Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #77
      Re: Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

      update 29-5-12

      Goed nieuws deze keer, gepaard met opvolgend slechter nieuws.. namelijk het weer!

      Iedereen heeft natuurlijk een paar heerlijke dagen gehad, en de wietjes gaan hierdoor erg goed! mijn buitenkweek gaat erg lekker, en de anaxhl zet ik ook buiten op het moment dat ik thuis ben! daarna wordt die weer verduisterd..
      Zelfs de cactusse gaan weer dagen lang naar buiten, waarbij je ze bijna ziet groeien!

      het warme weer is wsl wel het hoofdprobleem van het slechte nieuws, namelijk de vleeseters in mijn broeihokje zijn allemaal dood, alles! mos etc.. waarschijnlijk is het te warm geworden! ik ben er echt heel kapot van maar niet getreurd.. volgende wave ga ik weer planten en hopen dat het begin weer zo goed gaat, alleen dat het wel beter afloopt!

      @ LR, als je nog stekkies over hebt,, van 1 of ander, is het altijd welkom!

      De "volwassen" vleeseters hebben het wel gehaald, maar heb ik ter bescherming nu maar onder de stoel in de schaduw gezet!

      fotos:
      IMG_5962.jpgIMG_5963.jpgIMG_5964.jpgIMG_5960.jpgIMG_5961.jpg
      De anaxhl gaat erg lekker, hopelijk houdt ik er ook nog een lekker topje aan over, en zijn ze over ong 2 weken klaar!IMG_5965.jpgIMG_5966.jpgIMG_5967.jpgIMG_5969.jpg

      Dat was het deze week weer!

      tjuus
      Last edited by Damn nice; 29 May 2012, 13:43.

      Comment


        #78
        Re: Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

        update 10/06/2012

        nogsteeds lijkt het erop dat het erg rustig hier is, maar alsnog een update!

        paar drukke weken achter de rug, maar hier is er weer 1!:

        De kruising gaat erg goed, de plant ruikt heerlijk en heeft mooie topvorming! echter vraag ik me af hoelang deze nog moet.. ik wil namelijk toch wel binnenkort de zaden kunnen plant.. heeft iemand een tip om de zaden sneller te laten afrijpen..? of zal ik alvast een topje oogsten en laten drogen en kijken wat hieruit komt..?IMG_5970.jpgIMG_5971.jpgIMG_5972.jpgIMG_5973.jpgIMG_5974.jpg
        De vleesetende hangplant.. doet het nog goed!IMG_5975.jpgIMG_5976.jpg
        De happertjes en kelken gaan ook erg goed, naar mijn mening..?IMG_5991.jpg

        LR,, ik las je bericht net, erg spijtig van je 6 jarige plant! ik snap de woede! bij mij komt er ook nog niets door.. lijkt toch egt dood

        bij de volgende update komen de cactussen er weer bij, met wsl al wat bloemen!

        groetjes

        Comment


          #79

          Comment


            #80
            Re: Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

            oke thanks,, i kdacht altijd dat het sneller ging,, mijne zijn nu +- 4 a5 weken bestoven.. maar toch bedankt!

            Comment


              #81
              Re: Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

              Hey damn nice! Ze zien er goed uit! Die sarracenia zal nog wel flink uit gaan lopen als het een periode mooi weer is. Ik zal wat drosera zaailingen in de gaten houden voor je. Dan kun je die wel een paar krijgen binnenkort als je wilt. Er komt toch weer een boel zaad aan dit jaar. Succes met het afbloeien van je kruising. Ik houd 't in de gaten!
              Ik heb trouwens een autohaze x lr man apart gezet. Dwz dat er autoflower amnesia haze (met een hintje lowryder) aan zit te komen!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #82
                Re: Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

                Beste lezers!

                Vandaag weer een update, gistre lukte het niet omdat nl natuurlijk moest voetballe (wat erg slecht was btw) en natuurlijk vaderdag!
                de vleesetende planten gaan erg goed, de happers maken in hoog tempo nieuwe happertjes aan! en de kelken (serrecinia geloof k? ) groeien ook steeds verder !
                Ook doet de hangplant het erg goed.. bij mij op het terras is dit echt een feestmaal voor ze.. we hebben een pruimeboom in de tuin waar veel van die grote vliegen op zitten, deze vliegen vaak rond, en knallen dan op het raam waardoor ze ff bewusteloos liggen :p dus in elke kelk heb ik ongeveer 5 tot 8 vliegen gegooid dinner time!

                De cactussen gaan ook gestaag.. 1 begint zelfs met knoppen aan te maken waaruit nieuwe stukken uit zullen komen..

                Met de kruising gaat het ook erg goed.. de plant bloeit erg goed, ik heb er zelfs een ingezoomde foto van bij geplaatst!
                de zaden zijn goed in progress.. je ziet de zaadzakjes al wat opzwelle, hopelijk duurt het nog max 2 weken voordat ik deze kan gebruiken!

                fotos!
                De hangplantIMG_6004.jpg
                De cactussenIMG_6013.jpgIMG_6014.jpgIMG_6015.jpgmet de knoppen0IMG_6016.jpg
                de happersIMG_6041.jpgIMG_6042.jpggaat erg hard zoals te zien!IMG_6043.jpg
                de serrecania, gaat ook erg goedIMG_6044.jpgIMG_6045.jpg
                De anasthesia, gaat ook erg mooi! : IMG_6053.jpgIMG_6054.jpgIMG_6055.jpgIMG_6056.jpgIMG_6057.jpg

                volgende post gaan we weer verder

                Comment


                  #83
                  Re: Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

                  gaan weer verder..:
                  IMG_6059.jpgIMG_6060.jpgIMG_6061.jpgingezoomd: ingezoomd.jpgIMG_6062.jpg

                  IMG_6058.jpg

                  Dat was het weer eve! mazzel!!

                  Comment


                    #84
                    Re: Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

                    update: 2/07/2012

                    sorry voor de late update:
                    vandaag gekeken in de anaxhl, en er zaten zaden in! deze heb ik nu geplant en dit zal ik vervolgen in mijn buitenkweek:
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Meerdere-runs!

                    Fotos:
                    DSCF0052.jpgDSCF0053.jpgDSCF0054.jpgDSCF0055.jpgDSCF0056.jpgDSCF0057.jpgDSCF0095.jpg
                    De ana is wel flink aangetast ( de hoofdtop) na het zoeken naar zaden..
                    Ook heb ik de hoofdtop geknakt, zodat die even gestresst wordt waarna deze deze week zal worden geoogst..

                    Met de vleeseters em cactusse, gaat het ook zijn gangetje:
                    DSCF0090.jpgDSCF0091.jpgDSCF0092.jpgDSCF0094.jpgDSCF0108.jpg
                    ook nog een mooie passiebloem:
                    passie.jpg

                    Dat was het weer, mazzel

                    Comment

                    Bezig...
                    X