Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Budget kweek: 3 planten onder Viparspectra V300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Budget kweek: 3 planten onder Viparspectra V300

    Korting op 420shop
    Last edited by Bam; 10 February 2020, 02:45.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Ik merk net dat ik dit in de verkeerde categorie heb geplaatst.. Kan een admin dit even fixen? Sowwy

      Comment


        #4
        Da's een rare keuze om die bij elkaar te zetten, die auto's gaan dat niet leuk vinden op 12/12. Zou gewoon 3 of 4 photoperiode planten nemen, toppen op 3 weken en dan onmiddellijk in bloei zetten. Dus gewoon starten onder 18/6. Dan heb je genoeg hoogte. 12/12 is niet mijn ding. Je ziet enkel de verslagen waar dat goed uitpakte, niet die waar je lange internodes hebt en schrale planten. Moet hier het eerste verslag nog tegenkomen waar het echt de moeite was om het zelf te proberen.

        Comment


          #5
          Vergeet de afzuiger en koolstoffilter niet.
          Die ga je wel nodig hebben als je niet wil dat over drie maanden de hele tuin naar wietkwekerij ruikt.
          (jij weet dat het maar 3 plantjes zijn, maar de buren denken dat er 300 staan en dat morgen hun hele dorp afbrandt)

          Autoflower en niet-autoflower bij elkaar is niet zo handig inderdaad.

          Beetje kweekverslagen van collegakwekers lezen, en dan kom je er wel uit.
          Succes!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Wat voor lamp precies?

            Mijn auto plantjes krijgen nu 21u licht per dag, vinden ze fijn.

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Of zou het deze zijn (120W versie)?
              https://a.aliexpress.com/1m4JgIwrh

            • Bam
              Bam commented
              Editing a comment
              Lijkt er erg sterk op. Het enige verschil is dat bij mij de stroomkabel afneembaar is.

              Godverdomme.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Volgens de reviews op bol is het ongveer 60W
              Dat zijn de oude ledlampen, maar daar is de prijs ook naar.

            #7
            Succes
            En neem ten harte wat QnQ zegt over het koolstoffilter, daar zal je geen spijt van krijgen
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #8
              welkom gaan met die banaan
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #9
                Hey iedereen!

                ​​​​​​Thanks voor de tips. Die filters komen er naar alle waarschijnlijkheid binnen de maand aan (zo een groot probleem is het echter niet, de eerste buur is pas 30m verder en die heeft ook al plantjes gehad).

                Ivm met de lichturen en soorten zaad: dit is niet alleen mijn kweek. Mijn broer heeft ook wat zaad gekocht. Op deze manier kunnen we planten weg halen en bij zetten zonder met de planten hun lichtschema te fucken.

                Ik heb zoals eerder vermeld ook problemen met mijn wifi als ik mijn LED-lamp aan zet. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit oplos?


                Peace

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Lampen van mindere kwaliteit willen nog wel eens storen op de wifi.

                #10
                Ik denk dat je het probleem niet helemaal snapt (of wel?)

                Een autoflower groeit en bloeit optimaal bij 18-20 uur licht per dag. Van zaailing tot oogst.

                Een niet-autoflower blijft bij dat lichtschema in groei.
                Die moet je op 12 uur licht per dag zetten als je die wil laten bloeien.

                Maar bij 12 uur licht gaan de autoflowers niet optimaal opbrengen. Dat kan aanzienlijk schelen.

                Dilemma is dus 18 uur of 12 uur tijdens de bloei.

                (als je dat al wist kan je dit bericht negeren dus
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Bam
                  Bam commented
                  Editing a comment
                  Wist ik hoor. Geen zorgen, dit is niet mijn eerste kweek 12/12 is in mijn ogen het beste gezien de kleine ruimte en verschillende soorten. In feite wil ik de niet-autos gewoon dwarfen. Als ene plant sneller klaar is als de andere kan ik gewoon weer een nieuwe bijzetten, ongeacht of het een auto is of niet.

                • beowulf
                  beowulf commented
                  Editing a comment
                  Planten gaan meer strekken onder 12/12 en die autoflower starten onder 12/12 kan wel eens voor teleurstellingen zorgen. Tis niet mijn keuze, maar je kan 4 weken voorgroei geven en dan nog is 140 cm hoog genoeg.

                #11
                Succes met je kweek!

                Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
                Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

                Comment


                  #12
                  Ik heb ook zo een led lamp gehad, niet mee gekweekt omdat ik hem op voorhand al had vervangen voor een spectrabox.

                  Ik ga je kweekje volgen omdat ik toch wel benieuwd hoe je lamp presteert.

                  Comment


                  • Bam
                    Bam commented
                    Editing a comment
                    Kan zijn dat is er volgende week wordt uit gekegeld hoor. De wifi valt hier weg als de lamp uit staat.

                  #13
                  Update:

                  Ondertussen zijn ze alle 3 ontkiemd en steken sinds dezenacht in de grond. Laat maar komen!

                  Voorlopig nog geen oplossing gevonden voor het wifi probleem. Ik heb ergens gelezen dat de LED storing geeft omdat ie op dezelfde frequentie zit. Iemand enig idee of het mogelijk is de frequentie van de lamp OF van de wifi te veranderen? (Als dat al mogelijk is)

                  Comment


                    #14
                    Je gebruikt een powerline toch? Weet niet of het mogelijk is om te wisselen tussen 2.4GHz en 5GHz met die dingen? Met 5GHz heb je in de regel minder last van storingen. (Maar dat betreft storingen op het wifi netwerk zelf, dus voor hetzelfde geld maakt het voor jou niks uit.)

                    Maar als je het goed wil doen zou ik de powerline weggooien en vervangen voor een degelijke access point, die je bedraad aansluit.

                    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                    Comment


                    • Bam
                      Bam commented
                      Editing a comment
                      Op dat gebied heb ik weinig verstand van zaken. Zou dat dan een knopje moeten zijn op de modem in mijn shaqhack of?

                    • kroket
                      kroket commented
                      Editing a comment
                      Ik ken het alleen maar als instelling op de web-interface. 5GHz moet wel ondersteund worden door de apparaten. Dat is terug te vinden in de specificaties.

                    • Bam
                      Bam commented
                      Editing a comment
                      Ik vind geen geldige download voor het exacte model dat ik heb. Pff

                    #15
                    Powerline is bedraad dacht ik ?
                    Internet via het stopcontact.

                    Misschien helpt het als hij de stekker van de lamp omdraait.

                    Heb je de stroom naar je tuinhuis zelf aangelegd @TS ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Maar als je wifi van je powerline in dat tuinhuis komt moet dat een heel sterk signaal zijn.
                      Zou het kunnen dat je gsm de wifi van het huis pakt ?

                    • Bam
                      Bam commented
                      Editing a comment
                      Die komt via het electriciteitsnet binnen. Komt via de stroom binnen en hier steekt dan weer een wifi verdeler. Voor ik de lamp had nooit problemen gehad

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Dus dan valt de complete powerline adapter uit.
                      Hmmm ja das een probleem, en dat gebeurt waarschijnlijk ook als je de timer er tussenuit haalt dus dan ligt het ook niet aan de timer.

                      Als het een nieuwe lamp is kun je de verkoper vragen hoe dat zit of het ding terugsturen want zoiets lijkt me niet zo simpel op te lossen.
                      Die lamp heeft toch geen wifi ?

                      Heb je die powerline via je energieleverancier? Dan zou je die eens een email kunnen sturen met dit probleem.
                      Vervang het woord kweeklamp dan wel even voor werklamp ofzo
                  Bezig...
                  X