Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sensi Seeds in minigrowbox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Sensi Seeds in minigrowbox

    Korting op 420shop
    16/01/2023

    Het begint altijd met het werk dat je hebt laten liggen van de vorige kweek dat eerst gedaan moet worden voor je terug een zaadje in de grond kan steken. Minigrowboxen stofzuigen en grondig reinigen met gel-javel van den ALDI en warm water. Nog een keer met een proper vod en proper warm water. Drogen met nog een ander proper vod. Kweekpotten (2 kleine en 2 grote) proper maken en ontsmetten.

    ​​​​​​Ontdekken dat de zak plagron pro mix ( biologisch en onbemest) bijna op is. Nog maar net genoeg om 1 plant in een 15 liter pot te kunnen steken... Zucht... Snel 2 zakken online besteld, binnen een paar dagen wel in huis. Echt super hard heb ik niet aan het zoeken geweest, maar onbemeste biologische potgrond is dus lastig te vinden in de provincie Antwerpen... Of niet? Als iemand weet waar ik dat gewoon uit het schab kan pakken hier in de buurt, laat gerust weten. Ma ja, echt veel grond heb ik niet nodig om te kweken in de minigrowboxen. Als ik 2 zakken in huis heb kom ik al bijna een jaar toe.

    Gedoe met potgrond...
    Ipv de plagron pro mix die ik nodig heb omdat ik met biotabs werk levert online top garden 2 zakken plagron light mix, die voor een week mineraal bemest is...
    Ik zag me daar al potgrond zitten uitspoelen en drogen en...
    ik blij dat otg helemaal niet moeilijk deed en gewoon 2 zakken van het juiste product opstuurde.

    Ondertussen had ik al 2 zaadjes ontkiemd in 2 cocosjiffy's die volgezogen zijn met
    een mengeling van plagron seedbooster en ontchloord water. Jiffy in een klein potje gestoken, gevuld met zaai en stekgrond gemengd met perliet.

    "Jamaican pearl" van Sensi Seeds IMG_20230130_204627.jpg


    "Strawberry kush" van Sensi seeds

    IMG_20230130_204422.jpg allebei feminised uiteraard. Ik zit het liefst zelf achter het stuur.

    1 Voornamelijk Sativa genen ( Jamaican pearl) en een bloeitijd van 11 weken voor in m'n grote minigrowbox ( de nieuwere boxen zijn een paar CM hoger dan de oudere)

    1 met voornamelijk indica genen (Strawberry kush) en een bloeitijd van 8-9 weken in de andere box.

    Maar de eerste week ongeveer brengen ze samen door in 1 box. Op ongeveer 20 a 25 CM van de leds.

    In elke growbox ligt er nu een rooster op de grond. Daar op ligt de warmtemat. Daarover staat een taartrooster. Daarop staat een 15 liter pot ondersteboven. Daarop staat een grote lekschaal. En daarop staan 2 kleine potjes met de 2 zaadjes een halve CM diep in de cocosjiffy. Allebei met een plastic zakje dat vanbinnen nagemaakt is erover.
    op die manier warmt de lucht nog wel goed op in de box heb ik gemerkt. Vorige kweek had ik in 1 box een warmtematteke op de bodem van de box liggen. De producent van de box raad dat ook af in de handleiding trouwens. En terecht, want het warmt dus minder goed op.

    ...whatever...

    Thermostaat op 22°C. 's nachts 18 graden. Allemaal warmer als de verwarming in m'n huis.

    Lampen in de box continue aan

    19/01/2023. 08.00u

    Allebei de zaadjes zijn uitgekomen. Zie de geboortefotos hierboven. Vanaf bovenkomst gaan de plastic zakjes er af en wordt het tijdschema op 18/6 gezet. Van 3.45u tot 21.45u.

