Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stef's zolderkweekjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik zit te denken om een klein kweekje te starten in m'n MGB. Een experimentje zeg maar. Een klein potje van bv 7 liter, zonder blumats dus zelf bewateren en dan met minerale voeding. Simpele kamerplant voeding. Ik wil niets meten, geen ec of ph. Dus gewoon als kamerplant bewateren zeg maar, een klein scheutje voeding (bv 1/4 van aanbevolen hoeveelheid) per keer. En dan kijken hoe de plant reageert, dus minder of geen voeding geven als ik zie als ze teveel heeft gehad of juist meer als ik zie dat ze te weinig heeft gehad.
    Wil dus ook geen ph meten. Ph van m'n kraanwater is 7,3 dacht ik.
    Wat denken jullie? Kans van slagen? Of gewoon doen?
    Last edited by stef273; 27 September 2025, 14:43.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      OK nou we gaan het meemaken😉. In het kader van m'n experimentje heb ik net wat zaadjes blue zushi die uit m'n toppen kwamen laten zwemmen. Die gaan vanavond in de koffie filters😁. Ben benieuwd of ze ontkiemen. Anders ontkiemt ik een ander😉

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Indd de kleur van het blad zal niet echt altijd mooi groen blijven marja het is een test kweekje toch. Miss gaat het wel goed! Mij ph is 8,4 aardig hoog dus

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Das vrij hoog idd. Nou ja ben benieuwd!

Eentje is beetje gespleten lijkt wel maar die andere zien er wel goed uit denk ik. Die zaten in m'n afgesloten grove bags paar maanden😁

IMG_4820.jpg

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Word een tijger van een opbrengst als ik de zaden moet geloven

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Haha ja echt he!😁

SC: 13 dagen oud
    SD: 8 dagen oud
    Lichtschema naar 12/12: 7 dagen geleden.
    Gister de verlichting verhoogd van 230 naar 265 ppfd, vandaag naar 300 ppfd. Dat kan die kleine wel hebben hoop ik😅.
    De SC is toch wat gaan strekken, al zitten de laatste nodes wel wat dichter bij elkaar. Maar aangezien het stammetje nogal ielig en gestrekt is heb ik besloten deze maar niet te toppen maar om het stammetje plat te leggen. Hopelijk dat ik nu de verlichting wat aan het optrekken ben komt dit nog in orde.
    De SD gaat ook lekker denk ik.
    De verlichting is net aan dus dan zijn deze 2 dames wat gelig, Tegen de tijd dat het licht weer uitgaat zijn ze mooi fris groen.
    IMG_4866.jpg
    IMG_4867.jpg
    IMG_4869.jpg
    IMG_4868.jpg
    IMG_4870.jpg

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Sow jij begint al vroeg met lst, dames zien er goed uit trouwens!

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Thanks! Ja je kan niet vroeg beginnen he, meteen beteugelen die hap!

Het verhogen van de licht intensiteit lijken ze goed te verdragen.
    Altijd mooi om te zien hoe snel planten zichzelf weer omhoog richten als ze plat gelegd worden😉.
    IMG_4874.jpg
    IMG_4873.jpg
    IMG_4875.jpg
    IMG_4872.jpg

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Daar zat ik ook mee ja, ik doe een halve liter max toevoegen aan een blumatplant. Maar ze zijn dan ook een stuk groter dan deze

Aaltjes kunnen nooit kwaad en kosten ook niet zoveel. Maar met grond of grind bereik je hetzelfde resultaat. Wel eerst de blumats insteken, daarna pas zand toevoegen....

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja zodra ik de aaltjes heb toegevoegd ga ik een laag metselzand aanbrengen. Stond op de planning maar helemaal niet meer aan gedacht🙈

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Biobizz is het beste vind ik persoonlijk

5 van de 5 blue zushi zaden die ik vond in m'n toppen zijn ontkiemt. Ik had maar 4 potjes dus heb er eentje weggegooid helaas. Zaai en stek grond voorbereid met die mycotrex en water, knijp vast en in de potjes gedaan. Daarna de zaadjes er in. Ik hou er 1 of 2 in de mgb, ff kijken hoe het loopt .
    Ben benieuwd! Ik ga denk toch gewoon biotabs gebruiken, dus geen minerale voeding. Hoef ik ook niet te klooien met voeding en ph wordt automatisch geregeld. Ik ga wel handmatig bewateren. Ben benieuwd of me dat lukt
    IMG_4904.jpg
    IMG_4907.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      😅😅😅

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik had afgelopen week een zaadjes gekiemd van anesia seeds en die had binnen 24uur een pen van 2,5 cm. Heel gekut nog om die fatsoenlijk in de grond te krijgen merkte ik😱

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Nou nou die hadden er zin in!😎

