Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groot 2020 Hindu Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Maar even een samenvatting:
    18 Januari start ontkiemen: 2 dagen
    20 Januari Groei: 31 dagen
    20 Maart Start Bloei: op 17 april 28 dagen


    Geen schokkende update behalve dat ze lekker beginnen te ruiken, niet heel sterk. Verder doorgang van hars aanmaak op blaadjes en toppen. Linksvoor loopt nog steeds achter en is kleiner dan lijkt op de foto om dat de omliggende dames hier een flinke ruimte van gebruiken.

    Verder van plan om een of twee auto OG Kush in een cementkuip te plaatsen, we gaan tenslotte toch niet op vakantie. Wel eerst mijn binnenkweek afgerond hebben zodat ik iets kan voorgroeien onder de lamp.

    Groetjes van Groot



    ​​​​
    Attached Files
    Last edited by groot; 17 April 2020, 20:34.

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Net nog even gekeken maar ligt aan mijn slechte foto dat roze... excuses voor jullie opwinding . Zit wel iets van een kleurtje in. Maar niet zo overdreven.

      Over een paar jaar kunnen we misschien wel geur als bijlage posten. Maar ik vind m ziet ruiken en met een lichte gras? vleug.

      Ik zal morgen eens de witbalans proberen goed te zetten.

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Das jammer

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      @Grey Dat die witbalans gaat toepassen.. vind ik ook

    #77
    Hey groot, heb je nog plaats voor een elektrische relax fauteuil met gekoelde bekerhouder? Ik zou ook graag je kweek gadeslaan.

    Ik ben een beetje een seizoensgebonden forumgast, maar met het buitenseizoen voor de deur is mijn activiteit hier weer aan het groeien, samen met onze geliefde plantjes.

    Leuk dat ik deze nog tref, alsof je faforiete Netflix serie ineens een heel seizoen uitbrengt en je lekker kan binge watchen tot de spannende momenten. Het ziet er wederom meer dan goed uit allemaal! Die lamp blijft een absoluut pareltje. Je pakt het toch altijd maar weer tiptop aan, waarvoor mijn welgemeende complimenten.

    Succes met de verdere ontwikkelen en bedankt voor dit mooie verslag waardoor mijn bijzonder saaie nachtdienst alsnog een zilveren randje heeft gekregen.

    Op naar een stel knappe weckpotten vol groen goud!

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Lijkt mij machtig mooi gewoon in het wild. Hier alleen geen fijne plek. 16 liter lijkt wel snel uit te drogen?!? Dacht zelf eigenlijk een cementkuip te vullen maar.dat.zal ook weer teveel van het goeie zijn.

    • Vluggejapie
      Vluggejapie commented
      Editing a comment
      Wellicht is 16 liter snel uitgedroogd, maar mijn maat houdt van tuinieren dus die zal haar goed verzorgen. In het wild gaan ze de volle grond in, op een veldje tussen 4 sloten dus daar pakken ze wel grondwater.

      En 1 keer in de week er langs om ze van een 12 liter emmer slootwater te voorzien indien nodig.

      De plant in de pouch krijgt een groei en bloeiboost met vloeibare minerale hydro voedingstoffen van GHE, en de laatste weken willen we haar spoelen om zichzelf helemaal geel en leeg te trekken en zo weinig mogelijk chlorofyl en meststoffen in de toppen achter te laten.

      Dus we gaan voor een kluit die zeker voedingsarm kan raken.

    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Nog ff volhouden en dan het eiland in

    #78
    18 Januari start ontkiemen: 2 dagen
    20 Januari Groei: 31 dagen
    20 Maart Start Bloei: nu 44 dagen

    Langzaam maar gestaag. Vaag vermoeden dat de koolstof van mijn filter verzadigd is, blij dat er nu geen mensen binnenkomen. VandaagVandaag ook foto's gemaakt met 3500K als witbalans dus helaas geen bijzondere roze bloeiharen meer.
    IMG_20200503_195740.jpg

    Als ik een ingezoomde foto zoals bijgevoegd maak kan ik dan ook voldoende verkleuring van trichomen zien? Helder naar melk natuurlijk niet maar wel ambers? Contrast wize dan.

    IMG_20200503_195725.jpg

    Groet van Groot
    Attached Files

    Comment


      #79
      Als er nog zoveel witte "haren" zijn dan zijn ze nog niet klaar.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Ah nee klopt, ze moeten nog even. Was alleen benieuwd of je een amber waas kon herkennen op een gewone foto.

