Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lucky number two

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lucky number two

Korting op 420shop
    Hallo!
    Na mijn vorige, eerste microkweekje snel een nieuwe begonnen en deze start enigzins bijzonder. Na het ontkiemen kwam een verfrommeld plantje omhoog. Ik dacht eerst da's niet ok maar toen ik ff later keek bleken het 4 lobblaadjes te zijn waarvan 1 niet echt lekker uit de verf kwam. De eerste echte blaadjes zijn inmiddels een feit en dit zijn er ook direct 4! Vandaar mijn titel naar het geluksklavertje
    Wat gespeur op internet leert dat 3 of 4 blaadjes een redelijk zeldzame genetische afwijking is (trio´die en tetraplo´die , het wordt me steeds boeiender). Ik ben heel heel benieuwd wat dit gaat worden!
    Attached Files

Meteen een staatslot kopen. Het geluk lacht je toe.

Comment

Als je nu ook nog meteen 4 hoofdtoppen standaard hebt is t helemaal toppie, ben benieuwd

Comment

Ik ben ook benieuwd of dit blijft doorzetten bij de hogere nodes.
        Vertel eens wat over je kweekruimte, verlichting, potten, aarde, voeding, en wat het eigenlijk is ?
        Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Het is eenzelfde kweek als mijn vorige:

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-medicijnkast

Ik wil kijken of ik het kan verbeteren door deze keer wat LST toe te gaan passen en wat aanpassingen, vandaar met eenzelfde plant: charlotte's angel auto van dutch passion in een pot van doek met Plagron allmix/stekgrond en een kweeklamp van Parus in een eigengemaakte kast.
          Maar zolang ze zich op deze manier blijft ontwikkelen wil ik er misschien niet teveel aanzitten om te kunnen zien wat ze doet.

Comment

Zo,.. weer een dikke 2 weken verder. Rare plant, het dubbele blad is vervangen door een beetje willkekeurige scheuten met daarin ook weer wat gekke afwijkingen. Voor de rest doet ze het prima.

Comment

Geinig plantje! Ik had eens een plant die maakt drie vertakkingen aan per node. In het begin leek het niks maar eenmaal volgroeid de mooiste van de twee destijds.

Comment

Dus ook drie toppen per node? Da's lekkere winst! Dat zie ik hier niet. De vertakkingen blijven zich asymmetrich verspreiden wat een voordeel lijkt voor de lichtvangst.

Comment

• Romsel
                  Romsel commented
                  Editing a comment
                  Drie toppen per node ja, wel geinig.
                  Ik kan haast niet geloven dat het 18W is van Aliexpress.
                  Je plant groeit echt wel lekker onder dat ding.

• Jonnie
                  Jonnie commented
                  Editing a comment
                  Lamp is prima idd alleen niet van aliexpress hoor, kost wel iets van 65 euro. Ik houd hem op een constante afstand van 20 a 30 cm

Dusse....ze staan lekker in bloei denk ik ?
                Ik ben wel nieuwsgierig hoe ze er nu uit zien.

Comment

Hoi! Klopt QnQ we zijn inderdaad al weer een poosje verder, vanwege drukte wat weinig aandacht maar ze maakt het prima. Ze is nu in week 9 en behoorlijk ontploft in mn kastje,.. bijna te hoog want de lamp kan niet hoger. Ik heb toch het idee dat de hoofdtop wat teveel licht krijgt want deze bladeren verbleken weer, net als de vorige keer. Ik ga hiervoor een andere lens proberen.
                  Verder heeft ze zich heel vreemd vertakt met 1 grote zijtak die een gekke top vormt.
                  Tot nu toe krijgt ze enkel regen en kraanwater, de wiet van de vorige keer valt kwa smaak en geur toch wat tegen, misschien teveel voeding gebruikt?
                  Attached Files

Comment

Ik wilde zeggen teveel voeding, maar dat kan dus niet.
                    Heb je ze misschien wat droog staan ?
                    Tijdens de bloei mogen ze iets vochtiger (niet nat) staan dan tijdens de groei.
                    Hoe droger de grond, hoe hoger de EC

Staat er goed bij hoor, prima. Lekker laten gaan.
                    Inderdaad wel oppassen dat je geen bleaching krijgt maarja wat kan je doen, de plant kan niet omlaag en de lamp niet omhoog.
                    Dan zou je iets tussen de lamp en de plant moeten Macgyveren.
                    Misschien een glasplaatje ofzo, maar dat brengt ook wat gevaar natuurlijk, als je de plant van dichtbij wil bekijken en je vergeet dat ff.

Comment

Ik ben inderdaad wat voorzichtig met water en laat de grond af en toe ff aardig indrogen. Misschien is dat niet slim?
                      Voor de volgende ronde doe ik geen autoflower meer en wil me voor het eerst wagen aan wat toppen en lst om laag te blijven.
                      Hierbij ook nog een foto van de onderkant, tijdje geleden gemaakt.
                      Attached Files

Comment

Je zou de top nog kunnen knakken om 'm wat naar beneden te dwingen (de stam ter plaatse wel eerst even plat knijpen).
                        - Kweekverslag: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush
                        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Hier weer een updateje vanuit mijn microkweekkast voor de ge´nteresseerden. Morgen gaat deze Charlotte's Angel de 13e week in en ik denk dat dit ook haar laatste gaat worden.
                          Bovenin is toch wel weer light bleaching opgetreden volgens mij en daarom heb ik de lamp wat verbouwd. Met de lichtsensor in m'n telefoon een beetje gemeten op verschillende plekken boven het bladerdek om een idee te krijgen van de lichtsterkte en hieruit bleek dat het licht erg sterk in het midden geconcentreerd was. Iedere led is namelijk door een lens op 60 graden gebundeld. Deze lens heb ik eraf gehaald waardoor het licht veel beter gespreid wordt en ik nu overal een aardig gelijke waarde meet. In deze kleine kast hangt de lamp er zo dicht op dat het ondanks het lage vermogen wellicht toch wat overkill was. Dit brandt nu een tijdje en ik heb het idee dat de bleaching nu minder hard gaat.
                          Daarnaast heb ik de fitting en ingebouwde led driver eraf gehaald en op de achterkant gemonteerd waardoor ik nog ca 10 cm hoogte heb gewonnen.

Verder tot nu toe helemaal geen voeding gegeven, afgezien vd verbrandde bladeren bleef ze overal mooi groen. De geur vd toppen is nu veeeeeel beter dan mijn vorige kweek met dezelfde plant, grond ed maar die was wel met voeding,... veel te veel voeding dus.
                          Kleine aanpassingen maken dus zeker het verschil.

De luchtvochtigheid is helaas wel steeds te hoog (60/70%) maar daar is denk ik weinig aan te doen?!? aangezien het buiten/in huis ook ongeveer deze waardes heeft.

De topjes zwellen momenteel nog mooi aan dus ik laat de schaar nog ff in de la.

Grtz!

Attached Files

Comment

Dat gaat weer een mooie oogst worden voor een 18w lampje
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                            Bezig...
                            X