Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste microkweekje (alle hulp welkom)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    ah die had ik niet zien liggen. lijkt me idd wel iets. als deze op is ga ik die eens proberen. thanks

    Comment


      #32
      ik vind het een mooi kastje hoe groot issie?? en waar heb je dat folie vandaan?

      groet

      Comment


        #33
        Ziet er goed uit dat kastje. Mooi met dat folie en dat zijl onder.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #34
          eergisteren had ik 6 zaadjes tussen nat keukenpapier gelegd. deze middag waren er al 4 wortelpennetjes te zien. deze heb ik gepot in zaai en stekgrond en dicht bij mn 2 groeilampen gezet. aangezien ik kleine potjes heb gebruikt kunnen ze onder 2 lampen ipv 4. zouden de andere er nog doorkomen?

          jihaaaa we have lift off!!!!!!

          Comment


            #35
            inmiddels staan de 4 potjes al 2 dagen van 18 uur licht in mn kastje. helaas nog niks te zien. van de 2 overblijvende zaadjes is ondertussen 1 uitgekomen en deze heb ik ook gepot. ik las dat je zeker niet teveel water mag geven in het begin. ik heb enkel een gieter dus bevochtig ik mn plantjes nu door het washandje (dat in een bakje met water ligt voor de LV) lichtjes uit te nijpen zodat ik de hoeveelheid op een voorzichtige manier kan bepalen. aangezien ze heel dicht op mn lampen staan om niet zelf achter licht te moeten gaan zoeken worden ze snel droog dus bevochtig ik ze weer. beetje bij beetje. is dit verkeerd? heb gewoon schrik om ze teveel water te geven. na hoeveel tijd van niks dan aarde bovenaan mn potje moet ik me zorgen maken? ik heb ze ongeveer 1 a 2 cm diep geplant. en heel lichtjes aangedrukt zoals voorgeschreven.

            Oorspronkelijk geplaatst door hobbyist View Post
            ik vind het een mooi kastje hoe groot issie?? en waar heb je dat folie vandaan?

            groet
            thanks mijn afmetingen zijn l:100 b:40 h:100, niet te groot en niet te klein. met een scrognetje hoop ik ze mooi onder controle kunnen houden. maarja het is mijn eerste keer dus... die folie vond ik op zolder. dus veel info kan ik er niet over kwijt gewoon dat het wel goed reflecteerd. naar schijnt is dit voor parket ofzo op te leggen

            i can hardly wait to see my little 'girls'
            peace
            Attached Files
            Last edited by greenpassion; 30 October 2008, 12:51.

            Comment


              #36
              ben net gaan kijken en er komen 2 krullentjes boven. het prille begin
              heb mn fans op de laagste stand gezet omdat het maar 20graden was in het kastje en ik haast geen luchtvochtigheid had. alle opt gevoel dan moet nog achter weerstationnetje in blokker. mijn lamp hangt er nu ongeveer 3 cm boven. is dit te vertrouwen? niet dat het te warm is maar ik zou niet willen dat een van mn schatjes er tegen morgenvroeg tegen zit. niet dat ik denk dat het zo een vaart zal lopen maar wou het toch maar eens vragen.

              peace

              Comment


                #37
                als die ijsjes maar niet smelten

                Comment


                  #38
                  Attached Files

                  Comment


                    #39
                    De namen van de groei en bloeistoffen die je opnoemt hoor ik hier veel vaker, dus dat zal wel goed zitten. Denk er wel aan dat je niet meteen de volle dosis geeft > rustig opbouwen.

                    Mooi SCROG-net btw
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #40
                      thanks weedy. wou zeker zijn dat het stevig genoeg was

                      ik had ergens gelezen dat je plantjes groter en gezonder worden als ze in het begin 24 uur licht krijgen ik heb dit 3 dagen gedaan maar ze leken stil te staan. weet iemand hier iets meer over? inmiddels staan ze terug op 18/6 en alles lijkt goed te gaan. in plaats van langer te worden merk ik op dat vooral de kleine blaadjes bovenaan groter worden. ook merk ik een groot verschil tussen de lampen. slechts 10Watt verschil maar dat merk je wel hoor. ik kreeg geen antwoord op mn vraag over dat sprieten dus heb ik voor de zekerheid maar snel 2 blikjes opengesneden en boven mn lampen gehangen. (en lekker in mn vinger gesneden :p) heeft iemand ervaring met die booster van canna??? is het verschil echt zo groot?. mijn luchtvochtigheid in mn kastje is vrij laag denk ik. kan het kwaad om bijna kokend water in mn kastje te zetten? zodat de dampen mn kastje vullen?

                      peace
                      Attached Files

                      Comment


                        #41
                        hmm weer nieuw groen genot

                        volgens mij zijn dit wel lichtelijke sprieten, als je ze met spaarlampen in het begin niet echt precies recht onder een spaarlamp kan zetten sprieten ze gelijk, had ik ook al last van. maar als je ze er echt precies onder zet blijven ze wel lekker laag

                        je kunt de volgende keer het beste beginnen met kleine potjes denk ik, dat ga ik doen tenminste , dan passen er 2 gewoon goed onder 1 spaarlamp.
                        is volgens mij beter in het begin.

