Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x S.A.D. spaarlampjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1x S.A.D. spaarlampjes

Korting op 420shop
    Hey allemaal hier ben ik terug, na een paar mislukte pogingen (door pech), heb ik nu toch een plantje in de kleerkast staan.
    Het is Sweet Afghani Delicious (fem) van Sweet Seeds.
    Even de beschrijving:

De inteelt variant van deze 'supermoeder' produceert harde toppen met een intens aroma en muskus achtig noten, afkomstig van de Afghaanse voorouders. Sweet Afghani Delicious (SAD) S1 zaden zijn erg homogeen, hetzelfde geldt voor het nageslacht.
    Uitstekend geschikt voor binnenkweek en alle soorten buiten omgevingen. Weinig knipwerk en zeer schimmel- en ziektebestendig.

Samenstelling: Indica 90%, Sativa 10%
    Genetica: Black Domina
    Bloeitijd binnen: 63 dagen
    Type: Gefeminiseerd
    Smaak / Geur: Muskus
    Gemiddelde THC: 17.5%
    CBD: 1.8%
    CBN: 0.5%

Ik heb besloten deze jongedame onder 4 spaarlampjes te kweken: 2x12watt warmwit en 2x11watt koudwit die ik in een gedemonteerd verkeerslichtfitting van de ikea heb gestoken en 1 bureaulampje(zoals je zult zien op de foto, waar ikea al niet goed voor is), ze is bovengekomen op 22 dec. en is nu dus 4 dagen oud, ze staat op 18/6, ze had een beetje problemen om uit haar zaadschelpje te komen maar nu is ze al gegroeid als kool. Met de goede raad van Qnq heb ik besloten om ze eerst te laten groeien tot ze een 5tal internodes heeft en ik zou ze 1 a 2 keer toppen, vervolgens gaat ze op 12/12. Het is de eerste keer dat ik dit doe op een vage zomerkweek na, dus het is een beetje experimenteel, maar ik heb al veel gelezen. Ik weet dat dat geen superopbrengst gaat geven, maar ik zal vooral blij zijn om de eerste keer mijn eigen rokertje te hebben. Ik zal om de zoveel tijd eens foto's uploaden. Goede raad is altyd welkom
    Hier dan wat foto'tjes:
    IMG_7832.jpgIMG_7837.jpgIMG_7842.jpgIMG_7843.jpgIMG_7844.jpg

Re: 1x S.A.D. spaarlampjes

ik snap het niet waarom dat verkeerslichtfitting

Comment

dat deel met dat rood, groen en geel gebruik ik natuurlijk niet, dat was enkel voor te tonen, het is het paneel daarachter dat ik losgevezen heb:
      het is een paneel waarop 3 fittings voor lampen staan, ik moest dus gewoon de lampen erin draaien en het boven mijn plantje hangen, makkelijk^^

Comment

Don't get me wrong maar waarom heb je geen sterker wattage lampen gehaald?
        En op de afbeelding zie ik bij je fittingen metaal, zorg je ervoor dat er 1. geen kortsluiting kan ontstaan. 2. dat er geen vocht op je fittingen/de bekabeling terecht kan komen?
        Ik ben benieuwd hoe je verder gaat! Succes!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

dat metaal bij je fittingen komt wel goed evt wel even aarden. ik zou ook zwaardere wattage spaarlampen nemen. Erg duur zijn niet bij een action ofzo.. maar licht blijft gewicht en 46w gaat je echt niet veel opleveren in het gunstigste geval 0.5 gram per watt dus zon 23 gram mits alles optimaal is. en nog een tip maak reflectors voor je lampies kan al vrij geod koop met half liter blikjes.

verder veel succes toegewenst!

Comment

Hey allereerst bedankt voor de tips, maar dit zijn de lampen waar ik het mee moet doen, ik ben student en woon nog bij mijn ouders en ze begonnen het al lastig te vinden toen ik meerdere lampen ging ophangen maar ik ben er tevreden mee dat ik het al mag doen(het is trouwens eerder een tussendoorkweekexperimentje, deze zomer buiten in de frisse lucht).
            Ik weet dat het geen grote opbrengst wordt, maar ik ben al blij met een beetje zelfgekweekte goeie paf
            Over die aarding: dat ding is in een fabriek gemaakt, rond de draden zit uiteraard plastiek, en dat metalen deel is gewoon een kliksysteem(dat rond de fitting zit )je kan het gewoon aanraken, en de fittings zijn ook van dik stevig plastiek, dus dat zit wel goed denk ik.
            Over reflectors: dat was ik al van plan (volgende keer in de winkel wat blikken kopen)
            Bedankt en jullie ook goeie oogst!

Comment

hier ze veel succes met je kweekje het begin ziet er alvast mooi uit doe zo verder!
              & opbrengst gericht weet je dat je niet veel gaat kunnen verwachten
              ik had zelf maar 39 watt
              groetjes.

Comment

Update we zijn ondertussen op dag 11 van de groei en mijn madam heeft het naar haar zin, ze is blijkbaar momenteel druk bezig met het maken van blaadjes en de stengel is ook aan het verbreden heb ik de indruk, daarom investeert ze nu wat minder energie in het omhoog groeien.
                In de 2 oudste blaadjes lijkt zowat een plooi te zitten(maar ze zijn mooi groen en lijken gezond), geen idee waarom, ik denk niet echt dat dit een reden heeft? De andere blaadjes zijn mooi plat.
                Hier wat fotos IMG_7881.jpgIMG_7882.jpgIMG_7883.jpg
                greetz!

Comment

Mooie kweek, en leuke genetica
                  Hoe warm is het ongeveer op bladhoogte? en wat is je luchtvochtigheid? verder zal je je geen zorgen moeten maken over die para-golvende blaadjes, maar vooral tempratuur in de gate houden.

En heb je wel eens nagedacht aan een witkleurige coating/bekleding van je kast? Vooral met jonge planten, in een kleine ruimte merk je direct het verschil. Dit kan al heel simpel doormiddel van grondverf of (gellamineerde) blaadjes A4 te behangen.
                  sigpic

Comment

ziet er goed uit! maak je maar geen zorgen over dat gedraaide blad, heb ik ook bijna altijd.. geloof dat somige toewijzen aan het uit hun "vel" groeien.

greetzz

Comment

veel succes ze ziet er gezond uit
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Update dag 15 groei
                        isn't she a beauty wel nog een vraagje haar steeltje is precies aan het vervellen, ik vermoed dat dat is omdat hij breder wordt klopt dat?

Greetz

Comment

Update dag 24 groei
                          Yoo, ik heb eindelijk nog eens de tijd gevonden om een update te doen, het is al even geleden, maar het gaat goed met de madam:
                          Ik heb haar een paar dagen geleden de eerste maal getopt en dus is haar groei een beetje vertraagd nu, maar nu zie ik toch de scheuten ontwikkelen, en ze heeft haar eerste koppel negenvingerige bladeren dus ik denk dat ze het daar in mijn kast wel plezant vind.
                          Ik heb ze vanmiddag nog moeten verpotten want de hele pot zat vol met wortels.
                          Hier nog wat foto's: IMG_7906.jpgIMG_7907.jpgIMG_7908.jpgIMG_7909.jpg

Comment

Nog steeds onder dezelfde 4 lampjes?
                            Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

Mooi dat je ze verpot hebt, zo te zien waren de voedingsstoffen uit het andere potje opgebruikt, ze lijkt ietsiepietsie licht van kleur.
                              Maar toch staat ze er zo boven verwachting (eerlijkheid kent geen tijd) erg goed bij.
                              Aan de onderste groei te zien gaat het net.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X