      #80
      Lekker dan , vliegenvang strip ophangen valt toch het haakje in de fan... krijg je met haast lopen gewoon door. Niks aan het handje. Fans uit, haakje van de koelribben... starten ze niet meer op... adapter nog gewoon goed dus alle vier tegelijk kapot?!? Ahhh niet lekker om dan de lamp de nacht door te laten branden. Na vier uur dus uit en smorgens weer aan voor 12 uur.

      Iets lager in wattage om zo de cob temperatuur te dempen, slak wat hoger. Ff duimen dat ze zonder al teveel stress de.laatste.weken doorkomen.

      Verder drie auto Kush zaadjes in het water en die gaan morgen in de koffie filters. Dat wordt mijn buitenwerk project op het dak. Buiten zicht en de gehele dag volle zon. Cementbak van 68 liter met gaten in de bodem en rand. Ga de winter wel doorkomen zo. Hopelijk nog een paar weken voor mijn indoor kweekje. Zin in de zomer

      Comment


        #81
        Vanmorgen waren de zaadjes al zover dat ze de grond in mochten. Staan nu in kleine potjes dichtbij het raam. Serieus aan het overwegen een van mijn HinduKush (linksvoor) op te offeren gezien deze zeker twee weken achterloopt op de overige drie.
        Lekkere timing ook maar er gaat dus wel meer mis hiero in huize groot.

        Kunnen de auto Kush lekker onder een echte lamp verder voorgroeien om dan eind mei alsnog buiten te gaan spelen.
        IMG_20200511_153320.jpg

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Stop dan eerder met voeden. Betekent niet dat ze dan veel sneller klaar zijn maar een paar dagen is al een voordeel dan.
          Kost je een paar grammetjes.. so be it. Ook zie je wel eens dat een korte bloeier veel langer moet dan gedacht en vice versa met lang bloeiers dus ik zou het gewoon erbij doen. En als de trichomen er klaar voor zijn dan zijn ze er klaar voor, witte bloeiharen of niet..

          EDIT: verkeerd begrepen..

          dacht dat je een vd zaadjes weg wilde doen omdat deze langer moet staan.
          Last edited by ganjagast; 12 May 2020, 01:34.

        • groot
          groot commented
          Editing a comment
          Ah nee idd wilde goud ruilen voor papier blijkbaar.. nog in de lerende fase... Dank voor je meelezen ganjagast

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Ghehe goud inruilen voor papier. Tijdje terug zaten ze zowaar op hetzelfde level met de corona gekte. ghehe
          Ik leer met je mee

        #82
        Een plant die al dik in bloei zit op offeren voor wat nieuwe zaailingen ?

        Die logica ontgaat me hoor.
        Die ene Hindu Kush gaat meer opleveren dan 3 autoflowers.

        Gooi die autoflowers gewoon naar buiten als het binnen niet meer gaat.

        Die ene oogsten heeft ook geen zin, als je die eruit haalt kan die zo de kliko in, want de wiet moet in theorie nog een week of 3, dus als ze dan ook nog een week achter loopt, nog 4 weken.
        Een plantje dat je 4 weken te vroeg oogst zit net zoveel effect aan als een Geranium.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #83

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            De smaak gaat sowieso altijd beter zijn
            Autoflowers zit altijd Ruderalis doorheen, dat vind ik toch altijd een beetje een vies bijsmaakje.
            Duimen voor goed kweek-weer dan maar, beetje meer zon, rond de 20 graden, en dan doen die auto's het buiten beter dan onder 12/12

          • groot
            groot commented
            Editing a comment
            Leuk. Leer elke dag weer bij met deze leuke hobby

          #84
          18 Januari start ontkiemen: 2 dagen
          20 Januari Groei
          20 Februari 31 dagen groei naar 12/12
          20 Maart Pruikjes en start tellen bloeidagen
          17 mei: 58 dagen bloei

          Aangegeven bloeidagen was 7-8 weken (49 - 56 dagen). Dus zou nu in de buurt moeten komen. Komende weken dus het ideale moment proberen te prikken.
          Ik heb een apart droog tentje dus ik kan ze stuk voor stuk oogsten wanneer klaar. Het moment van oogsten vind ik nog wel lastig dus ga ik jullie maar laten mee kijken.

          Eerst een overzicht. Links voor is de dame met een leer achterstand. Bloeiharen zijn nog wit en langer blijven groeien en niet op het scrogrek gebonden. Deze dame laat ik buiten mijn analyse. Die moet zeker nog twee weken langer.

