Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groot 2020 Hindu Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Weinig nieuws onder de lamp. Groeit gewoon nog de hoogte in. Eerste soortje (van de drie ) die flink strekt. Leermoment is dus blijven binden en ook eerder op 12/12. Maar goed kastje staat vol en dat vind ik ook wel mooi.

    Temperatuur buiten de kweek ruimte is 20.2 met een LV van 54%.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Welke voeding gebruik je groot?
      Plagron, CANNA?

    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      SweetMango Plagron Terra (groei bloei) en Plagron Powerroots

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat je pH wat fluctueert is geen ramp; sterker nog, het schijnt zelfs beter te zijn. Belangrijk is dat je op grond tussen de 6.0 en de 7,0 blijft.
      Ik heb ook plagron terra op grond, en zuur aan tot 6,2 ongeveer. Na vertijd van loop loopt de pH dan langzaam op, maar ruim voor dat die over de 7.0 komt heb ik alweer nieuwe voeding gegeven.

    #62
    Altijd lastig te voorspellen ik heb sativa's gehad die 1x zo groot werden maar ook die maar de helft groeide

    beste is wel tot de 3e week bloei te blijven binden
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Dankjewel Weske. Weekend kan ik weer binden, ga ik eens aan de slag. Denk met een twee net boven het eerste

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Ok, klinkt ook weer logisch Rrepel. Ik ga dan de toppen ruimte geven en platter leggen. Anders ook dat mijn toppen omdonderen. Dank voor de leerpunten, toppers!!

    #63
    In mijn verslag 'De zes van Takketoelli' (link onderaan de post) beschrijf ik ook mijn eerste scrog waar ik precies dat deed, twee rekken.
    Ik had nog eea te leren

    Het is eventjes zoeken, vandaar dat ik nu aparte scrogverslagen bijhoud van tent 2. Maar misschien heb je er wat aan.

    Het was geen vlekkeloze kweek, die heb ik nog niet gehad, maar ik was tevreden met het resultaat!

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Thanks ga ik eens doorlezen! Een vlekkeloze kweek moet nog komen bij mij . Heb nu al flink wat gesnoeid zodat ik later in de week beter kan gaan binden als ze zijn bijgekomen.

    #64
    Zo griep en bijna de hele week in bed gelegen en hoogst noodzakelijk water gegeven... vandaag meer energie en scrognet eruit gesloopt en opnieuw geknoopt.

    Fingers crossed dat ze nog ff doorschieten en dat het goedkomt. Weet verder niet of het iemand anders gaat helpen maar ik sluit mijn tyraps in tegengestelde richting, hierdoor zijn ze herbruikbaar.

    Groet
    Groot
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Jaja. Zeker weten dat griep is? :p

      Planten staan er mooi bij. Beterschap.

    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Dank. Ga er vanuit van wel. Maar krijg met dat gehoest wel ruimte in de supermarkt.... moet nog net betalen dat wel weer

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Ja dat weer Haha. Elke nadeel heeft ze voordeel ? :p

    #65
    Hey Groot!
    Ik kom gezellig mee koekeloeren Succes en beterschap!
    Ad usum proprium!

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Thanks, schuif maar aan!

    #66
    Ontkiemen 2 dagen
    Groei 31 dagen
    Voor bloei 14 dagen Bloei 16 dagen

    Totaal 63 dagen

    Toppen mooi voorzien van pruikjes maar door griep onbekend waar ergens... dus niet vastgesteld wanneer de totale 50dagen bloeitijd is gestart. Ga nu uit dat ik moet gaan opletten rond de uitgebloeide datum van 24 april.
    Als we dan nog thuis zitten wordt het knippen met kinderen...

    Lamp 25cm afstand
    125watt, mag onder de 100watt zijn alleen nu wat compensatie voor de lager liggende toppen
    pH water verhoogd naar 6.0 en krijgen 500ml per plant mits droge aarde.

    Groet
    Groot

    Attached Files

    Comment


      #67
      Je zit bijna op eind voorbloei!

      Vanaf pruikjes pas beginnen met weken tellen.
      Ga uit van minimaal 8 weken echte bloei, dan ga je 24 april overschrijden met je oogstdatum.



      Comment


      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Best een groot tijdsverschil na overschakelen op 20februari naar 12/12. Dan klopt het ook dat ik de vorige week veel eerder aan oogsten toe leek te zijn.

        En inderdaad 24ste wordt.later! Bij 45-50 voorgeschreven dagen midden mei en uitloop naar achter. Top feedback, dank kweekfreak.

      #68
      Mooie kweek , ik leer weeral veel bij , ik volg ook , succes!
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Gezellig. Ik leer ook weer bij

      #69
      Mooi verslag, ik ben benieuwd hoe het vordert.​​​​​​​

      Comment


        #70
        Ontkiemen 2 dagen
        Groei 31 dagen
        Voorbloei tot pruikjes 29 dagen
        Start groei 9 dagen (50 totaal)

        Gaat goed alle dames hebben nu mooie pruikjes met uitzondering van links voor. Dat is ook de dwarsligger die vanaf het begin een andere groei heeft laten zien... Rechts voor heb ik beter kunnen scroggen waardoor die lager lijkt dan de twee achterste.

        Moet wel opletten doordat we de hele dag nu thuis zitten dat ik ze niet vergeet water te geven. Nu toch al een aantal avonden gehad dat ik ze vergeten ben. Kortom vast ritme gaan pakken en solidair zijn met de dames die al sinds 18 januari in quarantaine staan.