    ​​​​​​Af en toe hier en daar een beetje water gegeven. Niet afgezuurd. Wel ontchloord. Totaal geen zin meer om met m'n PH meter en de bus ph- te liggen kullen sinds m'n 2 vorige biotabs-kweekjes zo goed gelukt waren. Met een gigantische hoeveelheid minder moeite en werk dan mineraal kweken.

    Soit...

    2 gezonde zaailingen in huis. Niet te veel water geven. Zorgen dat ze niet dood gaan.

    Het groeit...

    26/01/23. 20.00u

    ​​​​​​Mondmasker aan. Latex handschoentjes aan.

    2 potten van 15 liter gevuld met plagron pro mix in m'n mengkuip gedaan. Ne goeien hoop perliet erbijkappen en goed mengen.150 gram startrex toevoegen (12 soeplepels) en goed mengen.
    2 potten vullen met het mengsel. Potjes met de zaailingen ingraven zodat ze er Sevens gemakkelijk in overgezet kunnen worden. Potje verwijderen en 5 gram mycotrex in elk plantgat strooien. Ik doe ook altijd wat op de worteltjes van de zaailing.

    Plant de plant!

    3 biotabs 5 CM diep in de grond duwen en bedekken met grond. Inwateren met 2 liter water gemengd met 10 ML orgatrex en 2 gram bactrex per plant

    De 2 blumat digital sensors kunnen nu ook in de grond op ongeveer 5 CM van de rand. De porseleinen toppen hebben zich uiteraard op voorhand al volgezogen met water.

    Met een hoop boeken zorg ik er voor dat de zaailingen op 20 CM van de leds terechtkomen. Ongeveer

    ​​​​​​Ondertussen is het 30/01/23 en staan ze er mooi bij. De Strawberry kush groter dan de Jamaican pearl. En dat is goed.

    Jamaican pearl

    IMG_20230128_155753.jpg IMG_20230130_130343.jpg IMG_20230130_130326.jpg

    En de Strawberry kush

    IMG_20230130_130228.jpg IMG_20230130_130236.jpg

    M'n vorig dubbel kweekje was de eerste keer dat ik met het biotabs systeem werkte. Ik heb toen eigenlijk amper iets opgeschreven, amper foto's getrokken, en zelfs de bloeidagen niet echt geteld. Geen zin om er te hard mee bezig te zijn precies, met het documenteren. En toch zijn die kweekjes keigoed gelukt. Volledig organisch! Met die biotabs is het makkelijker om minder moeite te doen, en dat bevalt me keigoe.

    En dus nog eens een kweekverslag



    Gegroet!

    #2
    Wat een mooierd, en naar wat ik altijd begreep, prima genetica van de sensi kwam daar vaak in de jaren 90, woonde om de hoek van het afhaalpunt, 1e middellandstraat, boven een drankhandel, met daarnaast een sigarenhandel en tegenover ons zat de 24hour patatzaak

    Dat we nog leven is werkelijk een wonder... (mijn vrouw zit a sinds 1993 met me opgescheept haha lekker voor dr)

    ooh waar waren we... ja mooi plantje ja... ik kijk mee

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Haaa...de constante verleiding van veel te veel zuipen, elke dag frieten met sigarettensaus en toch ook nog kwaliteitsvolle sensi wiet paffen! Al een geluk dat de liefde van een vrouwtje rein en fijn onze eigenliefde zo kan doen groeien dat we gewoon stoppen met al die onzin. Buiten sensi wiet kweken en paffen! Alhoewel... Sinds een 3-tal maanden ben ik gewoon gestopt met roken 🙃 na 25 jaar. Uit eigenliefde, samen met m'n vrouwtje. En sinds ik enkel nog damp met m'n crafty+ vape - pure wiet dus - paf ik ook minder. Soms zelfs een dagje helemaal niet gek genoeg. En dat is helemaal prima. Maar als ik vape is de high eigenlijk veel toffer dan met een joint met tabak. Minder duf.

