Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste microkweekje (alle hulp welkom)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Knip je de man toch gewoon weg en laat je het vrouwtje staan

    Comment


      #77
      thanks idd afknippen, was vanplan op aanraden van weedy om de mannetjes af te snijden als ze in mn scrognetje zitten. staat hier ergens beschreven. waarvoor dank weedy

      ja mn plantjes zien er best goed uit. thanks alleen wat spijtig van mn luchtvochtigheid. ik heb nu over de hele bodem van mn kastje een minivijver met handdoeken, zeker 10cm in en nog steeds krijg ik mn lv niet boven de 55% heb eens geprobeerd afzuiging af te zetten zodat de lucht langer in kastje bleef maar toen werd het te warm.
      hoe komt dat toch dat ik niet hoger geraak? weet iemand raad??

      oei ik had wel gepost. sorry kan iemand die vorige wissen plzzz

      peace

      Comment


        #78
        Done, en geen dank.

        Ik heb ook wel eens gelezen dat je een bakje met water erin moet zetten, en dan een wollen (of was 't nu katoen?) doek oid er in moet leggen.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #79
          hey nieuwe update. kweet het tis ff geleden ma tis veel te druk. met de plantjes daarentegen is alles goed. de groei komt mooi op gang. elke dag moet ik er minstens 1 dvd doosje vanonderhalen. en er komen veel nieuwe vertakkingen. wel heb ik opgemerkt dat de blaadjes lichtjes oprollen. volgens mij iets te dicht bij de lamp maar vraag het toch liever eens. ik heb daarjuist voor de eerste keer getopt. hopelijk heb ik het goed gedaan. zien ze er niet lekker uit

          peace
          Attached Files

          Comment


            #80
            zien er heel goed uit je ziet dat de bladeren helemaal omhoog wijzen dat wijst op dat ze nog meer licht willen , ( is een goed teken )

            ga zo door ziet er leuk uit

            Comment


              #81
              hey green wat ik op je foto s zie is dat de zijkanten van t bladomhoog staan.dit is een soort transpireren van de plant,hoe hoog is je temp?miss idd iets te dichtbij je lamp maar dan niet voor t licht maar wel voor de temperatuur.een ventilator werkt ook.
              voor de rest zien ze dr mooi uit .mzzl

              Comment


                #82
                @darkies thanks. heb je mss meer info. kan nergens iets over vinden. hoe komt dit? dan is het positief als ik ze nog meer licht zou geven? of hebben ze eigenlijk beetje tekort?

                @markster momenteel rond de 22graden met de lichten aan maar als ze slapen kan het wel eens afkoelen tot 17 graden. niet zo gezond waarschijnlijk?? maar 22 is zeker niet te hoog. zal idd door de lamp komen. merci ga ze wat hoger hangen. heb vorige week om de lv te verhogen es een paar uur de fans afgezet en toen ik ging kijken was het 36graden. en das wel te hoog natuurlijk. mss kan dit er ook wel voor iets tussenzitten.

                door de drukte de voorbije weken heb ik voor de plantjes ook niet veel tijd gehad. naar mijn groote ergernis maarja. inmiddels zijn er al 4 internodes. ik heb de groeischeut afgenepen zoals hier op forum voorgeschreven. daarna mn scrognetje erboven gezet.
                nu hopen dat alles goed gaat. een plantje heb ik niet getopt en ga ik laten groeien. zo kan ik zelf het verschil zien.

                heb ik het een beetje goed gedaan op de foto te zien?? mn eerste scrogje e. kheb echt geen flauw idee van hoe dit ga aflopen.
                Attached Files

                Comment


                  #83

                  Comment


                    #84
                    thanks. de niet getopte gaat idd lekker door maar zo is mn scrognetje sneller vol. alleen heb ik wat last van de grote bladeren. ze nemen namelijk het licht weg voor deonderste. mag ik deze wegdoen? of is dit slecht? ook hebben ze al tegen mn lamp gezeten waardoor ze verbrand zijn.

                    we zijn ondertussen alweer een weekje verder en ze gaan nog steeds lekker. wel valt zeer duidelijk het verschil op tussen de plantjes onder 2700k en 4400k. uiteraard zijn de 4400k groter. ik heb vandaag 2 tl armaturen gekocht van 90cm. zo zal alles mooi verlicht zijn. ik ga 2x 827 kopen.

                    ik moet binnen 2 weken terug naar parijs voor een week. en moet mn meisjes door iemand anders laten verzorgen. ongeveer juist als ik bloeivoeding enzo zou moete beginne geven. en eventueel pk 13/14. pfff hopelijk komt dit goed.

                    peace
                    Attached Files
                    Last edited by greenpassion; 3 December 2008, 20:11.

                    Comment


                      #85
                      hey hier ben ik dan weer. net terug van parijs. helaas stelde ik zojuist vast dat alle 4 mn plantjes mannelijk zijn. pfff stel je voor. dit kan toch geen toeval zijn he??? jier eindigd dus mn topic (niet dat ik de laatste tijd veel tijd gehad heb om te posten maarale) hoop dat jullie iets aan dit topic gehad hebben.

                      pff ben er echt van aangedaan. hoe zou dit toch komen? kan het zijn omdat ik geen ph tester heb? of omdat er mss nog licht binnenkan langs de randen van de deur?? of heeft dit er allemaal niet met te maken?

                      grtz

                      Comment


                        #86
                        Ik denk dat het puur toeval is dat je allemaal mannetjes hebt. Als we uitgaan van 50% kans op vrouwtjes is de kans dat je GEEN ENKEL vrouwtje hebt dus 6,25% wat heel weinig is. Blijkbaar heb je het wel helemaal niet getroffen. Laat echt de moed niet zakken maar ge direct weer aan de slag, de volgende keer gaat het sowieso beter!

                        Je kan er niet zoveel aan doen uiteindelijk. Al zijn er wel theorien dat bij bepaalde hogere temperaturen, zuurtegraden, etc er meer vrouwelijke planten zouden ontstaan. Maar het gaat hier om heel licht verbeterende omstandigheden. De invloed hiervan is uiteraard miniem.
                        Je hebt gewoon brute pech gehad, en daarom vind ik dat je gewoon moet herbeginnen!

                        Keep it up bro!

                        Comment

                        Bezig...
                        X