Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

180w Hans Panel boven een Cindy Jock van Scotch Passion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 180w Hans Panel boven een Cindy Jock van Scotch Passion

    Korting op 420shop
    Daar gaan we weer, kweekruimte is intern 44cm diep, 49cm breed en 135cm hoog totaal 70cm van pot tot lamp.

    Lamp deze ronde is een 180w Hans Panel LED.

    3.JPG

    Zaad is een Cindy Jock autoflower van Scotch Passion, oftewel een bootleg Cinderella Jack man terug gekruist op een Cinderella Jack vrouw.

    Pot is een 15 liter SIP (sub-irrigated-planter) met eigen soil blend.

    1.JPG

    LED driver in de koelkast voor de extra warmte en een 42w verwarmingsmat onder de pot om temperatuur ook tijdens de 4 uur donker periode op peil te houden.
    Plastic golfboard om pot en plant zones van elkaar te scheiden. sensor van de warmtemat verplaats ik nog en dan tape ik de kier waarschijnlijk ook af.

    Vents TT 125mm 280m3 afzuiger met climate control, een oude 75m3 can filter ervoor en een nog goede Prima Klime 360m3 erachter.
    5w circulatie ventilator om warme lucht van boven naar beneden te blazen.

    2.JPG
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    #2
    Leuke kweekruimte!
    Is het de bedoeling om via dat zwarte buisje in de aarde de plant via de onderzijde te voorzien van water?

    Comment


      #3
      Interessante ruimte. Ik ben benieuwd.
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Thanks heren

        Dat is inderdaad de bedoeling van die buis Kweekfreak maar omdat ik wat slow-release pellets van Aptus aan de bovenlaag heb toegevoegd zal ik in eerste instantie vooral vanaf boven water geven.

        Hier wat extra foto's van de emmer
        B9.JPG
        Het water reservoir en de overflow pijp nog niet op zijn plaats.

        B13.JPG
        Zand en biochar mix ongeveer 3-4cm boven de overflow op deze manier maakt de daadwerkelijke grond geen direct contact met het water reservoir en kan het in principe niet natter worden dan de zand en biochar mix boven het water peil (beetje zoals hoe au-bain-marie koken werkt maar dan met vochtigheid ipv warmte).
        De onbehandelde biochar is niet noodzakelijk maar vergoot de capaciteit van het reservoir en help nare geurtjes door de anaerobe condities te voorkomen.
        Last edited by Cleargreen; 18 December 2019, 16:27.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Boeiend!

        #5
        Prima ruimte als ik het zo lees
        En die eigen soil-blend? Daar ben ik wel benieuwd naar?
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #6
          Dat is wat ze in het Engels proprietary information zouden noemen kroket
          Last edited by Cleargreen; 19 December 2019, 20:11.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Vind het wel leuk als mensen hun eigen blend maken Ga er zelf ook een beetje mee bezig, interessant onderwerp dus Maar je recept wekt wel wat meer vragen op..

            Biochar.. Dan denk ik gelijk aan koolstof (en Terra Preta). Maar uit een bio vergister effluent?
            Daarvoor moest ik even op Google duiken, maar ik kom niet verder dan dat het om anaerobisch vergisten van organisch materiaal (veelal mest) gaat. Met Biochar bedoel jij waarschijnlijk het restproduct? Maak je dit zelf? En kan je daar wat meer over vertellen of heb je een linkje? (Google didn't satisfy my needs.)

            En houtsnippers snap ik, maar waarom specifiek van de johannesbroodboom en niet een random naaldboom of loofboom? En waarom uit het midden van de boom?

            En de mycorrhiza, waarom ga je die pas in een later stadium toevoegen? 'Voorschrift' is toch om dit tijdens het aanplanten te doen?

          #7
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment

          #8
          De term Terra Preta gebruik ik zelf nooit, niemand weet namelijk hoe de Terra Preta in de Amazone precies gemaakt is maar de consensus is wel dat daar meer bij kwam kijken dan simpelweg biochar aan de grond toevoegen. De meeste experts op het gebied van biochar zie je die term ook eigenlijk nooit gebruiken, op een enkeling na die het puur als marketing strategie gebruiken voor producten die ze verkopen.

          Ik heb mijn kennis deelt uit ervaring door er mee bezig te zijn en de rest via verschillende bronnen op het internet.
          Dit is waarschijnlijk wel de meest uitgebreide website: https://www.biochar-journal.org/en/homehttps://blueskybiochar.com/pages/discover-biochar

          Biochar houdt inderdaad enorm veel water vast, hoeveel precies hangt af van het materiaal en de temperatuur waarvan het gemaakt is.
          Dat fijn poeder een pap word wanneer nat klopt interdaad, toch houd het dan niet meer water vast dan wanneer dezelfde hoeveelheid biochar nog brokken of korrels zijn. In tegendeel zelfs, poeder heeft een hoger extern oppervlakte maar het interne oppervlakte is sterk gereduceerd ten opzichte van dezelfde hoeveelheid biochar als brokken. De saturatie grens is dan overschreden en het oogt veel natter. Een simpele manier om dit te testen is om wat biochar goed weken en laten uitdruppelen in een vergiet oid, wanneer het druppelen gestopt is doe je het in een bakje en stamp je het fijn. Je ziet het water eruit persen.
          Het mooie van biochar is dan ook dat je water retentie op zand grond kan vergroten maar aan de andere kant ook de drainage kan verbeteren op zware klei.