    #3
    Een soort van welkom terug ​​​​​​

    Hoop ervaring in de growbox deze twee gaan knallers worden kan ook weer niet anders 👍👍
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Hahahaha, merci Heyz! Die ervaring valt wel mee hoor, ik denk dat ik nu aan plantje 9 en plantje 10 bezig ben in de minigrowbox. Soms besef ik dat het enige dat ik weet is dat ik eigenlijk niets weet. Maar soms kan het ook geen kwaad van een beetje zelfverzekerd over te komen🐷dus dit wordt de grootste en lekkerste fucking monstersoogst ever!

    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      "dit wordt de goorste smerigste wiet die je jezelf maar kan voorstellen 🙃" sprak de olifant alvorens hij zich zelf voor de elfhonderdste keer openbaarde aan de mensheid door in een boom te klimmen. " Succes" fluisterde de soldaat mier

    #4
    Strawberry kush
    IMG_20230131_192854.jpg jamaican pearl

    IMG_20230131_192749.jpg

    Bij alletwee de potten nog 2 cm grondmengsel bijgevuld, tot aan het randje. Altijd goed om een beetje meer te mengen dan het strikt noodzakelijke.

    De blumat van de Strawberry kush nadert de 100, dus deze zal redelijk snel al een scheut water krijgen.

    Bij de Jamaican pearl gaat het allemaal een beetje trager. Blumat rond de 60.

    Allebei schoon kindjes!


    Comment


      #5
      Succes, subke!
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #6
        Leuk dat je er weer bent!! Ik volg

        Comment


          #7
          Vrijdag 3 februari 2023. 14.00u

          ​​​​​​Strawberry kush
          2 weken oud
          Morgen eerste keer water geven sinds ik ze verpot heb in 15 L
          IMG_20230203_135709.jpg IMG_20230203_135638.jpg IMG_20230203_135611.jpg



          Jamaican pearl

          2 weken oud

          IMG_20230203_135904.jpg IMG_20230203_135934.jpg


          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Keurig begin, mooi groen

          #8
          4/3/2023.

          Strawberry kush
          De blumat stond op ongeveer 120 mbar, dus heb ik er ongeveer 800ml ontchloord kraantjeswater op kamertemperatuur ingekapt om de blumat in de buurt van de 100 mbar te krijgen...
          ​​​​​​...ik wou er aanvankelijk maar een halve liter water bij kappen, maar het voelde alsof ik er nog niets had bijgekapt... En uiteraard zakt de blumat maar traag...dus heb ik er nog een halve liter water bijgekapt en het water in mn lekschaal weggekapt... 800ml dus. Waardoor de meter na een 1,5u op 43 mbar terechtgekomen is... Wat op zich niet zo erg is, ik denk niet dat het plantje er super hard van gaat afzien, maar ik wou de blumats deze keer eens gewoon in de buurt van de 100 mbar houden...blijkbaar vind ik het lastig om maar een beetje water te geven...

          IMG_20230204_141305.jpg IMG_20230204_155101.jpg IMG_20230204_155334.jpg

          ...of ik interpreteer "in de buurt van 100mbar" heel ruim, dan zit ik lekker altijd goed. De blumats zijn maar richtingaanwijzers natuurlijk.

          Ach...

          🙃
          ​​​​
          Last edited by Captain fantasy; 4 February 2023, 15:38.

          Comment


          • Captain fantasy
            Captain fantasy commented
            Editing a comment
            Misschien moet ik eens kijken voor een blumat druppelsysteem om de plant continu een klein beetjje water te geven en effectief gewoon heel de tijd 100 mbar te hebben. Zal wel wat regelwerk zijn, maar eens dat in orde is kan je gewoon rustig een weekje weg gaan.

