment!
    Attached Files
    Last edited by EasyW; 20 November 2018, 14:02.
    2e
    3e

    #2
    Nou ik ga je in elk geval volgen, kwa lumen scoren ze in elk geval beter dan mijn 2x36W Tneon (fancy naam voor CFL voor zover ik weet) met 4800 lumen.
    Zelf ga ik er tijdens de bloei vier 4W LED lampen bijhangen, gloeilamp model en volgens de verpakking 400 lumen per stuk.

    Ik ben benieuwd wat er vanaf gaat komen en zou het echt geweldig vinden als je hier heel de kweek mee gaat draaien. Er zijn er meer die met een wat alternatieve belichting beginnen maar vaak wordt er dan ergens midden in de kweek alsnog overgestapt op andere lampen zodat we nooit te weten komen hoe de lampen waarmee begonnen werd nou echt produceerde.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Leuk dat je me gaat volgen, het is zeker de bedoeling deze kweek helemaal tot het einde zo te draaien, anders zijn we nog niets wijzer geworden inderdaad

    #3
    Gesubscribed.

    Dat gaat wel degelijk. Is natuurlijl geen hps of cob maar je kunt er toch echt wel een heerlijk rokertje vanaf halen.

    Mijn oude buurjongen heeft ook met gewone led's gekweekt die je in halogeen spots kunt klikken met die 2 pinnetjes. (Ikea)

    Hij had een hele mooie oogst. Lekker compact en het effect was ook gewoon zoals het hoort.

    Ook moeten de lampen er echt dicht op dus een egaal veldje is wel aan te raden.

    Dus geen __/\__/\__ boompje kweken,
    maar een __________ veldje kweken.

    Ik ga je volgen en wens je veel succes

    Comment


    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Leuk dat je me gaat volgen, tijdens het ontstaan van de eerste blaadjes had ik de lampen er dicht op inderdaad maar al vrij snel moest ik ze toch wat hoger hangen omdat de blaadjes omhoog gingen krullen. Zoals je ziet zijn ze echter niet gaan strekken oid.

    #4
    Ik ga je volgen, ik ben vandaag opnieuw begonnen. succes met de kweek.

    Comment


    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Ik volg jou ook, ook succes!

    #5
    Ziet er zeker niet verkeerd uit, ben benieuwd wat het gaat geven !

    Mijn eerste plantje was uit een zaadje uit de wiet gehaald, die heb ik in de vensterbank gezet in een veel te klein potje zonder voeding of iets, heb ik geoogst toen ze net zo groot was als jouw plantje nu. 1 Ieniemienie topje heb ik er vanaf gehaald, een normaal vloeitje was groot genoeg. Daar ben ik gaar van geworden ! (Achteraf denk ik dat het wishful thinking was :p )

    Succec, volg ook.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Thx, Ik heb ook geen grote verwachtingen hoor, maar ik wilde het gewoon zo een keer proberen. Als het niets wordt weten we het maar en gaan we wat anders verzinnen

    #6
    Ik lees overal dat beginners zoals ik de planten veel teveel water geven dus ik bekijk ze nu regelmatig zonder in de verleiding te komen ze toch een beetje te geven voordat ze echt droog komen te staan....


    Een kleine update:

    Do 15-11 Tweede dag zonder water, grond voelt nog redelijk vochtig aan, proberen tot zondag geen water te geven. Lampen omhoog gedaan (25cm van de top)

    Vr 16-11 (3e week plantje 2)
    Attached Files
    Last edited by EasyW; 17 November 2018, 17:50.
    2e
    3e

    Comment


      #7
      Mooie korte dames heb je staan. Ik volg je even, altijd leuk om mee te spieken! En ben toch wel benieuwd wat je hier vanaf gaat krijgen. Het zullen vast geen appels of kersen zijn ​​​​​​

      Comment


        #8
        Voorspelling: zulke topjes ongeveer, ligt eraan wanneer je ze in de bloei zet!!
        Attached Files

        Comment


          #9
          Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
          Ligt eraan wanneer je ze in de bloei zet!!
          Daar heb ik geen invloed op....... het zijn autoflowers
          2e
          3e

          Comment


          • EasyW
            EasyW commented
            Editing a comment
            Gewoon omdat me dat makkelijk leek, daarbij staat er bij deze soort (White Dwarf) dat ze makkelijk te kweken zijn en bestendig tegen ziektes en schimmels. Een ideaal beginners plantje leek me...

