Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stef's zolderkweekjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Before:
    IMG_3230.jpg
    IMG_3232.jpg

Comment

And after:

IMG_3242.jpg
    IMG_3239.jpg
    IMG_3240.jpg
    IMG_3236.jpg

Best wel wat fluff onderin, het zag ook wel bleekjes. En aangezien ik niet genoeg ruimte heb ik de veel fluff en alle trim weggegooid helaas... Misschien toch maar eens kijken naar zo'n wedryer ofzo..
    IMG_3237.jpg

IMG_3234.jpg
    Al met al best aardige oogst! Ben benieuw hoeveel het is als het gedroogd is. Ook erg benieuwd naar smaak en effect. Tot op heden alleen nog maar sativa (dominante) soortjes gekweekt dus ben benieuwd

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Dikke top man👀
      Mooie opbrengst weer.

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Helaas is dat 80% vocht @Grow Co
      Bleef het maar zo 🤣

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dat zou mooi zijn idd😉

F1 titan vandaag 22 dagen boven grond. Paar dagen geleden de eerste voorbloei tekenen gezien, lekker snel haha
    IMG_3249.jpg
    IMG_3248.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Overgevoelige dames, die autoflowers 😉

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Voorheen nooit last van gehad met auto’s.. maar die werden ook stuk groter als die van mij nu😂

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Mijn theorie is dat als je ze klein houdt ze ook minder voeding nodig hebben

De Blue Zushi is ook nog alive and kicking, die gaat morgen avond om. Er komt een heerlijk geur van haar af
    IMG_3311.jpg
    IMG_3310.jpg

De F1 titan groeit ook lekker door, wel verbrandde punten dus er komt nu geen 2e tab meer bij. Ze staat nu officieel in bloei. Ze is nog wel lekker aan het strekken en voer regelmatig bondage uit op haar. Lijkt ze wel te kunnen waarderen. Wel wat vrm ontdekt dus hou dit in de gaten, anders bestel ik wat aaltjes. Wat gele plaatjes opgehangen.

IMG_3305.jpg
    IMG_3306.jpg

De Blueberry OG had ik grotendeels al in de potten gestoken gisteravond (behalve de grote toppen), maar er vanmorgen toch weer uitgehaald toen de potten al op 65,68 en 77% LV stonden. Nog maar wat langen uit de potten houden. De knaktest is niet voor mij weggelegd haha. Ik zou het liever kunnen meten, maar ja.

IMG_3297.jpg
    Ik heb nog niets gewogen maar het zijn zo'n 3-4 potten van een liter.
    Echt zin om haar eens in mn venty te stoppen, maar nog ff geduld dus!
    Last edited by stef273; 27 May 2025, 06:18.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Gaat lekker inderdaad 😊

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Wow die Blue zushi is echt één van de mooiste plantjes die ik tot nu toe heb gezien hier op Jointje. 😍

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dank voor je compliment Babz!!😊🙏

Gister middag na werk opnieuw alles in de potten gedaan. Die 9 uur extra drogen heeft ze goed gedaan. Vanmorgen vrijwel alle potten rond de 60-61%. Nu dagelijks ff 1 of 2 keer burpen.

IMG_3317.jpg
    Foto van gisteravond toen de LV nog vrij laag was.
    Zal vanavond ff wegen, ik vermoed dat het rond de 70-90 gram is.

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Lekker! Geniet er van😁

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Mooie opbrengst hoor zag je er ook wel vanaf toen t nog in de tent stond 👍🏻

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dank jullie wel!

Net de Blue Zushi omgehakt, mijn god wat een meur zag haha! Leek wel alsof ik een butaan gasfles opentrok.
    Toppen waren erg hard en compact, kwam toch wel aardig vanaf denk ik zo.
    Af en toe dacht ik een zaadje te zien maar toen ik het open peuterde was het niets. Verder een gekke dingen tegen gekomen.

Wel een domme actie op het eind, Ik had alle toppen in een schaaltje liggen en morste per ongeluk beetje water over wat toppen (van de blumat). Wat er af gedept en geblazen en hoop dat het voldoende is. Heb het filter/extractor wel ff maximaal gezet nu. Weet alleen niet meer welke toppen het waren haha, maar ja, we zien het wel. Zal het wel regelmatig controleren.
    Dit keer wel alle trim kunnen bewaren. De pot van de blueberry stond er nog in met paar verloren takjes met kleine topjes, er ook maar ff bij gehangen.