          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Kunt beter 2x water geven als in een keer ‘veel’

          #9
          Mooi plantje heur

          Comment


            #10
            Die zijn aan het genieten daar
            ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

            Comment


              #11
              05/02/23. 18.00u

              🍓 Strawberry kush 🍓

              IMG_20230205_174305.jpg IMG_20230205_174506.jpg IMG_20230205_174535.jpg

              🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸

              🇧🇴Jamaican pearl🇧🇴

              IMG_20230205_175553.jpg IMG_20230205_174741.jpg

              Comment


              • Captain fantasy
                Captain fantasy commented
                Editing a comment
                Allebei 17 dagen oud sinds bovenkomst. 2,5 week

              • giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Gaat lekker zo

              #12
              Lekker laag en breed !

              Comment


                #13
                06/02/23

                🇧🇴Jamaican pearl🇧🇴
                IMG_20230206_173703.jpg
                IMG_20230206_173450.jpg IMG_20230206_173549.jpg

                🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸

                🍓Strawberry kush🍓

                IMG_20230206_174105.jpg

                Comment


                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  Kun je niet makkelijker zelf een bak maken zodat je niet zoveel ruimte kwijt bent van de pot je hebt al zo weinig ruimte boven de pot

                  Een pot wat lager is en precies past in de bodem zou ideaal zijn heb je meer ruimte boven de pot en kan je dame wat groter worden

                • Captain fantasy
                  Captain fantasy commented
                  Editing a comment
                  Awel, Tijnie, ik denk ook dat een grotere pot voor een grotere oogst zal zorgen. Zelf een bak maken ga ik niet doen, maar ik heb nog 2 18 liter vierkante pvc potten gekocht voor volgende kweek. Die passen met een beetje goede wil er net in. Hoe meer grond hoe beter . Ik was aan het denken om eens een klein athmosphere1'eke te doen volgende kweek. Een stuk of 3- 4 feminised zaadjes in 1 bak direct 12/12 🙃

                #14
                heb je twee MGB's?

                Comment


                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  Het wattage wat zien op te schroeven of wat in de hoeken verlichten al is het 20 watt meer scheelt ook weer met opbrengst zwaardere lamp dr was iets van een upgrade voor ofzo toch

                • Captain fantasy
                  Captain fantasy commented
                  Editing a comment
                  Fred van minigrowbox had het daar inderdaad over. Op het ledpaneel is er een LED AUX poort te vinden waar je nog enkele ledstrips voor in de verticale hoeken van de box aan zou kunnen hangen en bedienen via het touchscreen-schermpje. Was nog in ontwikkeling een jaar geleden. Eigenlijk zelf niet meer achter gehoord.

                • Captain fantasy
                  Captain fantasy commented
                  Editing a comment
                  Op de website is niets te vinden dat het al te koop zou zijn... En ik had voorgesteld om tester zijn en heb niets gehoord, dus... Iets zelf maken om extra wattage in de minigrowbox te hebben ga ik niet doen denk ik omdat ik aanvankelijk al geen zin had om na te denken over hoe je een kast ideaal inricht om wiet te kweken. Ik heb veel geld betaald om iets klein te hebben dat geen geluid maakt, niet stinkt en niet lelijk is om op een veilige manier wiet te kweken. Met een handig touchscreen schermpje🤘die zaken mogen in ieder geval niet veranderen. Als ik er iets aan verander zal het met gerief van minigrowbox zijn. Gekocht voor veel geld. Want goei gerief kost geld 💰

                #15
                Ik beeld me ook altijd in dat als agenten, of een rechter, zien wat ik doe in de minigrowBox, ze dan denken van, "OH, is het dat maar, dat is 2 keer 1 plantje, dat ziet er wel heel onschuldig uit, uiteraard is het helemaal ok om een klein wietplantje te kweken. Het ziet er allemaal kei onschuldig uit. Net zoals ik 🐷

                Comment


                • Snuitje
                  Snuitje commented
                  Editing a comment
                  Of dat ze zeggen: ik heb hem zelf ook🎉
              Bezig...
              X