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment

          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment

          #10
          Vandaag de eerste verschijnselen van de bloei kunnen waarnemen bij plantje 1........ Verder valt er niet zoveel te melden op het moment, behalve dan dat ik me steeds moet bedwingen om ze steeds water te geven dan

          Za 17-11 Vierde dag zonder water, gaat nog steeds goed. Flink gegroeid, de lampen weer 3cm omhoog (25cm van de top) Theedoek opnieuw nat gemaakt.

          Zo 18-11 0,25 liter water met Grow voeding gegeven, proberen daar de vrijdag mee te halen.

          Ma 19-11 Geen water gegeven, groeit allemaal goed.

          Di 20-11 Plant 1 Eerste dag van de bloei. Grond droogt snel, zijn al aardig droog.

          Attached Files
          2e
          3e

          Comment


            #11
            Vandaag weer een update voor wat betreft de vorderingen: Beide zijn nu in de bloeifase gekomen en nu begint het spannend te worden in hoeverre het allemaal gaat ontwikkelen onder de huis tuin en keuken LEDs. Ondanks dat ik er deze kweek niets aan ga veranderen om daar achter te komen begin ik me wel alvast af te vragen wat ik de volgende keer anders ga doen.........

            Optie 1: De huidige verlichting uitbreiden naar 9x 18W (dan is het plafond vol maar dan is er verticaal nog plaats voor bijvoorbeeld 4x (of meer?) 10w LED buisjes. Totaal wordt het dan dus ruim 200 watt aan LEDs.

            Optie 2: De huidige verlichting vervangen voor een specifiek voor dit doel ontworpen groei LEDlamp.

            Ik weet het niet....... iemand die er zijn mening over wil geven? Graag!


            Wo 21-11(4e week plantje 1)
            Lamp 6000k van plant 1 verwisseld met de 3000k ivm bloei. Geen water gegeven.

            Do 22-11 (eerste week bloei plantje 2)
            Plantje 1 0,25l water met Grow+Bloom (1ml+1ml/L) gegeven, plantje 2 staat nog vochtig, deze heeft nu ook de eerste bloeiverschijnselen. Lamp plant 1 moest weer omhoog.

            Vr 23-11 (4e week plantje 2)
            Plantje 2 0,25l water Grow+Bloom (1ml+1ml/l) gegeven, plant 1 heeft nog voldoende vocht.

            Za 24-11 Beide nog voldoende vochtig, verder geen bijzonderheden.

            Zo 25-11 Ieder 0,25L Grow+Bloom (1ml+1ml/l) gegeven. Topjes beginnen zich te vormen.

            Sorry voor de gekantelde plaatjes........ om de een of andere rede willen ze niet rechtop

            Attached Files
            2e
            3e

            Comment


              #12
              En we zijn alweer een week verder....... niets spannends te melden, behalve dan dat het me tot nu toe helemaal niet tegen valt. De dames hebben het blijkbaar toch best wel redelijk naar hun zin en maken nu overal toppen...


              Ma 26-11 Nog voldoende vochtig, geen water gegeven.

              Di 28-11 (tweede week bloei plantje 1)
              Ieder 0,25L Grow+Bloom (1ml+2ml/l)

              Wo 29-11 (5e week plantje 1)
              Ieder 0,25L Grow+Bloom (1ml+2ml/l)


              Ieder 0,25L Grow+Bloom (1ml+2ml/l)

              Vr 30-11 (5e week plantje 2) Nog voldoende vochtig, geen water gegeven

              Za 01-12 Ieder 0,25L Grow+Bloom (1ml+2ml/l

              Zo 02-12 Overal ontwikkelen zich toppen, tot nu toe valt het resultaat me helemaal niet tegen.

              Attached Files
              2e
              3e

              Comment


                #13
                Dat ziet er goed uit. Bij mij gaat het een stuk langzamer maar dat is mijn eigen schuld

                Comment


                • EasyW
                  EasyW commented
                  Editing a comment
                  Dank je, ik had er niets van verwacht onder een paar simpele huis tuin en keuken Led lampen maar ik begin nu toch te denken dat er een paar mooie toppen aan zitten te komen

                #14
                Je kan wel stoppen met de groeivoeding denk ik.
                Puntjes beginnen naar beneden te wijzen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #15
                  Kijk daar heb ik wat aan Q&Q, volgens BioBizz moet ik groeivoeding blijven geven tijdens de bloei maar toch beter stoppen denk je? Ik doe de Biobizz folder even in de bijlagen
                  Attached Files
                  2e
                  3e

                  Comment

                  Bezig...
                  X