IMG_3326.jpg
    IMG_3329.jpg
    IMG_3327.jpg
    IMG_3328.jpg

Foto's zijn door het raampje genomen.
    Ben erg benieuwd naar dit soortje

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Lijkt mij ook n heerlijk soortje benieuwd naar je smaak test 😶‍🌫️

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Ziet er gruwelijk uit allemaal. En wij met z'n allen hier maar wachten tot die Blue Zushi omgaat

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      thanks! Ik zal wel een rook/vape/smaak testje posten als ze er klaar voor is! Ik weet niet of het veel waard is, ik ben doorgaans niet erg goed in het beschrijven van wat ik proef maar ik ga het proberen

En ondertussen in de MGB. De f1 titan is nu 4 weken boven grond en een dag of drie ofzo in bloei. Topjes beginnen op dezelfde hoogte te komen nu. Ben benieuwd hoeveel strek er nog in zit.
    Er zitten een stuk of vier vrm op de gele plakker, maar al een paar dagen niets meer bij gekomen.

IMG_3331.jpg
    IMG_3330.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja hoor trekt wel bij. Zal in ieder geval niet meer bij voeden (ook niet de aanbevolen orgatrex / Bactrex in begin bloei) behalve de bio BP 5-8 later. Ga deze ronde een keer geen compost thee maken denk. Ben ik ff te lui voor. Ook ff kijken of het veel verschil maakt. In de zin van als het alsnog dikke knallers zijn weet ik dat weer voor de volgende rondes😉

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Ik gebruik altijd enkel de tabs en toen met topbooster. Geen andere dingen erbij en je weet me resultaat 😜

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      haha inderdaad😀

Autoflower dieven, doen of niet doen? En zo ja, wanneer.
    Wil haar wel dieven als het kan, om die rommel in de onderste regionen te vermijden.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Maar vind je zo'n pipet flesje niet wat minder gedoe Takketoelli? Hoef je niet zo te klooien met het vullen van de capsules en kun je ook prima doseren. Als je goed shopt kun je er 5 voor 5 euro vinden.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Die had ik in het begin Stef, maar ik vond het niks voor mij. Er bleef veel achter in het flesje, en doseren ging alleen via de handpalm. Ik vind wietolie erg goor om te eten, dus de capsules losten dat allemaal op. Je proeft niks, makkelijker mee te nemen en in gebruik. De boertjes die komen na een capsule zijn dan weer erg lekker van smaak 😀
      Als ik diezelfde olie damp is ie ook keilekker.
      De wondere wereld van de wietolie

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Klinkt goed, zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren👍

Damn...

Iemand al een zakkie weten te scoren?

Comment

Gister avond wat Blueberry og gevaped. Rook al een stuk minder naar hooi en de blueberry smaak en aroma komt al echt goed naar boven. Was ook heerlijk lekker stoned. Nu al een heerlijk wietje!

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Lekker wietje denk ik geniet er van😁 mijn wiet ruikt nooit naar hooi echt vreemd😅

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Thanks! Nou bij sommige soortjes valt het me wel op direct na het knippen. Bij andere wat minder. Maar het lost zichzelf altijd op met curen😊

Sensi heeft nog 50% korting op bijna alle fem soortjes zag ik👍.
      Maar ik denk dat de meeste hier al ruimschoots voorzien zijn😎

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        White truffel ga ik zeker wel een keer checken, maar voor nu heb ik genoeg zaad😅

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Neeneeeneeeneeenee
        Nee
        Ik heb echt genoeg
        Echt
        Jawel
        Zekers
        Duchtig
        Ech wel
        Meer dan zat
        Toch
        ?

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Heb nog n doosje met 7 zaden de tijd dat ze ontpopt worden komt elke dag dichterbij…
        Maar wanneer weet ik nog niet 🤷🏻‍♂️

Mijn blue Zushi zit ook in de potten nu, het zijn 3 potten geworden. Moet nog wegen maar ik gok zo'n 50-60 gram. Eergisteren was het nog te vochtig (had wat kleine topjes in een weckpot met hygrometer gedaan en de LV schoot al snel boven de 62%, toen weer uitgelegd) en de dag erna voelde het alweer wat te droog. Was ook een warme dag. Meteen maar in de potten gedaan en de LV begon bij 52-55% en kroop gestaag naar de 60,61,64%. Toch wel goed getimed denk ik zo. Komende tijd burpen.

