Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stef's zolderkweekjes
Collapse
X
-
And after:
IMG_3242.jpg
IMG_3239.jpg
IMG_3240.jpg
IMG_3236.jpg
Best wel wat fluff onderin, het zag ook wel bleekjes. En aangezien ik niet genoeg ruimte heb ik de veel fluff en alle trim weggegooid helaas... Misschien toch maar eens kijken naar zo'n wedryer ofzo..
IMG_3237.jpg
IMG_3234.jpg
Al met al best aardige oogst! Ben benieuw hoeveel het is als het gedroogd is
. Ook erg benieuwd naar smaak en effect
. Tot op heden alleen nog maar sativa (dominante) soortjes gekweekt dus ben benieuwd
- Likes 8
Comment
-
F1 titan vandaag 22 dagen boven grond. Paar dagen geleden de eerste voorbloei tekenen gezien, lekker snel haha
IMG_3249.jpg
IMG_3248.jpg
- Likes 4
Comment
-
De Blue Zushi is ook nog alive and kicking, die gaat morgen avond om. Er komt een heerlijk geur van haar af
IMG_3311.jpg
IMG_3310.jpg
De F1 titan groeit ook lekker door, wel verbrandde punten dus er komt nu geen 2e tab meer bij. Ze staat nu officieel in bloei
. Ze is nog wel lekker aan het strekken en voer regelmatig bondage uit op haar. Lijkt ze wel te kunnen waarderen. Wel wat vrm ontdekt dus hou dit in de gaten, anders bestel ik wat aaltjes. Wat gele plaatjes opgehangen.
IMG_3305.jpg
IMG_3306.jpg
De Blueberry OG had ik grotendeels al in de potten gestoken gisteravond (behalve de grote toppen), maar er vanmorgen toch weer uitgehaald toen de potten al op 65,68 en 77% LV stonden
. Nog maar wat langen uit de potten houden. De knaktest is niet voor mij weggelegd haha. Ik zou het liever kunnen meten, maar ja.
IMG_3297.jpg
Ik heb nog niets gewogen maar het zijn zo'n 3-4 potten van een liter.
Echt zin om haar eens in mn venty te stoppen, maar nog ff geduld dus!
Last edited by stef273; 27 May 2025, 06:18.
- Likes 7
Comment
-
Gister middag na werk opnieuw alles in de potten gedaan. Die 9 uur extra drogen heeft ze goed gedaan
. Vanmorgen vrijwel alle potten rond de 60-61%. Nu dagelijks ff 1 of 2 keer burpen.
IMG_3317.jpg
Foto van gisteravond toen de LV nog vrij laag was.
Zal vanavond ff wegen, ik vermoed dat het rond de 70-90 gram is.
- Likes 4
Comment
-
Net de Blue Zushi omgehakt, mijn god wat een meur zag haha! Leek wel alsof ik een butaan gasfles opentrok
.
Toppen waren erg hard en compact, kwam toch wel aardig vanaf denk ik zo.
Af en toe dacht ik een zaadje te zien maar toen ik het open peuterde was het niets. Verder een gekke dingen tegen gekomen.
Wel een domme actie op het eind, Ik had alle toppen in een schaaltje liggen en morste per ongeluk beetje water over wat toppen (van de blumat)
. Wat er af gedept en geblazen en hoop dat het voldoende is. Heb het filter/extractor wel ff maximaal gezet nu. Weet alleen niet meer welke toppen het waren haha, maar ja, we zien het wel. Zal het wel regelmatig controleren.
Dit keer wel alle trim kunnen bewaren. De pot van de blueberry stond er nog in met paar verloren takjes met kleine topjes, er ook maar ff bij gehangen.
IMG_3326.jpg
IMG_3329.jpg
IMG_3327.jpg
IMG_3328.jpg
Foto's zijn door het raampje genomen.
Ben erg benieuwd naar dit soortje
- Likes 3
Comment
-
En ondertussen in de MGB
. De f1 titan is nu 4 weken boven grond en een dag of drie ofzo in bloei. Topjes beginnen op dezelfde hoogte te komen nu. Ben benieuwd hoeveel strek er nog in zit
.
Er zitten een stuk of vier vrm op de gele plakker, maar al een paar dagen niets meer bij gekomen.
IMG_3331.jpg
IMG_3330.jpg
- Likes 7
Comment
-
Ja hoor trekt wel bij. Zal in ieder geval niet meer bij voeden (ook niet de aanbevolen orgatrex / Bactrex in begin bloei) behalve de bio BP 5-8 later. Ga deze ronde een keer geen compost thee maken denk. Ben ik ff te lui voor. Ook ff kijken of het veel verschil maakt. In de zin van als het alsnog dikke knallers zijn weet ik dat weer voor de volgende rondes😉
-
Ik gebruik altijd enkel de tabs en toen met topbooster. Geen andere dingen erbij en je weet me resultaat 😜
-
Autoflower dieven, doen of niet doen? En zo ja, wanneer.
