Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Bruce Banner SCROG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x Bruce Banner SCROG

    Korting op 420shop
    Goedemiddag ,

    Na een verhuizing en lange warme zomer is het weer tijd om wat tomaatjes neer te zetten. Dit keer gaan we los met 2x bruce banner in een micro-scrog opstelling.

    Gear-opstelling:

    1x Secret Jarden NanoINT microtent
    2x S300 (300 watt) led-lampen
    1x 100mm koolstoffilter Garden-Pro met buisventilator

    Voeding:

    Groei:

    Hesi TNT Complex ( 2x in de week)
    Hesi Root Complex (2x in de week)
    Hesi SuperVit (Regelmatig 1 druppel op 4,5 liter)

    Bloei:

    Hesi Bloei Complex (Gehele bloeifase 2x pw)
    Hesi Fosfor Plus (Laatste 7 week 2x pw)
    Hesi BOOST (eerste en laatste weken bloei)
    Hesi SuperVit

    Dames staan nu vanaf zaad nu 3 dagen onder de lamp. Deze hangen laag over de plant om ze niet teveel mogen strekken op 18/6. Vanaf de eerste 5 vingerige blad begin ik ze met toppen zodat de eerste 2 onderste takken omhoog komen. Daarna ga ik de 4-way scrog methode bij deze dames aanpakken.

    Word vervolgd.
    Attached Files

    #2
    Succes met je tomaten
    Hopelijk lukt het een beetje om ze klein te houden, hoe hoog is dat tentje?
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Retrosonica
      Retrosonica commented
      Editing a comment
      lxbxh=60x45x60 cm

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Dat gaat nog een uitdaging worden, maar het is zeker niet onmogelijk

    #3
    Van welke zaadboer komen de zaadjes?

    Comment


    • Retrosonica
      Retrosonica commented
      Editing a comment
      BSB Genetics

    #4
    Zal moeilijke klus worden

    succes

    Comment


      #5
      Welke Bruce Banner.
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


      • Retrosonica
        Retrosonica commented
        Editing a comment
        BSB Genetics

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Thnks

      #6
      Mooie uitdaging! Goed gevonden om platte, brede potten te gebruiken, bonsai style!
      Gek spul dat Supervit, heb je er al ervaring mee?
      ​​​​
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Retrosonica
        Retrosonica commented
        Editing a comment
        Nog niet ! Dus ik zal mijn ervaring met je delen !

      #7
      Attached Files

      Comment


        #8
        Ik volg mee. Je tent is laag, ben benieuwd hoe je de plant dwingt te gaan groeien en bloeien met je beperkte hoogte.
        Die afzuiger wat voor een is dat en hoe bevalt het met het geluid van het afblazen?
        Good luck

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Het groeien en bloeien is geen probleem, timing wel, op tijd omschakelen naar bloeitijd en hopen dat ze niet alsnog doorgroeien tot boven je lamp.

        #9
        Leuke uitdaging ik volg je!

        Hebben die lampen een 300watt 'rating' of zijn ze daadwerkelijk 300 watt? Ik lees dat je de 2de er al uit hebt en dat verbaasd me niet, zelf heb ik in een veel grotere tent al moeite met 280watt (echte watt), dus in zn minitent moet dat letterlijk en figuurlijk een hell zijn om 600watt weg te krijgen...

        Dit is wel echt micro, succes!

        Comment


          #10
          Updates volgen snel !! Ze hangen er nu beide in en heb de temperaturen stabiel. Wat een gekloot inderdaad met z’n kleine tent ! (Wel erg leerzaam)

          De filter is van GardenPro met een buisventilator van 100mm. Ik heb het witte doek in de binnenkant voor demping en extra filtering. Bevalt goed. Houd alles op zijn temperaturen.

          De eerste 2 planten hadden het moeilijk met alles in het begin. Alles schommelde heen en weer en nu is alles eindelijk gewoon steady.

          De lampen hun echte wattage is : 150watt per lamp met een luminal van 300 watt. Dus ik gok dat ik die 600 nooit aantik. En gewoon 300 watt totaal

          Na de eerste toepassingen en het aanbrengen van het net zal ik eens ff wat recente updates plaatjes schieten met mijn nieuwe Nikon camera

          Comment


          • DikkeJay
            DikkeJay commented
            Editing a comment
            Nice, kan je aan het einde ook de trichromen fotograferen met die camera? Ik zit te zoeken naar een overjarig modelletje (hoef niet de nieuwste) met (macro/zoom?)lens voor mooie plaatjes van de planten (ook die in de tuin en insecten) te kunnen schieten.

          #11
          Ein-de-lijk een update. (Het verslag loopt achter op de realiteit wegens drukte , dus ik post alsnog alle updates)

          Bij deze update focussen we ons vooral op het LST gedeelte. Zoals je ziet aan de foto’s heb ik vrij vroeg getopt om een mooie 4-way techniek aan te passen.

          Op dit moment geef ik alleen de Hesi Wortel en TNT complex 2x in de week en de rest van de bewatering met normaal water. Ze is hier 2,5 week oud en ze groeit dus lekker door. Veel nieuwe groei wat naar boven wil komen.

          Op deze foto’s als je goed kijkt komen de nieuwe “toppen” naar boven in totaal zit ik nu op 16 toppen die boven het egale bladerdek gaan komen. Als alles mooi omhoog gekomen is gaan we alles toppen zodat we 32 mooie “toppen” krijgen in onze scrog setup. Hierna switch ik over na 12/12 ..

          Tot de volgende update
          Attached Files

          Comment


            #12
            Leuk project! Ik zet mijn klapstoeltje er bij. Succes!

            Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
            Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

            Comment


            • Retrosonica
              Retrosonica commented
              Editing a comment
              Join the club !

            #13
            Nieuwe update: (week 4)

            De dames worden lekker groot zoals je ziet , en als je de 4-way techniek goed hebt toegepast zullen alle nieuwe toppen nu boven het bladerrek moeten liggen.
            Ivm met ruimte zoals eerder vermeld staat de dame nu in 12/12 en krijgt ze nog steeds haar dosis voeding en watergifte.

            Tot de volgende

            Attached Files

            Comment


              #14
              Ziet der al goed uit! Nu al veel ideeen eruitgehaalt thanks!

              Comment


              • Retrosonica
                Retrosonica commented
                Editing a comment
                Doen we het voor !

              #15
              UPDATE : Langs de kapper..( Eind week 4 )


              Goedemiddag , vandaag in deze update heb ik de plant gesnoeid om zoveel mogelijk licht op nieuwe groeiplekken
              te laten komen , ook heb ik de lamp overgezet naar 12/12 om de boel klein en overzichtelijk te houden in mijn bonsai style bak.

              Ze ziet er nu zielig en kaal uit maar in de bloeifase knalt ze nog lekker door , voeding doe ik nog steeds TNT & Wortel complex van hesi
              voor de aankomende 2 week en daarna stap ik over op de Bloei-voeding schema.

              Ze begint al een heerlijke zoete aroma te geven en de tent begint al een lekkere geur te krijgen , kan niet wachten tot ik deze klaar heb en ben benieuwd wat dit resultaat me oplevert in
              een micro opstelling.

              Dingen die ik heb gedaan:

              Lampen hoger gezet ( 26c / 50% )
              Alle grote bladeren eraf voor meer licht penetratie voor de nieuwe groei
              Kleine zijtakken nog wat meebuigen om de bak mooi vol te krijgen.

              Volgende update zal met een weekje verschijnen omdat ik het aardig druk hebt momenteel.

              Tot de volgende

              Attached Files

              Comment

              Bezig...
              X