Gister avond Rosin gepest van de Blueberry OG. Eerst 2 pakketjes van 7 gram in 90u bags op 75 graden, daarna 1 pakket van 7 gram op 85 graden (kwam toch wel stuk meer vanaf). Maar de kamer temperatuur was zo hoog dat ik het niet van het perkament papier afkreeg dus heb ik het gevacumeerd en in koelkast gelegd. Nu even nadenken hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik denk dat ik een koel element gebruikt waarop ik het perkament leg zodat ik het er makkelijker vanaf kan plukken.

Ik wil rosin maken voor mijn rosin pen (cell th2 evo cart) voor onderweg (concerten enzo), om te dabben in mijn e-rig en het laatste pakketje gaat de vriezer in voor later.
      Ik pers mijn pucks 2x (vandaar de duiding 1a, 1b etc hieronder op de pakketjes). De eerste pers is de hoogste kwaliteit, de 2 pers iets minder en die voeg ik later samen denk ik en vries ik in voor later.

IMG_3377.jpg
      IMG_3370.jpg
      75 graden

IMG_3372.jpg
      75 graden
      IMG_3381.jpg
      85 graden

IMG_3385.jpg
      Last edited by stef273; 2 June 2025, 06:48.

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja het is een flinke investering, zeker als je het weinig zou gaan gebruiken..
        Maar als je serieus gaan kijken zou je ook naar Crossing Core 2.1 e-rig kunnen kijken. Doet niet onder aan de puffco pro en is de helft goedkoper. Zoek maar eens op jijbuis

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Je kan er eventueel ook hasj mee persen.

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Wat een gruwelijke machine!

Gisteren de Blue Zushi geproefd. De smaken komen nog niet echt naar boven maar het effect wel, het begint met een sterk euforisch effect met een kalme, milde stone erachteraan. Plezierig langdurig effect, erg prettig! Ik merk wel dat dit een stuk sterker wietje is dan mn vorige kweekjes, lekkah!
      Deze neigt meer naar sativa imho waarbij de blueberry wel degelijk stuk meer naar indica neigt. Ik had contact met DP voordat ze hun uitgebreide tekst op de sitr hadden staan van BZ en ze zeiden ook dat er pheno's tussen zitten die meer naar sativa neigen, ik denk dat ik die te pakken heb. Maar we gaan het zien de komende weken.
      Smaaktesten van vbeiden volgen nog na een goede kuur!
      De BZ burp ik nu 2x daags want de LV loopt nog steeds rustig op (maar is beheersbaar), de BB burp ik eenmaal daags (daar is de LV stabiel op 61-62%).

Screenshot 2025-06-03 at 06.54.16.png
      Edit: mailtje van dutch passion over blue zushi ^

Denk dat de strek er wel uit is bij de F1 titan, 9 dagen effectieve bloei. Gister 1e bio pk 5-8 gegeven. Geen mugjes meer gezien
      IMG_3391.jpg

IMG_3390.jpg
      Last edited by stef273; 3 June 2025, 07:24.

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Ik ben fan van dutch passion hoor haha

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Ik na de Strawberry cookies ook 👍🏻

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        DP is idd top voor uitleg en niet te beroerd om je op weg te helpen. Gaat een heel stuk verder dan de standaard 'ja/nee/misschiens' van veel gemiddelde shops.

Net de Blue Zushi gewogen; 77 gram. Dat tesamen met de Blueberry OG van 82 gram is 159 gram, toch niet verkeerd met een 100 watt lampie

IMG_3402.jpg
      IMG_3401.jpg

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Zeker weten

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        60x40 tentje toch?

Dikke opbrengst maatje😁

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        60x40x116cm inderdaad, thanks!😊

De Titan staat nu 2 weken in bloei. Ze is nog wat verder gegroeid en het is een mooi groen oerwoud🌱.
      Zodra ik zeker weet dat dr strek er uit is gaat de schaat erin en worden de beentjes geschoren en wat uitschieters geknakt . Gele puntjes verdwijnen langzaam en ze ziet er gezond uit 🤗
      IMG_3461.jpg
      IMG_3462.jpg

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Mooi gevuld zo stef👌

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Thanks!😊
    Bezig...