Wil haar wel dieven als het kan, om die rommel in de onderste regionen te vermijden.
Comment
-
Maar vind je zo'n pipet flesje niet wat minder gedoe Takketoelli? Hoef je niet zo te klooien met het vullen van de capsules en kun je ook prima doseren. Als je goed shopt kun je er 5 voor 5 euro vinden.
-
Die had ik in het begin Stef, maar ik vond het niks voor mij. Er bleef veel achter in het flesje, en doseren ging alleen via de handpalm. Ik vind wietolie erg goor om te eten, dus de capsules losten dat allemaal op. Je proeft niks, makkelijker mee te nemen en in gebruik. De boertjes die komen na een capsule zijn dan weer erg lekker van smaak 😀
Als ik diezelfde olie damp is ie ook keilekker.
De wondere wereld van de wietolie
-
-
Mijn blue Zushi zit ook in de potten nu, het zijn 3 potten geworden. Moet nog wegen maar ik gok zo'n 50-60 gram. Eergisteren was het nog te vochtig (had wat kleine topjes in een weckpot met hygrometer gedaan en de LV schoot al snel boven de 62%, toen weer uitgelegd) en de dag erna voelde het alweer wat te droog. Was ook een warme dag. Meteen maar in de potten gedaan en de LV begon bij 52-55% en kroop gestaag naar de 60,61,64%. Toch wel goed getimed denk ik zo
. Komende tijd burpen.
Gister avond Rosin gepest van de Blueberry OG. Eerst 2 pakketjes van 7 gram in 90u bags op 75 graden, daarna 1 pakket van 7 gram op 85 graden (kwam toch wel stuk meer vanaf). Maar de kamer temperatuur was zo hoog dat ik het niet van het perkament papier afkreeg dus heb ik het gevacumeerd en in koelkast gelegd. Nu even nadenken hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik denk dat ik een koel element gebruikt waarop ik het perkament leg zodat ik het er makkelijker vanaf kan plukken.
Ik wil rosin maken voor mijn rosin pen (cell th2 evo cart) voor onderweg (concerten enzo), om te dabben in mijn e-rig en het laatste pakketje gaat de vriezer in voor later.
Ik pers mijn pucks 2x (vandaar de duiding 1a, 1b etc hieronder op de pakketjes). De eerste pers is de hoogste kwaliteit, de 2 pers iets minder en die voeg ik later samen denk ik en vries ik in voor later.
IMG_3377.jpg
IMG_3370.jpg
75 graden
IMG_3372.jpg
75 graden
IMG_3381.jpg
85 graden
IMG_3385.jpgLast edited by stef273; 2 June 2025, 06:48.
- Likes 5
Comment
-
Gisteren de Blue Zushi geproefd. De smaken komen nog niet echt naar boven maar het effect wel, het begint met een sterk euforisch effect met een kalme, milde stone erachteraan. Plezierig langdurig effect, erg prettig! Ik merk wel dat dit een stuk sterker wietje is dan mn vorige kweekjes, lekkah!
Deze neigt meer naar sativa imho waarbij de blueberry wel degelijk stuk meer naar indica neigt. Ik had contact met DP voordat ze hun uitgebreide tekst op de sitr hadden staan van BZ en ze zeiden ook dat er pheno's tussen zitten die meer naar sativa neigen, ik denk dat ik die te pakken heb. Maar we gaan het zien de komende weken.
Smaaktesten van vbeiden volgen nog na een goede kuur!
De BZ burp ik nu 2x daags want de LV loopt nog steeds rustig op (maar is beheersbaar), de BB burp ik eenmaal daags (daar is de LV stabiel op 61-62%).
Screenshot 2025-06-03 at 06.54.16.png
Edit: mailtje van dutch passion over blue zushi ^
Denk dat de strek er wel uit is bij de F1 titan, 9 dagen effectieve bloei. Gister 1e bio pk 5-8 gegeven. Geen mugjes meer gezien
IMG_3391.jpg
IMG_3390.jpgLast edited by stef273; 3 June 2025, 07:24.
- Likes 5
Comment
-
Net de Blue Zushi gewogen; 77 gram. Dat tesamen met de Blueberry OG van 82 gram is 159 gram, toch niet verkeerd met een 100 watt lampie
IMG_3402.jpg
IMG_3401.jpg
- Likes 2
Comment
-
De Titan staat nu 2 weken in bloei. Ze is nog wat verder gegroeid en het is een mooi groen oerwoud🌱.
Zodra ik zeker weet dat dr strek er uit is gaat de schaat erin en worden de beentjes geschoren en wat uitschieters geknakt . Gele puntjes verdwijnen langzaam en ze ziet er gezond uit 🤗
IMG_3461.jpg
IMG_3462.jpg
- Likes 7
Comment

Comment