        Groetjes,
        Groot

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.
        Last edited by groot; 29 March 2020, 18:58.

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Moet wel opletten doordat we de hele dag nu thuis zitten dat ik ze niet vergeet water te geven.
          ..je zou bijna denken dat je juist teveel wilt geven dan

        • groot
          groot commented
          Editing a comment
          Zou je denken, maar goed daar hebben we een reminders voor in agenda's

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Moet wel opletten doordat we de hele dag nu thuis zitten dat ik ze niet vergeet water te geven.
          maar goed daar hebben we een reminders voor in agenda's
          gelukkig maar!

        #71
        Weinig nieuws behalve dat de groei er nu uit lijkt e zijn en alles stabiliseert. Zelfs de dwarsligger linksvoor begint nu pruikjes te krijgen. Ook flink wat.blad tussen de toppen gehaald om geen licht te.blokken.

        Qua voeding nu iedere dag max voeding en er lijkt geen overschot te komen. Zou zeggen dat het dikke dames moeten worden.

        Enniehoe fijne dag gewenst

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


          #72
          Korte check op onder/over voeding. Zit op de maximale doses bloei voeding dat wil zeggen 5ml per liter. Bij overvoeding verbrande puntjes, zeg maar van buiten naar binnen. Bij ondervoeding start verveling van binnenuit.
          ​​​​​​
          Voor mijn gevoel zou ik mijn Hindi Kush meer.voeding moeten geven?
          IMG_20200406_195548.jpg
          Begint nu heel langzaam te ruiken. Anders dan de.voeige keren. Zachter met minder boventonen. Gewoon lekker..

          IMG_20200406_195541.jpg ... en ontdekt dat ik plaatjes tussen mijn teksten kan zetten.


          Comment


          • groot
            groot commented
            Editing a comment
            Jep, zie ze als een geheel maar zijn vier dames. Ok, experiment met beide voor een week.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Denk dat het wel meevalt met die kleur.
            Er is een groot verschil als je foto's met of zonder kweeklicht fotografeert.
            Ik zou toch een beetje bij de pH in de buurt blijven die Plagron aanraadt.
            1 Punt pH verschil = 10x zo zuur

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Bloeiharen laten ook wel zien dat ze wat meer mogen hebben volgens mij..

          #73
          Voeding omhoog gezet, zie ook echt tekorten welke op de foto's niet goed naar voren komen. Verder zie ik de eerste tricomen dus morgen kunnen ze om.... da's een grapje

          IMG_20200410_223534.jpg IMG_20200410_223500.jpg
          Attached Files

          Comment


            #74
            Wel raar dat die pistels al zo vroeg bruin kleuren.
            In je #72 post is het vooral goed te zien op de nog erg jonge bloemen.
            Lijkt alsof ze traag op gang komen met de ontwikkeling vergeleken met de foto's uit post #66 van 2 weken geleden?

            Comment


            • groot
              groot commented
              Editing a comment
              Ze zijn naar mijn mening extreem lang doorgegroeid na omschakelen 12/12 zeg maar een maand. Links mag je iig negeren want die loopt zeker twee weken achter op de rest.
              En het zijn kortbloeiers die met een dag of 50 klaar zouden mogen zijn. Altijd spannend wanneer die 50dagen ingaan natuurlijk.

              Wat meer input.
              Lamp staat op een afstand van ongeveer 25cm en op een wattage van 125 watt. Dat is voor dit oppervlak aan de hoge kant maar ik probeer hier wat extra licht penetratie op de lagere toppen te krijgen.

              En ik heb flink wat bladeren in de toppen zelf weggehaald om de onderliggende toppen beter te belichten. Daar ben ik vrij lang mee doorgegaan. Daarnaast ook flink aan de dames lopen schudden tijdens dit proces. Dus wellicht is stress hier een factor?

              Bewatering is nu dagelijks en krijgen zo 500ml + aan water direct na lamp aan. pH krap aan 6.0 en tot gister 5ml/liter. Gister dus 7.5ml ook omdat HinduKush redelijk goed met voedingsstoffen om kan gaan/veel eten. Dat is inmiddels weer constant maar ook hier heb ik enkele dagen een dag overgeslagen.

              Moet ook eerlijk zeggen dat ik geen goed beeld heb wat normaal gedrag is, van mijn kinderen als niet, laat staan een HinduKush

            #75
            Als je die haartjes aanraakt worden ze bruin, je zal er vast voorzichtig langs gegaan zijn met je mouw ofzo bij het verwijderen van de bladeren bij de toppen. Denk ik zo..
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


            • groot
              groot commented
              Editing a comment
              Nope, alleen met nagels de blaadjs eraf geknepen maar wel tegen de top aan. Daar.ga.ik nu mee stoppen omdat ik de sneeuw helling niet wil ontmoedigen. Dank.

            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Ik roep ook maar wat, wellicht heb je de aanmaak van bolletje alleen maar bevorderd. De plant denkt dat ie door een geit aangevallen word en gaat juist meer aanmaken.

            • groot
              groot commented
              Editing a comment
              Ja snap ik. Maar goed alle hulp en opmerkingen waardeer ik enorm en probeer hier weer keuzes op te maken. Die geit komt er bij mij niet in...
          Bezig...
          X