Vandaag de ppfd omhoog geschroefd naar 375 (dli van 16 bij 12/12). Gaat goed met de dames, verder geen bijzonderheden
    IMG_4911.jpg
    IMG_4912.jpg
    IMG_4914.jpg
    IMG_4913.jpg

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Dat is zeker, maar autoflowers kunnen minder hebben zeggen ze.. en heb al 2x 1.8 gr/w gehaald en laatste x bijna 2gr.. maar ik denk dat ik toch aan hou met wat ik deed. 850/900 ppfd op 20 uur per dag😅
      Last edited by Minigrowcase; 30 September 2025, 12:16.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dat doe je goed.
      Maar qua Dli scheelt het wel natuurlijk of je 20/4 of 12/12 draait

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Had het gelezen inderdaad, ik ga me er in verdiepen

2 van de 4 zijn boven komen piepen🥳. Ik weet alleen niet zo goed wat ik er mee moet haha. In mijn naiviteit dacht ik dat het fems zouden zijn, maar het kan dus een fem, man of herma zijn.
    Even nadenken wat ik doe. Of verpotten naar ieder z'n eigen potje, die zal ik dan nog wel moeten gaan halen. Of alle 4(?) in een grote pot.
    Mijn plan was dat er 1 over zou blijven en ik die zou afbloeien in de mgb, en handmatig zou bewateren. Maar ja het loopt even anders😆.
    Ik mag geen zaailingen weggeven of zo toch (als er uberhaupt interresse in is)?

IMG_4927.jpg
    IMG_4925.jpg
    IMG_4924.jpg

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      En dan na het geslacht nog x overpotten?

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Mooiste is n 1 liter potje dan hoef je maar 1x te verpotten maar niks mis met 2x

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Liefst 1x over potten dus 1 liter zal wel genoeg zijn lijkt me idd👍

De kleintjes zijn allemaal boven🐣, zoals gezegd haal ik van het weekend 1 liter potjes voor ze, daar zullen ze het wel in uithouden tot ze hun geslacht hebben laten zien hoop ik. Ik heb ook biobiz lightmix binnen dus dat die ga ik gebruiken in de 1 liter pot en in de eindpot. Ik hoop 1 dame te kunnen selecteren die ik dan afbloei in de mgb.
    Ik heb de dames op een verhoging gezet want eentje begon al te strekken. Logisch want normaal staan ze ook in een hoge pot.
    IMG_4942.jpg

Verder gaat het met de Strawberry Cough en de Sour Diesel ook prima:
    IMG_4938.jpg
    IMG_4939.jpg
    IMG_4934.jpg
    IMG_4940.jpg

En ik heb nieuwe goodies binnen!
    IMG_4929.jpg
    Een Dynavap M7, een dynacoil voor mn rosin, een Wand en een soort stash koker waar ik de dynavap en wat kruiden in kan bewaren, voor onderweg.

IMG_4930.jpg
    De wand kan naast mn dynavap verwarmen ook mijn bong omturnen naar een (inductie) dab rig, er zitten 2 bangers bij en 2 inductie cups waar ik mn rosin in gaat en een cap. Hierbij is het gehele vapor pad van glas en wordt dan verhit middels inductie. Die wand kon ik met 20 euro korting mee bestellen met de m7, daar is deze jongen nogal gevoelig voor😅.Daarnaast dus ook de dynacoil om rosin in mijn dynavap te nuttigen. Lekker mee experimenteren dus
    Last edited by stef273; 2 October 2025, 06:49.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Vandaar ook mijn interesse. Bong heb ik voor bij mijn balvape. Die heb ik gisteren weer eens gebruikt. Manmanman wat wordt je daar stoned van, ongelooflijk

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Jammer dat pete niks meer post
      Chrissy is wel leuk, troy en jerry wat minder de laatste tijd
      Potv is altijd goed
      Northernhigh420 is vrij nieuw en favoriet op het moment
      Vapeguy en die twee engelsen zijn ook goed

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja dat geloof ik meteen van zo'n ballvape, mooi man😎
      Chrissy is zeker leuk, leuke content en ze is erg cute haha. De rest ken ik niet, zal eens opzoeken!
      Last edited by stef273; 3 October 2025, 06:51.

Ook gevonden, mooi hier , subke !
    Ganja always does the trick.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Welkom!

Strawberry Cough: 3 weken oud
    Sour Diesel: 16 dagen oud
    Dagen op 12/12: 14
    PPFD 466, DLI 20

IMG_4982.jpg
    Gaat goed met de dames!

IMG_4983.jpg
    De SC reageert goed op de LST en maakt zei scheutjes aan. Die ga ik later verspreiden en binden.

IMG_4984.jpg
    De SD groeit ook lekker door, ik denk haar te toppen na de 4e node.