          Spoelen doe ik niet, is ook niet nodig bij kweek op grond met biologische meststoffen voor zover ik weet.
          Die Johannesbroodboom snippers worden door de lokale bevolking geloof ik gebruikt om de grond van de moestuin te verbeteren, persoonlijk gebruik ik het daar niet voor want dat doe ik wel met compost en biochar en je kan dat spul ook niet eindeloos oogsten uit die bomen. Heb het enkel voor cannabis planten gebruikt, de afgelopen 2 rondes nu en ben er erg tevreden over.
          Het begon omdat ik biochar flink had geweekt in vergister effluent, 2 keer een week met verse vloeistof en toen nog een paar dagen in urine, daarna stonk het echt behoorlijk naar ammonia(?) dus moest ik dat weer neutraliseren met materiaal hoog in koolstof, vandaar de snippers. Dat was tevens ook de reden voor het toevoegen van de 25% turf. In eerste instantie wou ik een mix maken van 50/50 biochar en wormen mest, puur om te kijken of dat kon maar door de geur wist ik al dat dat niet ging werken.
          Ongetwijfeld dat ik in de toekomst verder experimenteer met kweken in hogere concentraties biochar.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment

          #9

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Het is vooral het idee waar je je overheen moet zetten kelderkastje Eigenlijk is het een hele normale meststof die ook veel in de natuur voorkomt
            We zijn ook wel een beetje verwend als mens: Koop ik een zak koemestkorrels, dan graai ik daar lachend met m'n blote handen een handje uit. Maar toen ik van de zomer een verse vlaai uit de wei schepte (met handschoentjes aan) stond ik te kokhalzen

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Haha, mooi die verhalen.
            Toen ik jong was mochten we van m'n moeder nooit bij m'n opa in de tuin spelen.
            die bemestte ook alles met eigen-gefabriceerde mest.
            M'n oma had er een hekel aan, die emmer stront net om de hoek van de serre, maarja, oude stempel he...die durfde daar niks van te zeggen.
            Het rare is dat we wel regelmatig logeerden daar en ook bleven eten, groente uit eigen tuin.

            kroket, wij gingen vroeger altijd vissen tussen de weilanden. Alleen een hengel mee, en het aas haalden we uit de koeievlaaien

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Hehe, vroeger was het nog doodnormaal inderdaad. Nu ga je voor een doosje voeding naar een tuincentrum en zie je door de bomen het bos niet meer

          #10
          Ow dat zei ik ook niet hoor dat jij het Terra Preta noemt hoor kroketZolang je maar uitkijkt dat je deze anaerobe gier niet direct over je kropsla giet. Een waarschuwing die de makers van het Home-Biogas systeem ook wel aan hun promotie filmpjes mogen toevoegen.

          De Johannesbroodboom snippers komen rechtstreeks uit de bomen uit de tuin, die dingen groeien hier overal. Ik zit dus niet in NL of BE en ook hoef ik me geen zorgen te maken over buren die zeuren over stank uit een kleine bio vergister. Al valt die stank behoorlijk mee moet ik zeggen door de salie, munt en basilicum. En ipv deze gier te maken in een emmertje zoals veel tuinders af en toe doen gebruik ik zo'n kliko met wielen en blijf gewoon materiaal toevoegen en gier afnemen wanneer nodig. Kraantje halverwege de kliko en je kan het gewoon aftappen. De vaste stoffen zinken of naar de bodem of ze drijven.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment

          #11
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


            #12
            En ze is eindelijk boven
            Hopelijk komt het zaadje in het kleine flesje ook nog op maar ik moet bekennen dat ik daar weinig vertrouwen in heb omdat ze er wat onderontwikkeld uitzag.

            Tijd voor foto's dus


            6.JPG

            7.JPG
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

            Comment


              #13
              Hier is ie dan eindelijk, het filmpje met de houtbrokken die ik in mijn grond mix gebruik.


              En wat foto's:
              GOPR3511.JPG GOPR3514.JPG

              GOPR3517.JPG GOPR3520.JPG

              Verbrande puntjes en vrij gele bladeren, vermoedelijk doordat de lamp te laag hing dus die hangt inmiddels weer hoger.
              Voortaan maar weer de Tneon's gebruiken voor kiemen
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Da's lekker kruimelig hout inderdaad

              #14


              Beide planten hadden een moeilijke start, vermoedelijk door het toch wel erg rode spectrum van Hans en die is dan ook tijdelijk terug op de bank gezet en de 2x36w Tneon heeft het toen overgenomen.
              Nu hangt Hans er weer boven en inmiddels ook op volle kracht aangezien de Cindy sinds begin van de maand in bloei staat.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


              • Jamzieman
                Jamzieman commented
                Editing a comment
                wat zit er bij van plantje knoflook?

              • Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Dat is inderdaad knoflook, waarom? Dat begin ik me zelf ook af te vragen :p
                Al komen ze toch wel van pas om fan bladeren achter te steken zodat de onderliggende bud sites meer licht krijgen.

              #15
              Als ik zie wat je allemaal door de grond doet denk ik niet dat de lamp de oorzaak was van de moeilijke groei
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X