Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herkansingskweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Herkansingskweekje

    Korting op 420shop
    Mijn laatste kweek (als je het zo al mag noemen als je het niet af maakt ) was helaas niet zo succesvol. Bij het leeg maken van de potten bleek de grond op veel plekker kurkdroog. Dus dat is wel echt iets om rekening mee te houden!

    Ben nu aan de blumat vocht sensor gegaan! En meet zo nu en dan het gewicht van de pot na.

    Net iets meer dan 2 weken geleden zaadjes in vochtige watjes gestopt (heb geen koffiefilter, drink namelijk geen koffie), 4 van de 5 kwamen goed uit hun schilletje, en dat kwam goed uit, want ik kan er maar 4 kwijt. Het betreft Black Domina, een vrijwel 100% indica strain, en dat zie je wel!
    20191111_103432.jpg

    De plantjes staan nu 16 dagen boven de grond:
    photoaf (21).jpg

    Ik geef om de dag water, en zorg dat de toplaag elke dag vochtig is met een plantenspuit.

    1 of eigenlijk 2 plantjes denken dat ze een helikopter zijn, dit is te zien in het volgende gifje:


    Wat me wel op valt is dat ze na de donkere periode (20/4 omdat ik na de afjes te lui was dat ding opnieuw in te stellen) wel vrij ver door hangen maar tegen de tijd dat de zon weer inder gaat de meeste bladeren vrij goed schuin omhoog gericht staan

    Ik had in een topic gelezen dat ik ze het beste om kan zetten naar 12/12 als de bladeren net over de potrand groeien, omdat ze dan in de breedte toch niet echt veel extra ruimte meer kunnen gebruiken en dus al het beschikbare licht ook opvangen. Is dat juist? Qua hoogte maak ik me geen zorgen, ze lijken zich qua groei in de hoogte goed in te houden.

    Losse foto's + overzichtsfoto:
    20191130_110024.jpg20191130_110028.jpg20191130_110033.jpg20191130_110037.jpg20191130_110043.jpg

    De setup betreft een Secret Jardin DR60 tent met daarin 4x11L potten, 50L plagron lightmix aarde, de afzuiging weet ik niet exact die kreeg ik bij een andere aankoop (buisventilator met filter in 1), heb er 2 lampen boven hangen, het betreffen 2 maal 130watt quantumborden (@ 60% dus ~150watt). En daarboven blaaste een zwenkventilator van SJ (die met 2 standen geloof 20watt). Bij aliexpress heb ik 3x een temp + luchtvochtigheidsmeter gekocht voor iets van 4 euro, die liggen her en der verspreid (in die witte papiertjes).
    20191130_195328.jpg
    20191110_182232.jpg
    Last edited by DikkeJay; 30 November 2019, 19:55.

    #2
    Niets mis mee toch?

    Wel langs de randen water geven
    het staat daar echt op uitdrogen.....

    Comment


    • DikkeJay
      DikkeJay commented
      Editing a comment
      Als ik smorgens langs de randen geef dan is het tegen het einde van de dag al los van de rand. De temp is ~27 graden niet te hoog geloof ik.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Als dat zo is lijkt de foto toch anders...
      Je eerste regel zou ik toch maar ietsje
      toevoegen wat je schreef toch?
      Zo te zien mag er wel ietsje bij
      zeker aan de buitenkant.............

    #3
    Kan me voorstellen dat je al wat meer tevreden bent met hoe deze plantjes eruit zien.

    Succes nog verder

    Comment


      #4
      Zo te zien hebben die twee rechtse het beter naar hun zin dan de linkse twee.
      Die linkse staan stil en die rechtse dansen rondjes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Heb jij dansles gehad?

      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        Haha jah, en elk rondje is anders! Is dit normaal gedrag? Afgaande op het uiterlijk vindt de meest linkse en rechtse mijn hokje het fijnste. Hoewel die onderste als laatste ontkiemt is en 2 a 3 dagen achter loopt op de rest.

      #5
      Hey Jay! Mooi begin van de kweek.

      Kan je de hardware eens oplijsten, altijd leuk en eventueel nuttig om te weten wat er in de tent hangt.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        Helemaal vergeten, zal het toevoegen aan de eerste post. Thanks voor de reminder!