Beiden staan er fris bij,

IMG_4979.jpg
    De 4 Blue Zushi gaan ook lekker. Ze staan nog in de 0,4L potjes. Zou ik ze daar in kunnen laten staan tot ze hun geslacht laten zien? Dan zal ik wel de aarde bijvullen uiteraard. En voeden. Ze zijn ook iets gestrekt dus kan ik mooi de stammetjes ingraven. Ben er nog niet uit wat ik doe, ff alle opties bekijken.
    Last edited by stef273; 4 October 2025, 07:55.

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Ik zou ze wel overpotten in minimaal 2 liter potten, deze zijn echt te klein.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Top, ga ik morgen ff langs tuincentrum 👍

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Kijken na rozen potten die zijn hoog en dun, ideaal vind ik google maar is

Gister naar tuincentrum geweest, geen rozenpotten gevonden, wel genoeg kerstballen.
    Uiteindelijk met 1 liter potjes naar huis gegaan, daar moeten we het maar mee doen. Ik heb ze gister avond meteen overgepot, nou dat ging behoorlijk lomp. Ik had meermaals een wortelkluitje in. mijn handen😅.
    Komt natuurlijk omdat het wortel systeem niet genoeg was ontwikkeld. Ik heb het wel goed vochtig gemaakt maar ging alsnog niet echt soepel.
    Ik heb biobizz lightmix gebruikt met startrex, mycotrex ingewaterd met orgatrrex en bactrix mixje. Oh ja nog een biotab in 4en gedeeld en verdeeld over de potjes.

Vorige keer toen ik blue zushi in mijn MGB kweekte had ik een veg periode van 2 weken en alsnog groeide ze mn kastje uit. Nu wil ik zsm schakelen naar 12/12 maar wilde haar eerst overpotten naar het 1 liter potje. Mijn plan is zodra ze hun geslacht hebben laten zien.1 vrouw te selecteren hopelijk en die dan meteen overpotten naar de eind pot (denk 7 of 11 liter).

Ondank mijn lompe actie heb ik het idee dat ze alsnog wel goed doorstaan hebben! Dit is een foto 8 uur na het overpotten, stammetjes staan weer rechter, de blaadjes hangen niet slap en de kleur is ook goed. taaie plantjes! We gaan het zien de komen de dagen.

IMG_5019.jpg
    Last edited by stef273; 6 October 2025, 07:17.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gewoon bij bloem en plantwinkel kijken, die krijgen ze in simpele potjes binnen en verpotten ze naar iets waar ze geld voor kunnen vragen.

Kheb er altijd genoeg kunnen krijgen, soms moeten ze effe een weekje voor je op gespaard worden.

En wortelkluit eerst laten droog trekken.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Hoeveel liter zijn die potjes dan? Ze zitten nu in 1L potjes en ga overpotten naar eindpot zodra ik onder haar rokje kan kijken.
      Maar wil wel halen voor volgende keer

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zijn kleine maten 1 tot 3/4 liter meestal, komen bij de kwekerijen vandaan hè.

De blue zushi zaailingen hebben zicht goed herpakt! 3 van de 4 zijn ook al lekker verder gegroeid. Bladeren staan mooi horizontaal en de kleur is goed. Denk dat ik de vanavond op 12/12 ga zetten.
    IMG_5032.jpg
    IMG_5033.jpg

De Strawberry Cough en Sour Diesel gaan ook lekker, zijn mooi gegroeid. De SD heb ik paar dagen geleden getopt na de 4e node.

IMG_5034.jpg
    De Strawberry Cough ^
    IMG_5036.jpg
    IMG_5035.jpg
    Op de foto lijken ze bleker dan in het echt.
    Lekker laten gaan zo
    Last edited by stef273; 7 October 2025, 06:52.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Klopt idd, maar ik heb liever een te klein plantje dan een te groot plantje. En als ik alles terug zou snoeien duurt het allemaal wat lang, moet wel leuk blijven😅. Heb de wiet ook niet nodig is gewoon een Yolo kweekje😎

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ik heb deze ronde ook de BZ korter voor gegroeid inderdaad viel me op dat t echt zonaanbidders zijn veel licht in de overgang naar de bloei.
      Kleine potjes valt echt wel mee als de wortels onderuit komen dan zitten ze nog niet door heel de pot en t zijn geen autoflowers

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd! Keer 12/12 vanaf zaad is ook leuk😁

Fuck I FIM'ed!

IMG_5038.jpg
    IMG_5037.jpg

Dat ging echt per ongeluk haha

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Goed bezig!

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Thanks! 😊

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Zo gaat dat soms. Altijd spannend wat dat gaat geven.

Lekker bezig, zaad direct op 12/12 zou ik ook doen!
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

2 van de 4 zien er wat minder uit, blaadjes hangen wat slap en hebben verkleurde randen. Overvoeding? Ze hebben elk 1/4 biotab en de rest van de biotabs shizzle in de lightmix, misschien een beetje teveel van het goede?

IMG_5078.jpg
      IMG_5080.jpg
      IMG_5080.jpg
      Attached Files

Comment

Bezig...
    X