          IMG_20200517_111331.jpg

          Top rechtsvoor met telefoon en zoom. Bloeiharen zijn bruin en het beeld lijkt dat de trichomen wit/helder maar zeker niet amber (?)


          IMG_20200517_111540.jpg

          Drie foto's van dezelfde top met microscoop enverschillende scherpte dieptes om helder en wit proberen vast te leggen.
          Ik zie dat veel stammen van de trichomen nog transparant zijn. De kopjes hebben een overgang van helder naar wit waarbij ze eerder melk wit dan transparant zijn. (?)

          20200517_112026.jpg 20200517_112023.jpg 20200517_112025.jpg

          Last edited by groot; 17 May 2020, 11:41.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Klinkt vreemd misschien, maar al die melkwitte zijn volgens mij helder. Dit vertekend beeld krijg je vaak met foto's van trichjes. Lichtinval enzo.
            Als je zoveel milky zou hebben zou er ook amber te zien moeten zijn, en die zie ik bijna niet
            Nog ff geduld zou ik zeggen

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Yep nog even geduld. Kan nog wel een weekje duren.

          #85
          Takketoelli en QnQ bedankt. Ik ga kijken of ik de verschillen kan volgen. Maar zo ongeveer een week klinkt al heel fijn

          Comment


            #86
            Shit realiseer mij net dat ik dan ook moet stoppen met voeden. pH meter heeft na wat spartelen nu echt de geest gegeven. Maar spoelen mag met met kraan water dus dat komt goed uit.

            Adwa dus gaan vervangen door bluelabs, dat is wat veel mensen gebruiken hier dacht ik.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Die zijn meest gebruiksvriendelijk ja, maar adwa word ook gebruikt, alleen sommige mensen krijgen alles kapot.

              Kweek verslag van vaperke zie je adwa meters.

              Neem geen combimeter, pH sensor gaat het snelst kapot, en al helemaal geen aquamaster!!!!!

            • groot
              groot commented
              Editing a comment
              Thx ga vaperke eens checken. Maar zeker een voorraad kci aanschaffen. EC of combi zit buiten mijn budget ff. Thanks Rreppelllll

            #87
            Korte update van de dames die Buitenspelen. Snachts mogen ze nog naar binnen maar de cementkuip staat klaar. Lekker windje dus ik denk dat het stevige stammetjes worden. Volgen mooi de zon. Nog even een pH meter scoren of lekker regenwater maar dat heb ik niet voorradig

            IMG_20200518_180032.jpg IMG_20200518_180056.jpg

            Comment


              #88
              18 Januari start ontkiemen: 2 dagen
              20 Januari Groei
              20 Februari 31 dagen groei naar 12/12
              20 Maart Pruikjes en start tellen bloeidagen
              17 mei:70 dagen bloei

              Totaal 132 dagen en een week gestopt met voeding en de vergeling gaat weer beginnen.

              IMG_20200529_084001.jpg IMG_20200529_084014.jpg IMG_20200529_084032.jpg IMG_20200529_084059.jpg ​​​​​​
              Ze moeten toch nog allemaal nog wel even door. Ambers maken ze nog niet van harte maar goed. We zijn weer een week verder.

              Droog tentje staat ook weer klaar
              IMG_20200529_084343.jpg
              Ook mijn twee AF-jes gaan voorspoedig. Een is er door de wind gesneuveld. Deze twee gaan het weekend in de grote bak. Ze krijgen nu nog kraanwater omdat ik aan het wachten ben op een nieuwe pH meter maar dat dat duurt lang... zelfs Ali uit China kan sneller zijn .

              BlueBerry toppen van ca. 1jaar oud dus bewust niet gekozen voor meer decarben. Afgebakken op 190oC voor 45 minuten. 10gram/225gram boter gemengd in een cake. Denk een kleiner stuk pakken de.volgende keer. Nu 1/20ste deel gegeten en zou max 0,5g in moeten zitten maar kon de trap amper meer op. En gister heb ik ook maar halve kracht kunnen werken.

              Groet
              Groot

              IMG_20200529_083123.jpg




              ​​​​
              Attached Files

              Comment


                #89
                Vergeten dat ik vandaag een verplichte vrije dag heb dus alsnog de AF's in de cementkuip gezet.

                IMG_20200529_094333.jpg

                Comment


                  #90
                  In afwachting van mijn amber-alert een tijdelijke beschutting gemaakt want de woei gaat hard zijn. Zeker op mijn hoogte zonder bescherming. Groeien gestaag

                  IMG_20200603_194818.jpg

                  Comment


                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Goed gegroeid!
                Bezig...
                X