        Het betreft een Secret Jardin DR60 met daarin 4x11L potten, 50L plagron lightmix aarde, de afzuiging weet ik niet exact die kreeg ik bij een andere aankoop (buisventilator met filter in 1), heb er 2 lampen boven hangen, het betreffen 2 maal 130watt quantumborden (@ 60% dus ~150watt). En daarboven blaaste een zwenkventilator van SJ (die met 2 standen geloof 20watt). Bij aliexpress heb ik 3x een temp + luchtvochtigheidsmeter gekocht voor iets van 4 euro, die liggen her en der verspreid (in die witte papiertjes).

      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Thanks, over de Qb's, welke gebruik je?

      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        colori, die met samsung lm301b @3500k en van de deep red ledjes weet ik niet welke merk/type...


        https://s.click.aliexpress.com/e/2LkzClB91

      #6
      Succes deze ronde, hopelijk gaat de watergift beter nu je een sensor gebruikt. Heb je de potgrond wel goed ingewatert? Dat zou ook de reden kunnen zijn dat de potgrond de vorige ronde op sommige plekken droog bleef (als je dat toen niet had gedaan).

      Ik vind die timelapse echt geweldig, mooi om te zien! Please keep them coming (volgende mag iiiiietsje langzamer van mij).

      Heb je een camera op een vaste plaats hangen? Het lijkt mij ook wel leuk om te doen namelijk
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ah, dat inwateren klinkt in ieder geval juist

        Hoeveel foto's maakt je op een dag? Timelapse is mooi soepel namelijk

      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        kroket Dat verschilt maar over het algemeen 3 a 4 op een dag handmatig

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Thanks for the info

      #7
      Ik ga je volgen

      Comment


        #8
        Wat voor lamp jlheb je?

        Comment


        • DikkeJay
          DikkeJay commented
          Editing a comment
          Leuk dat je me volgt!

          Heb de info toegevoegd aan mijn first post, helemaal onder, met foto

        #9
        Leuk hokje met mooie quantum boards... Van waar komen die?
        Succes met de kweek

        Comment


        #10
        Hier een kleine update/vraag, ik wil eigenlijk oefenen met toppen/fimmen, nu dacht ik half om half te doen, dus 2 planten toppen en 2 fimmen.

        Is dat opzich verstandig of niet om te combineren?

        En zoja volgens mij zitten ze nu bij de 5de of 6de internode ik lees vooral dat het al iets eerder gedaan wordt (meestal rond de 3de) wat is wijsheid?

        Overzichts foto:
        20191204_221405.jpg

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Boven de derde en onder de zevende.

        #11
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #12
          Helikopteren ze nog? Was een zalig filmpje.

          Comment


            #13
            kelderkastje Ja zeker, de snelheid neemt wel af. Ik kan het niet goed volgen maar denk dat ie voor 3/4de om zijn eigen as is gegaan tot op heden.





            @Rreppellsteeltjam dan moet ik op gaan schieten.

            kroket wil beide een keer doen dus van het weekend moeten ze er aan geloven (en ik ook, laminaat leggen)

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Damn, zo kan je echt mooi zien dat ze steeds sneller en sneller groeien. I love it

              Success met het fimmen, toppen en het laminaat

            #14
            goed bezig ...succes!

            Comment


              #15
              Het weekend zit er op, maar moet er nog wel van bij komen, leuk joh laminaat leggen (geeft wel voldoening hoor).

              Anyway, heb toch 3 planten gepoogd te fimmen op vrijdag, 1 plant liep wat achter in hoogte, dus die laat ik met rust.

              Echter was ik zo druk van het weekend dat ik mijn plantjes een beetje in de steek heb gelaten, vooral 1 plant heeft daar wel zichtbare gevolgen van...

              20191208_202059.jpg20191208_202107.jpg20191208_202115.jpg

              Een overzichtfoto mag niet ontbreken natuurlijk:
              photoaf (38).jpg

              Denk nog even wachten tot die zo veel mogelijk herstelt is en dan knal ik de lamp naar 12/12, ze zijn sinds 15 nov. boven de grond.

              Comment

              Bezig...
              X