                        groet

                        Comment


                          #42
                          ik had gelezen dat canna booster nog beter werkt samen met pk 13/14 en wederzijds. over het werkelijke verschil mag joost weten.

                          heet water helpt ongetwijfeld, dan heb je je lv snel weer op pijl. bij mij tenminste wel.

                          Comment


                            #43
                            @hobbyist. lijkt idd de oorzaak. maar wou met 2 lampen beginnen in verband met de verbruikkosten en aankoopkosten. ga ook kleinere potjes kopen. maar kan je jonge zwakke plantjes al veilig verpotten? ook heb ik gelezen dat velen rond de 6000k zitten en ik heb maar lampen van 4400K die eerder wit dan blauw licht geven. thanks

                            @klaasjan. thanks ga ik direct doen sie. als ik in dit kweekje slaag ga ik toch eens in die booster investeren denk ik.

                            keep it green guys

                            Comment


                              #44
                              jawel, als je het maar met beleid doet kan dat wel.. ze zullen door de stress wel fftjes wat minder groeien maar dat is normaal..

                              je moet ze nu alleen denk ik niet niet meer in kleine potjes stoppen want als dan over een week of twee weken het kleine potje weer is volgeworteld moet je ze weer in grotere potten zetten, wat weer stress veroorzaakt waardoor ze weer een dagje minder groeien.. en dat willen we ook niet natuurlijk

                              ik denk dat je er of wat lampen bij moet halen, of een paar planten op de vensterbank gooien en met het licht wat je hebt 2 a 3 planten in je kast grootbrengen. minder planten voldoende licht geven is denk ik beter als veel planten te weinig licht geven...

                              en al die lampen getallen zeggen mij eerlijk gezegd ook niet zo veel , het advies van hier na mij toe was als je een spaarlamp kocht moest ie de kleur warm/wit 827 hebben en hoe meer lumen hoe beter. nou kon ik op al die blokker en gamma spaarlampen geen kleurcodes vinden. maar bij de gamma lagen wel de philips genie 18watt ww 827 1100 lumen voor maar 3.99 (daar stond alles dus wel op) en heb die toen maar gekocht , en ik moet zeggen, ze vinden het heerlijk onder die lampen ze groeien lekker breed, korte internodes, en met grote gezonde mooie groene blaadjes

                              groet
                              Last edited by hobbyist; 4 November 2008, 15:48.

                              Comment


                                #45
                                ja het is de bedoeling om 3 plantjes groot te brengen in mn kastje. maar aangezien ik reguliere zaadjes gekocht heb zullen er dus mannetjes tussenzitten. en ik wou zeker niet dat ik met maar 1 vrouwtje overbleef. maar volgende keer ga ik female seeds kopen. ik heb folderke van rolay queen seeds. prijs valt goed mee en ze zijn 100% vrouwelijk. mocht er toch een mannelijke tussenzitten krijg ik een nieuw. iemand ervaring met deze zaadbank? ik heb voor tijdens de bloei ook 827. maar ik had ergens gelezen dat blauw licht zorgt voor korte plantjes met veel vertakkingen en rood/oranje licht voor langere. daarom dat veel hps kwekers onder tl groeien. maar de jouwe bewijzen het tegendeel :p
                                lampen bijplaatsen word moeilijk. zouden 4 lampen echt niet voldoende zijn? ik heb een maandelijks verbruik waar ik niet mag bovengaan en een lichtbrug die moeilijk te demonteren is. wel heb ik leds gevonden speciaal voor planten. van 2 tot ...Watt. deze van 2 watt verbruiken heel weinig. kosten 'niet' veel en zou ik eventueel nog kunnen integreren. maar geven die eigenlijk wel veel licht? de hogere wattages kosten wel vrij veel. maar er zitten er tussen van 600Watt en led is toch qua verbruik veeel voordeliger dan al de rest dus lijkt het mij logische dat er met hetzelfde wattage immens veel licht moet uitkomen. of redeneer ik verkeerd? ook is de prijs niet haalbaar

                                http://540500.mijnwinkel.nl/productlist3/

                                peace
                                Last edited by greenpassion; 4 November 2008, 18:18.

                                Comment

                                Bezig...
                                X