Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

White Widow/Purple haze? AF Minigrow Box

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: White Widow/Purple haze? AF Minigrow Box

    Korting op 420shop
    Hey Draaiers,

    Ik zal hier een verslagje bijhouden van mijn kweekontgroening.
    Het betreft een white window (of Purple haze) AF in een minigrow box.
    Voorlopig ga ik nog niet teveel advies vragen en mijn gevoel laten spreken. Ik vind hier alvast een heleboel info op de JD-site.

    De aarde is een mix van potgrond voor groei van jonge scheuten en universele potgrond, ook wat lava bolletjes (gezien er geen perliet was in tuincentrum aveve)
    Ik heb ook woma123 voeding klaarstaan, voorlopig werk ik nog enkel met met citroensap gecorrigeerd water en een ph testbuisje voor zwembaden/aquaria.
    Ik verwacht binnenkort een ph & ec-geleidbaarheidsmeter in de bus, wat me zal toelaten de woma correct te gebruiken.
    Het lichtschema staat op 20/4, een AF kan dit wel hebben lees ik..

    Hierbij alvast een eerste fotootje, 9 dagen na planten van het gekiemd zaadje
    IMG_7579.jpg​​​​​

    ​​​​​​update ​09/05/22:

    De persoon die me het zaadje gaf weet blijkbaar niet meer of het White window of Purple haze is, de toekomst zal uitsluitsel brengen ​​​​​​​ ​
    Ik wacht nog steeds op de PH/EC geleidbaarheidsmeter.. dus nog steeds hetzelfde regime als voorheen.


    15 dagen na planten gekiemd zaadje:
    IMG_7586.jpg

    update 11/05/22

    De groei gaat steeds sneller, gelukkig maar
    IMG_7589.jpg
    Last edited by amanderine; 11 May 2022, 14:53.

    #2
    Succes, subke. Staat mooi!
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Succes, ik volg!

      Comment


        #4
        Succes ik volg ook

        Comment


          #5
          Ik zuur nooit af maar dacht te lezen dat citroensap hier minder geschikt voor is?
          Ik vind ze alvast erg trots staan met de nodes kort op elkaar, alvast een goeie job en buikgevoel, thumbs up
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • amanderine
            amanderine commented
            Editing a comment
            Had ik ook gelezen, het zou de werking ervan zijn die snel zou afnemen. Ik maak me nog geen zorgen en maak het elke dag vers. Eens ik met woma123 zal werken, is dit niet meer nodig gezien die de Ph zelf reguleert. Het leek me dom om een fles Ph- aan te schaffen die ik dan niet meer nodig zal hebben. Als mijn eerste plantje het niet haalt, tja, opnieuw beginnen uiteraard. 'K heb nog 15 zaadjes klaarliggen in de koelkast.. opgeven staat helemaal achteraan in mijn woordenboek

          #6
          Hoe staat je plantje er inmiddels bij?

          Comment


            #7
            Update 19 dagen na planten gekiemd zaadje

            Nog steeds geen extra voeding, enkel kraanwater met enkele druppels citroensap om de Ph waarden aan te passen.

            Gisteren een klein vliegje in de box gespot, heb hem direct laten kennismaken met mijn duim en wijsvinger... Zou de citroen die aantrekken?
            Ik zal de lady goed monitoren komende dagen, hopelijk was het geen rouwvliegje.
            Morgen zal ik wat zand scoren op het strand om op de oppervlakte te strooien.

            Tot Binnenkort

            IMG_7595.jpg IMG_7596.jpg​​

            Comment


              #8
              dat gaat lekker. mooie plantjes.
              nog eventjes en ze schieten de lucht in.

              Wat voor lamp heb je en op wat voor hoogte hangt de lamp?

              Comment


              • amanderine
                amanderine commented
                Editing a comment
                Het is 2 maal een foto van dezelfde plant hoor
                Ze staat op zo'n 25 cm afstand van de lamp, door middel van een verhoogje van ca 20cm.
                Het is de standaard lamp van de minigrowbox:
                LED verlichting:
                32 * 3W Osram Square LED's. Werkelijk gedissipeerd stroomverbruik LED-paneel ca. 65W
                Volledig spectrum: 400 – 730 nm, blauw en IR verbeterd voor het optimaliseren van de harsopbrengst
                Plant mag maximaal 5 – 10 cm groeien tot het LED-paneel
                Verwijderbaar diffusorpaneel met ultrahoge transmissie

              #9


              Canna a la Playa oh ohoho

              IMG_7605.jpg IMG_7606.jpg

              Comment


                #10
                Ziet er netjes uit! Waarom ligt er witzand boven op?
                of lijkt dat zo door de foto

                Comment


                • giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Hopelijk blijven ze nu weg, het werkt wel wit/speel zand maar ze kunnen ook nog onder de pot vandaan komen helaas.

                • amanderine
                  amanderine commented
                  Editing a comment
                  Ik heb onderaan een schaaltje dat de pot volledig afsluit, daar maak ik me nog geen zorgen om. Lady doet het goed
                  Vandaag is de tweede dag op rij zonder enige vlieg te spotten

                • giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Succes met deze ronde word een mooie ronde denk ik 😄

                #11
                UPDATE 23 dagen na planten gekiemd zaadje

                Het is een lekker weertje de laatste dagen. Het privé-strand van 'Babe' heeft er geen erg in, daar is het altijd lekker weer.
                Ik heb nochtans wél het gevoel dat het helpt in haar groei naar wasdom, althans dat blijkt uit haar looks.

                Dagelijks groeit ze nu minimaal anderhalve centimeter in hoogte en dat kan tellen voor een plantje dat amper 16cm hoog is.
                De zijtakken groeien mooi diagonaal richting het onweerstaanbare LEDlicht, die hen alle energie beloofd om de lekkerste toppen vormen.

                Vandaag heb ik de grote bladeren omgebogen om meer licht te geven waar nodig, ik wou ze (nog) niet amputeren om stress te vermijden.
                Het gevoel dat de bloei niet erg lang meer op zich zal laten wachten neemt stilaan de overhand en
                daardoor ben ik zonet begonnen met haar te bewateren met wat basisvoeding Woma.
                Ze kreeg ook nog een upgrade naar 10cm lager

                Nu zal ik haar een dagje of 2 daarvan laten bekomen en zie daarna verder waar er actie moet ondernomen worden.

                tot snel,

                aman

                IMG_7624.jpg IMG_7625.jpg IMG_7623.jpg IMG_7622.jpg

                Comment


                • giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Mooi plantje 😁

                #12
                Succes ziet er mooi uit!

                Comment


                  #13
                  UPDATEshorts25 dagen na planten gekiemd zaadje


                  Voorlopig lijkt het WomaWater aan te slaan, Ik ben al voorzichtig positief.
                  We zijn 2 dagen later en zie een duidelijke progressie in groei algemeen.

                  Ze maakt me blij

                  IMG_7640.jpg IMG_7641.jpg IMG_7644.jpg IMG_7642.jpg
                  IMG_7645.jpg

                  Comment


                  • Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    Mooie dame, ze geniet ook van de onverdeelde energie je haar geeft

                  #14
                  She pwitty...!

                  Comment


                    #15
                    Ziet er mooi uit. Hoe warm is het daar? Zie hier en daar wat hitte stress namelijk

                    Comment


                    • amanderine
                      amanderine commented
                      Editing a comment
                      Een lekkere 24 graden, ik denk dat het krullend blad komt door het manipuleren ervan, zie post #11 foto 3 en 4. zou dat kunnen? 24 graden lijkt met het niet echt te warm?
                  Bezig...
                  X